Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva ville du gjort?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-11-10, 10:25   #1
Frøkengiraldriopp
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 197
Frøkengiraldriopp er på en erverdig vei

Hva ville du gjort?

I 6 måneder nå har jeg kjempet - og gått ned 16 kg Er fantastisk glad for resultatet, og for at det har vært såpass enkelt som det har vært - jeg har ikke sultet meg, jeg har ikke savnet noe helt ekstremt - det har stort sett gått greit med noen planlagte utskeielser innimellom.

Nå tenkte jeg med meg selv at jeg var klar for neste skritt på "endret-livstils-veien" min - stumpe røyken. Jeg tenkte at lavkarbo var så innarbeidet at det ikke ville bli noe problem å slutte å røyke.

Nå er jeg på min tredje dag som ikke-røyker, og det er ALT annet enn lett. Jeg er helt ødelagt, jeg har så lyst på røyk. Og hva kompenserer jeg med?

MAT!!! Foreløpig har jeg klart å nesten bare holde meg til lavkarbo - men jeg spiser jo uhorvelig mye mer enn jeg skal. I tillegg har det blitt noe godteri, knott og popcorn.

Kjenner nå at jeg er redd for meg selv, at jeg så lett tyr til mat da?? Og jeg blir redd for å miste kontrollen, kontrollen jeg har hatt i seks måneder, kontrollen jeg trodde jeg virkelig hadde.

Så: ville du godtatt å gå opp litt i vekt? røyksuget forsvinner jo om en liten stund - uke eller to?
eller ville du ikke tatt sjansen på å miste gode, innarbeidede vaner?

Vet det høres ut som jeg leter etter gode unnskyldninger for å ta meg en røyk, og det ligger nok der det også sammen med frykten for å gå opp i vekt igjen, og miste de gode vanene jeg har lagt meg til i løpet av det siste halvåret ...

Tåler at dere sier akkurat hva dere mener altså

__________________


Totalt 17,5 kg fra mai-10 til august-11 - klar for 15 til.
Frøkengiraldriopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 10:33   #2
Sugarmom
Medlem
 
Sugarmom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: mellom de 7 fjell
Alder: 37
Innlegg: 157
Sugarmom er på en erverdig vei

Sv: hva ville du gjort???

uff! det er HARDT å slutte å røyke.. det vet jeg alt om etter å ha forsøkt å sluttet maaange ganger. Klarte det når jeg ble gravid og har ikke begynt igjen etter sønnen min ble født for 4 måneder siden

Hva med å prøve nikotintyggis? eller prøve å gå over på snus for så å gå over på tyggis? Når jeg har forsøkt før så har sistnevnte metode vært genial for meg! Men dessverre har ikke viljen min vært med de tidligere gangene jeg har forsøkt å slutte. Vilje er viktig! Man må virkelig ville slutte å røyke!
lest boken "endelig en ikkerøyker" eller hva det nå igjen heter? Har lest mange som har fått god hjelp fra denne boken

__________________
Startet med ketolysekur 03.09.12

Sugarmom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 10:56   #3
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: hva ville du gjort???

Ikke gi opp nå! Jeg har ville kutta ut røyken, men ikke vært så streng med maten til røyksuget gir seg. Men vil anbefale å holde deg til lavkarbomat. Spis sjokolade uten sukker, nøtter, pisket krem med søtning og baconsnacks. Bedre å spise lavkarbo godteri enn å spise sukker vel??

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 10:56   #4
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Hva ville du gjort?

Masse LYKKE TIL forresten!!!

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 11:06   #5
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Hva ville du gjort?

Jeg prøvde å slutte her i forrige uke holdt meg 3 dager men jeg begynte igjen jeg da...svake menneske jeg er
Så planen min blir egentlig å trappe ned røykinga ,jeg har flere kilo å ta av så vi får se hvordan det går.
Men tror det er bedre å slutte når en spiser lavkarbo asså ..
Lykke til

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 12:03   #6
linnkri
Juniormedlem
 
linnkri sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Asker
Alder: 43
Innlegg: 35
linnkri er på en erverdig vei

Sv: Hva ville du gjort?

