Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Egyptisk mygg

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-01-11, 08:34   #1
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Egyptisk mygg

jeg har vært i Egypt ,så ingen mygg der nede ,,
men to dager etter hjemkomst, er jeg full av myggstikk , (antar det er mygg) ,spesielt på leggene,det klør noe infantisk innimellom
noen som har opplevd det samme
og i tilfelle hvor lenge varte det

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 08:36   #2
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: egyptisk mygg

Sikker på det er mygg? Det kan være det er sånne veggdyr eller hva det heter som ofte finnes på hoteller.. De kan ha fulgt med i bagasjen :/

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 09:07   #3
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: egyptisk mygg

ja har vært inne på den tanken også,men har vasket alt av klær som var i kofferten,og ikke brukt dem
men kan vel mulig være det jeg reiste hjem i ,men det ble også vasket ,

men utslettq ligner veldig på de som hadde blitt stukket av mygg der nede,flere som hadde sånne utseltt på leggene

legen visste ikke hva det var ,og visste heller ikke om det var smittsomt
fikk kortison og aleregi piller

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 05-01-11, 21:20   #4
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: egyptisk mygg

Får håpe det gir seg! God bedring

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 11:42   #5
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: egyptisk mygg

kløinga ser ut som har gitt seg ,
brukte et gammelt kjærringråd ,, smurte på tannkrem ,og det virket

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 16:49   #6
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: egyptisk mygg

Man skal ikke kimse av kjerringråd, de funker ofte de

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 20:30   #7
Nemii
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 130
Nemii har en fantastisk aura rundt segNemii har en fantastisk aura rundt seg

Sv: egyptisk mygg

Høres ut som bed bugs, legger ikke merke til dem før hele deg klør!
Går nok fort over, kortisonkrem kan dempe kløen

__________________


Nemii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-01-11, 20:40   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: egyptisk mygg

Legg dyna i frysern... Og la den ligge der lenge. madrassen henger du ut av vinduet eller setter den utenfor veggen.

Hvis det er omtrent det samme som sandlopper eller fuglelus... har hatt katt skjønner du...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 15:09   #9
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: egyptisk mygg

ser ut som det er over nå ,i alle fall kløinga,og merkene er på vei bort
tannkremen gjorde underverker,,kortison var bare bortkasta penger.

ja det skal bli artig å se om min venn som overnattet i natt ,får det samme ,,
uf å uf,,

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 07-01-11, 16:29   #10
Rosekinn
Medlem
 
Rosekinn sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 76
Rosekinn er på en erverdig vei

Sv: Egyptisk mygg

Heisann!
Jeg var i egypt for et år siden. Jeg fikk maaange myggstikk de første kveldene. Vi satt ute i etter at sola hadde gått ned ved siden av en del busker. Jeg slutta å telle da jeg passerte 50. Klødde noe forferdelig, men fikk gode tips av de lokale folka der. De smurte på en krem og noe sitronsak. Funka fint det Men følte meg ikke så smekker der jeg hadde pynta meg og var full av røde prikker på leggene, som i tillegg hovna opp Men en del av opplevelsen det! Hadde det kjempegøy likevel

Rosekinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 08:54   #11
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Egyptisk mygg

jeg hadde også en fin tur
men det rare var at det slo ikke ut før to dager etter jeg kom hjem
men det lignet veldig på de myggstikka folk gikk rundt med der nede
men la aldri merke til noe mygg,
men noen fluer hadde vi som var synlige

jaja så og si over nå , så går nok bra

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 10:48   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Egyptisk mygg

Ah, tannkrem, godt tips! Hjelper det mot all type kløe? Myggen elsker meg, og ja ... jeg har en katt som drasser inn fuglelus om sommeren, noe jeg får svi for ettersom han purker i senga mi halve dagen (og kanskje investere i et sengeteppe .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 11:01   #13
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Egyptisk mygg

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ah, tannkrem, godt tips! Hjelper det mot all type kløe? Myggen elsker meg, og ja ... jeg har en katt som drasser inn fuglelus om sommeren, noe jeg får svi for ettersom han purker i senga mi halve dagen (og kanskje investere i et sengeteppe .

Det er vel fugle_lopper_ dere mener og ikke fuglelus? Fuglelopper gir meg diiiigre stikk som klør som et rent helvete i en uke! Vanlige myggestikk er bare barnematen mot de der!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 11:09   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Egyptisk mygg

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Det er vel fugle_lopper_ dere mener og ikke fuglelus? Fuglelopper gir meg diiiigre stikk som klør som et rent helvete i en uke! Vanlige myggestikk er bare barnematen mot de der!

Hehe, mulig. Er ikke et tema som kommer opp sååå ofte. Jeg fikk noen litt hovne prikker som klødde her i sommer, og det tok litt tid før jeg skjønte det var fugle ... lopper. Hehe. Men de lever ikke så lenge utenfor kattepelsen, da. Så det hjelper å bare skifte sengetøyet oftere, men som sagt, av flere grunner (=røyting) så vurderer jeg sengeteppe.
Men, bra ting, jeg reagerte VELDIG på alle type insektsbitt før, men etter kostholdsomlegging, så not so much . Får like mye myggbitt, da, men får ikke ping pong-ball store stikk lenger.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 11:16   #15
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Egyptisk mygg

Klippet fra allergiviten:

Sitat:

Fuglelus og - lopper søker inn etter andre blodgivere når fuglene har forlatt redet om forsommeren. Loppene går i dvale i frostperioden, men kan livne til igjen og formere seg om våren når det b lir varmt nok. I hytter kan det skje når hytten varmes opp f.eks. i påskeferien ( se om loppestikk i påskeferien. Det kan kanskje også skje for hytter som varmes opp i juleferien. Derfor er mennesker utsatt for stikk når det er reder innunder taket eller fuglekasser på veggen.
Fuglelus (og hønselopper) kan leve på menneskeblod en kort stund, men de dør uansett etter noen få dager. De finnes ofte i sengen og gir da bitt over hele kroppen. De som kommer i klærne, biter oftest der klær strammer ( beltestedet, anklene der sokkene strammer) - på samme steder som hunde - og kattelopper.
Hver fuglelus lever bare to-tre dager, men alle kommer ikke på en gang fra redet, så det kan komme nye bitt i mange dager.
Verre er det med kattelopper og hundelopper!
De kan leve lenge også på mennesker! Bittene gir små, sterkt kløende vabler som kan forveksles med elveblest. Med et godt forstørrelsesglass kan man finne et lite stikksted omtrent i midten av vablen som viser at dette skyldes insektbitt.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 11:34   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Egyptisk mygg

That's it! Sengeteppe nå! Loppehalsbånd lukter jo helt forj*vlig!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg HATER mygg!!! Hjeeeeeeeeeeeelp!!! Merete A Generell ernæringsdebatt 16 14-07-06 20:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no