Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Desemberskravletråden til 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-12-09, 15:15   #1
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Desemberskravletråden til 30+

Ny måned, ny skravletråd. Det er vel på sin plass, er det ikke?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 17:16   #2
Fumle
Medlem
 
Fumle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 37
Innlegg: 262
Fumle er ny på veien

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Heisann!! Er ny her inne og må jo nesten snike meg inn hit også og bli kjent med andre i samme situasjon som meg

__________________
Delmål 1: Termin 4/11-14. Holde seg vektstabil.
Fumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo pga svangerskap :) Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 18:37   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Hei hei. Akkurat kommet inn fra kulda (fytterakkern så frossent det er i Oslo i dag ) og i ferd med å dekke varmebehov med kaffe og tepper! Og har LCHF-boka til Annika Dahlquist å lese i, siden jeg fikk den i posten fra snill mamma. Desember blir bra!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 02-12-09, 18:47   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Desemberskravletråden til 30+

God kveld!

Jeg har akkurat tatt siste bit av pizzaen min. Jeg fikk tak i ketolyse bakmiks på bytur i dag og måtte prøve den i pizzaoppskriften. Ble kjempegodt! Spiste med Jacobs chorizzo! Nam, endelig kan jeg spise chorizzo igjen.
Også siden vi skal til byn i morra og( byn=Elverum )til øyenlege med Dokka, så fikk jeg de på meny til å male 2 kg medisterdeig til meg Så her skal det bli medisterkaker!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 07:15   #5
lillemor88
Medlem
 
lillemor88 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 36
Innlegg: 87
lillemor88 er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden til 30+

riktig god morgen...
da nærmer det seg helg igjenn etter en lang og tøff uke... skal bli godt
her er det 10 kalde i dag, hurraaa NOT

i dag var dagen jeg liksom skulle se nedgang.... men er veldig støl og tung i kroppen så det ble oppgang:P


det blir mye alkoliserte festligheter nå frem mot jul, så merker jeg står litt stille... jeg går ned drar ut går opp hihi men har greid og holde på 101tallet så skal jo ikke klage...

til mandag skal jeg til legen, har veldig magekramper om dagen... håper det ikke har noe med ketose og gjøre?

for jeg vil gjøre meg ferdiiiiiiii

i dag skal det bakes peppekaker på jobben.,....da må jeg være sterk.. men værre skal det bli vi skal forme marsipan og dyppe det i lys sjoko... wææææ. jeg får jo ikke til lavkarbo marsipan så får bare ta det sånn det kommer

ha en riktig fin dag alle sammen. nå skal jeg ut og skrapa bil BRRRRRRR!

__________________




lillemor88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 18:02   #6
Lurer*
Medlem
 
Lurer* sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Buskerud
Innlegg: 412
Lurer* er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Jammen meg har vi ikke fått en desember tråd.
Lillemor, jeg syns det er knall bra om du kommer igjennom en slik periode i null. Lykke til hos legen.

Jeg surrer mye fortiden det er mye burde burde, men jeg bare spiner rundt og ikke får gjordt det jeg biurde. Men men det kommer seg vel.

Det er kaldt her også, håper på MER snø jeg da! Syns det er koslig å leke ute med ungene i snøen.

Holder meg fremdels i skinnet når det gjelder kurn, og håper at det viser seg på vekta på mandag også. Jeg driver å tenker på hvordan jeg skal gjøre det i jula...hvor mange "spise" dager skal jeg unne meg?

__________________
29.11.09 minus 15kg.
Delmål 2: minus 15 kg til.
Min journal
Lurer* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 19:18   #7
MatGlad!
Juniormedlem
 
MatGlad! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 43
Innlegg: 13
MatGlad! er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Hei,hei!