Røykeslutt er IKKE lett. Jeg er røykfri på 24. dagen, med 2 små sprekker underveis og røyksuget begynner nå å gi seg heldigvis! Har fremdeles lyst på røyk noen ganger om dagen, men ikke hele tiden

Jeg har prøvd å slutte tidligere også, ganske mange ganger egentlig, og min konklusjon er at røyksuget har gitt seg mye fortere nå som jeg spiser lavkarbo.

Når de første tøffe dagene er over, håper jeg du opplever det samme som meg!

Lykke til, dette klarer du

__________________

Linnkri
linnkri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 12:52   #7
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Hva ville du gjort?

Jeg er faktisk så usunn at jeg ikke ville slanket meg og sluttet å røyke samtidig. Det er to kamper jeg med min psyke ikke greier å ta samtidig. Så jeg har valgt vekta først. Kanskje hvis jeg er kjempeheldig, kommer jeg meg såpass langt ned på vekta at jeg tåler å gå opp et par kilo ved å slutte å røyke. Men hvis røykestopp hadde ført til vektstans i noen uker, hadde jeg bare gitt opp begge deler..(kjennermegselv rett)..

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 13:05   #8
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva ville du gjort?

Nå røyker ikke jeg, så jeg vet ikke hvordan det egentlig er. MEN:

Dersom valget står mellom ett par kilo vektoppgang og det å holde på røyken, så trooor jeg faktisk at jeg ville valgt å gå litt opp, ettersom jeg anser røyking som en av de mer usunne vaner her livet, og bør prelles av lenge før overvekt. Bare min personlige mening.

Men å slutte å røyke er nok like ille som å slutte å spise sukker. Man må avruses og de første 2 ukene er sikkert helt jævlig. Man må bare være sterk.

Har du forresten prøvd hypnose for å slutte å røyke?

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 13:50   #9
Frøkengiraldriopp
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 197
Frøkengiraldriopp er på en erverdig vei

Sv: Hva ville du gjort?

Opprinnelig lagt inn av Benedictee, her.

Jeg er faktisk så usunn at jeg ikke ville slanket meg og sluttet å røyke samtidig. ..........Men hvis røykestopp hadde ført til vektstans i noen uker, hadde jeg bare gitt opp begge deler..(kjennermegselv rett)..

Sånn har jeg tenkt også - i et halvt år nå har jeg sagt "Jeg skal ikke gjøre to ting på en gang" - og selvom jeg har gått ned 16 kg, så har jeg jo fortsatt 15 igjen, til jeg har nådd målet mitt - langt i fra ferdig mao. Så jeg har jo ikke råd til å gå opp et par kg, syns jeg da.

Er redd jeg skal komme dit at jeg gir opp begge deler. Jeg har tross alt slanket meg siden jeg var 13 - det er 25 år det - og jeg har slanka på meg 35 kg - som jeg altså har mistet 16 av nå. Trodde jeg hadde kontroll, men er litt usikker på om jeg gjør meg selv en bjørnetjeneste, sånn rett før jul (tenker på alle fristelsene som ligger foran meg nå)

__________________


Totalt 17,5 kg fra mai-10 til august-11 - klar for 15 til.
Frøkengiraldriopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 13:53   #10
Frøkengiraldriopp
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 197
Frøkengiraldriopp er på en erverdig vei

Sv: Hva ville du gjort?

Linnkri: så flink du er håper jeg merker det fortere denne gangen jeg og. Når du sier et par småsprekk, hva vil det si?
Cherry: nei, jeg har ikke prøvd hypnose
Butten: du er ikke svak - men du prøver på et par ting på en gang - skjønner deg godt jeg

Legen min sa, da jeg var der sist - med hormonubalanse og stress-symptomer - at jeg utsetter kroppen min for mye, når jeg går ned i vekt - både ubalanse og stress skyldtes rask vektnedgang - så jeg lever med det. Å slutte å røyke er også en enorm stressfaktor på kroppen, så det er kanskje ikke så rart at forsvarsverkene senkes litt på den andre biten??
Har fortsatt bare spist lavkarbojamat Holder ut enn så lenge!!

