Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Har nådd min idealvekt, hva nå?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-01-09, 12:09   #1
Dazeman
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 10
Dazeman er på en erverdig vei

Har nådd min idealvekt, hva nå?

Nå har jeg gått på denne kuren i 4 uker, og har gått fra 83 til 74 kilo.

Hva gjør jeg for å komme tilbake til et "vanligere liv" og beholde denne vekten.

Jeg har tenkt å begynne å trene.. Noen som har et treningsprogram?

Dazeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 12:12   #2
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Har nådd min idealvekt, hva nå?

Veldig mange går over på mer Fedon-aktig kosthold. Har ikke Atkins et sånn "holde-på-vekta-opplegg"?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 12:16   #3
Alyssa
Seniormedlem
 
Alyssa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 47
Innlegg: 4.446
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Sv: Har nådd min idealvekt, hva nå?

Vil bare gratulere med fantastisk resultat jeg!

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 12:25   #4
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Har nådd min idealvekt, hva nå?

Ja, selvfølgelig... GRATULERER! Det er utrolig godt gjort å bli ferdig på 4 uker! Jeg er så misunnelig på de som kan si de er ferdigslanket. Det må være en helt fantastisk følelse.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 13:55   #5
Superleila
Medlem
 
Superleila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Hedmarken
Alder: 42
Innlegg: 186
Superleila er på en erverdig vei

Sv: Har nådd min idealvekt, hva nå?

Gratulerer med nådd mål


Jeg tror at når man har kommet dit man vil, så bør man bare bruke hodet og spise helt vanlig mat, men alt med måte. Og viktig å kaste inn håndkledet når man er mett! Kanskje styre unna snop og brus, men spise masse frukt og sunt godt! Men bare vær forsiktig med for mye karber de første dagene, kroppen må gradvis venne seg til det igjen

__________________
Klar klar klar!!!!!!!!!

Startvekt 84kg

84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65
Superleila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 13:35   #6
Dazeman
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 10
Dazeman er på en erverdig vei

Sv: Har nådd min idealvekt, hva nå?

Jeg har lest så mye om at man gradvis må gå tilbake...

Hva skjer egentlig hvis jeg nå i en uke bare lever tidenes mest usunne uke? Burgere, chips, cola osv.. Raser jeg opp i vekt da?

Jeg tenker å starte rolig med grovbrød med mye makrell i tomat på. Fortsette å spise uten poteter til middag, men kanskje litt fullkornspasta og litt ris av og til.

Pizza har jeg lyst å spise igjen..

Dazeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 13:48   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Har nådd min idealvekt, hva nå?

Opprinnelig lagt inn av Dazeman, her.

Hva gjør jeg for å komme tilbake til et "vanligere liv" og beholde denne vekten?

Ser du er på Atkins, da skal man vel følge atkins vedlikehold når man har nådd ønsket vekt? Forøvrig er det ganske likt Fedon kost.

Jeg ville IKKE gå tilbake til "normal" kost med masse karbohydrater. Både du og kroppen din vil få sjokk av det Et lavkarbokosthold er en endring for livet.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 14:09   #8
Dazeman
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 10
Dazeman er på en erverdig vei

Sv: Har nådd min idealvekt, hva nå?

Men jeg er nå egentlig veldig tynn, og jeg føler ikke jeg trenger å være den som "sier nei takk" når de andre vil bestille pizza fra peppes. Er det katastrofale følger av slikt når man kommer direkte fra ketolysekuren..

Merk: Jeg gikk på Ketolysekuren.

Dazeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 14:13   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Har nådd min idealvekt, hva nå?

Jeg går ut fra at man ikke spiser peppes pizza hver dag, og da er det jo ikke krise. Det som er viktig er hva man gjør hver dag, ikke unntakene.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 14:18   #10
Sofie29
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 20
Sofie29 er på en erverdig vei

Sv: Har nådd min idealvekt, hva nå?

Jeg tror du kommer til å legge på deg de kiloene ganske snart om du begynner å spise "normalt" igjen.. selv om du "spiser med måte"..
Kroppen er så sulten på karbo nå at den kommer sikkert til å suge til seg alt du spiser.
Kjenner flere som har gjort den feilen å vart på ketolyse fordi de fortest mistet kiloene men når kuren var over - kom også kiloene tilbake.. Men fordi de spiste vanlig mat igjen altså.
Så jeg tror du skal ta det veldiiiig gradivis å begynne med å spise "normalt" igjen.
Good luck!