Gruer jeg litt til lørdag; veiedag.. Har en dårlig følelse for hver gang det nærmer seg at jeg skal på vekta. Så langt har jeg blitt positivt overraska hver gang, men tilslutt blir det vel stopp.. Krysser fingre! Det var meningen jeg skulle på trening (eneste dette uka..), men ble dessverre forsinka på jobb. Men skal iveien på mandag

Ellers synes jeg at jeg har strevd litt denne uka. Falt selvfølgelig for fristelsen da ei hadde med seg kake på jobb. Marsipankake. Og det ble ikke bare en liten bit, nei. Det er vel derfor jeg har en dårlig følelse for vekta. Er sjeleglad for at jeg ikke har vekt på hybelen (ukependler)!

Men har vært ute å gått ett par kvelder denne uka, tross bitende kulde!

Sp.m. til alle; hvordan klarer dere å holde dere unna fristelser? Jeg har ofte egentlig ikke spesielt lyst på kake, men det er som om hjernen bare får en shut-down. Jeg tenker liksom ikke. Og så blir jeg kvalm og ekkel etterpå, og angrer som bare det!

__________________


MatGlad! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LavKarbo Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 19:31   #8
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av lillemor88, her.

til mandag skal jeg til legen, har veldig magekramper om dagen... håper det ikke har noe med ketose og gjøre?

Får du i deg magnesium?

Opprinnelig lagt inn av lillemor88, her.

jeg får jo ikke til lavkarbo marsipan så får bare ta det sånn det kommer

Er det noe problem da? Jeg har tenkt å prøve med sukrinmelis. Burde jo gå fint!

Opprinnelig lagt inn av MatGlad!, her.

Sp.m. til alle; hvordan klarer dere å holde dere unna fristelser? Jeg har ofte egentlig ikke spesielt lyst på kake, men det er som om hjernen bare får en shut-down. Jeg tenker liksom ikke. Og så blir jeg kvalm og ekkel etterpå, og angrer som bare det!

Sukkeravhengighet kalles det. Hvis du kutter ut sukker helt i en uke eller to, så vil du sannsynligvis kjenne forskjell. Det hjelper også å få i seg litt krom.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 19:47   #9
MatGlad!
Juniormedlem
 
MatGlad! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Alder: 43
Innlegg: 13
MatGlad! er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.


Sukkeravhengighet kalles det. Hvis du kutter ut sukker helt i en uke eller to, så vil du sannsynligvis kjenne forskjell. Det hjelper også å få i seg litt krom.

Hadde 3 sukkerfrie uker for 1 mnd sea ca, men det betyr vel at jeg må ha sukkerfrie perioder gjevnlig? 50 mcg krom pr dag, er det nok tror du?

__________________


MatGlad! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LavKarbo Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 20:10   #10
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av MatGlad!, her.

Hadde 3 sukkerfrie uker for 1 mnd sea ca, men det betyr vel at jeg må ha sukkerfrie perioder gjevnlig? 50 mcg krom pr dag, er det nok tror du?

ja, absolutt sukker er fa*n selv altså.

Men. Får du i deg nok fett? Lite karber?

Jeg blir iallefall mer fysen på sukker om jeg spiser for lite fett, masse karber og ikke holder meg nok unna søtt. Husk også at søtstoffer kan trigge søthungeren!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 20:36   #11
klompenmio
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 64
klompenmio er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden til 30+

hei alle flinke damer
Kan jeg fåšlov til å kuppe tråden deres litt? ser på tickeren deres at dere haar hatt masse nedgang i vekt, og vil derfor høre med dere om hvordan dere spiser.
Jeg har gått på ketolyse siden august. Jeg har ikke gått ned i det hele tatt. <har vært to kg ned og så to opp. Jeg har vært flink hele tiden. JEG LOVER!!! hadde ei uke av i midten av oktober. det er det hele.
Jeg spiser ikke mørk sjokolade, eller andre smålovlige ting. Jeg følger dietten!
Har vært i ketose nesten hele tiden.