__________________


Totalt 17,5 kg fra mai-10 til august-11 - klar for 15 til.
Frøkengiraldriopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 14:03   #11
Belseblubb
Medlem
 
Belseblubb sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 212
Belseblubb er en juvelBelseblubb er en juvelBelseblubb er en juvel

Sv: Hva ville du gjort?

Uff, vanskelige greier ja.. Men har lest at det kan lønne seg å slutte å røyke mens man slanker seg, for da har man i alle fall fokuset litt på mat. Selv om man kanskje spiser litt mer, spiser man kanskje heller litt av det sunnere slaget, samtidig som man kanskje øker aktivitetsnivået litt. Og det er jo også mye lettere når man ikke har den grusomme røykeharkingen å slite med.

Ville heller fråtset litt mer i lavkarbo-snop, som foreslått over. Ville heller tatt et par kilo på kjøpet for å klare å bli røykfri. Det har du mye igjen for resten av livet. Kan jo ta litt tid med de siste 15 kiloene, så ville forsatt nå. Du er jo over de første helvetesdagene. Kommer nok til å bli lettere fremover. Når jeg har sluttet tidligere, har jeg gått mye turer, har vel savnet den fysiske handlingen ved å ta et skikkelig magadrag, og da kan det hjelpe litt å bli litt andpusten og ta noen magadrag med frisk luft i stedet.. Å drive med et eller annet slag av håndarbeid kan hjelpe også. Da får man sysselsatt fingrene litt også. =)

Lykke til!!!

__________________
Her skal man få en fin, stor mage i månedene fremover, men prøver å unngå unødvendig vektoppgang med lavkarbo.

Min journal
Belseblubb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 14:29   #12
RitaBo
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 50
RitaBo er på en erverdig vei
Smile

Sv: Hva ville du gjort?

Hei.

Jeg vil bare si at jeg synes du er kjempesterk!
Jeg har også slanket med i ca 25 år og er livredd for å ødelegge noe av de resultatene som har kommet. Jeg sluttet å røyke for 4 år siden egentlig, men har siden i sommer smugrøyka litt for å kompensere for lyst på godteri og mat i tide og utide. Dette er jo noe jeg ikke hadde planlagt å fortsette med, men nå er det snart desember, og hver gang min ulovlige røykpakke nærmer seg tom, må jeg sikre meg en ny. Jeg røyker ikke av den hver dag, men jeg skammer meg litt allikevel. Har en mann som jeg har klart og avvenne, og 2 tenåringer som jeg prøver å være rollemodell for. Sukk.

RitaBo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 15:11   #13
aatinka
Medlem
 
aatinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 60
Innlegg: 349
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva ville du gjort?

Har du hørt med legen din om du kan ta Champix? Jeg brukte dem og de var en utrolig bra hjelp for meg da jeg sluttet. Jeg klarte til og med å fortsette å la være å røyke selv om mannen min har fortsatt!

Noen får mye bivirkninger, jeg slapp de verste, men kunne være kvalm rett etter at jeg tok tablettene, spesielt hvis jeg ikke spiste samtidig. Litt slapp også, men for min del var det helt overkommelig siden lysten på røyk ble såpass redusert at det ikke var stort problem å slutte.

Pfizer (som er produsent av Champix) har også et OK opplegg ved siden av som er en god hjelp (liferewards-programmet, du finner det på www.liferewards.no.

Lykke til med røykeslutten!!

__________________
-aatinka
Journalen min
Bloggen min

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 15:51   #14
Sugarmom
Medlem
 
Sugarmom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: mellom de 7 fjell
Alder: 37
Innlegg: 157
Sugarmom er på en erverdig vei

Sv: Hva ville du gjort?

Ja champix burde du forhørt det med legen om Vet om MANGE som lett har greid å slutte å røyke ved hjelp av den!

Lykke til foresten!

__________________
Startet med ketolysekur 03.09.12

Sugarmom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 20:42   #15
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Hva ville du gjort?

