Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

God snacks- tørrfisk!

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-08-06, 21:30   #1
Michelle
Nytt Medlem
 
Michelle sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Ut mot havet
Alder: 50
Innlegg: 4
Michelle er på en erverdig vei

God snacks- tørrfisk!

Hei alle!
Vil bare dele dette tipset med flest mulig: Tørrfisk er kjempegodt som salt snacks en kveld du fyser på noe å tygge på. Masse tyggemotstand, litt sprøtt, seigt etterhvert og med masse smak. Bor på Nordvestlandet selv, og her får vi kjøpt tørrfisk i alle kisoker, bensinstasjoner og dagligvarebutikker. Litt dyrt, dog. Nesten 30 kroner for 30 til 50 gram. Lønner seg å kjøpt store poser på en halvkilo. Sjekk også fiskehandleren som kan ha rimelig tørrfisk. Tørrfisk er nesten rent protein, og veldig sunt og godt for oss som har sansen for det!

__________________
Michelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 13-08-06, 10:56   #2
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: God snacks- tørrfisk!!

Ååååå, sjesker veldig på det. Husker vi gikk på tørrfiskslang som barn.Stakk ikke av med hele stykker altså, bare rev av litt og smakte på
Ser det nesten aldri til salgs, og når det har skjedd har det vært til noen alt for stive priser. Kanskje jeg skal undersøke hos fiskehandleren, for jeg husker at det er veeeldig godt.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 13-08-06, 14:28   #3
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: God snacks- tørrfisk!!

Heelt enig - tørrfisk er helt fantastisk! Men det er vel slik med det at enten elsker du det, eller så hater du det... Jeg er også vokst opp med tørrfisk, og husker ennå den utrolig gode tørkede steinbiten morfaren min hadde i naustet - mmmm..

Her får jeg kjøpt hel fisk som er banket, og ryggbeinet fjernet.. blir en helt annen pris enn de små posene! Og så liker jeg fisken enda bedre dersom den er bittelitt saltet før tørking..

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 13-08-06, 17:02   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: God snacks- tørrfisk!!

Mmm tørrfisk er nyyydelig. Nå selger de jo også tørket kjøtt i pakker (dyrt!!) på de fleste matbutikker.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 22:55   #5
zipi_71
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 10
zipi_71 er på en erverdig vei

Sv: God snacks- tørrfisk!

Kjempebra tips, det med tørrfisken. Blir så lei baconsvor Og tørrfisken er jo sunn også, fatter ikke at jeg ikke har tenkt på det før På denne siden er det billigere, og i STORE poser! http://torrfiskpiraten.com/store/index.html

zipi_71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 23:07   #6
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: God snacks- tørrfisk!

tørrfisk??....Yuuuuuuuuuh

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 23:33   #7
Penny Lane
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 38
Innlegg: 11
Penny Lane er på en erverdig vei

Sv: God snacks- tørrfisk!

nam nam!

__________________


Penny Lane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-04-08, 23:39   #8
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: God snacks- tørrfisk!

Jeg liker jo ikke vanlig fisk engang..:P

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 21:57   #9
zipi_71
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 10
zipi_71 er på en erverdig vei

Sv: God snacks- tørrfisk!

Min kjære tørrfiskpirat (http://www.torrfiskpiraten.com/store/torsk.html) som jeg har blitt hekta på, har ENDELIG fått inn HEL tørrfisk av den gode gamle sorten. Nå sitter jeg med et digert stykke som jeg i all min vikingaktige tørrfiskspisestil bruker kniv på, og skiver av deilige "fliser" som på et annet fenalår. Nyter det sammen med rødvin! Kunne ha banket fisken mer, men liker å ha noe å tygge på jeg da. Dessuten har vi lagt biter av tørrfisken i bløt, og grillet dem. Det skal vi gjøre mer av!

zipi_71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 05-05-08, 22:09   #10
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: God snacks- tørrfisk!

Opprinnelig lagt inn av zipi_71, her.

Min kjære tørrfiskpirat (http://www.torrfiskpiraten.com/store/torsk.html) som jeg har blitt hekta på, har ENDELIG fått inn HEL tørrfisk av den gode gamle sorten.

Tuusen tusen takk for flott link...! Denne er jo bare helt utrolig
Tenk at man kan få kjøpt seg en tørrfisk og tilsendt i posten da!

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fantastisk god sjokoladekake med nøtter! Iset Kake/dessert og snacks 11 16-11-07 16:09
God rødvin/hvitvin???? Ikke lett... Lille trille Eurodiett 12 01-11-06 15:17
Dere MÅ se på God Morgen Norge i reprise - intervju med en fantastisk mann mofe Generell diskusjon 7 21-03-06 11:28
God Jul! HP Informasjon 6 24-12-05 14:37
Snadder god grøt HP Barns kosthold 8 02-03-04 19:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no