Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Den store felles ED-tråden

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-12-11, 11:05   #2326
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Takk, dere Nei, det var nok ingen kjempesprekk, men litt ergelig uansett. Skal begynne med julebaksten i dag, men SKAL holde meg hard og kun smake på for å kjenne om det ble bra eller ikke. Må jo det Deretter skal det på plass i kakeboksene og ligger der til jul!

Kozemor: Håper du og legen finner ut av hva som bremser deg eller at det bare løsner av seg selv. Stå på!

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 12:00   #2327
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Simba1, her.

Kozemor: Håper dere finner ut av det og at det ordner seg fort....eller at det løsner av seg selv. Masse lykke til

Lille: Gratulerer med resultatet!! Du er ikke den eneste som har sprukket Jeg skulle lage noe lavkarbokaker til jul i dag, og det ble LITT for mye smaking både på røre og sjokoladetrekk........Tror jeg må gjemme resten i skapet til min mor frem til jul, ellers er jeg redd for at resten også forsvinner i en kjempesprekk.....for lavkarbo-godt er nammenam!! Frister ikke veldig med grønnsaksuppe når det ligger kokosmakroner, troikakonfekt og kokosboller(skumboller) på kjøkkenbenken

Men jeg må si at når man erstatter sukkeret i kaker osv, så blir man mye fortere forsynt enn når det er sukker i....og det er jo en fin ting

Blir iallefall ikke bakt noe mer her i gården før julehelgen!


Det er det som er så genialt med lavkarbo for meg hvertfall, har jeg en lavkarboutskeielse blir jeg fordundre meg mett av det og jeg greier ikke like mye som ved en høykarbosprekk, gi meg sukker og jeg kan spise hele dagen uten å bli mett

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 04-12-11, 12:10   #2328
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Noen som har vært i Riga her? Jeg var der nå for 3.gang, førjulstur med barna. Aldeles herlige dager(5)på fint hotell, ble 3 små krembaserte desserter som ikke passer helt inn i lavkarbokosthold, men ellers holdt jeg meg lavkarbo, men MYE kalorier og heldigvis MYE trim. Må ha gjort noe riktig for 1,5 kg opp er kjempelite til meg å være, gi meg litt sukker og jeg fyyyker i været vektmessig.Man lærer seg etterhvert at livet skal leves, alle sprekker av og til, mange uplanlagt noe som gir tapsfølelse for mange. Vel, jeg er veldig fornøyd med å ha gått opp så lite når jeg spiste alt jeg ville, eneste kravet til meg selv var at det skulle være det mest lavkarbovennligge alternativet i den og den situasjonen. Har ikke noe følelse av å ha gjort noe galt, dette hadde jeg gledet meg til og motstod masse sukkerbomber på turen, men koste meg med feks sukkerfri sjokolade eller baconsvor når resten spiste godteri, kuttet potet ved middagene feks. BRA nok synes jeg. Har fase 1 nå 3 dager bare, for å kikke igang så de nye kiloene ikke blir sittende, håper det skal fungere.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 23:16   #2329
hallokjelke
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 18
hallokjelke er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Melder meg inn i klubben for små og store sprekker. Har sprukket nesten kontinuerlig de siste helgene. Ikke fullt så morsomt og gå opp og ned de samme kiloene gang på gang lissom

Litt vel mange fristelser, julebord og småkaker i omløp.

På en annen side har jeg kjøpt min første bukse i normal størrelse på H&M på kanskje hundre år, og det var jo en boost av en annen verden.

Full skjerpings!!

