Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Nybegynner på induksjon?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-08-10, 16:32   #1
Sorgfri
Medlem
 
Sorgfri sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 70
Sorgfri er på en erverdig vei
Smile

Nybegynner på induksjon?

Hei!

Jeg er fersk i dette, og lurte på om det er flere der ute som har lyst til å bli med og dele gode råd & tips, oppturer og nedturer i induksjonsfasen?

Noen holder på de foreskrevne 14 dagene, mens andre holder på lenger for kjappere vektreduksjon. Uansett er det greit å ha en nybegynnertråd her inne.

Jeg har holdt på å legge om kosten de siste par ukene. Har gått på noen smeller, hatt hodepine og vært kvalm. Antagelig av abstinenser...huff! Man føler seg nesten som en stoffavhengig på avvenning. Men når den første tiden er over, føler du deg utrolig mye bedre! Hodepine og kvalme er borte, og man føler seg full av energi. Herlig!

I helgen kjøpte jeg ketostix, og testet første gang i dag. Tror jeg er i ketose, det var ihvertfall mørk rosa farge på stix'en.

I dag er altså Dag 1 på induksjon for meg, heng deg på du også da vel, uansett hvor langt du er kommet i prosessen!

__________________




I ferd med å bli lettere!
Sorgfri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolysekur :-) Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 16:23   #2
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nybegynner på induksjon?

Jeg skal begynne på mandag! Har aldri vært på det, men har vært på lavkarbo. Åssen føles det å være på induksjon? Hvis du har noen gode oppskrifter, så del gjerne! Tror frokostene blir verst, orker ikke noe tungt til frokost...

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 18:48   #3
Lillalill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Rygge
Innlegg: 23
Lillalill er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner på induksjon?

Hvis du ikke orker tung frokost, så dropp det. I dag spiste jeg ziggylapper med brie i bilen på vei til skolen. Ziggylapper er litt omelettaktige, men er veldig tynne og luftige, så de føles mye lettere, selv om smaken minner litt om omelett.

Du kan også spise en avocado, 100 gram agurk og en babybelost. Jeg kommer IKKE til å spise egg og bacon til frokost, jeg hater det. Men å ha egg i en lunsjsalat er noe jeg sikkert kommer til å gjøre.

I dag skal jeg bake meg mitt første ketolysebrød. Jeg er på dag fire i ketose, og synes ikke det er noe vanskelig, selv om jeg er fryktelig opphengt i dette her. Dagens høydepunkt er å tisse på stix ... Hehe. Jaja, det går vel over!

Lillalill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 08:58   #4
Sorgfri
Medlem
 
Sorgfri sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 70
Sorgfri er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner på induksjon?

Hei Idarull!

Jeg har skrevet ut den kokeboken med lavkarbo-oppskrifter jeg fant her inne. Der er det virkelig mye å velge mellom. Har ikke fått testet ut så mye enda, eller funnet noe som er spesielt beregnet på induksjonen, men prøver å holde meg til hva man har lov til å spise. Frokosten går greit, det blir 2 egg og 2-3 skiver bacon med litt grønt ved siden av. Lunsjen er min utfordring, for jeg venter som regel for lenge med å spise. Og da blir jeg kjempesulten og har ikke ork/tid til å lage mat. Så noen kjappe tips her hadde vært fint. :-)

Lillalill, hva er ziggylapper, er det noe du baker selv??

__________________




I ferd med å bli lettere!
Sorgfri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolysekur :-) Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 17:28   #5
Lillalill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Rygge
Innlegg: 23
Lillalill er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner på induksjon?

Ziggylapper fant jeg oppskrift på her inne, men nå er visst ziggy borte.

Fritt etter oppskriften jeg brukte:

3 egg
1/2 boks cottage cheese
1,5 - 2 desiliter revet gul ost (norvegia f.eks.)

Mange bruker visstnok krydder oppå, jeg forsøkte med salt, det smakte godt.

Bland eggeplommer og CC sammen til det ikke er noen klumper igjen, og bland osten inn.
Stivpisk eggehvitene.
Vend egg/ccblandingen forsiktig inn i eggehvitene.

Legg lappene på stekebrett med skje. Det skal bli ni lapper. (bruk bakepapir). Denne blir visst også brukt som pizzabunn.

Stek på 180 grader i ca 20 minutter.

Blir fine lapper som man kan ha pålegg i. Etter mine beregninger blir det 0,3 karbs per lapp!

Lillalill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 15:44   #6
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nybegynner på induksjon?

Tyvstarta og begynte i dag isteden! Har vondt i hue og er småkvalm, men er også sliten etter jobb. Har innmari lyst på noe søtt :O aner ikke hva det skal bli annet enn å mævle søtstoff... trokke det blir no særlig :P fløte kan man bare spise 2 ss av per dag, og de hadde jeg tenkt å bruke på saus i kveld.. grrrr

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 08:57   #7
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nybegynner på induksjon?

