Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Meieriprodukter?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-03-10, 14:28   #1
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Meieriprodukter?

Hva er det egentlig som går under her? Annet enn melk og ost f.eks.
Føler at det er skjulte "bomber" mange plasser, men er usikker på hva jeg skal se etter da jeg nå holder meg borte fra dette også.
Det virker som, etter en uke, at dette kan være nøkkelen for å få i gang vekttap og cm-minskning så dette vil jeg forsøke å teste en stund til

__________________

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 14:32   #2
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Meieriprodukter??

Jeg har også trappet litt ned på dette -og det funker supert på vekta

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 15:11   #3
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: Meieriprodukter??

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

Jeg har også trappet litt ned på dette -og det funker supert på vekta

Hva har du kutta ut da?
Eller med andre ord, hva KAN du spise?

__________________

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 15:16   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Meieriprodukter??

Skulle jeg ta bort fløte, rømme, tyrkisk yoghurt, CF, CC, ost og helst smør, da kunne jeg like gjerne finne frem de gamle Grete Roede- bøkene mine!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 15:20   #5
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Meieriprodukter??

Opprinnelig lagt inn av cmh, her.

Hva har du kutta ut da?
Eller med andre ord, hva KAN du spise?

Prøv å kutte ut osten i første omgang. Det hjalp for meg

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 15:22   #6
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: Meieriprodukter??

Opprinnelig lagt inn av Karissima, her.

Prøv å kutte ut osten i første omgang. Det hjalp for meg

Takk

__________________

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 16:47   #7
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Meieriprodukter??

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Skulle jeg ta bort fløte, rømme, tyrkisk yoghurt, CF, CC, ost og helst smør, da kunne jeg like gjerne finne frem de gamle Grete Roede- bøkene mine!

Jepp, samme tenkte jeg. Men hvis det er det som skal til, så må jeg bare. Jeg driver også å tester om meieriprodukter er en partystopper.

  Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 17:39   #8
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Meieriprodukter?

Kan det være noe annet som hindrer vektnedgangen? Det er som regel ikke meieriproduktene som er hinderet, så lenge man ikke er intolerant på melkeproteiner. Drikker du mye melk eller youghurt?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 17:46   #9
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: Meieriprodukter?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Kan det være noe annet som hindrer vektnedgangen? Det er som regel ikke meieriproduktene som er hinderet, så lenge man ikke er intolerant på melkeproteiner. Drikker du mye melk eller youghurt?


Spiser/drikker hverken heller. Ikke før jeg kutta ut meieriprod. engang.
Andre forslag for hva som kan være en stopper da?
Ikke spiser jeg nøtter, minimalt inntak av baconsvor som snacks, ligger på anbefalt mengde i forhold til fett, protein og karbo samt vann..
Holder meg helt unna søtningsstoffer og så klart godteri generelt.

__________________

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 17:51   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Meieriprodukter?

Tomater, brøderstatninger..........

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 18:00   #11
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: Meieriprodukter?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Tomater, brøderstatninger..........

Ikke spist brøderstatninger de to siste ukene nei. Tomater er det minimalt med.

__________________

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 18:09   #12
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Meieriprodukter??

Opprinnelig lagt inn av Karissima, her.

Prøv å kutte ut osten i første omgang. Det hjalp for meg

Enig i den. Melkeprotein kan øke insulinnivået ganske mye, og jeg ville følgelig kuttet de proteinrike melkeproduktene før jeg kuttet ut rømme og fløte.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 18:27   #13
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Meieriprodukter?

