Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kan du leve uten brød?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Se resultatene: Kan du leve uten brød, poteter og pasta?
Nei! Er du på styr.. 0 0%
Selvsagt, et sunt kosthold innehar ingen av disse 14 41,18%
Kanskje uten poteter, men uten brød ?? 4 11,76%
Jeg må ha pasta etter sex! 2 5,88%
huff, hva maser du om, selvsagt kan jeg ikke det 1 2,94%
Hæ? Jeg har sluttet med dette svineriet for lenge siden! 13 38,24%
Deltakere: 34. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-09-06, 23:20   #1
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk
Arrow

Kan du leve uten brød?

En liten undersøkelse.

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-09-06, 23:24   #2
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Kan du leve uten brød?

Du kan legge til alternativer også... (ikke spør meg hvordan )

Vanskelig spørsmål å svare bastant ja eller nei på, synes jeg...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 12-09-06, 23:25   #3
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Kan du leve uten brød?

Opprinnelig lagt inn av Scilla

Du kan legge til alternativer også... (ikke spør meg hvordan )

Vanskelig spørsmål å svare bastant ja eller nei på, synes jeg...

???

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-09-06, 23:30   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Kan du leve uten brød?

Opprinnelig lagt inn av Goggen

???

Spørreundersøkelsen kom ikke inn med en gang. Jeg tror Scilla mente du kunnel legge til en slik en.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 12-09-06, 23:31   #5
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Kan du leve uten brød?

Opprinnelig lagt inn av Lise

Spørreundersøkelsen kom ikke inn med en gang. Jeg tror Scilla mente du kunnel legge til en slik en.


Åhh, da så

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-09-06, 23:32   #6
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Kan du leve uten brød?

Opprinnelig lagt inn av Lise

Spørreundersøkelsen kom ikke inn med en gang. Jeg tror Scilla mente du kunnel legge til en slik en.

Stemmer

Men det ble ikke noe lettere å svare nå da

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 12-09-06, 23:34   #7
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Kan du leve uten brød?

Ellers, så har jeg ikke krysset av på noen av alternativene, skjønt det fristet litt å ha en skål med pasta på nattbordet for så sjekke om det var noe.

Jeg synes ikke at det er noe særlig problematisk å supplere med litt poteter, grov pasta og grovt brød til proteiner og grønnsaker så lenge en holder seg til små mengder, og er i stand til å holde seg på små mengder.

Ellers, så har jeg levd lange perioder uten disse tre (og heller ikke ris), uten at det var så veldig problematisk. SÅ dersom jeg må klare meg uten, så klarer jeg det fint. Men jeg synes ting blir litt enklere når jeg kan supplere med litt av dette (spiser nå glutenfrie knekkebrød til morgenomeletten min, og litt pasta av fullkornsris til spagetti, og litt naturris i wook og sånn).

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 12-09-06, 23:34   #8
Dante
Medlem
 
Dante sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Innlegg: 277
Dante har en fantastisk aura rundt segDante har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan du leve uten brød?

Pasta etter sex har jeg aldri hatt behov for så det er uprøvd. Ellers er brød, poteter og pasta prøvd i rikt monn, det er ikke noe problem å avstå fra det

Dante er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 12-09-06, 23:42   #9
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Kan du leve uten brød?

Regnet med at det var litt uhøytidelig dette her, så da krysset jeg av for alternativ 4... (Egentlig liker jeg ikke så godt pasta, men pizza derimot )

Jeg kan leve uten brød o. l i perioder. Men som Lise ser jeg ikke noe problem med å ha det som en del av kostholdet i små mengder.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 13-09-06, 01:00   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kan du leve uten brød?

Jupp jeg kan leve uten brød, både kan og gjør det, - og har gjort det stort sett siden 1982. Det brødet jeg spiser er nok ikke klassifisert som brød i Frølichs verden. Det er nemlig ikke mel i mitt brød. Kun en liten dæsj med bokhvete, - og det er ikke korn, men en nøtt !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-09-06, 08:23   #11
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Kan du leve uten brød?

