Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kommer ikke i ketose

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-09-10, 11:52   #1
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Kommer ikke i ketose

Hei! Jeg har gått på ketolyse siden august, men ikke fått de helt store resultatene ennå. jeg er dog tålmodig og forventer meg ikke mirakler med en gang. MEN

Jeg var en uke på ferie, og det var HELT umulig å ikke spise høykarb. Det var lite restauranter (og alle serverte nesten utelukkende høykarb-retter), og frokostbuffeen besto av sukkerdrikk, baguette og syltetøy. Jeg var uvel og var gretten for å måtte sprekke så ufrivillig i sju dager.

Det første jeg gjorde når jeg kom tilbake var å begynne med ketolysemat igjen, men nå, etter en hel uke er jeg fremdeles ikke kommet i ketose igjen. Er det normalt når man har hatt en så stor "utskeielse", eller er det bare noe galt med stixene? Jeg spiser jo det samme som jeg gjorde før ferien, når jeg var i ketose.

Det jeg har spist et par dager:

Frokost: en halv boks cottage cheese med fløte, linfrø og solsikkefrø

Lunsj: osteknekkiser med kokt egg og majones

Middag: Ostelasagne med salat


Frokost: egg og bacon

Lunsj: Salat med fetaost og en god dæsj olivenolje

Middag: 2 løvbiff med fire osteskiver mellom

Snacks/mellommåltid: litt baconcrisps.

Har også drukket litt pepsi max, men det gikk fint før også, så..


Har noen noen råd?

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 12:25   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i ketose

Går du ned i vekt da?

Kan såklart være noe galt med pinnene, men ellers sier de kun noe om hva som skjer i urinen. Man må ikke tisse på disser hersens pinnene for å gå end i vekt og være i ketose.
Jeg får forøvrig knapt utslag selv om jeg spiser under 10g karbo om dagen. Fikk lilla en gang, da jeg var sjuk og spiste nesten ikke noe.. Man er jo ikke ute etter mørk lilla pinne kontra rosa, man er ute etter vektnedgang.

Og etter en heftig sprekk kan jeg trenge ukevis på å komme meg ja.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 20:40   #3
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Kommer ikke i ketose

Jeg har fått fint utslag på dem før da, til og med når jeg hadde skeiet ut med en sjokoladefondant (planlagt, var en del av brors kokke-fagprøve =D )holdt jeg meg innenfor på stikken.

Jeg har ikke veid meg etter jeg kom hjem, litt av frykt, og litt fordi jeg har hatt diaré etter jeg kom hjem pga matforgiftning. Kan dét ha noe å si?

Håper da ikke det tar tre uker å komme tilbake i ketose, det er lite motiverende :/

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 07:38   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Kommer ikke i ketose

Hei
Du kan forsøke litt mindre protein (ost,løvbiff,sottagecheese, kjøtt og fisk) og litt mer fisk, totalt sett litt midre mat og en litt hardere treningsøkt et par dager. Drikk rikelig med vann. Da er du fort tilbake.
Er ikke diarreen borte på en uke, bør du få legen til å sjekke for patogene bakterier (salmonella, campylobacter etc) Vær nøye med håndhygienen ;-)
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 04:49   #5
Rita57
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 3
Rita57 er på en erverdig vei

Sv: Kommer ikke i ketose

Overraskelse at Torkil er her på forumet, så bra!

Jeg skrev nettopp et par linjer på introduksjonsforumet, begynner å miste motet, tok møysommelig av 12 kg på lavkarbo, gikk opp da stoffskiftespesialisten på sykehuset i Aust-Agder foreskrev mindre dose Levaxin + Liothyronin. Har vært fortvilet.

Kom igang med lavkarbo igjen før jul, liker maten, julen gikk fint, jeg fristes ikke av annen kost og det er virkelig urettferdig at jeg har gått opp 2 kg.

Jeg takker for innlegget her, skal prøve mer fisk, mer trening og mer vann for jeg HAR merket at det skjer ting når jeg spiser fisk. Er det dømt til å bare spise fisk?! Jeg ser folk her som går ned 20, 30 og 40 kilo på lavkarbo mens jeg står på stedet hvil.

Hilsen julegrisen

Rita57 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kommer ikke i ketose. Hjelp! Lillemy71 Spørsmål og svar 27 01-04-10 17:45
Kommer ikke i ketose mette_moj Ketolysekuren 20 22-08-09 10:59
Kommer meg ikke tilbake i ketose quebec Ketolysekuren 10 30-07-08 20:18
Kommer ikke i ketose igjen ketanore Ketolysekuren 9 02-01-08 16:40
Kommer ikke inn i ketose igjen ... Cec Ketolysekuren 3 27-11-07 19:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no