__________________


hallokjelke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 01:45   #2330
Simba1
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 66
Simba1 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Det er det som er så genialt med lavkarbo for meg hvertfall, har jeg en lavkarboutskeielse blir jeg fordundre meg mett av det og jeg greier ikke like mye som ved en høykarbosprekk, gi meg sukker og jeg kan spise hele dagen uten å bli mett

Høykarbosprekker er IKKE bra for meg......de blir av uante størrelser og varer MYE lengre en planlagt, og med ditto vektøkning Tror jeg skal sørge for å alltid ha noe lavkarbo-godt i frysen når jeg er ferdig på ED Blir nok ikke noe Fedonkost på meg, for det blir såpass mye karber at det trigger sukkeravhengigheten.....Men det er jo sååå mye godt man kan lage på lavkarbo Må bare prøve å ungå det når jeg skal ned i vekt.....bortsett fra i julen....da skal jeg kooose meg

Gleder meg til vedlikeholdet jeg, da skal jeg sprekke både titt og ofte på lavkarbovis

Simba1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED fase1 Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 01:54   #2331
Simba1
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 66
Simba1 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av hallokjelke, her.

Melder meg inn i klubben for små og store sprekker. Har sprukket nesten kontinuerlig de siste helgene. Ikke fullt så morsomt og gå opp og ned de samme kiloene gang på gang lissom

Litt vel mange fristelser, julebord og småkaker i omløp.

På en annen side har jeg kjøpt min første bukse i normal størrelse på H&M på kanskje hundre år, og det var jo en boost av en annen verden.

Full skjerpings!!

Gratulerer.....det er så motiverende når resultatene viser på den måten!

Kan være utfordrende dette opplegget i juletiden. Og jeg som er så glad i jul og baking og kos (stirrer på posematen min........)

Simba1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED fase1 Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 10:16   #2332
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Advent og jul er jo den tida på året hvor man virkelig koser seg, og det er absolutt en ekstra stor utfordring å skulle holse seg til ED akkurat nå. Min "lille" sprekk på lørdag hadde visst ingenting å si på vekta, for den fortsetter å gå nedover - puh! Skal innrømme at jeg gjerne spiser to barer pr dag nå i advent, kun for kosens skyld. Man skal jo ikke spise mer enn en, men det må da være bedre å skeie ut med en ekstra bar istedet for høykarbo

Skal lage meg marsipan mm til jul, men har ikke turt å begynne enda i redsel for å smake litt for mye på det før julaften Trodde jeg greide å stå imot, men i og med at den Cavallier-sjokoladen gikk ned på høykant i helga, tar jeg ingen sjanser

Jeg gleder meg også til vedlikeholdsfasen (som skal vare resten av livet) Men før den tid er det resten av fase 2, 6 uker på fase 3 og så begynne med fase 1 igjen. Alt overflødig SKAL av for en gangs skyld!!

Gratulerer med bukse i normalstørrelse, hallokjelke

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 13:42   #2333
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Så flinke dere er :-))) her går det bra og, kjenner jeg er godt rustet for julen, med fire planlagte utskeielser(er i fase3)...bytur(alkohol), julaften 1 dag, og nyttår(pluss podens bursdag).....trives egentlig veldig godt i fase tre:-):-)))))))))))...i tillegg er det begynt å bli gøy å trene altså, fra å starte på tredemøllen og ikke tørre å løpe, på 7 begynte jeg mens jeg holdt fast...for tre mndr siden....nå løper jeg på 10!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, og blir god og svett før en styrke tørn...kjenner at denne forandringen er kommet for å bli( og bryr meg overhode ikke om at legene til venninnen min (hun fortalte om venninne på euro)sa at det var bare tull, og jeg kom til å fyke opp)....kjenner at tidligere hadde det såret, men nå???? nei!!....har ryddet en stabel i størrelse 48 vekk fra skapet, har vel Bergens tommeste skap( som skal fylles opp på salget i januar:-)

Jeg gjør dette for meg selv, men faktisk mest for min sønn, for at han skal ha en frisk , sunn , opplagt og tilstedeværende mamma

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-12-11, 12:24   #2334
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

fint å lese tassa!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 11-12-11, 10:14   #2335
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

fint å lese tassa!

takk:-)

Ny minstenotering, 81,2.......ned 13, 6..juhuuuuuuuuuuuuuuuuu

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 20:32   #2336
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

Huheii her går det nedover.....80,8....-14 blank:-))

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 20:49   #2337
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Så bra, tassa69! Gratulerer

Er bare 800 gram unna -14 kilo jeg også - herlig Kanskje jeg rekker 15 kilo før jul likevel.

