Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

60+ situps om dagen-gruppa!

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-11-09, 18:56   #151
Angel!!
Medlem
 
Angel!! sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 316
Angel!! er på en erverdig vei

Sv: 60+ situps om dagen-gruppa!

I dag ble det 102
Er i gang igjen og d føles bra

Angel!! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg :) Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 19:55   #152
trollmo
Seniormedlem
 
trollmo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 61
Innlegg: 576
trollmo er ny på veien

Sv: 60+ situps om dagen-gruppa!

60 i dag Trener så mye annet også nå:-)

__________________


trollmo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 22:24   #153
Angel!!
Medlem
 
Angel!! sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 316
Angel!! er på en erverdig vei

Sv: 60+ situps om dagen-gruppa!

104

Angel!! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg :) Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 20:47   #154
Angel!!
Medlem
 
Angel!! sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 316
Angel!! er på en erverdig vei

Sv: 60+ situps om dagen-gruppa!

106 sit ups

Angel!! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg :) Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 21:36   #155
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: 60+ situps om dagen-gruppa!

Dere som tar 100 situps, er det i ett strekk eller i flere omganger? (feks. 30x3)

Jeg klarer 50 situps, men er jo forbaska kjedelig! (jeg har dog veldig god teknikk etter trening av diverse idretter som yngre)

ps. jadda, vet at 30x3 ikke er 100, men dere skjønner??

Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 21:39   #156
trollmo
Seniormedlem
 
trollmo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 61
Innlegg: 576
trollmo er ny på veien

Sv: 60+ situps om dagen-gruppa!

60 tatt:-) Synes fortsatt det er slitsom nok jeg...hehe

__________________


trollmo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 17:57   #157
Angel!!
Medlem
 
Angel!! sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 316
Angel!! er på en erverdig vei

Sv: 60+ situps om dagen-gruppa!

108

Dere er kjempeflinke alle sammen, stå på videre

Angel!! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg :) Svar med sitat
Gammel 20-11-09, 18:06   #158
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: 60+ situps om dagen-gruppa!

Jeg er tilbake på mandag, lover!!

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 22-11-09, 14:43   #159
Angel!!
Medlem
 
Angel!! sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 316
Angel!! er på en erverdig vei

Sv: 60+ situps om dagen-gruppa!

Glemte i går, så i dag ble det 110 + 112= 222
Jeg tar de ikke helt i ett......tar gjerne 2x40 på vanlig måte og så de resterende på de skrå magemusklene Nå synes eg det er gøy å ta sit ups hehe

Angel!! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg :) Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 21:33   #160
Angel!!
Medlem
 
Angel!! sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 316
Angel!! er på en erverdig vei

Sv: 60+ situps om dagen-gruppa!

114 i dag...i strekk

Angel!! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg :) Svar med sitat
Gammel 24-11-09, 12:54   #161
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: 60+ situps om dagen-gruppa!

OMG! Flinke folk altså! Synes mine 40-50 i ett strekk (vanlige og skrå) er temmelig tunge altså. Og som sagt ytterst kjedelig. Men kanskje ta en ny runde?? Typ... NÅ??

BRB!

Status idag: 30+50 situps, 45 minutter gåtur (rask!) i regnet.

Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 20:23   #162
Iselilja
Medlem
 
Iselilja sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 229
Iselilja er på en erverdig vei

Sv: 60+ situps om dagen-gruppa!

Ikke at jeg liker å leke bedreviter eller forsøker å demotivere noen til å trene, men jeg lurer litt på hvorfor dere har valgt akkurat situps - og ikke minst, hvorfor hver dag?

En av hoved"reglene" i styrketrening (inkludert sit ups, hvis eneste relevante funksjon er å styrke de rette magemusklene) som går igjen i praktisk talt alle veiledninger angående denne treningstypen er at restitusjon er er en essensiell del av treningsopplegget. En tommelfingerregel som følges av de fleste som ønsker å styrke musklene er at samme muskel ikke skal trenes to (eller flere) dager på rad, nettopp av hensyn til restitusjonen. Når man trener styrke bryter man jo som kjent ned musklene (noe man er nødt til dersom de skal bli sterkere og/eller større) og hvis man ikke gir musklene tid til å reparere seg igjen oppnår man ikke optimale resultater. Man kan derfor med fordel begrense treningen av en muskel til to eller tre ganger pr uke, med en hviledag mellom hver gang, og oppnå bedre resultater enn om man driver med dette hver eneste dag.