Nå prøver jeg å spise etter skaldemans oppskrifter i gi-null. Får se om det skjer noe da.
Det skal være på det reine at jeg ikke har vært særlig flink til å gå tur de siste 5-6 ukene. men jeg gikk heller ikke ned når jeg gikk tur.

det står i boka og overalt at man skal spise når man er sulten og slutte når man er mett. <for meg som alltid har misbrukt mat er det ganske vanskelig. Jeg skulle gjerne hatt bestemte mengder som var fastsatt for meg. En kur/matplan som hadde vært bombesikker om dere forstår...

Jeg siser ikke frokost lengre. kun kaffe med fløte. lunsj spiseer jeg mellom 11 og ett. Spiser og godt måltid da, gjerne ett egg med to ekstra plommer og godt med bacon.
Middag er kjøtt/fisk og litt grønnsaker og fløtesaus eller creme fresh.

Hva gjør dere? Hvordan spiser dere? Hvor mye?
Jeg er 189 og veier 90 kg. Skulle gjerne vært kvitt 20 av dem.
Begynner å lure på om jeg skal spare penger til slankeoperasjon...

Men jeg har lyst til å få til dette. Trives veldig godt med maten.

klompenmio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 21:00   #12
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av klompenmio, her.

hei alle flinke damer
Kan jeg fåšlov til å kuppe tråden deres litt? ser på tickeren deres at dere haar hatt masse nedgang i vekt, og vil derfor høre med dere om hvordan dere spiser.
Jeg har gått på ketolyse siden august. Jeg har ikke gått ned i det hele tatt. <har vært to kg ned og så to opp. Jeg har vært flink hele tiden. JEG LOVER!!! hadde ei uke av i midten av oktober. det er det hele.
Jeg spiser ikke mørk sjokolade, eller andre smålovlige ting. Jeg følger dietten!
Har vært i ketose nesten hele tiden.

Nå prøver jeg å spise etter skaldemans oppskrifter i gi-null. Får se om det skjer noe da.
Det skal være på det reine at jeg ikke har vært særlig flink til å gå tur de siste 5-6 ukene. men jeg gikk heller ikke ned når jeg gikk tur.

det står i boka og overalt at man skal spise når man er sulten og slutte når man er mett. <for meg som alltid har misbrukt mat er det ganske vanskelig. Jeg skulle gjerne hatt bestemte mengder som var fastsatt for meg. En kur/matplan som hadde vært bombesikker om dere forstår...

Jeg siser ikke frokost lengre. kun kaffe med fløte. lunsj spiseer jeg mellom 11 og ett. Spiser og godt måltid da, gjerne ett egg med to ekstra plommer og godt med bacon.
Middag er kjøtt/fisk og litt grønnsaker og fløtesaus eller creme fresh.

Hva gjør dere? Hvordan spiser dere? Hvor mye?
Jeg er 189 og veier 90 kg. Skulle gjerne vært kvitt 20 av dem.
Begynner å lure på om jeg skal spare penger til slankeoperasjon...

Men jeg har lyst til å få til dette. Trives veldig godt med maten.


hmmm. mosjonerer du noe annet enn å gå tur? og, drikker du nok vann? å drikke nok vann er veldig viktig..

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 21:58   #13
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av MatGlad!, her.

Hadde 3 sukkerfrie uker for 1 mnd sea ca, men det betyr vel at jeg må ha sukkerfrie perioder gjevnlig?

Det spørs jo hva som var innimellom der... Hvis du har tre sukkerfrie uker for så å spise en del sukker igjen, så er du jo fort sukkeravhengig igjen.

Opprinnelig lagt inn av MatGlad!, her.

50 mcg krom pr dag, er det nok tror du?

lommelegen står det:
Dagsbehov
Anbefalt dagsinntak for voksne er mellom 50 og 200 mikrogram ((g).


Mer vet ikke jeg...

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 22:29   #14
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av klompenmio, her.

Jeg er 189 og veier 90 kg. Skulle gjerne vært kvitt 20 av dem.