Sofie29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert:) Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 11:02   #11
Nitja
Medlem
 
Nitja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 203
Nitja er på en erverdig vei

Sv: Har nådd min idealvekt, hva nå?

Uten at jeg skal si noe hundre% for det har jeg langt i fra kunnskap om, men det går jo og holde seg til et lavkarbo kosthold til "vanlig" og når de andre bestiller peppes så spiser du peppes pizzaen sammen med de DEN dagen og neste dag så er det tilbake på lavkarbokosthold igjen..
Det jeg mener er vell at om du holder deg til lavkarbo men unner deg noe godt innimellom, da burde det vell gå bra eller?

Og gratulerer så mye med idealvekta :-)

__________________
Nitja
Start 04.01.09



Nitja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 12:11   #12
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: Har nådd min idealvekt, hva nå?

jeg kan nesten si helt sikkert at du vil legge på deg kiloene temmelig raskt om du går tilbake til vanlig kosthold! du var jo også så heldig at du raskt klarte kvitte deg med kiloene.. 4 uker er jo veldig bra! jeg gikk på kuren for halvannet år siden, og pga mange ulike årsaker så måtte jeg slutte med den. men se hvor jeg er idag! de kom jaggu snikende tilbake igjen!! og det egentlig ganske raskt synes jeg!!
så tror det er viktig å fortsatt tenke lavkarbo, men om du skeier ut av og til så er nok ikke det noen krise! men tenk lavkarbo er mitt råd!!! ellers har jo denne måneden vært helt bortkastet om en liten stund!!

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 13:52   #13
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Har nådd min idealvekt, hva nå?

Hvis Dazeman nå skal spise brød - hvilket brød er da det beste på lavkarbo?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 21:01   #14
Nitja
Medlem
 
Nitja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 203
Nitja er på en erverdig vei

Sv: Har nådd min idealvekt, hva nå?

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Hvis Dazeman nå skal spise brød - hvilket brød er da det beste på lavkarbo?


Ville det ikke vært best og bake et lavkarbo brød da?
Jeg har blitt hekta på det brødet som står bakpå ketolyse bakemixen og har nytt brød i ovnen nå :-P
Og det smaker ordentlig grovt brød....

__________________
Nitja
Start 04.01.09



Nitja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 22:36   #15
Dazeman
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 10
Dazeman er på en erverdig vei

Sv: Har nådd min idealvekt, hva nå?

Opprinnelig lagt inn av Nitja, her.

Ville det ikke vært best og bake et lavkarbo brød da?
Jeg har blitt hekta på det brødet som står bakpå ketolyse bakemixen og har nytt brød i ovnen nå :-P
Og det smaker ordentlig grovt brød....

Hvor kjøper jeg en slik bakemix?

Dazeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 23:51   #16
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Har nådd min idealvekt, hva nå?

Aller først gratulerer med vektnedgangen, det var kjapt gjort!

Vil på det sterkeste råde deg til å være veldig forsiktig med karbene i begynnelsen. For noen år siden dro jeg på en ukes ferie mens jeg egentlig spiste lavkarbo. Et par rundstykker om dagen, ris/bakt potet til middagen, is og brus og feriekos gav meg 5 kilo tilbake. Det er helt vilt hvor fort kg kom på igjen. Når jeg blir ferdig slanket denne gangen skal jeg være uhyre forsiktig og sannsynligvis bare innføre et par frukter ekstra i uken. Lavkarbokosthold vil jeg fortsette med livet ut

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 14:02   #17
caz
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 140
caz er ny på veien

Sv: Har nådd min idealvekt, hva nå?

Slik jeg forstår vil kroppen forsøke å komme tilbake til "normalen" selv om den er 150 kg.. Altså har du gått ned 10, vil den forsøke å få de tilbake.. Vet ikke funksjonene og sannhetene i dette, men for mange er ikke det å gå ned det store problemet, men å bli der..
Jeg ville fulgt atkins sine råd ift. vedlikehold.. Øke med en lav mengde karbo hver uke til vekttapet stopper helt, og holdt meg på det karbo-inntaket til daglig men skeiet ut når det var noen happenings.

__________________


caz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-for livet ;-) Svar med sitat
Gammel 10-02-09, 16:40   #18
Jostein
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 6
Jostein er på en erverdig vei

Sv: Har nådd min idealvekt, hva nå?

Foreslår at du kjøper boka "Etter slankekuren", utgitt av Torkil Andersen. Den skal jeg lese når jeg når idealvekta mi.