Jeg slutta å røyke samtidlig som jeg gikk ned 40 kilo på ingers rugbrød.Det var hardt ,men gikk da ganske greit.Gikk ikke opp i vekt av å slutte ,jeg gikk ned hver uke.Spiste sukkerfrie drops hvis suget på mat kom.Jeg brukte nikotintyggis,problemet med tyggisen er at en blir avhengig av den også.Brukte den i 4 år og det er 6 år siden jeg slutta å røyke.Men har jeg vært deg ville jeg slutta,for suget forsvinner etter hvert,det er det psykiske som er verst.Det er mange helsegevinster ved å slutte.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 21:32   #16
rava
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 89
rava er på en erverdig vei

Sv: Hva ville du gjort?

Da jeg sluttet å røyke hadde jeg veldig god hjelp i bruke affirmasjoner og en del mentale teknikker. JEg gjentok for meg selv hele tiden at jeg var en ikke røyker, at kroppen min var sund og at jeg ikke trengte røyk. JEg visualiserte meg selv uten røyk, så for meg livet uten røyk. Gikk gjennom alt det posistive ved å være røyk fri. Spesielt rett før jeg sovnet tenkte jeg mye på dette på en posistiv måte. Videre så sa jeg hele tiden til meg selv at, det er jeg som skal kontrollere livet mitt, IKKE røyken.... Jeg skal ha kontroll!! JEg bestemte meg for å "ta tilbake kontrollen" og da gjorde jeg det.

Jeg slutta å røyke ca en mnd før jeg begynte på lavkarbo...

Det går bra! Det går bra! det går bra!

Lykke til som ikke røyker!

rava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, sunt og godt! Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 23:12   #17
Nelly
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Sørlandet
Alder: 45
Innlegg: 101
Nelly er på en erverdig vei

Sv: Hva ville du gjort?

Jeg har også nettopp sluttet å røyke. Jeg sluttet for nøyaktig to måneder siden. Da gikk jeg vel opp ca 5 kilo. Så startet jeg på ketolyse for en uke siden. Nå synes jeg det går helt supert og har ikke røyksug. Det er vel dumt å gjøre det slik kanskje, at man bare stiger i vekt fordi sjokolade blir erstatningen for røyk. om noen uker håper jeg at jeg er kvitt røykekiloene, og jeg håper virkelig at jeg aldri skal begynne igjen. Røykeslutt er den største helsegevinsten du kan gi kroppen din tenker jeg! Gratulerer med det

Nelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 23:48   #18
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Hva ville du gjort?

Allan Carr sin "endelig ikke røyker"(kommet en spesielt for damer etter jeg leste den), sluttet i 05, ikke tatt i en røyk siden jeg leste boken og jeg hadde ikke en gang lyst å slutte da jeg begynte å lese denHar prøvd flere ganger tidligere da, men det var boken som hjalp meg til å få skikkelig lyst. Ifølge Allan Carr tar det 3 uker før nikotinen er ute av kroppen, har man lyst på det etterpå, er det pga psyken. Har lyst på røyk nå også jeg, men bare litt, ikke noe problem å la være.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 08:57   #19
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Hva ville du gjort?

Faren min sluttet på denne måten: Han så i lommeboka si, ristet på hodet, og sluttet på dagen
Men om det var lett, aner jeg ikke..Han tygget visst tenor og dent en måneds tid, men syntes det ble for dyrt det også.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 17:05   #20
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva ville du gjort?

Endelig en tråd for meg også! Haha
Jeg er på min 13. dag røykfri, men jeg har tatt opp snusingen. Jeg vet ikke helt hvordan det blir framover, for jeg ønsker at kroppen min skal få være erkesunn! Da kan man ikke røyke eller snuse. Håper at snusen kun blir for en overgangsperiode, og det er det jo til syvende og sist kun jeg som bestemmer at det blir. Sukk.

For noen uker siden hadde vi besøk av en tankefeltterapeut på skolen. Han skulle lære oss å slappe av for eksamen (som om det var mulig... jeg snusa 10 stk i går!), også viste han oss litt selv-terapi. Jeg kan ikke si at jeg har benyttet meg noe særlig av det, men jeg håper at jeg skal få det til snart. Den affirmasjonen som er nevnt over her har jeg stor tro på.