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 21:46   #2338
Salladwife
Juniormedlem
 
Salladwife sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13
Salladwife er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Henger meg på ED forumet siden jeg nettopp har startet på ED (igjen,) er to uker ute i fase 1 og føler meg TOPP Har gått ned litt over 6 kilo men har en del igjen, så det er bare å holde koken for min del.

Er det bare jeg som går på kun en smak ED produkter? Jeg liker ikke de andre produktene og synes det er litt masete å måtte 'lage mat', så jeg kjører kun shaker og kun en smak. Er det jeg som er sær? Jeg har gjort det i ukesvis før også, blir ikke lei smaken og synes det er sååå lettvint, men spiser litt kjøtt/fisk innimellom for å veksle litt mellom fase en og to fordi jeg skal holde på en stund og ikke vil bli lei.

Er det noen andre som har tenkt å kjøre fase 1 i julen? Noen som kan holde motivasjonen sammen med meg?

Salladwife er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose - raskeste veien ned! Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 22:26   #2339
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

Jeg går ned så lite samme om jeg er i fase en jeg så jeg gidder bare ikke å være i den fasen i julen. Jeg er helt i julemodus på alle vis nå. Greier fint å leve lavkarbo, bare ikke ED. Blir en kjempeøkt på meg i januar, men, det får jeg heller bare ta! I julen blir det nok litt risgrøt og riskrem som blir den største utskeielsen,ellers er planen lavkarbokaker og mat jaMen du er steinflink om du kjører fase 1 i julen altså, bevare meg vel-men det hjelper nok å se resultater.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 15-12-11, 20:04   #2340
Salladwife
Juniormedlem
 
Salladwife sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13
Salladwife er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei Streber, så gøy å vite at det er andre som holder på med Eurodiett nå.

Vet ikke om jeg føler meg så flink altså, skammer meg for å ha gått opp de 35 kiloene og for ikke å ha vært motivert nok til å ta tak før jeg gikk alle sammen opp igjen

Jeg har hatt nokså mange utskeielser andre juler, så det spiller ingen rolle. Skal spise kjøtt, saus og grønnsaker på julaften, muligens litt karamellpudding (vi snakker en teskje,) for å få smaken, men jeg gidder ikke å ramle ut av ketose for det er et helvete å komme seg tilbake og det kan ta sin tid før jeg får ork til å begynne igjen. Men det er jo småtrist for en som elsker julebrus og marsipan og god mat å 'ofre' jula da. På den annen side er det vel en grunn til at jeg har gått opp de kiloene... Hm, en link der altså Og jeg skal til Thailand i februar så det er også motiverende.

Hvis du går ned så lite i fase en, hva skyldes det? Drikker du nok? Vet du at du er i ketose? Har du få kilo å ta av? Har aldri hørt om noen som ikke går ned så det suser i fase en. Men etter de første kiloene de første dagene (som er mest væske,) så er det vel stort sett vanlig å gå ned 750 gram til 1.5 kg i uken, men det synes jeg er fantastisk! Hu hei hvor det går

Salladwife er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose - raskeste veien ned! Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 09:40   #2341
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

Velkommen hit, Salladwife Så bra at du begynner på ED igjen! Ettersom du har gått ned så mye på det før, så vet du jo at det fungerer, og du vet sikkert også hva som gikk galt sist (ettersom du gikk opp igjen). Den tøffeste jobben begynner jo etter at vi er ferdig slanket, med å videreføre det vi har lært og leve sånn resten av livet. Men det klarer vi!

