Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Løpende hjerte

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-05-11, 20:48   #1
Iversa31
Juniormedlem
 
Iversa31 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 25
Iversa31 er på en erverdig vei

Løpende hjerte

Jeg har de siste 2 dagene har skikkelig hjertebank og uregelmessig puls ... Det er sånn at jeg syns det er skikkelig ubehagelig

Har noen av dere opplevd dette? jeg har nok vært litt ute av ketose i helgen da jeg har smakt litt på smågodter og sånt ... Jeg drikker mye vann ... 2-4 liter pr dag og endel kaffe med kremfløte ... Syns dette er så ubehagelig at jeg lurer på om jeg kanskje må oppsøke lege....

__________________


Iversa31 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Testkjører-ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 04:29   #2
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: Løpende hjerte

Du kan ringe legevakt/AMK for å spørre
Greit å vær på den sikre siden

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag Svar med sitat
Gammel 31-05-11, 04:47   #3
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Løpende hjerte

Opprinnelig lagt inn av Iversa31, her.

Jeg har de siste 2 dagene har skikkelig hjertebank og uregelmessig puls ... Det er sånn at jeg syns det er skikkelig ubehagelig

Har noen av dere opplevd dette? jeg har nok vært litt ute av ketose i helgen da jeg har smakt litt på smågodter og sånt ... Jeg drikker mye vann ... 2-4 liter pr dag og endel kaffe med kremfløte ... Syns dette er så ubehagelig at jeg lurer på om jeg kanskje må oppsøke lege....

I og med at du sier "de siste to dagene" så regner jeg med at du ikke har hatt noe slikt før?

Det å gå inn og ut av ketose (slik du nok/kanskje har gjort i løpet av helgen) er en ganske krevende jobb for kroppen, så det kan jo hende at det spiller inn på det du opplever. Du kan godt ringe legen om du vil, altså: jeg er den type person som føler meg tryggest når jeg får sjekket slike ting, bare for å være heeelt sikker på at det ikke er noe alvorlig, så om du føler at det er det som "trengs" for at du skal kunne slå deg til ro, så hadde jeg heller dratt til legen enn å sitte der og lure på om det er noe.

Ellers hadde jeg nok bare passet på å ta ketolysetablettene (kalium+krom+kalsium, selen+sink og magnesium) om du ikke tar dem allerede: mange opplever at hjertebank og slikt blir mye bedre når de tar magnesium. Om du allerede tar tilskuddene: kan det hende at du glemte å ta dem i helga? For da kan jo kroppen din ha reagert på det (alle reagerer jo på ulike måter ).

Dette er bare et par løse idéer som er basert på det jeg har lært her på forumet, men som sagt så kan du godt ringe/ta deg en tur til legen om du føler at det er det som "trengs".

Og forresten: prøv å ikke stress for mye! Jeg vet det er vanskelig å bare "slappe av" og ikke bekymre seg når noen sier det, men det er nok sikkert bare kroppen din som har et lite "karbosjokk" - det, kombinert med stresset over at noe kanskje er galt, spiller nok inn en del.

til deg - håper du finner ut av det!

__________________


Sist redigert av Julie : 16-05-13 kl 16:08.
Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fikk utrolig mye hjertebank/urolig hjerte Okie Spørsmål og svar 32 10-07-11 22:38
Lavkarbo bra for hjerte og kolesterolverdier Trolljenta Nyheter / media 0 28-08-10 12:53
WHO om fett, diabetes og hjerte- og karsykdommer LenaBeatrice Lavkarbo generelt 9 06-11-09 00:10
Hjerte go pølser TAM Ketolysekuren 3 29-01-09 15:15
Slå på TV3! NÅ. Oprah. Om hjerte og karsykdom. mofe Generell diskusjon 0 09-02-06 14:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no