Om du er 189 cm høy og veier 90 kilo har du vel en BMI på rundt 25? Og har likevel 20 kilo å bli kvitt? Vet det er individuelt, men vekttap er i alle tilfelle vanligvis størst hos de som har mest å ta av, såvidt jeg har forstått.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 22:30   #15
klompenmio
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 64
klompenmio er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

hmmm. mosjonerer du noe annet enn å gå tur? og, drikker du nok vann? å drikke nok vann er veldig viktig..

Hei hei
Nei, jeg gjør ikke det. Jeg gikk mye i en periode, og da gåt jeg heftig fort og hard. I det siste har jeg vært skikkelig slapp og sliten, så jeg har ikke makta. Den siste uka nå har det snudd og jeg begynner å føle meg mye bedre, og skal bruke denne enerien til å gå mer tur. Kanskje begynner jeg å trene.

Jeg drikker mye vann. Flere liter til dagen..
Hva med deg? Trener du masse?

klompenmio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 22:31   #16
klompenmio
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 64
klompenmio er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Om du er 189 cm høy og veier 90 kilo har du vel en BMI på rundt 25? Og har likevel 20 kilo å bli kvitt? Vet det er individuelt, men vekttap er i alle tilfelle vanligvis størst hos de som har mest å ta av, såvidt jeg har forstått.


Ooops...Skrivefeil...Jeg er 169 cm..

klompenmio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 22:50   #17
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av klompenmio, her.

Hva med deg? Trener du masse?

Huff, nei. Jeg er altfor dårlig til å trene. Jeg merker dog at vektnedgangen går raskere i de periodene jeg trener mer. Forhåpentligvis blir det retta på snart, når venninna mi kommer flyttende hit, så blir vi treningskompiser. Alltid mye lettere å trene sammen noen, syns jeg Regner med kiloene flyr lettere av da!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 03-12-09, 23:09   #18
kiwo
Medlem
 
kiwo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 50
kiwo er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av klompenmio, her.

Ooops...Skrivefeil...Jeg er 169 cm..

Ja, det var en skikkelig skrivefeil
Da skjønner jeg problemet ditt litt bedre
Jeg går veeeeldig sakte ned, men jeg gir meg ikke. En dag vil det nok løsne.

__________________


kiwo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 05:10   #19
lillemor88
Medlem
 
lillemor88 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 36
Innlegg: 87
lillemor88 er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Får du i deg magnesium?

Er det noe problem da? Jeg har tenkt å prøve med sukrinmelis. Burde jo gå fint!

Sukkeravhengighet kalles det. Hvis du kutter ut sukker helt i en uke eller to, så vil du sannsynligvis kjenne forskjell. Det hjelper også å få i seg litt krom.


takk for det=) ja tar magnesium tabletter i alle fal så tror det?
men skal ta bilder av tarmer og sånn.. AU.. kamara oppi stumpen.. hehe gruer meg....men får svar i alle fall da..

jeg og samboeren min skal da julaften og 1 jule dag som spise dager..
han maser om taco til frokost:P men man har jo ikke det på julaften hihih vi kan ikke ha mer enn 2 dager.. det var i fjord alt gikk galt.. sluttet ikke og spise og endte med 16 kg opp(fra des-august)

denne marsipanen.. sliter meg at jeg ikke får malt mandlene bra nok.,.. så det blir en ekkel masse.. men tenkte jeg skulle ønske meg stavmixer til jul.. kan det hjelpe etter man har malt mandlene så godt man kan?


kom det snø til deg i dag også? her er det masse... gøy for vi skal ake med barna i dag

__________________




lillemor88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 05:12   #20
lillemor88
Medlem
 
lillemor88 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 36
Innlegg: 87
lillemor88 er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av lillemor88, her.

takk for det=) ja tar magnesium tabletter i alle fal så tror det?
men skal ta bilder av tarmer og sånn.. AU.. kamara oppi stumpen.. hehe gruer meg....men får svar i alle fall da..