Jeg var på ED-kurs i går, og har gått ned 2,8 kg på to uker. Jeg har tilsammen gått ned 13,6 kg på 2,5 mnd og er kjempegornøyd med det, spesielt med tanke på at jeg ikke er i stand til å trene pga sykdom. Jeg går litt, men det er det. Jeg hadde desverre mistet litt muskelmasse de siste par ukene, sannsynligvis fordi jeg ikke hadde "trent" på 5 dager og ikke greid å lage proteinmåltidet mitt hver dag. Satser på å få det opp igjen til over jul Har mistet 17 cm rundt midjen, og er jublende glad for det

Lykke til videre, alle sammen

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 16-12-11, 10:09   #2342
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Den store felles ED-tråden

1. gangen jeg var i fase 1 gikk jeg ned 8 kg på 2 mnd. Kjempebra, , var så lykkelig at, et ordentlig megakick, siden har det skjedd lite kan du si. Så for min egen sjelefred sin del skal jeg fra januar følge ED skikkelig fram til september, da har jeg gitt dette her 2 år og mye penger, da går jeg over til vedlikehold, så får jeg være som jeg er. Pr i da har jeg 10,4 kg til perfekt bmi og 6,4 k til det JEG synes er superbra for meg. MEN det hadde jeg samme dato for 1 år siden ogsåBlir lavkarbo som sagt ut julen for meg nå, spiser mest ED produkter, men deltar på julefest for ungene feks med medbrakt lavkarbo kaker. Hadde til min store overaskelse går ned 600 gram denne uken som jeg har levd mest lavkarbo og minst ED???Har lært mye om kroppen min, hvilken mat den trives best på etc, men det er mye jeg ikke skjønner også altså

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 17-12-11, 17:09   #2343
Salladwife
Juniormedlem
 
Salladwife sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13
Salladwife er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei Lille 34 og takk for det. Du har jo virkelig fantastiske resultater. Det er jo det som er så kult med Eurodiett, det funker!!! Mannen min har kanskje 3 kg for mye og vil gjerne begynne, he,he!! (As if!) Jeg er sur for at jeg ikke klarte å begynne før i desember altså, men av en eller annen grunn tenkte jeg ikke på ED som et alternativ igjen, før jeg husket at det er jo det eneste som har funket...

@Streber: Når du har så 'lite' igjen, blir kroppen mer gjerrig og går oftere inn i platåfaser som varer en stund. Den er ikke keen på å gi fra seg de siste kiloene. Det er i alle fall min erfaring fra forrige gang. Jeg gikk ned fra 106 kg til 71 kg ved hjelp av ED og lavkarbo + intens trening, men jeg stod på som et helvete på slutten for å komme ned altså. Skulle gifte meg og skulle på død og liv inn i brudekjolen som endte opp med å bli for stor etter hardkjør de to siste ukene...

Det er bare å ikke gi seg. Jeg tror jeg husker at jeg gjorde alt riktig og hadde et platå som varte i 6-7 uker sist og holdt på å grine da vekta ikke rikket seg, men plutselig raste det av 4-6 kilo til. Men man må være utrolig mye flinkere på slutten enn på begynnelsen synes jeg. Jeg spiser noen proteinmåltider innimellom på ED kuren altså. Noen dager er shakene liksom ikke nok, så jeg varierer vel mellom fase en og fase to tenker jeg. Går ned sånn ca. 1.2 i uken nå. Jeg prøver å la vær å veie meg mer enn en gang i uken på en fast dag, siden jeg blir så lei meg dersom jeg ikke går ned på 2-3 dager. Kanskje hver 14. dag hadde vært ok også. Så lenge man kjenner på kroppen at det går riktig vei er jo ikke vekta sååå viktig.

Handlet noen nye klesplagg på nettet i dag som belønning for de første 6-7 kiloene mine. Skal gjøre det fremover også, må ha annen belønning enn mat kjenner jeg Lykke til til alle der ute, håper jula går bra for oss!

__________________


Salladwife er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose - raskeste veien ned! Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 17:00   #2344
Salladwife
Juniormedlem
 
Salladwife sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13
Salladwife er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Æsj altså, jeg sprakk på ED i dag med 3 seigmenn og 3 bamsemums under pepperkakebaking, drakk en slurk gløgg også. Det verste er at det føles som at jeg er i ketose fremdeles for skålen med godteri står her, men jeg har ikke lyst på mer. Er bare kvalm og venter på å få tatt neste shake. Jeg tør nesten ikke å sjekke om jeg er i ketose, det ville vært litt for flaks...

