Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Forskning forklarer hvordan proteiner metter og hindrer overspising.

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-11-05, 14:41   #1
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Forskning forklarer hvordan proteiner metter og hindrer overspising.

Franske forskere har komt med en mulig forklaring på hvorfor Atkins virker. Dette er rotteforsøk, og dermed meget seriøse vitenskapelige studier

http://www.foodnavigator.com/news/ng...ns-weight-loss

For dere som er mer vitenskaplig anlagt så kan dere lese artikkelen i tidsskriftet Cell Metabolism.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".

Sist redigert av HP : 10-11-05 kl 15:11.
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 10-11-05, 16:34   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Forskning forklarer hvordan proteiner metter og hindrer overspising.

Opprinnelig lagt inn av HP

For dere som er mer vitenskaplig anlagt så kan dere lese artikkelen i tidsskriftet Cell Metabolism.

Ziggy !!! Det er egen link til deg her !!!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-11-05, 18:43   #3
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Forskning forklarer hvordan proteiner metter og hindrer overspising.

Joda Nille, det fins mye interessant der ute vedr. proteiner og forbrenning...

Her er en annen en...

http://store.yahoo.com/carbsmart/howmuchprotein.html

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 10-11-05, 19:00   #4
ajn
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Forskning forklarer hvordan proteiner metter og hindrer overspising.

Opprinnelig lagt inn av Ziggy

Joda Nille, det fins mye interessant der ute vedr. proteiner og forbrenning...

Her er en annen en...

http://store.yahoo.com/carbsmart/howmuchprotein.html

JA ! Her var det mye interesassant

http://store.yahoo.com/carbsmart/vital.html

AjN

  Svar med sitat
Gammel 10-11-05, 19:20   #5
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Forskning forklarer hvordan proteiner metter og hindrer overspising.

åh mamma mia dette var litt tungt stoff ...( som man blir lett av ) må nok komme til bake og lese en annen gang jeg trur eg

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 10-11-05, 20:25   #6
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Forskning forklarer hvordan proteiner metter og hindrer overspising.

Forskningen jeg viser til blir en ikke lett av, men den er med på å forklare hvorfor Atkins virker. Det er jo mangelen på objektive vitenskaplige forklaringer som hele tiden har vært ankepunktet mot Atkins - det er bare lavkalori i en annen innpakning, forskning som denne franske studien viser at det ikke bare er lavkalori.

Takk for lenke Ziggy. Jeg stiller meg alltid litt skeptisk til fakta levert av butikker, må lese litt mer der inne

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 10-11-05, 22:21   #7
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Forskning forklarer hvordan proteiner metter og hindrer overspising.

Opprinnelig lagt inn av Ziggy

Joda Nille, det fins mye interessant der ute vedr. proteiner og forbrenning...

Her er en annen en...

http://store.yahoo.com/carbsmart/howmuchprotein.html


Enligt mina erfarenheter är det bara överskottsproteinet som omvandlas till socker. Äter du 0,4 gram protein (vårt behov) per kilo kroppsvikt så vill jag påstå att ingenting av proteinet omvandlas till socker. Hon använder ordet "can" på ett par ställen, och det är just vad det handlar om. Protein "kan" omvandlas till socker, men bara om du äter tillräckligt mycket av det. Jag skulle säga att du behöver mer än ett gram protein per kilo kroppsvikt innan du har anledning att fundera på saken.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 10-11-05, 22:31   #8
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Forskning forklarer hvordan proteiner metter og hindrer overspising.

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman

Enligt mina erfarenheter är det bara överskottsproteinet som omvandlas till socker. Äter du 0,4 gram protein (vårt behov) per kilo kroppsvikt så vill jag påstå att ingenting av proteinet omvandlas till socker. Hon använder ordet "can" på ett par ställen, och det är just vad det handlar om. Protein "kan" omvandlas till socker, men bara om du äter tillräckligt mycket av det. Jag skulle säga att du behöver mer än ett gram protein per kilo kroppsvikt innan du har anledning att fundera på saken.

Sten Sture

Også her er vi enige... for man må være klar over at selv om kroppen bryter ned muskelvev, og på den måten frigjør proteiner, så er det ikke derved sagt at kroppen bare bruker disse til energi eller skiller dem ut som slaggstoffer... faktum er at gjenbruket av fristilte aminosyrer er betydelig.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 11-11-05, 13:03   #9
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Forskning forklarer hvordan proteiner metter og hindrer overspising.

Opprinnelig lagt inn av Ziggy

Også her er vi enige... for man må være klar over at selv om kroppen bryter ned muskelvev, og på den måten frigjør proteiner, så er det ikke derved sagt at kroppen bare bruker disse til energi eller skiller dem ut som slaggstoffer... faktum er at gjenbruket av fristilte aminosyrer er betydelig.

Alldeles rätt. Har du funderat på att skriva en bok själv Ziggy? Du har gjort en bra start i så fall.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-01-06, 17:37   #10
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Forskning forklarer hvordan proteiner metter og hindrer overspising.

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman

Alldeles rätt. Har du funderat på att skriva en bok själv Ziggy? Du har gjort en bra start i så fall.

Sten Sture

*hmmm…. Kanskje en skulle skrive en bok, der man forklarer hvordan cellebiologisk faglitteratur og forskningsresultater dokumenterer hva det er som rent biologisk gjør at vår kropp genetisk sett er konstruert for å leve på et slikt kosthold… hmmm… skal tygge på det jeg, Sten Sture...*

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 17:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no