jeg og samboeren min skal da julaften og 1 jule dag som spise dager..
han maser om taco til frokost:P men man har jo ikke det på julaften hihih vi kan ikke ha mer enn 2 dager.. det var i fjord alt gikk galt.. sluttet ikke og spise og endte med 16 kg opp(fra des-august)

denne marsipanen.. sliter meg at jeg ikke får malt mandlene bra nok.,.. så det blir en ekkel masse.. men tenkte jeg skulle ønske meg stavmixer til jul.. kan det hjelpe etter man har malt mandlene så godt man kan?


kom det snø til deg i dag også? her er det masse... gøy for vi skal ake med barna i dag

den jeg skrev var beregnet til deg også da på en måte=) tidlig for meg her:P:P

__________________




lillemor88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 05:13   #21
lillemor88
Medlem
 
lillemor88 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 36
Innlegg: 87
lillemor88 er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden til 30+

lurer*

__________________




lillemor88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 05:15   #22
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av klompenmio, her.

Ooops...Skrivefeil...Jeg er 169 cm..

Ahh, da så.

Du skriver at du gjerne skulle hatt en fastlagt kur / bestemte mengder mat, jeg skjønner den. Det jeg gjorde i 'overgangen' til lavkarbo / ketogen kost var å bestille mat i noen uker fra Foseids "Spis deg slank"-opplegg - det hjalp meg mye, jeg tror hele omleggingen gikk glatt fordi jeg visste akkurat hva jeg skulle spise hele tiden, og alt var porsjonspakket. Jeg trengte det ikke i mer enn tre uker, da hadde jeg 'lært' mengder, blitt kvitt karbo-suget, og følte meg klar for å heller ta ansvar for maten selv. Vet det ikke er en løsning som funker for alle (avhenger av alt fra hvor man er i landet til hvor stor fryser man har...), men det er kanskje verd å kikke på?

Stress er en partystopper, det også.

Og i fht det du spiser - har du prøvd å øke litt på mengde grønnsaker? Mener Ketolyseboka anbefaler litt grønt til alle måltider? ...Skaldeman/Gi-nolls anbefalinger går vel litt andre veien igjen, men det kan være verd å teste reaksjonen begge veier, kanskje? (På både mer og mindre grønnsaker, mener jeg).

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 07:33   #23
klompenmio
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 64
klompenmio er på en erverdig vei

Sv: Desemberskravletråden til 30+

God morgen og takk for svar.

Jeg har ikke stor fryser så det blir nok ikke aktuelt for meg å bestille ferdige retter.
Helt til nå har jeg spist grønnsaker til (nesten) alle måltider. så derfor prøver jeg nå å kutte litt på dem. Jeg får bare se hvordan det går.

Jeg drikker noen kopper kaffe til dagen, og har pleid å ha fløte i. <i går morges lagde jeg eggemelk, og bruker det istedet for fløte. Smaker godt, også slipper jeg vel unna noen karber der også...

Men kan jeg spørre deg 157cm, hva og hvor mye spiser du?

klompenmio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurderer ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 12:20   #24
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Jeg blir ikke klok jeg altså!

Hmm.. Kan det hende at (som noen over her påpeker) du spiser for lite grønnsaker? Evt for mye/feil type? la oss få vite hvordan det går med Skaldeman da!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 12:58   #25
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Desemberskravletråden til 30+

Opprinnelig lagt inn av lillemor88, her.


denne marsipanen.. sliter meg at jeg ikke får malt mandlene bra nok.,.. så det blir en ekkel masse.. men tenkte jeg skulle ønske meg stavmixer til jul.. kan det hjelpe etter man har malt mandlene så godt man kan?

Man skal male mandlene på mandel eller kjøttkvern. Det blir ikke like bra i food prosessor eller stavmikser. Ei mandelkvern koster ikke mye, kjøp en sånn liten sak som du skrur fast i bord/benkekant.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no