__________________


Salladwife er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose - raskeste veien ned! Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 18:02   #2345
Kozemor
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 96
Kozemor er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Salladwife, her.

Hei Streber, så gøy å vite at det er andre som holder på med Eurodiett nå.

Vet ikke om jeg føler meg så flink altså, skammer meg for å ha gått opp de 35 kiloene og for ikke å ha vært motivert nok til å ta tak før jeg gikk alle sammen opp igjen

Jeg har hatt nokså mange utskeielser andre juler, så det spiller ingen rolle. Skal spise kjøtt, saus og grønnsaker på julaften, muligens litt karamellpudding (vi snakker en teskje,) for å få smaken, men jeg gidder ikke å ramle ut av ketose for det er et helvete å komme seg tilbake og det kan ta sin tid før jeg får ork til å begynne igjen. Men det er jo småtrist for en som elsker julebrus og marsipan og god mat å 'ofre' jula da. På den annen side er det vel en grunn til at jeg har gått opp de kiloene... Hm, en link der altså Og jeg skal til Thailand i februar så det er også motiverende.

Hvis du går ned så lite i fase en, hva skyldes det? Drikker du nok? Vet du at du er i ketose? Har du få kilo å ta av? Har aldri hørt om noen som ikke går ned så det suser i fase en. Men etter de første kiloene de første dagene (som er mest væske,) så er det vel stort sett vanlig å gå ned 750 gram til 1.5 kg i uken, men det synes jeg er fantastisk! Hu hei hvor det går

Jeg gikk også ned lite i fase en.. eller.. jeg gikk ned 5 kilo på 3 uker.. men etter det har jeg stått helt stille.. Skulle gå på fase 1 i 30 dager og fase 2 i 30 dager for å få en kickstart i vektnedgang.. Har bare en uke igjen av de siste 30 dagene, og jeg står bom... Tror jeg og legen må finne ut hva som er gale. Og jeg drikker nok væske i allefall.

Du skriver også at du går på Shaker, men jeg har ikke funnet shaker på ED sine sider?????? Eller er jeg bare stokk dum og blind?

Kozemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravagansa Svar med sitat
Gammel 18-12-11, 22:04   #2346
Salladwife
Juniormedlem
 
Salladwife sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13
Salladwife er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Hei Kozemor!! Leit å høre at du ikke går ned mer på Eurodiett, men kg er jo meget bra da Man greier ikke det så lett ellers. Stresser du mye eller beveger deg for mye da? Jeg ble helt utslitt i går etter en tur rundt i byen 2-3 timer vanlig gange. Det er jo ikke mange kaloriene vi har å forbruke, så livsstilen blir ganske rolig på ED. Bare ikke gi deg, kanskje du har nådd et platå allerede.

Jeg kaller det 'shake' for å innbille meg selv at det er godt, men jeg snakker om den kalde drikken Cappuccino under enkle retter og desserter på ED siden. De har også sjokolade som jeg ikke liker så godt. Jeg utforsket meg ferdig forrige gang jeg gikk på ED og fant ut at jeg ikke liker de andre rettene og synes det er for mye styr med suppene/omelettene etc. da lager jeg meg heller min egen omelett av egg liksom, så jeg holder meg til 4 Cappuccino drikker om dagen. Men jeg er jo bare 3 uker inn i kuren, så det kan jo røyne på etter hvert. Forrige gang gikk det veldig fint med bare Cappuccino. (5-6 måneder tror jeg.) Jeg skal veksle mellom fase en og fase to til mai for å få fortgang på sakene. Hvis ting går etter planen så kjører jeg fase 3 i hele sommer og så fase 4 ut 2012. Håper det går bedre etter hvert på ED Kozemor, det kan jo være andre grunner som jeg ikke kjenner til som gjør at du ikke går ned selvsagt, best å ta det med legen

__________________


Salladwife er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose - raskeste veien ned! Svar med sitat
Gammel 19-12-11, 15:52   #2347
Kozemor
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 96
Kozemor er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Opprinnelig lagt inn av Salladwife, her.

