Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Frukt og grønnsaker ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-04-10, 18:37   #1
Junibrud
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 13
Junibrud er på en erverdig vei

Frukt og grønnsaker ...

Hva av frukt og grønnsaker kan du og kan du ikkje spise på Ketolyse kuren ?

Jeg kjøper boka på tirsdag og vi starter på Onsdag så bare lurer på hva av frukt og grønnsaker vi har i kjøleskapet vi "må" spise opp til onsdag

Junibrud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 18:40   #2
Myrull
Medlem
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: barteby
Innlegg: 367
Myrull er ny på veien

Sv: Frukt og grønnsaker..

Du skal ikke spise noe frukt på ketolyse.
Hva er det du har i kjøleskapet da?
Det står i boka.

__________________


Dame med PCOS som vil spise seg frisk!
BLOGGEN
Myrull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 18:45   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Frukt og grønnsaker..

Man kan spise alt av overjordiske grønnsaker samt løk og minimais, rotgrønnsakene styrer vi unna Frukt skal vi ikke ha, men litt bær er lov. Kortversjonen

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 19:07   #4
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Frukt og grønnsaker..

Det er noen frukter man kan spise. Men det er ting som folk flest egentlig tror er grønnsaker fordi de ikke er søte. F.eks. tomat og avocado. Avocado er ypperlig lavkarbokost i mine øyne. Jeg digger smaken og den har kun 0,5g kh per 100g og inneholder i tillegg masse fett. Tomat stopper vektnedgangen for en del folk BTW.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 10:57   #5
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Frukt og grønnsaker..

Ja, avocado er min fettkilde nr 1, men det står i atkins at man ikke bør spise mer enn en halv liten avokado pr dag. Jeg fatter ikke hvorfor, så jeg spiser en hel middels stor pr dag. Fordi jeg tenker det er bedre å få fett i et naturlig produkt enn via olje eller annen bearbeidet mat.

Ketolyse er liksom å ta fokuset vekk fra fra frukt til grønnsaker for meg. Ikke vanskelig heldigvis.Jeg spiser vel alle grønnskaer unntatt gulrøtter og kålrabi. mais er ikke grønnsak, noen tror til og med potet er grønnsak.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 13:17   #6
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Frukt og grønnsaker..

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Ketolyse er liksom å ta fokuset vekk fra fra frukt til grønnsaker for meg. Ikke vanskelig heldigvis.Jeg spiser vel alle grønnskaer unntatt gulrøtter og kålrabi. mais er ikke grønnsak, noen tror til og med potet er grønnsak.

Hvis du ikke klassifiserer potet som grønnsak, så bør du heller ikke klassifisere gulrøtter og kålrabi som grønnsaker... Potet er en rotfrukt, og det er også gulrøtter og kålrabi. De fleste klassifiserer rotfrukter som grønnsaker...

Men mais er visst korn, ja.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 14:15   #7
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Frukt og grønnsaker..

Oj, da lærte jeg noe nytt idag. Du sier noe, de tre er jo like på den måten at de inneholder mye stivelse og gir høy GI.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 19:35   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Frukt og grønnsaker..

Og her er ei oversikt over grønnsaker.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 19:36   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Frukt og grønnsaker..

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Og her er ei oversikt over grønnsaker.

Der står det at tomat er en grønnsak! Tomat er jo et bær!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 20:05   #10
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Frukt og grønnsaker..

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Der står det at tomat er en grønnsak! Tomat er jo et bær!

Er ikke tomat en frukt?!

Bare sånn for å gjøre forvirringen total

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 20:10   #11
Junibrud
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 13
Junibrud er på en erverdig vei

Sv: Frukt og grønnsaker..

Tusen TAKK for hjelpen

Junibrud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 20:12   #12
Junibrud
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 13
Junibrud er på en erverdig vei

Sv: Frukt og grønnsaker..

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Er ikke tomat en frukt?!

Bare sånn for å gjøre forvirringen total

Åhh eg trodde det var innen nøttefamilien

Junibrud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 20:13   #13
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Frukt og grønnsaker..

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Er ikke tomat en frukt?!

Bare sånn for å gjøre forvirringen total

Er den??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 20:46   #14
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Frukt og grønnsaker..

i den lista der var ikke potet oppført, så jeg blir feilinformert her.
den kalles stengelknoll, en hardfør rotfrukt , men hvilken familie det er vet ikke jeg.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 20:47   #15
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Frukt og grønnsaker..

tomat er en frukt hvertfall

Ikke bær, ikke nøtt, ikke grønnsak.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 20:49   #16
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Frukt og grønnsaker..

Og potet er en rotfrukt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 20:51   #17
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Frukt og grønnsaker..

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

tomat er en frukt hvertfall

Ikke bær, ikke nøtt, ikke grønnsak.

Tomat er et bææææær!!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 20:52   #18
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Frukt og grønnsaker..

Jamen, jamen. Hvorfor står den på fruktlista da??

Jaja, potet er en rotfrukt hvertfall

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 20:56   #19
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Frukt og grønnsaker..

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

i den lista der var ikke potet oppført, så jeg blir feilinformert her.
den kalles stengelknoll, en hardfør rotfrukt , men hvilken familie det er vet ikke jeg.

Rart at den ikke stod der, men de lister ikke opp alle grønnsaker da. Og leste du det på toppen?

Sitat:

Ordet [grønnsak] har ingen vitenskapelig, botanisk definisjon, og heller ikke i praktisk kokekunst har begrepet noe endelig og vedtatt innhold. Noen vil si at poteter, mais og sopp er grønnsaker - andre ikke. Det er heller ikke noe vedtatt skille mellom grønnsaker og frukt og mellom grønnsaker og kryddervekster.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 21:57   #20
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Frukt og grønnsaker..

Om det ikke er det er det jo ikke noe å snakke om. Navn og familie betyr jo ikke noe uansett, vi er jo opptatt av innholdet

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Frukt og grønnsaker sara Generell ernæringsdebatt 27 04-05-09 20:50
frukt og grønnsaker mammapusen Oppskrifter 1 24-03-09 08:18
Grønnsaker og frukt anca-77 Spørsmål og svar 3 25-08-08 15:35
Oppbevaring av grønnsaker og frukt Fedonisten Generell ernæringsdebatt 43 18-05-05 07:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no