Vi kan vel ikke spise så mye CC :O er kjøtt og grønnsaker som gjelder. også litt ost da. cottage cheese kommer i neste fase.

jeg sliter med frokosten jeg altså. i dag orker jeg ikke EGG... hmmm

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 10:41   #8
Sorgfri
Medlem
 
Sorgfri sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 70
Sorgfri er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner på induksjon?

Takk for oppskriften Lillalill. :-)

Idarull, jeg sliter også litt med frokosten. Blir bare så lei av egg & bacon eller omelett. Så i dag laget jeg meg tunfisksalat, liten porsjon siden formen ikke er på topp. Brukte 1/2 boks tunfisk, 3 ss majones, en tykk skive hakket rødløk, litt salt og pepper. Røres godt sammen, og kutter opp noen salatblader til å ha ved siden av. Smakte kjempegodt! :-)

__________________




I ferd med å bli lettere!
Sorgfri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolysekur :-) Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 10:43   #9
Sorgfri
Medlem
 
Sorgfri sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 70
Sorgfri er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner på induksjon?

Jeg har forresten gått ned 1,3 kg siden forrige uke, og det enda jeg har mensen (betyr som regel 2 kg opp...). Har vært på bursdagsselskap fredag, lørdag og søndag, og ikke rørt så mye som et kakestykke, selv om det holdt hardt så klarte jeg det! Hjalp å fortelle alle at jeg ikke kunne spise sukker og fortelle om kostholdet. :-)

__________________




I ferd med å bli lettere!
Sorgfri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolysekur :-) Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 12:21   #10
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nybegynner på induksjon?

så flink da! ja man blir fort lei egg og sånt. men ta en titt på "muffins selv på induksjon" eller hva de heter. de var kjempegode! ble overraska. jeg savner rugsprø med greddeost det får komme senere når man kan legge til noen karber!

har vært kvalm og uggen i dag, vil bare sove men skal på jobb. der skal jeg kjøpe meg en atkins bar å ha til kos!

på lørdag har mamma bursdag, men jeg jobber seint, så skal bruke søndagen på å lage noe induksjonsvennlig kaker eller fromasjer

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:43   #11
Sorgfri
Medlem
 
Sorgfri sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 70
Sorgfri er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner på induksjon?

Hvor finner du den muffins-oppskriften da?

__________________




I ferd med å bli lettere!
Sorgfri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolysekur :-) Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 22:20   #12
Lillalill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Rygge
Innlegg: 23
Lillalill er på en erverdig vei

Sv: Nybegynner på induksjon?

Er ikke glad i det jeg kaller eggete smak.

I går oppdaget jeg noe lurt. Jeg steker ultratynne omeletter bestånde av kun egg og bittelitt fløte (1-2ss). Ett egg blir to små omeletter. De henger sammen om det er smør i panna og panna er i teflon. Jeg bruker dem som underlag for pålegg. I dag ble det to små omeletter med jubelsalami, majones og purre.

Når man steker omelettene så tynne får man sprøstekt mye av dem, og smaken blir en slags mellomting mellom pannekaker og omelett. Kjempegodt spør du meg.

Lillalill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 13:45   #13
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nybegynner på induksjon?

Her er oppskriften på muffinsene: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=34334Ja man blir fort lei egge-smaken altså. Blir nesten litt kvalm. I dag spiste jeg egg og bacon til frokost, men orka ikke alt engang... er fortsatt ikke spesielt sulten. lurer på åssen resten av dagen skal bli.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 22:47   #14
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Nybegynner på induksjon?

Hvordan går det sorgfri? har du gått ned noe?

Jeg har gått ned 2 kilo er veldig fornøyd med det. har ikke sultet eller trent noe, så kan ikke klage hender jeg blir grinete da, for alt må planlegges så grådig. spesielt frokosten som skal spises klokka 6 på morran til tider leser oppskrifter nesten hele tida, hehe. men så mangler jeg alltid noe... har bestilt en haug med ting da mandelmel, glutenmel, erythritol, xylitol, xanthan gum, stevia (som visstnok er kjempegod), atkins barer (kjempekjekke!).

Hvis du trenger å bake noe digg, så anbefaler jeg å se på denne siden:
http://healthyindulgences.blogspot.com/

Og mat: http://blog.yourlighterside.com/

Har ikke prøvd noen oppskrifter enda, men skal! I helga skal jeg lage pizzabunn av blomkål!

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
frokost på induksjon? Twoflower Induksjonen 3 16-07-10 14:29
Egg på induksjon? quebec Atkins kosthold 14 31-08-08 13:25
Induksjon på ny? Posh Spørsmål og svar 0 23-06-08 22:17
Nybegynner på induksjon edina Spørsmål og svar 9 14-02-06 23:00
Induksjon Nanett Induksjonen 11 16-03-05 13:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no