Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Paprika og grønnsaker

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-08-10, 16:58   #1
Anwell
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 22
Anwell er på en erverdig vei

Paprika og grønnsaker

Bare lurte paa om jeg kan spise en hel paprika paa induksjon. Eller blir det for mye karber?

Sliter veldig med a faa i meg gronnsaker, siden jeg er veldig lite glad i kokte gronnsaker. Prove a tvinge meg selv til a prove, men eneste jeg opp nar er att etter en stund brekker jeg meg.

Kan spise avocado, tomater, paprika,salat, brokkoli av og til men er mer tvang. Men tomater og paprika er jeg litt usikker paa nar det gjelder karber, siden jeg har hort du skal vaere forsiktig med dem.

Anwell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 17:06   #2
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Paprika og gronnsaker

Har du en øvre grense for hvor mye karber du skal ha i deg?
Om du kan spise en hel paprika vil være avhengig av hva annet du har spist samme dag, og selvfølgelig hvor stor den er.
Den grønne er best, minst karber.
Matvareguiden.no er fin til å slå opp matvarer du er usikker på.
Anbefaler deg å steke grønnsaker, eks squash, paprika og sopp i biter. Stek det i godt med smør, og krydre med det du mått ønske. Raskt og kjempegodt!

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 17:32   #3
Anwell
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 22
Anwell er på en erverdig vei

Sv: Paprika og gronnsaker

Vel under 20 er planen. Som regel spiser jeg en salat til lunch, og egg og bacon til frokost. Syns det blir lite karber av det. Sa tenkte det var greit jeg aat en del til middagen.

Siden jeg er sa kresen blir det let og bruke tomat eller paprika til middag.

Takk for svar, skal sjekke matvaretabellen, saa faar vi se hvordan det gaar

Anwell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 01:05   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Paprika og gronnsaker

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Har du en øvre grense for hvor mye karber du skal ha i deg?

Trådstarter spør om Atkins induksjon, som har veldig strenge regler.

Her er en tråd om matvarer på induksjonsfasen: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 01:15   #5
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Paprika og grønnsaker

Selv hadde jeg ikke brydd meg om den lista. Dvs jeg hadde brukt den som veiledning, men ikke unnlat å spise paprika fordi det ikke står der.

Poenget med lista er jo å ha oversikt over varer med lite karbo så man slipper å telle og veie (bare forholde seg til dl som er et ganske unøyaktig mål i mine øyne).

Om man istedet veier og teller karbo, og ser at man kan tillate seg litt paprika ser jeg ikke problemet med det. Det er tross alt en grønnsak det er snakk om.

På den annen side er jeg også enig i at man skal forsøke å følge reglene for den kuren man har valgt så godt man kan, og enda litt til. Tror mange "unner" seg selv mye som kan ødelegge "dietten". Kanskje uten å forstå at en saboterer for seg selv.

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 01:19   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Paprika og grønnsaker

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Selv hadde jeg ikke brydd meg om den lista. Dvs jeg hadde brukt den som veiledning, men ikke unnlat å spise paprika fordi det ikke står der.

Poenget med lista er jo å ha oversikt over varer med lite karbo så man slipper å telle og veie (bare forholde seg til dl som er et ganske unøyaktig mål i mine øyne).

Nå er det som sagt litt andre regler for induksjonsfasen i Atkins. Man kan gjerne velge å se bort fra lista, men da følger man ikke kuren. Og induksjonsfasen er jo viktig for de forskjellige opptrappingene som følger etterhvert.

Forøvrig står paprika på lista, men jeg ville nok variert med litt andre grønnsaker i tillegg for å dekke flere næringsstoffer.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 01:25   #7
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Paprika og grønnsaker

Skumma lista nettopp og så det ikke. Sent på kvelden, så det nå.

Det er en annen forfatter, men prinsippene for ketolyse, skaldeman (de strenge variantene) og Atkins er jo omtrent de samme. De har sine ulikheter på noen små felt, men enhver slankeforfatter ønsker vel å komme med noe eget.

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 01:33   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Paprika og grønnsaker

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Det er en annen forfatter, men prinsippene for ketolyse, skaldeman (de strenge variantene) og Atkins er jo omtrent de samme. De har sine ulikheter på noen små felt, men enhver slankeforfatter ønsker vel å komme med noe eget.

Selvfølgelig, man har man først bestemt seg for å følge en retning bør man følge denne og ikke plukke de rådene som passer best og er enklest å følge. No pain no gain osv..

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 01:45   #9
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Paprika og grønnsaker

Jeg synes de er så like jeg, så jeg kan nesten ikke komme på noe som kan sees på som juks om man stjeler råd/tips fra en av de andre diettene. Det eneste jeg kommer på er søtning, som ikke er anbefalt på Skaldeman, men som man kan bruke på de andre.

Men en ting er jeg totalt enig med deg i, og det er no pain no gain!!!

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 01:46   #10
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Paprika og grønnsaker

Og om jeg stjeler råd fra de andre er det ikke de som er lettere å følge. Heller tvert i mot.

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 01:51   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Paprika og grønnsaker

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Jeg synes de er så like jeg

Igjen må jeg påpeke at Atkins er mer spesiell(sepsifik) enn de andre, med sin trappestrinnsmodell.... Ketolyse/skaldeman/LCHF kan man nok trikse og mikse litt med, og også atkins når man har kommet til fase 3 og 4. Men de to første fasene bør man følge ganske slavisk

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 01:56   #12
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Paprika og grønnsaker

Vet du hvorfor? Nysgjerrig

Mitt viktigste slanketips er les så mye du kan og lær så mye som mulig, og det tipset må jeg jo følge selv

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 14:43   #13
Anwell
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 22
Anwell er på en erverdig vei

Sv: Paprika og grønnsaker

Prover å folge lista så mye så mulig. Hadde lyst på fylte paprika Jeg vet att paprika står på lista, men syns jeg lest att paprika og tomat skal du vaere forsiktig med.

Ikke tenkt å spise paprika hver dag altså, hehe men lurte på om en hel på engang ble for mye. Og hva andre på induksjon har erfart.

Vert på induksjon i over 3 uker, ned 4 kg (opp 1) så 3 til sammen.

Anwell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 14:55   #14
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Paprika og grønnsaker

Opprinnelig lagt inn av Anwell, her.

Sliter veldig med a faa i meg gronnsaker, siden jeg er veldig lite glad i kokte gronnsaker.

Men... de trenger da ikke være kokte! Rå, dampet, stekt, most - suppe, gryter, ikke nødvendig å spise en eneste kokt grønnsak - det har ikke jeg gjort, i alle fall.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fiskegryte med paprika Gerd Middag 2 18-11-08 17:51
Fylte paprika Iset Middag 32 06-03-08 10:30
Søt paprika? Qudahl Spørsmål og svar 3 21-02-08 20:32
Baconburger m/paprika og løk Lille Middag 0 23-05-07 12:20
Paprika i balsamico Nille Annen mat 0 05-01-06 21:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no