Jeg "løsnet" på vekta da jeg kutta ut fløte, etter å ha hatt for vane å bruke myyye av det. Mm, fløtesaus

Nå bruker jeg minimalt med meieriprodukter, bortsett fra smør - og litt feta eller chevre iblant, som da ikke er laget på kumelk. Omstillingen har ikke vært såå vanskelig, bruker også kokosmelk flittig. Jeg vet ikke hvorfor fløten fikk det til å stå stille, jeg har ikke samme erfaring med andre klassiske partystoppere (nøtter, bringebær) - men jeg ser frem til å ta fløten tilbake i kostholdet når jeg prioriterer vekttap lenger.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 19:02   #14
Fumle
Medlem
 
Fumle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 37
Innlegg: 262
Fumle er ny på veien

Sv: Meieriprodukter?

Har kuttet ut ost og da løsnet det for meg gitt... Har også roet litt ned på fløtebruken og bruker kokosmelk istedet

__________________
Delmål 1: Termin 4/11-14. Holde seg vektstabil.
Fumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo pga svangerskap :) Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 19:36   #15
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Meieriprodukter?

På meg var det motsatt. Etter at jeg begynte å bruke mye fløte både i sauser og kaffe, fikk jeg vekten til å rusle litt nedover igjen.

Det var etter at jeg hadde stillstand i ca. ett år uten å skjønne hvorfor vekten ikke gikk ned - selv om jeg ikke slurvet noe spesielt. Jeg begynte å spise mindre, og jammen løsnet det da. Jeg var jo vant til å spise store porsjoner og 3-4 ganger om dagen, men det behøvde jeg ikke lenger.

Når man har levd nesten hele livet på høykarbo, blir man vant til å spise mye siden det er så godt som umulig å bli mett og tilfredsstilt på høykarbo. Etter overgangen til høyfett kan man etterhvert spise mindre og likevel slippe å gå sulten.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 20:24   #16
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: Meieriprodukter?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg "løsnet" på vekta da jeg kutta ut fløte, etter å ha hatt for vane å bruke myyye av det. Mm, fløtesaus

Nå bruker jeg minimalt med meieriprodukter, bortsett fra smør - og litt feta eller chevre iblant, som da ikke er laget på kumelk. Omstillingen har ikke vært såå vanskelig, bruker også kokosmelk flittig. Jeg vet ikke hvorfor fløten fikk det til å stå stille, jeg har ikke samme erfaring med andre klassiske partystoppere (nøtter, bringebær) - men jeg ser frem til å ta fløten tilbake i kostholdet når jeg prioriterer vekttap lenger.


Har faktisk ikke prøvd kokosmelk, men det kan visst være verdt ett forsøk

__________________

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 20:25   #17
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: Meieriprodukter?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

På meg var det motsatt. Etter at jeg begynte å bruke mye fløte både i sauser og kaffe, fikk jeg vekten til å rusle litt nedover igjen.

Det var etter at jeg hadde stillstand i ca. ett år uten å skjønne hvorfor vekten ikke gikk ned - selv om jeg ikke slurvet noe spesielt. Jeg begynte å spise mindre, og jammen løsnet det da. Jeg var jo vant til å spise store porsjoner og 3-4 ganger om dagen, men det behøvde jeg ikke lenger.

Når man har levd nesten hele livet på høykarbo, blir man vant til å spise mye siden det er så godt som umulig å bli mett og tilfredsstilt på høykarbo. Etter overgangen til høyfett kan man etterhvert spise mindre og likevel slippe å gå sulten.

Kjenner også sultfølelsen er heller mangelfull for tiden ja Klarer meg vell og lenge på de 2- 3 måltidene jeg har om dagen

__________________

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 22:33   #18
merethe1
Juniormedlem
 
merethe1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: hordaland
Alder: 53
Innlegg: 48
merethe1 er på en erverdig vei

Sv: Meieriprodukter?

kan kokos-melk brukes som fløten ? i kaffe ,omelett... ?

__________________


merethe1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse :-) Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 23:11   #19
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Meieriprodukter?

Du tror ikke at du bare bør gi kroppen din litt mer TID? Du har jo hatt et kjempestort vekttap på kort tid. Det trenger ikke nødvendigvis være noe du spiser som gjør at vekten ikke går så raskt ned som du skulle ønske.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 23:23   #20
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: Meieriprodukter?