Hei Kozemor!! Leit å høre at du ikke går ned mer på Eurodiett, men kg er jo meget bra da Man greier ikke det så lett ellers. Stresser du mye eller beveger deg for mye da? Jeg ble helt utslitt i går etter en tur rundt i byen 2-3 timer vanlig gange. Det er jo ikke mange kaloriene vi har å forbruke, så livsstilen blir ganske rolig på ED. Bare ikke gi deg, kanskje du har nådd et platå allerede.

Jeg kaller det 'shake' for å innbille meg selv at det er godt, men jeg snakker om den kalde drikken Cappuccino under enkle retter og desserter på ED siden. De har også sjokolade som jeg ikke liker så godt. Jeg utforsket meg ferdig forrige gang jeg gikk på ED og fant ut at jeg ikke liker de andre rettene og synes det er for mye styr med suppene/omelettene etc. da lager jeg meg heller min egen omelett av egg liksom, så jeg holder meg til 4 Cappuccino drikker om dagen. Men jeg er jo bare 3 uker inn i kuren, så det kan jo røyne på etter hvert. Forrige gang gikk det veldig fint med bare Cappuccino. (5-6 måneder tror jeg.) Jeg skal veksle mellom fase en og fase to til mai for å få fortgang på sakene. Hvis ting går etter planen så kjører jeg fase 3 i hele sommer og så fase 4 ut 2012. Håper det går bedre etter hvert på ED Kozemor, det kan jo være andre grunner som jeg ikke kjenner til som gjør at du ikke går ned selvsagt, best å ta det med legen

Takk for svar! Jeg har jo bare en ukes tid igjen av eurodietten etter som jeg har skjønt det på legen jeg har hos hexebergklinikken... Men skal ha telefontime med henne på torsdag så da får vi se hva hun sier!

Kozemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravagansa Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 19:55   #2348
Salladwife
Juniormedlem
 
Salladwife sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13
Salladwife er på en erverdig vei

Sv: Den store felles ED-tråden

Håper timen gikk bra! Selv er jeg veldig lite fornøyd etter en helsprekk der jeg ramlet ut av ketose. Hadde en dårlig planlagt dag på jobben med mye stress og fristelser og ble så sulten til slutt at jeg trodde jeg kunne spise noe uten å gå ut av ketose. Det gikk IKKE bra og nå er jeg i karbohelvete men jeg SKAL tilbake på kur på tirsdag. Kjempeskuffet over meg selv. Tror ikke det går an å få snudd det akkurat nå lillejulaften med alle andre fristelser foran meg, men skal greie det på tirsdag og tenke 'damage control' disse 3 dagene.

Lykke til der ute

__________________


Salladwife er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose - raskeste veien ned! Svar med sitat
Gammel 24-12-11, 09:00   #2349
tassa69
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 327
tassa69 er ny på veien

Sv: Den store felles ED-tråden

God Jul til alle dere!:-)...føler meg godt forberedet, med planagte utskeielser.......

tassa69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-12-11, 13:31   #2350
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Den store felles ED-tråden

GOD JUL til alle

Føler meg ganske godt forberedt her også, med et par planlagte middagsutskeielser og ellers lavkarbo + ED. Går overraskende bra, og jeg er veldig fornøyd så langt. Har spist endel lavkarbogodt, og det er ikke mange bitene jeg greier i gangen. Savner faktisk ikke vanlig godteri, slik jeg hadde trodd!

Håper alle får en flott julefeiring Og om det ikke går helt som planlagt med kostholdet, så husk at julen ikke er så veldig lang uansett. Det er ikke det man spiser mellom jul og nyttår som er viktigst, men det man spiser mellom nyttår og jul

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Svar

Emneord
eurodiett, fase 1, fase 2, fase 3, fase 4


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den store tips-tråden Pruttilutt Ketolysekuren 9 13-10-10 22:33
Den Store Gullprodukt Tråden KarboKiller Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 20-01-08 14:49
Den Store Musikk-Tråden firth Generell diskusjon 6 20-07-06 12:01
Den store HTML-tråden mofe Generell diskusjon 20 23-05-06 00:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no