Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Prøver et lite eksperiment ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-10-10, 04:04   #1
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Prøver et lite eksperiment ...

Jeg kutta helt ut Cola Zero og all annen kunstig søtning for 4 uker siden. Vekta hadde da stått i ro et par uker. Jeg spiste/drakk INGENTING med kunstig søtning på 14 dager, og det resulterte i en vektnedgang på nesten 4 kg.
Det som er "problemet" er at de samme 2 ukene satte jeg i gang å trene igjen etter en lang treningspause. Jeg hadde masse fritid de to aktuelle ukene, så jeg trente MASSE. Ihvertfall 15 timer spinning, noe vekttrening og noen gåturer bla. Derfor vet jeg jo ikke om det store vekttapet kom av treningen, eller det at jeg kuttet ut kunstig søtning. Eller, dvs selvsagt vil man vel gå ned om man trener så hardt og så mye...men kanskje jeg ikke hadde gått ned såpass mange kilo om jeg fortsatt drakk Cola Zero hver kveld. Vet den er en stopper for mange... who knows?

Er det noen andre som har noen erfaringer å dele ang dette?

Det jeg nå skal prøve, er å fortsette å drikke Cola Zero hver dag(jeg vet det ikke er bra...har gjort det lenge), og av og til lage litt piska krem med søtning, samt ha suketter i teen. Ikke noe overdrevet altså! Men skal også sette igang å trene masse igjen, så får vi se. Satser på å kjøre dette løpet i 14 dager også, så får vi se

Jeg håper virkelig at vekta går nedover igjen på denne måten, da det er tungt å si farvel til min kjære Cola Zero...MEN, gjør den ikke det, så kutter jeg den selvsagt ut igjen.

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 08:41   #2
snartslank?
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 174
snartslank? er på en erverdig vei

Sv: Prøver et lite eksperiment...

jeg merker på meg selv i allefall at pepsi max er en partystopper!!
Men er det noen som vet om det er noe forskjell på tab xtra, pepsi max, cola light og cola zero??

Er de søtet forskjellig?

snartslank? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 11:13   #3
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Prøver et lite eksperiment ...

Jeg sluttet med pepsi max i en uke for å se om noe løsnet. Det hadde ingen innvirkning på meg. Det som setter fart i vekta for min del er rett og slett egg og bacon, sikkert fordi baconet er det mest fettete jeg får i meg av mat. men fordi jeg ikke fikser tanken på å lage det hver dag skal jeg heller bruke bacon mer i vanlig mat. rundt pølser, til koteletter osv..se om det fortsatt fungerer uten egg

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 11:40   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Prøver et lite eksperiment ...

Sikkert en lett blanding

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 17:54   #5
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Prøver et lite eksperiment ...

Jeg har gjort litt lignende erfaringer, og skrev om det her.

Jeg trente mens dette pågikk, men ikke mer enn i perioden forut. Og jeg gikk ikke ned, men måtte spise mer. Samme sak, vil jeg egentlig si

__________________
xtra
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 19:43   #6
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Prøver et lite eksperiment ...

Ok Skal lese det du har skrevet om det Xtra!!
Jeg synes det er et spennende eksperiment...for meg høres det nemlig helt utrolig ut at kunstig søtning skal gjøre sånn at vekta stopper helt opp... I sukkerfri brus er det jo ikke kalorier eller noe..Hehe. Vet vi ikke driver med kaloritelling her, men måtte bare nevne det

Skal hoppe på sykkelen om en time nå, og da er treningen igang. Skal trene 5 timer i løpet av helga har jeg bestemt meg for, så da er det vel ikke noe å utsette

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 20:54   #7
Nemii
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Nemii har en fantastisk aura rundt segNemii har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Prøver et lite eksperiment ...

Teorien er vel at søtt (kunstig eller ei) har en evne til å trigge insulinutskillelse via andre mekanismer enn direkte i tarmen..

__________________


Nemii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 04:01   #8
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Prøver et lite eksperiment ...

I morgen har jeg veiedag...skal virkelig bli spennende å se om jeg har gått noe ned i vekt. Jeg har trent 5,5 harde timer i løpet av helga..om det skulle være av interesse/betydning av noe slag, så har jeg forbrent ca 3500 kalorier. Med tanke på at jeg ikke har endret noe på kostholdet i sammenheng med treningen, så bør jeg vel i teorien ha gått ned...MEN, det vil vise seg i morgen Gruer meg litt faktisk...