Opprinnelig lagt inn av Namba, her.

Du tror ikke at du bare bør gi kroppen din litt mer TID? Du har jo hatt et kjempestort vekttap på kort tid. Det trenger ikke nødvendigvis være noe du spiser som gjør at vekten ikke går så raskt ned som du skulle ønske.

Som sagt er det vekttapet du sikter til noe som var før ketolysen kom inn i bildet. Så vet ikke om 2 kg på snart 5 uker er så mye.. Ikke i mine øyne hvertfall.
Her prøves det meste og tydeligvis er det forskjellig for alle, så jeg prøver da forskjellig.

__________________

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 23:37   #21
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Meieriprodukter?

2 kg på 5 uker er faktisk ganske bra! Det anbefalte er 0,5- 1,0 pr uke for at huden, kroppen og hodet skal følge med.

Finn frem 4 halvkilos pakker med smør og kjenn hva de veier! Det er en del, altså!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 06:51   #22
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Meieriprodukter?

Opprinnelig lagt inn av merethe1, her.

kan kokos-melk brukes som fløten ? i kaffe ,omelett... ?

Mjaei, det kommer litt an på smaksløkene dine - jeg prøvde i omelett en gang, det syntes jeg ikke ble godt, så nå lager jeg omelett med bare vann og evt en teskje soyasaus. I kaffe/te vet jeg ikke, der bruker jeg cocosa for å få opp fettprosenten - som også er kokos, men den typen jeg bruker smaker ikke stort.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 07:21   #23
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Meieriprodukter??

Opprinnelig lagt inn av cmh, her.

Hva har du kutta ut da?
Eller med andre ord, hva KAN du spise?

Legg merke til at jeg ikke har kutta ut, men trappa litt ned på Nå spiser jeg ikke fløtesaus 7 dager i uka, men kanskje 3. Minstens chillisuppe er heldigvis en slager for meg - og risotto uten ris
Tomater er heldigvis ikke noen partystopper for meg (hvertfall ikke enda) så jeg lager nå også tomatsauser til kjøttet

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 07:54   #24
kiwo
Medlem
 
kiwo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 50
kiwo er på en erverdig vei

Sv: Meieriprodukter?

Jeg har ikke greid å kutte ut fløten. Har litt problem med for mye smør, og likte ikke kokosmelk sist jeg smakte på det (men det er lenge siden ,så da er det veldig greit å bruke fløte og cf.
Men vekta står jo stille.....så jeg bør vel sette inn noen ekstra tiltak. ca 3 kg på 5 mnd er kanskje ikke så mye å skryte av
Trøsten er at jeg iallefall ikke går opp.....og at jeg ikke gir opp.

__________________


kiwo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 11:14   #25
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Meieriprodukter?

Opprinnelig lagt inn av merethe1, her.

kan kokos-melk brukes som fløten ? i kaffe ,omelett... ?

Jeg anbefaler IKKE kokosmelk i kaffen. Jeg prøvde det engang (i espresso), og det smakte SKIKKELIG surt og ekkelt Da ville jeg nok heller brukt cocosa e.l.
Jeg synes det er helt greit å bruke kokosmelk i omelett, men det er jo ingen nødvendighet akkurat, så man kan fint la være
Bruker ellers kokosmelk til det meste egentlig. Er kjempegodt i chicken curry for eksempel (det tror jeg blir middagen idag, gitt)!

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Meieriprodukter Wiggo Generell ernæringsdebatt 1 01-02-10 23:43
Er meieriprodukter naturlig? scartz Spørsmål og svar 27 05-01-10 11:54
Å kutte meieriprodukter klompenmio Ketolysekuren 4 07-10-09 21:09
Meieriprodukter Stor79 Spørsmål og svar 1 26-09-09 12:50
Så mye meieriprodukter, er det bra? Timona Lavkarbo generelt 7 13-05-09 16:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no