I fjor slutta jeg å røyke på dagen. Jeg sa det til alle, kolleger, familie og venner. Det holdt et halvt år. Dumme, dumme.
Jeg er positiv til å slutte å røyke, men jeg har en sydentur foran meg, og den blir hard. Får file neglene og prikke i vei, kan jo ikke se ut som et stempla-kart i ansiktet heller

Lykke til - vi klarer dette her!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 19:01   #21
linnkri
Juniormedlem
 
linnkri sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Asker
Alder: 43
Innlegg: 35
linnkri er på en erverdig vei

Sv: Hva ville du gjort?

Opprinnelig lagt inn av Frøkengiraldriopp, her.

Linnkri: så flink du er håper jeg merker det fortere denne gangen jeg og. Når du sier et par småsprekk, hva vil det si?

Takk for det Jeg er nok ikke så flink, men jeg prøver.. Men småsprekk mener jeg:
1) Skikkelig sprekk på fest, synes det er utrolig vanskelig og ikke ta en røyk når jeg unner meg ett glass vin. Så den kvelden var jeg på fest, lavkarbovis, men jeg røyket 4-5 sigaretter i løpet av kvelden. Jeg forble i ketose, men tok altsp noen røyk.
2) Møtte en venninne fra gammelt av til lunsj, når vi skulle gå fra hverandre tok vi en røyk av gammel vane. Jeg hadde bommet og tent røyken før jeg hadde tenkt meg om.. jaja..

Det kaller jeg en småsprekk, det verste røyksuget er nemlig borte og nå går det greit og ikke røyke sånn til vanlig. Det er ett kjempesteg for min del

Krysser fingrene for deg og for oss, dette klarer vi

__________________

Linnkri
linnkri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 19:34   #22
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hva ville du gjort?

Opprinnelig lagt inn av Frøkengiraldriopp, her.

Så: ville du godtatt å gå opp litt i vekt? røyksuget forsvinner jo om en liten stund - uke eller to?
eller ville du ikke tatt sjansen på å miste gode, innarbeidede vaner?

JA!!!! Det finnes ikke en eneste god grunn til å røyke og jeg fatter ikke at dere tør sette helsa på spill på grunn av denne giftpinnen.

Var en reportasje om kols på God Morgen Norge her om dagen og jeg lover - kols er ikke noe å trakte etter! Min mor hadde det, hun fikk aldri noen diagnose, men vi er overbeviste om at det var det hun hadde de siste årene av sitt liv. Hun hadde ikke pust igjen og den før så aktive kvinnen (hun elsket å gå i skogen og gå på ski) bare slepte seg bortover fortauet, hadde nesten problemer med å gå på flatmark.

En av kvinnen som var med på GMN fortalte at det som fikk henne til omsider å stumpe røyken var da en kollega beklaget, på en ordentlig måte altså, og sa at hun dessverre ikke klarte å sitte ved siden av henne for det stinket sånn røyk av henne. Og det gjør det av deg også. Det er ikke frekt ment, men det gjør det, selv om du bare røyker utendørs og evt. gumler pastiller og sånt etter hver sigarett.

Har du barn? I så fall skylder du barna din å slutte å røyke! Man har rett og slett ikke lov til sakte å ta livet av seg på den måten når man har barn å ta vare på! *streng pekefinger*

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 19:40   #23
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Hva ville du gjort?

Bedre å gå opp et par kg enn å ha svarte lunger , lukte ekkelt, få gule fingre, dårlig ånde, forpeste alle andre...hehe :P Og jeg har hørt at man smaker mye mer når man slutter å røyke også, får tilbake smakssansen.. Dessuten klarer du fint å gå ned igjen det du måtte gå opp akkurat når du slutter.. trenger bare litt tålmodighet

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 00:18   #24
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Hva ville du gjort?

Huff ja, KOLS. Tanta mi hadde det. Hun levde med det i mange år, og de siste åra klarte hun bare å sitte i en stol, ved siden av sto oksygenen hennes... På slutten orket hun ikke å snakke en gang. Det var veldig trist å se, og må ha vært grusomt å leve med. Jeg savner henne...

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva ville du ha gjort? Augustina Trening 28 17-08-10 22:40
Hva ville du gjort? Guromor Spørsmål og svar 3 18-03-10 07:44
Hva ville du gjort? Macarena Eurodiett 3 08-06-08 11:02
Hva ville dere ha gjort? akutt Ketolysekuren 18 18-02-08 13:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no