Jostein er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 00:56   #19
Dazeman
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 10
Dazeman er på en erverdig vei

Sv: Har nådd min idealvekt, hva nå?

Okei..

Nå har jeg KUN spist drittmat og ikke vært verken sunn eller måteholden.

Resultat: gått opp 0 kg.

Merkelig? Har jeg trent mye? Tvert imot. Jeg har ikke trent noe som helst. Synes dette er merkelig. Skulle jeg ikke gått opp et par kilo pga vannet som skal være bundet i glykogenlagrene i kroppen?

Dazeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 09:52   #20
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Har nådd min idealvekt, hva nå?

Kanskje kroppen din har sluppet platået sitt.

Husk å gi kroppen bra mat hver dag, isteden for å tenke på å ikke gi den skrotmat. Om du passer på å få i deg grønnsaker, velger helkorn over hvitt, har gode proteinkilder og bra fett så blir man stort sett mindre fysen på digg enn ellers. Og kan unne seg det (kose seg med det) når du spiser det med god samvittighet. Tenk som foreldre ovenfor barn: Du får ikke lørdagsgodt om du ikke spiser opp brokkolien din! Det høres helt teit ut at det skulle ha noe for seg men det kontrollerer faktisk blodsukkeret om du spiser grønnsaker og proteiner med litt fett til måltidene. Og da tåler man lørdagsgodt mye bedre

Du har lært deg å finne metthetsfølelsen på ketolysekuren, det er kanskje det aller viktigste av forandring?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 09:53   #21
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Har nådd min idealvekt, hva nå?

Opprinnelig lagt inn av Dazeman, her.

Okei..

Nå har jeg KUN spist drittmat og ikke vært verken sunn eller måteholden.

Resultat: gått opp 0 kg.

Merkelig? Har jeg trent mye? Tvert imot. Jeg har ikke trent noe som helst. Synes dette er merkelig. Skulle jeg ikke gått opp et par kilo pga vannet som skal være bundet i glykogenlagrene i kroppen?

Er ikke dermed sagt at du vil gå opp fra dag til dag, men å spise kun drittmat som du sier, trenger ikke noen logisk forklaring på at du faktisk vil gå opp etterhvert. Nå vet jeg ikke hva du mener med drittmat, om det er masse karbs eller om du tenker hamburgere, pommes frites og den tyep ting som faktisk er drittmat uansett hvilken kur man følger
Kroppen din er tappet for karbs og ved å tilføre store mengder karbs rask vil du fort merke bl. annet vektoppgang, vondt i magen, raskere sultfølelse, svingene humør osv. Ikke tenk på ketolyse eller lavkarbo som en quick fix, da er du rask tilbake til der hvor du starta, tenk varig livsstilendring og heller spis drittmat ved spesielle anledninger

Og til slutt, gratulere med flott resultat

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 11:00   #22
Nitja
Medlem
 
Nitja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 203
Nitja er på en erverdig vei

Sv: Har nådd min idealvekt, hva nå?

Opprinnelig lagt inn av Dazeman, her.

Hvor kjøper jeg en slik bakemix?

Er vell noen menybutikker som har det etter slik jeg har forstått eller så kan du kjøpe det på ketolyse.no

__________________
Nitja
Start 04.01.09



Nitja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 11:02   #23
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Har nådd min idealvekt, hva nå?

Er menybutikker som har ja, kanskje du kan se på de klistra trådene på ketolysedelen av forumet. Der tror jeg det står hvilke butikker som tar inn div produkter.

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 15:02   #24
Camilla82
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 208
Camilla82 er ny på veien

Sv: Har nådd min idealvekt, hva nå?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Ja, selvfølgelig... GRATULERER! Det er utrolig godt gjort å bli ferdig på 4 uker! Jeg er så misunnelig på de som kan si de er ferdigslanket. Det må være en helt fantastisk følelse.

Må signere denne Skulle ønske det var meg som var ferdig

__________________
Mamma til to gutter 05 og 08

Camilla82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver på lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er idealvekt? Sari Ketolysekuren 113 20-03-11 20:51
Målet er nådd-hva nå? Sheena Ketolysekuren 6 27-01-08 22:45
Målet er nådd! MorStine Ketolysekuren 54 05-11-07 16:31
IDEALVEKT/FETTPROSENT/BMI smosje Lavkarbo generelt 17 02-12-04 22:07
Målet nådd.. deeluxe Atkins kosthold 7 15-04-04 04:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no