Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Bruk av meieriprodukter

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-04-10, 14:34   #1
Tone L
Juniormedlem
 
Tone L sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Oslo
Alder: 63
Innlegg: 35
Tone L er på en erverdig vei

Bruk av meieriprodukter

Hei!
Jeg begynte på lavkarbodiett 11. mars i år, og har til nå holdt meg unna alt av kumelkprodukter. Jeg begynner å savne dette. Er det noen som kan gi meg tips om ting jeg kan bruke litt av (uten å bli fysen på søtt igjen - jeg er blitt fortalt at produkter av kumelk kan få meg til å bli lysten på søtt, som jeg har slitt med å være avhengig av). Jeg bruker kokosmelk til en del retter og synes det er bra, men lurer på om jeg kan bruke litt fløte og creme fraiche. Eller hva med yoghurt (og da hvilken type - det finnes så mye forskjellig i butikken).

Fint om noen kan gi meg litt tips!

Tone L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-04-10, 16:39   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Bruk av meieriprodukter

Hei,
Jeg har aldri hørt at meieriprodukter trigger søtsuget, de aller fleste her inne bruker en god del meieriprodukter. Når det er sagt så er det også en del som opplever at meieriprodukter, foruten smør, er en partystopper. En partystopper er produkter eller andre faktorer som hindrer vektnedgang uten at man helt kan forklare hvorfor.
Nå sier ikke du noe om i hvilken ende av lavkarbo skalaen du ligger på, altså hvor mange kh du skal ha hver dag, så litt vanskelig å gi noen konkrete råd. Ved et ketogent koshold så spiser man ikke yoghurt, men det går mye i rømme, creme fraicshe, cottage cheese, fløte, smør og fete oster.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 15:54   #3
Tone L
Juniormedlem
 
Tone L sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Oslo
Alder: 63
Innlegg: 35
Tone L er på en erverdig vei

Sv: Bruk av meieriprodukter

Jeg kan si at jeg ikke går på ketolysekuren eller andre kurer med ekstremt lite karbohydrater. Jeg hadde kontakt med en svensk ernæringsfysiolog som anbefalte meg lavkarbo uten å si akkurat hvor mye karbohydrater dagens måltider ble til, men jeg spiser ikke brød, poteter, ris eller andre ting med mye karbohydrater. Men jeg synes at de som spiser rundt f.eks. 15 karbohydrater daglig blir for lite. Da blir det vel bare grønnsaker man kan spise av karbohydrater. Jeg kan bli usikker på akkurat hvor mye jeg skal spise og er glas for tips!

Tone L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 21:15   #4
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Bruk av meieriprodukter

Det er vel egentlig bare å prøve, og se hvordan det funker?
Begynn med litt, og øk gradvis hvis det går bra :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 22:03   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bruk av meieriprodukter

Du kan spise tyrkisk yoghurt, da! Er ikke så mye karber i den og du kan tilsette det du selv vil ha av smak eller frø/nøtter etc!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 10:53   #6
Tone L
Juniormedlem
 
Tone L sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Oslo
Alder: 63
Innlegg: 35
Tone L er på en erverdig vei

Sv: Bruk av meieriprodukter

Takker for svar! Nå blir jeg ihvertfall inspirert til å prøve ting, nå tør jeg det!

Tone L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 16:01   #7
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Bruk av meieriprodukter

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Jeg har aldri hørt at meieriprodukter trigger søtsuget, de aller fleste her inne bruker en god del meieriprodukter. Når det er sagt så er det også en del som opplever at meieriprodukter, foruten smør, er en partystopper. En partystopper er produkter eller andre faktorer som hindrer vektnedgang uten at man helt kan forklare hvorfor.
Nå sier ikke du noe om i hvilken ende av lavkarbo skalaen du ligger på, altså hvor mange kh du skal ha hver dag, så litt vanskelig å gi noen konkrete råd. Ved et ketogent koshold så spiser man ikke yoghurt, men det går mye i rømme, creme fraicshe, cottage cheese, fløte, smør og fete oster.


Da har du hørt om den første!
er slett ikke uvanlig å få BLODSUKKERFALL av noe man er intolerant for. det har jeg sett flere har skrevet her på lavkarbo. det er noe jeg opplever selv også. Selv om det er uten laktose(melkesukker) og er innenfor lavkarbo.(jeg prøvde på litt ost og rømme i noen uker). det er melkeproteinene i seg selv som kan være problemet.
har også hørt(lest) om ei(Monica Holand. ernæringsterapeut/forfatter av flere kokebøker) som skriver at hun får blodsukkerfall av å spise torsk.

Så at fete meieriprodukter kan trigge søtbehovet og dermed være en partystopper kan nok være riktig ja!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/exercise/wE5swIX/]

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Meieriprodukter? cmh Spørsmål om matvarer og oppskrifter 34 18-03-10 08:42
Meieriprodukter Wiggo Generell ernæringsdebatt 1 01-02-10 23:43
Er meieriprodukter naturlig? scartz Spørsmål og svar 27 05-01-10 11:54
Meieriprodukter Stor79 Spørsmål og svar 1 26-09-09 12:50
Så mye meieriprodukter, er det bra? Timona Lavkarbo generelt 7 13-05-09 16:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no