Hvis jeg ikke har gått ned noe, så kommer jeg til å kutte ut Cola Zero og all kunstig søtning igjen...men hadde virkelig håpet på å slippe det

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 09:44   #9
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Prøver et lite eksperiment ...

Opprinnelig lagt inn av Benedictee, her.

Jeg sluttet med pepsi max i en uke for å se om noe løsnet. Det hadde ingen innvirkning på meg. Det som setter fart i vekta for min del er rett og slett egg og bacon, sikkert fordi baconet er det mest fettete jeg får i meg av mat. men fordi jeg ikke fikser tanken på å lage det hver dag skal jeg heller bruke bacon mer i vanlig mat. rundt pølser, til koteletter osv..se om det fortsatt fungerer uten egg

Jeg opplever det samme- skal jammen meg ha egg og bacon hver dag denne uka og, er så heldig å være i permisjon, så god tid til å lage god frokost

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 16:08   #10
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Prøver et lite eksperiment ...

Jeg har gått ned 1,1 kg siden tirsdag... I forhold til hvor mye jeg har trent, så synes jeg at tallet burde vært høyere...men men, jeg går ihvertfall ned..og er strålende fornøyd med det!
Jeg skal uansett kutte ut Cola Zero denne uken for å se om det blir høyere tall... Men, jeg fortsetter med et par suketter i kaffen/teen. Før brukte jeg 5 suketter per kopp(jobb-koppen er 4 dl), men nå bruker jeg bare 2..så det må jo være bedre. Selv om det aller beste kanskje hadde vært å droppe dem helt

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30

Sist redigert av Fofa : 25-10-10 kl 18:42.
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-10-10, 17:50   #11
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Prøver et lite eksperiment ...

Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.

Jeg har gått ned 1,1 kg siden torsdag... I forhold til hvor mye jeg har trent, så synes jeg at tallet burde vært høyere...men men, jeg går ihvertfall ned..og er strålende fornøyd med det!
Jeg skal uansett kutte ut Cola Zero denne uken for å se om det blir høyere tall... Men, jeg fortsetter med et par suketter i kaffen/teen. Før brukte jeg 5 suketter per kopp(jobb-koppen er 4 dl), men nå bruker jeg bare 2..så det må jo være bedre. Selv om det aller beste kanskje hadde vært å droppe dem helt

Heh.... jeg håper du ikke nettopp klagde fordi du "bare" hadde gått ned 1,1 kilo på 3-4 dager?

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 05:34   #12
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Prøver et lite eksperiment ...

Jeg har vært i ketose i 2 uker, og 1,1 kg er alt jeg har gått ned på den tiden. I forhold til at jeg har mye å ta av, og at jeg har vært flink og trene, så hadde jeg håpa på høyere nummer...men jeg skrev jo at jeg er strålende fornøyd med i det hele tatt å gå ned

Hadde dette vært et vekttap på uke 6 og 7, så hadde det vært supert, men som regel "raser" jo flere(inkl meg selv forrige gang i ketose) ned masse kilo de første 2 ukene. Dermed syntes jeg at totalt 1,1 kg var litt lite...

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 08:35   #13
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Prøver et lite eksperiment ...

Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.

Jeg har vært i ketose i 2 uker, og 1,1 kg er alt jeg har gått ned på den tiden. I forhold til at jeg har mye å ta av, og at jeg har vært flink og trene, så hadde jeg håpa på høyere nummer...men jeg skrev jo at jeg er strålende fornøyd med i det hele tatt å gå ned

Hadde dette vært et vekttap på uke 6 og 7, så hadde det vært supert, men som regel "raser" jo flere(inkl meg selv forrige gang i ketose) ned masse kilo de første 2 ukene. Dermed syntes jeg at totalt 1,1 kg var litt lite...

Ah...... i den konteksten skjønner jeg deg litt bedre. Isolert sett er jo 1,1 kilo på 3-4 dager veldig bra.

Er jo noen som stopper opp i vekttapet når de trener, og du trener jo ganske hardt, hvis jeg forstår deg rett. Ser jo ut som om du er på rett vei nå da.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 09:32   #14
snartslank?
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 174
snartslank? er på en erverdig vei

Sv: Prøver et lite eksperiment ...