Opprinnelig lagt inn av Nille

Jupp jeg kan leve uten brød, både kan og gjør det, - og har gjort det stort sett siden 1982. Det brødet jeg spiser er nok ikke klassifisert som brød i Frølichs verden. Det er nemlig ikke mel i mitt brød. Kun en liten dæsj med bokhvete, - og det er ikke korn, men en nøtt !

Brölich er nå et kapittel for seg selv.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 13-09-06, 08:38   #12
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan du leve uten brød?

Jeg svarte skikkelig kjedelig "ja såklart" jeg. Har levd helt uten i 4 uker, og savner ingen av delene...

Men jeg savner boller med rosiner!

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 13-09-06, 10:44   #13
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Kan du leve uten brød?

Klarer meg fint uten poteter.

Brød derimot er noe annet, men jeg holder meg til fullfiberbrød, som feks Lindbergs. En skive nå og da...blir rene lekkerbisken det

Pasta og ris klarer jeg meg også uten, men det hender en sjelden gang (en gang i året ) jeg tar en smak.

Pizza....savner jeg, men jeg spiste en liten en på ferie i fjor sommer

Siden jeg er Lindberger, så er det heller ikke så avgjørende om jeg aldri spiser disse tingene eller ikke, bare at det ikke står på matlista hjemme til daglig.

Kaker derimot, står det ingenting om på denne lista....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 13-09-06, 11:34   #14
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Kan du leve uten brød?

Opprinnelig lagt inn av Anne

Kaker derimot, står det ingenting om på denne lista....

He-he

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 13-09-06, 11:38   #15
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Kan du leve uten brød?

Kaker har vi jo masser av her inne på kokeboka uansett.
Ingen grunn til å savne kaker på lavkarbo hehe.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-09-06, 07:40   #16
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Kan du leve uten brød?

Stem ivei!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 16-09-06, 09:50   #17
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Kan du leve uten brød?

Teller rugsprø og fiberrik som brød??

jeg har aldri værtnoe brød eller pastamenneske. Savner litt poteter av og til... særlig når jeg har fisk tilmiddag. Kaker har jeg aldri hatt behov for, men det var vel ikke tema... og litt natturris av og til. Tror at jeg spiser feil når jeg gjjør det av gammel vane, og ikke for at det er et reelt behov...

men pasta etter sex har jeg aldri prøvd

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 16-09-06, 11:47   #18
BBB
Medlem
 
BBB sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Hvor: Østlandet
Alder: 49
Innlegg: 52
BBB er på en erverdig vei

Sv: Kan du leve uten brød?

Stemte alternativ 2 selv om jeg ikke har startet med dietten (skal sjekke gluckoslagrene til uka først), men er innstilt på å kutte ut de ondene du nevner.
M
en som de fleste her inne vil jeg vel en sjeeeeelden gang i mellom smake på de enkelte matvarene - som f.eks mammas roastet poteter
Da er det som regel julaften eller påske...så da er det vel lov???

__________________
BBB
Den som ikke gjør noe for andre, gjør heller ikke noe for seg selv.

Johann Wolfgang von Goethe



BBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonlig Svar med sitat
Gammel 16-09-06, 12:06   #19
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Kan du leve uten brød?

Opprinnelig lagt inn av BBB

Stemte alternativ 2 selv om jeg ikke har startet med dietten (skal sjekke gluckoslagrene til uka først), men er innstilt på å kutte ut de ondene du nevner.
M
en som de fleste her inne vil jeg vel en sjeeeeelden gang i mellom smake på de enkelte matvarene - som f.eks mammas roastet poteter
Da er det som regel julaften eller påske...så da er det vel lov???

Jeg kommer til å spise roast potatoes, og devils on horseback første juledag selv om det ikke er spesielt lavkarbo

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 17-09-06, 13:24   #20
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Kan du leve uten brød?

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro

devils on horseback

hva er dette for no?

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
1000 tråden!!! HP Livets lyse side 1036 23-05-06 13:44
Påstand Summer Fysisk og mental helse 46 29-04-05 21:36
Utdanningstråden! mofe Generell diskusjon 44 16-04-05 21:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no