Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Alkohol og lavkarbo

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-06-10, 01:52   #1
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Alkohol og lavkarbo

Jeg får en helg bestående av mye festing nå. Og jeg vil være med, så kommer til å drikke litt. Leter derfor etter en hvitvin jeg kan leve med, men må ha noe øl også.

Hva gjør dere når dere drikker? Jeg er ikke så stor-spist om dagen, så kanskje lurt å være litt forsiktig. Der er nok lite tilgang på lav-karbo-mat, så jeg må basere meg på å ta med noe. Noen som har noen gode tips til å ta med? Uten kjøleskap kanskje. Må ha noe "snacks" også - som er enkel. Lurte litt på baconsnacks, men jeg kan ikke si at jeg er helt tilhenger og solgt til den akkurat. Syns litt går greit å spise, men har somregel en pose i flere uker - og da spiser jeg kun litt i helgene når de andre spiser chips. Men ja, ikke min favoritt akkurat.

Hvis jeg lager med noe oste-chips. Hva oppbevarer jeg de helst i? En tett boks? Pose så blir de vel myke?

Gi meg noen tips da
Mensen er også fullt på vei inn kjenner jeg - og den forverrer seg når jeg går på lavkarbo...skikkelig kjedelig. Tom pms er tilbake

En annen ting...Noen som har et tips til luft i magen? Kan kanskje bli litt mye luft i magen sånne dager. Tips til noe kost-tilskudd eller noe som hjelper?

Ha en fin helg da dere...Gleder meg til helga!!

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 07:55   #2
Piesa
Juniormedlem
 
Piesa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 33
Piesa er på en erverdig vei

Sv: Alkohol og lavkarbo

Drikk og kos deg!!

Jeg er ikke lenger noen stordrikker men jeg koser meg mere enn sjelden med deilig vin eller en øl eller to. Velg Vin med lavt restsukker!
Jeg liker mest rødvin og har funnet ut at mine favoriter ex. "Amarone" inneholder 4gr/l restsukker -og det kan jeg glatt leve med .

Øl rekomenderer jeg Ass Lite 1Kb/100gr den har mye smak, liker du litt "tynnere" øl så kjøp Tuborg -den er og bare 1Kb/100gr og renner lett ned


Snacks er og et av mine problemer,blir ofte det samme.
Jeg synes faktisk at baconsnacks er helt ok men blir litt kjedelig i lengden.
Jeg tar ofte med meg grillet strimler av kylling eller svinekjøtt, oststaver når jeg ska på fest. Eller hvorfor ikke spekeskinke -det er digg .

Uansett kos deg med god samvittighet, det kan man uten store problem.

Junitrening 265/1200

__________________


Piesa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 09:58   #3
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Alkohol og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Piesa, her.

Drikk og kos deg!!

Jeg er ikke lenger noen stordrikker men jeg koser meg mere enn sjelden med deilig vin eller en øl eller to. Velg Vin med lavt restsukker!
Jeg liker mest rødvin og har funnet ut at mine favoriter ex. "Amarone" inneholder 4gr/l restsukker -og det kan jeg glatt leve med .

Øl rekomenderer jeg Ass Lite 1Kb/100gr den har mye smak, liker du litt "tynnere" øl så kjøp Tuborg -den er og bare 1Kb/100gr og renner lett ned


Snacks er og et av mine problemer,blir ofte det samme.
Jeg synes faktisk at baconsnacks er helt ok men blir litt kjedelig i lengden.
Jeg tar ofte med meg grillet strimler av kylling eller svinekjøtt, oststaver når jeg ska på fest. Eller hvorfor ikke spekeskinke -det er digg .

Uansett kos deg med god samvittighet, det kan man uten store problem.

Junitrening 265/1200

Takk for deilig mail! Ja jeg skal kose meg. Jeg er visst nokså kresen på alt som dere syns er godt jeg liker ikke å maule ost, spekeskinke syns jeg ikke er godt og ja...da blir det ofte bare øl...men men...jeg får finne på noe lurt...

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 10:08   #4
binia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bodø
Innlegg: 18
binia er på en erverdig vei

Sv: Alkohol og lavkarbo

Rødvin må bare læres å like Likte det ikke selv, og er utrolig glad i øl, men så begynte jeg så smått og smake på rødvin, og nå er det godt

__________________


binia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: begynner sakte med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 15:06   #5
Gwen
Medlem
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 397
Gwen er på en erverdig vei

Sv: Alkohol og lavkarbo

Jeg koser meg også med rødvin, men tar litt fet ost først, så blodsukkeret ikke blir så veldig påvirket.
Ellers så har jeg drukket litt Cava...
Øl bryr jeg meg ikke noe om.

Ostekjeks i mikroen putter jeg i pose, holder seg en stund det altså.
Jeg spiser også litt baconcrisp, syns det er helt greit. Men kjedelig som Piesa sier.

Tror det finnes en oppskrift her inne på tørrstekt spekeskinke, skal visst være godt!

Lykke til

__________________


Gwen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Ketolyse - usikker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alkohol, lavkarbo og ketose Aline Lavkarbo generelt 198 21-03-13 11:40
Å ikke tåle alkohol i det hele tatt på lavkarbo! opelmay Generell diskusjon 2 07-03-10 11:08
Alkohol Momlegåsegg Ketolysekuren 3 18-02-10 10:32
Alkohol burberry Spørsmål og svar 1 27-01-06 13:37
Alkohol og lavkarbo, nok en gang! Sugarpill Lavkarbo generelt 6 23-08-05 10:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no