1,1kg på 4 dager er jo veldig bra!

Men hvor mange kilo er det du skal ned da? det har jo litt å si det også..

Jeg derimot skal ned MANGE kilo.. og gikk kun ned noe første uka!! nå er det 3 uker med null nedgang.. Frustrerende ja, men jeg skal ikke gi meg av den grunn!! jeg vet jo at det funker!!

snartslank? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 09:55   #15
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: Prøver et lite eksperiment ...

Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.

Jeg har vært i ketose i 2 uker, og 1,1 kg er alt jeg har gått ned på den tiden. I forhold til at jeg har mye å ta av, og at jeg har vært flink og trene, så hadde jeg håpa på høyere nummer...men jeg skrev jo at jeg er strålende fornøyd med i det hele tatt å gå ned

Hadde dette vært et vekttap på uke 6 og 7, så hadde det vært supert, men som regel "raser" jo flere(inkl meg selv forrige gang i ketose) ned masse kilo de første 2 ukene. Dermed syntes jeg at totalt 1,1 kg var litt lite...

Fofa! Jeg veier 118 kilo, dobbelt så mye som jeg bør. I løpet av mine første 6,5 uker på ketolyse har jeg gått ned 300 gram!?! Jeg har også trent, drukket godt med vann og 'gjort alt riktig'. Centimetrene har dog gått inn. Måler du? Jeg var hos Sofie Hexeberg i går og kontrollveide meg. Som sagt 300 gram ned. MEN - 4,7 kilo fett mindre enn første veiing, og nesten 4 kilo mer muskler.

Bare litt sånn til ettertanke. *Klapper deg på skulderen, vet hvordan du har det og håper du bruker målebånd!*

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 12:00   #16
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Prøver et lite eksperiment ...

Selv kan jeg drikke Pepsimax i bøtter og spann, men gikk ikke ned i vekt når jeg trente. Da jeg prøvde med trening var jeg også sulten hele tiden, og syntes det var vanskelig å finne ut av riktig matinntak ift kuren. Mulig at kroppen min nektet å samarbeide fordi jeg aldri har trent noe særlig før, og at kombinasjonen lavkarbo og trening ble for mye på en gang, jeg vet ikke... Jeg har hund, så jeg måtte jo gå to halvtimes rusleturer med den hver dag som vanlig, men det var også den eneste fysiske aktiviteten.

Da jeg "raste" ned i vekt lå jeg stort sett på sofaen og spiste baconcrisp med bearnaisesaus...

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 12:02   #17
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: Prøver et lite eksperiment ...

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Da jeg "raste" ned i vekt lå jeg stort sett på sofaen og spiste baconcrisp med bearnaisesaus...

*Fnis* - var dèt noe godt, da? Baconcrisp med bearnaisesaus, mener jeg?!

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 12:05   #18
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Prøver et lite eksperiment ...

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Selv kan jeg drikke Pepsimax i bøtter og spann, men gikk ikke ned i vekt når jeg trente. Da jeg prøvde med trening var jeg også sulten hele tiden, og syntes det var vanskelig å finne ut av riktig matinntak ift kuren. Mulig at kroppen min nektet å samarbeide fordi jeg aldri har trent noe særlig før, og at kombinasjonen lavkarbo og trening ble for mye på en gang, jeg vet ikke... Jeg har hund, så jeg måtte jo gå to halvtimes rusleturer med den hver dag som vanlig, men det var også den eneste fysiske aktiviteten.

Da jeg "raste" ned i vekt lå jeg stort sett på sofaen og spiste baconcrisp med bearnaisesaus...

Stakkars hund! 2x 30 min er jo en vits!

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 12:15   #19
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Prøver et lite eksperiment ...

Opprinnelig lagt inn av Sjanten, her.

Fofa! Jeg veier 118 kilo, dobbelt så mye som jeg bør. I løpet av mine første 6,5 uker på ketolyse har jeg gått ned 300 gram!?! Jeg har også trent, drukket godt med vann og 'gjort alt riktig'. Centimetrene har dog gått inn. Måler du? Jeg var hos Sofie Hexeberg i går og kontrollveide meg. Som sagt 300 gram ned. MEN - 4,7 kilo fett mindre enn første veiing, og nesten 4 kilo mer muskler.

