Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Blomkålsuppe?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-06-11, 00:24   #1
coolcat
Juniormedlem
 
coolcat sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Hordaland
Alder: 44
Innlegg: 15
coolcat er på en erverdig vei
Question

Blomkålsuppe?

Hei!

lurer på om det går greit å spise blomkålsuppe når en er på ketolysekuren?
er jo litt hvetemel i den.. jeg bruker å ha melk i den,går det greit om jeg bare har litt melk og resten fløte,eller bør jeg kutte melka ut helt?

Har lagt inn oppskrifta mi på diett.no : eple's blomkålsuppe

Og er det noen som vet om det er noe som jeg kan erstatte hvetemelet med,uten at det forandrer smaken noe særlig??

__________________


coolcat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo / ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 01:16   #2
fett-nok
Medlem
 
fett-nok sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nedre Eiker
Alder: 51
Innlegg: 211
fett-nok har en fantastisk aura rundt segfett-nok har en fantastisk aura rundt seg

Sv: blomkålsuppe???

Jeg lager blomkålsuppe kun m blomkål i buketter, 1/3 l fløte og evt krydder.
Har jeg litt skinkebiter/baconbiter så heller jeg opp i det også.
Føler jeg suppa for tykk så sper jeg m vann. Er den for tynn så blander jeg litt JBKM med litt vann, shaker, og tilsetter det i suppa.

Selv holder jeg meg langt unna både hvetemel og melk, men det er fordi jeg ikke tåler det lenger rett og slett.

__________________



Sist redigert av fett-nok : 16-06-11 kl 01:17. Årsak: Skriveleif
fett-nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lakarbo +/- 20 g karbo:) Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 08:52   #3
coolcat
Juniormedlem
 
coolcat sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Hordaland
Alder: 44
Innlegg: 15
coolcat er på en erverdig vei

Sv: Blomkålsuppe?

takk for svar

da skal jeg prøve å få tak i jbkm,det er visst ikke så enkelt her jeg bor.. får få noen til å sende til meg..

__________________


coolcat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo / ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 08:59   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Blomkålsuppe?

Gerds oppskrift på lavkarbo-blomkålsuppe

Denne er deeeilig. Krever ikke mye rart av ingredienser, heller.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 09:26   #5
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Blomkålsuppe?

Opprinnelig lagt inn av coolcat, her.

takk for svar

da skal jeg prøve å få tak i jbkm,det er visst ikke så enkelt her jeg bor.. får få noen til å sende til meg..

De fleste apotek har Nestragel, eller skal i alle fall kunne ta inn. Om du har et apotek i nærheten. Nestragel er nesten ren JBKM.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 09:47   #6
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Blomkålsuppe?

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

De fleste apotek har Nestragel, eller skal i alle fall kunne ta inn. Om du har et apotek i nærheten. Nestragel er nesten ren JBKM.

Trur det stavast Nestargel! Men dei har visst på apotek, ja. Elles kan dei vel bestille det.
Blomkålsuppe er ikkje vanskeleg å lage frå scratch.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 09:50   #7
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Blomkålsuppe?

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

De fleste apotek har Nestragel, eller skal i alle fall kunne ta inn. Om du har et apotek i nærheten. Nestragel er nesten ren JBKM.

Har apotekene Nestargel allikvel? Trodde detvar slutt på det jeg.... I så fall skal jeg defintivit kjøpe/bestille, skal være en del billigere enn JBK fra helsekosten

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 09:57   #8
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Blomkålsuppe?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Har apotekene Nestargel allikvel? Trodde detvar slutt på det jeg.... I så fall skal jeg defintivit kjøpe/bestille, skal være en del billigere enn JBK fra helsekosten

No skal eg ikkje trakke i salaten og seie at dei har, for eg har ikkje bestilt sjølv. Men om det er i handelen generelt, så kan dei vel bestille?

Eg googla litt no, og fann ein tråd på engelsk frå 2009 der dei seier at det ikkje blir solgt lenger. Det var då dumt..

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:02   #9
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Blomkålsuppe?

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

No skal eg ikkje trakke i salaten og seie at dei har, for eg har ikkje bestilt sjølv. Men om det er i handelen generelt, så kan dei vel bestille?

Eg googla litt no, og fann ein tråd på engelsk frå 2009 der dei seier at det ikkje blir solgt lenger. Det var då dumt..

Mener det har vært oppe her tidligere, at det ikke selges Nestargel via apotek lenger.

Vi får krysse fingrene og håpe det er feil, Furine

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:04   #10
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Blomkålsuppe?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Mener det har vært oppe her tidligere, at det ikke selges Nestargel via apotek lenger.

Vi får krysse fingrene og håpe det er feil, Furine


Pffft, teit om dei har slutta. Og sorry for kupping av tråd!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 10:55   #11
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Blomkålsuppe?

og jeg beklager om det var utdatert informasjon. Bruker ikke mye JBKM og har en boks Nestargel stående - kjøpt på apotek, men husker ikke hvor lenge siden

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 11:01   #12
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Blomkålsuppe?

Hehe, og eg drog den jo vidare, sorry, Zincite! Men då veit vi det kanskje, at det er borte frå markedet. Eg søkte på Nestle.com og der fekk eg ingenting opp på produktet.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 11:28   #13
fett-nok
Medlem
 
fett-nok sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nedre Eiker
Alder: 51
Innlegg: 211
fett-nok har en fantastisk aura rundt segfett-nok har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blomkålsuppe?

Ps ps!
Den enste gangen jeg brukte JBKM var da jeg brukte frossen blomkål i suppa, derfor tror jeg ikke du trenger å kjøpe JBKM for akkurat denne retten.
Men kjekt å ha til andre ting, bruker det skjeldent selv, ikke veldig glad i konsistensen. Men til rømmegrøt må jeg ha det, en skjelden gang i saus........så det lille glasset holder hos meg i alle fall et år

__________________


fett-nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lakarbo +/- 20 g karbo:) Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 22:55   #14
coolcat
Juniormedlem
 
coolcat sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Hordaland
Alder: 44
Innlegg: 15
coolcat er på en erverdig vei

Sv: Blomkålsuppe?

hehehe synd det ikke går an å få tak i det på apotek,det har jeg nemlig i nærheten .. meeen skal få en venn fra Bergen til å kjøpe med jbkm neste gang hun kommer

elsker blomkålsuppe,så skal prøve ut noen av oppskriftene som er tipsa om her..

Takk for alle tips!

__________________


coolcat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo / ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mormors blomkålsuppe achillea Middag 14 05-05-11 16:54
Min blomkålsuppe djain Lunsj 6 07-03-11 23:37
Blomkålsuppe trillian78 Lunsj 8 25-02-11 13:51
Ketolysekur og blomkålsuppe vålerenga12 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 01-12-10 16:05
Blomkålsuppe Vibekebra Ketolysekuren 4 23-06-08 08:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no