Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kjempematlei, - tips til hurtige retter?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-02-07, 21:26   #1
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Kjempematlei, - tips til hurtige retter?

Nå er jeg så matlei at jeg holder på å spy hver gang jeg tenker på at jeg skal hjem å lage middag. Trener x 3/uke og da er jeg ikke hjemme før ca. 18.30, i tillegg begynner jeg med kveldskurs en gang i uka fra neste torsdag. Gidder ikke diske opp med de lekreste rettene jeg da vet du. Om sommeren går det greit, antakelig pga. lyset og grillingen. Er det noen som kan gi meg et boost av en eller annen sort å få meg til å få litt tiltakslyst hva middag angår. Om dere sitter på noen favorittmiddager som er lettlagde og ikke inneholder for mye fløte osv. (syns ikke det er så veldig godt med alt dette fettet jeg...) tar jeg imot med takk. Noen andre som sliter med det samme?

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 22:17   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kjempematlei

Hei.
En grei ting å gjøre (syns jeg da) er å lage store porsjoner når du lager mat, for så å fryse det i porsjonsformer i aluminium(fås kjøpt på nille, jernia osv...). Da er det bare å ta opp og varme i stekeovnen og vips så har du en rask middag. Det er i vertfall noe som fungerer her i huset

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 08-02-07, 23:46   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Kjempematlei

Ferdigstekte porsjonspakker med kjøtt og kjøttdeig er veldig lurt å ha i fryseren. Da kan du enkelt lage deg en wook eller gryterett i en fei.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 00:00   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kjempematlei, - tips til hurtige retter?

Sliter med det samme ja.... For ikke å si lunsjen! den syns jeg nesten er verre enn middagen... Så jeg vil også ha forslag,

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 10:44   #5
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 45
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Kjempematlei, - tips til hurtige retter?

jeg ahr også slitt mye med dette, her går det mye i kjøttdeig, har i litt grønnsaker og hakkede tomater (sånn på boks) Lindberg sier jo at det er ok med litt basmatiris og litt fullkornspasta også da... og dette kan man ha i posjoner og ta med som lunsj omman har oppvarmingsmulighet

til lunsj er jo kalde koteletter ok å spise, egg i ulike former er greit å ha med seg, men da tror jeg jeg hadde villet ha kjøleskap...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 10:49   #6
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Kjempematlei, - tips til hurtige retter?

jeg bruker også mye kjøttdeig...
grovhakkede tomater på boks, litt krydder, en dæsj rømme og ellers det du liker..Lett å variere, og jeg blir faktisk ikke lei

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 11:29   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kjempematlei, - tips til hurtige retter?

Nå har jeg bestillt 2 forskjellige Lav GI kokebøker på Bokkilden.no, så forhåpentligvis har jeg noe mer å bidra med så fort de er i hus

I dag er lunsjen grillet kyllinglår med aioli, salat og bittelitt fullkornspasta.

Og til middag skal jeg lage litt sånn nederlandsk inspisrert pizza (dvs pannekakepizza). Etter denne oppslriften:
2–3 dl cottage
cheese,
6 egg,
3 ss soyamel,
3 ss smeltet
meierismør,
1 ts havsalt,
2–3 ss virgin
olivenolje.
Kjør alt i en mikser

I stedet for å steke i panne (som jeg ikke fikk til, og derfor tilfeldig fant på pannekakepizzaen ) heller jeg det i en ildfast form, og legger bacon/skinke, purre, sopp, løk og ost på og steker i ovnen til den er fast og osten smelter. Den kan sikkert med fordel brukes som restelunsj dagen etter også.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 17:06   #8
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Kjempematlei, - tips til hurtige retter?

Takker for tips. Det er generelt middagen som er det store problemet. Lunsj fikser jeg på jobben. Har et lite kjøleskap på kontoret, så der har jeg mye godt. Men middag.....

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tips til nybegynnere Albertine Lavkarbo generelt 324 07-02-18 11:24
Pannekaker (og inspirasjon til bruk) dingpot Middag 35 04-01-12 23:46
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Tips til å kutte ned på karbohydrater? nelli Generell ernæringsdebatt 6 16-06-04 15:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no