Og når det er sagt, finnes det dessuten måter å trene magen på som aktiverer flere muskler enn hva sit ups gjør. Planke er på mange måter en bedre øvelse, siden den styrker både ryggen, magen samt en rekke "støttemuskler".
Sit ups har egentlig veldig lite for seg, spesielt når man tar så ekstremt mange repetisjoner, og i tillegg trener hver dag, som dere gjør.


Bare et velmenende tips.

*Løpe og gjemme seg*

Iselilja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 20:51   #163
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: 60+ situps om dagen-gruppa!

Min personlige trener sier at magemusklene er den eneste muskelgruppen man kan trene hver dag, de andre må man passe på å restituere..

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 25-11-09, 21:22   #164
Nessimelle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: 60+ situps om dagen-gruppa!

Opprinnelig lagt inn av Iselilja, her.

Ikke at jeg liker å leke bedreviter eller forsøker å demotivere noen til å trene, men jeg lurer litt på hvorfor dere har valgt akkurat situps - og ikke minst, hvorfor hver dag?

En av hoved"reglene" i styrketrening (inkludert sit ups, hvis eneste relevante funksjon er å styrke de rette magemusklene) som går igjen i praktisk talt alle veiledninger angående denne treningstypen er at restitusjon er er en essensiell del av treningsopplegget. En tommelfingerregel som følges av de fleste som ønsker å styrke musklene er at samme muskel ikke skal trenes to (eller flere) dager på rad, nettopp av hensyn til restitusjonen. Når man trener styrke bryter man jo som kjent ned musklene (noe man er nødt til dersom de skal bli sterkere og/eller større) og hvis man ikke gir musklene tid til å reparere seg igjen oppnår man ikke optimale resultater. Man kan derfor med fordel begrense treningen av en muskel til to eller tre ganger pr uke, med en hviledag mellom hver gang, og oppnå bedre resultater enn om man driver med dette hver eneste dag.

Og når det er sagt, finnes det dessuten måter å trene magen på som aktiverer flere muskler enn hva sit ups gjør. Planke er på mange måter en bedre øvelse, siden den styrker både ryggen, magen samt en rekke "støttemuskler".
Sit ups har egentlig veldig lite for seg, spesielt når man tar så ekstremt mange repetisjoner, og i tillegg trener hver dag, som dere gjør.


Bare et velmenende tips.

*Løpe og gjemme seg*

Støtter deg opp med denne! Situps er ikke en effektiv øvelse, i tillegg til at den kan være skadelig for ryggen.

Bare sjekk ut dette!
Sandvikstraining - "En meget god illustrasjon på hvorfor sit-ups og crunches ikke er det beste valget for “magetrening”"
Bedreviteren - "Kutt ut situps treningen en gang for alle!"

Alternative varianter kan være:
Planke, Sideplanke osv.
Palloff Press (sykt god øvelse!)
Hengede Beinhev

Sjekk ut denne linken også: Bedreviteren - "Slik får du mer ut av magetreningen!"

Btw, så er magemusklene som alle andre muskelgrupper, dvs at disse musklene trenger også restitusjon.
*Løper etter for å gjemme seg*

  Svar med sitat
Gammel 30-11-09, 20:10   #165
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: 60+ situps om dagen-gruppa!

Nessimelle og Iselilja! takk for informasjon. Jeg har også blitt forledet til at det ikke gjelder for sit-ups/mage å ha pause mellom treningen. Syntes jo det var litt merkelig, i og med at magemuskler er jo også...ja..muskler!

Men enda viktigere er jo GODE øvelser! Derfor jeg stusset på alle de ørten og hundre si-upsene noen tok. Om de for det første gjør sit-upsene i seg selv riktig, og om de gjorde andre øvelser for mage.

Planken er absolutt å anbefale. Tar ikke lang tid, og kjennes! Veldig viktig for støttemusklaturene.

Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 01-12-09, 10:30   #166
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: 60+ situps om dagen-gruppa!

Planken er drepen.. Men, som dere sier, veldig effektiv! Kommer nok til å krangle med treneren, neste gang

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
40 pushups om dagen-gruppa! mofe Trening 28 01-11-09 22:12
Dagen etter dårlig mat-dagen Amagetha Lavkarbo generelt 10 14-09-09 21:54
I dag var dagen! Frk.Sunshine Ketolysekuren 20 30-07-09 15:47
Situps - noen som er med? silje Trening 11 15-04-06 19:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no