Bare litt sånn til ettertanke. *Klapper deg på skulderen, vet hvordan du har det og håper du bruker målebånd!*

Oh my good.....er det virkelig mulig, 4 kilo muskler på 6-7 uker?
Jeg trekker deg ikke i tvil altså, jeg er i grunnen bare interessert i å finne ut hva som skjer....for hva skal alle kroppsbyggere med anabole steroider?
Uansett, fantastisk bra Sjanten :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 12:22   #20
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Prøver et lite eksperiment ...

Opprinnelig lagt inn av erruslank, her.

Stakkars hund! 2x 30 min er jo en vits!

Ja, det er dessverre mange ting som påvirkes negativt når man er sykelig overvektig. Men jeg trodde det var nettopp derfor man kunne skrive her inne jeg; sånn uten å bli gjort narr av.

Dette var for snart tre år siden. Nå har jeg imidlertid tatt av 40 kilo og bruker str. XS i klær.

Hva tror du? Har du flere vitser på lager?

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 12:29   #21
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Prøver et lite eksperiment ...

Ikke meningen å fornærme, men av hensyn til hunden bør den få røre seg mer enn en time daglig. At du gikk 2x30 minutter daglig er kjempebra for din helse, men for hundens del er det for lite. Håper den i det minste fikk løpe fra seg og leke med andre hunder. Det er topp både fysisk og psykisk for hunden

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 12:41   #22
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Prøver et lite eksperiment ...

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Ja, det er dessverre mange ting som påvirkes negativt når man er sykelig overvektig. Men jeg trodde det var nettopp derfor man kunne skrive her inne jeg; sånn uten å bli gjort narr av.

Dette var for snart tre år siden. Nå har jeg imidlertid tatt av 40 kilo og bruker str. XS i klær.

Hva tror du? Har du flere vitser på lager?

Ingen flere vitser. Jeg vil heller gratulere deg med vekttapet ditt! (Og kanskje oppfordre til å ikke være så hårsår, for det er da strengt tatt ikke nødvendig? )

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 12:42   #23
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Prøver et lite eksperiment ...

Kjære deg. Jeg har drevet med hund i over 30 år. Store raser, aktive arbeidshunder.

Hunden min var på SIN jobb hele dagen han, som både gjeter- og terapihund. De to halvtimesturene var for min skyld, til glede for MEG ute i naturen med bestekompisen min...

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 12:47   #24
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Prøver et lite eksperiment ...

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Kjære deg. Jeg har drevet med hund i over 30 år. Store raser, aktive arbeidshunder.

Hunden min var på SIN jobb hele dagen han, som både gjeter- og terapihund. De to halvtimesturene var for min skyld, til glede for MEG ute i naturen med bestekompisen min...

Da er det jo iallefall ingen grunn til å bli sinna! Du skrev som om hunden fikk røre seg en time daglig, og det var det jeg reagerte på. Ikke at du en gang har vært stor!

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 13:02   #25
aatinka
Medlem
 
aatinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 60
Innlegg: 349
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Prøver et lite eksperiment ...

Opprinnelig lagt inn av erruslank, her.

Stakkars hund! 2x 30 min er jo en vits!

Det spørs jo helt på hva slags hund, alder og størrelse det da - og hva hunden gjør resten av dagen.

En hund som får bruke sansene sine på f.eks søk, lydighet eller annen hjernetrim en halvtime pr dag er sannsynligvis mer fornøyd enn en som får gå tur i et par timer. Det er ikke BARE hvor mye tur man går som gjør om hunden har det bra!

Og forøvrig var det der en unødvendig kommentar...

__________________
-aatinka
Journalen min
Bloggen min

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spent på brød-eksperiment raskall Bakst 11 25-10-10 15:46
Noen gode nye brødoppskrifter (med lite egg og lite spesialingredienser)? Frater Oppskrifter 2 20-09-10 10:12
Sjokoladekuler, eksperiment. aliasdictus Kake/dessert og snacks 0 13-03-10 20:25
Eksperiment - må deles! Dansefeber Oppskrifter 4 02-02-10 17:49
Mitt eksperiment...muffins a la prinsessebrød...nesten. Borealis Bakst 7 12-06-06 11:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no