Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Opptrening etter lengre tids sykefravær. Hvordan???

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-12-06, 13:11   #1
Icerus
Medlem
 
Icerus sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 465
Icerus er ny på veien

Opptrening etter lengre tids sykefravær. Hvordan???

Var tidligere veldig aktiv og hadde noen lunde god kondisjon. Dessverre etter et år i sofaen pga noen problemer som nå er i orden, er kroppen blitt noe helt annet.

Det jeg trenger er treningstips!!!!!

Spiller håndball 2 ganger i uken, men denne treningen føler jeg ikke øker min "trenthet". Blir liksom ikke bedre, verken sterkere/utholdnere/hurtigere.....

Hvordan trene slik at jeg kan komme tilbake på topp?
Har mulighet for å trene på treningsstudio.....

Noen som har noen gode råd å komme med???

Icerus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (atkins/ketolyse inspirert) Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 13:37   #2
Ninja
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Ullensaker
Innlegg: 177
Ninja er ny på veien

Sv: Opptrening etter lengre tids sykefravær. Hvordan???

Opprinnelig lagt inn av Icerus, her.

Var tidligere veldig aktiv og hadde noen lunde god kondisjon. Dessverre etter et år i sofaen pga noen problemer som nå er i orden, er kroppen blitt noe helt annet.

Det jeg trenger er treningstips!!!!!

Spiller håndball 2 ganger i uken, men denne treningen føler jeg ikke øker min "trenthet". Blir liksom ikke bedre, verken sterkere/utholdnere/hurtigere.....

Hvordan trene slik at jeg kan komme tilbake på topp?
Har mulighet for å trene på treningsstudio.....

Noen som har noen gode råd å komme med???

Du kan jo kontakte treningsstudioet, å ta en prat med de om situsajonen din. Det er jobben dems, så de kan sikkert hjelpe

__________________
Ninja`s dagbok

Ninja`s MUP
Ninja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kommer snart.. Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 13:44   #3
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Opptrening etter lengre tids sykefravær. Hvordan???

Lurt å gjøre som ninja sier...
Husker mi trente kondis hver dag en sommer (spilte håndball) intervall min venn det var iallfall det som funket på oss, og etter at kondisen og hurtigheten var på topp så trente mi styrke minst en gang i uka itillegg til annen trening.....

Uff det var en blodslit sommer......helt jæ... når det stod på men for noen resultater det gav.....

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 14:03   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Opptrening etter lengre tids sykefravær. Hvordan???

Det er veldig viktig at du begynner veldig forsiktig, for hvis du tar for hardt i, S(lik vi gjerne gjør, for vi skal være så flinke), så bryter du lett ned muskelmasse istedet for å bygge opp. Begynn med å gå turer, og gå fortere og lengre etter hvert. Litt svømming er jo også bra å begynne med da man får trent opp diverse muskelgrupper uten noen belastning på knær/ol.

Og så etter en måned eller to med dette, så ville jeg oppsøkt et treningssenter og bedt om hjelp til å lage et opplegg. (I mellomtiden, så kan du jo være mye ute å base i snøen også, - det er trening det. Hvis du har barn, så kan du jo lage snømann, og snøhule og trekke dem opp bakker på akebrett ol. ). Gå i trapper, og generelt bruk kroppen mer i hverdagen.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 18-12-06, 14:05   #5
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Opptrening etter lengre tids sykefravær. Hvordan???

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Det er veldig viktig at du begynner veldig forsiktig, for hvis du tar for hardt i, S(lik vi gjerne gjør, for vi skal være så flinke), så bryter du lett ned muskelmasse istedet for å bygge opp. Begynn med å gå turer, og gå fortere og lengre etter hvert. Litt svømming er jo også bra å begynne med da man får trent opp diverse muskelgrupper uten noen belastning på knær/ol.

Og så etter en måned eller to med dette, så ville jeg oppsøkt et treningssenter og bedt om hjelp til å lage et opplegg. (I mellomtiden, så kan du jo være mye ute å base i snøen også, - det er trening det. Hvis du har barn, så kan du jo lage snømann, og snøhule og trekke dem opp bakker på akebrett ol. ). Gå i trapper, og generelt bruk kroppen mer i hverdagen.


ja for de som er så heldige å har snø

men ho skriver jo at ho alt trener 2 ganger i uka men føler det ikke er nok, eller jeg som har missforstått??

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 08:58   #6
Icerus
Medlem
 
Icerus sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 465
Icerus er ny på veien

Sv: Opptrening etter lengre tids sykefravær. Hvordan???

Hei Tess81, nei du har ikke missforstått.

Jeg trener allerede to ganger i uken håndball. Men føler at jeg ikke kommer i "form" allikevel. Det jeg tenkte på var heller hvordan trene effektivt kondisjon og styrke uten å miste hurtighet. Evt. fordeling på dager for best effekt.

Vet at sirkeltrening skal være bra, men det er ikke alltid like enkelt på et treningsstudio, ofte vente på apparater. Har mulighet til å være med på spinning, men foreløpig er ikke min sarte bakende så glad for det. Helst mindre enn en gang i uken tror jeg kanskje kunne gått.

Ellers har jeg så dårlig kondisjon at å løpe på tredemølle bare fungerer i 2-3 minutter. Mens elipsemaskin kan jeg holde koken i god fart i 15-20 min uten problemer..

Ellers har jeg en ankel som ikke er god, derfor ikke utetrening, og minst mulig tredemølle...

Icerus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (atkins/ketolyse inspirert) Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 11:29   #7
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Opptrening etter lengre tids sykefravær. Hvordan???

Opprinnelig lagt inn av Icerus, her.

Hei Tess81, nei du har ikke missforstått.

Jeg trener allerede to ganger i uken håndball. Men føler at jeg ikke kommer i "form" allikevel. Det jeg tenkte på var heller hvordan trene effektivt kondisjon og styrke uten å miste hurtighet. Evt. fordeling på dager for best effekt.

Vet at sirkeltrening skal være bra, men det er ikke alltid like enkelt på et treningsstudio, ofte vente på apparater. Har mulighet til å være med på spinning, men foreløpig er ikke min sarte bakende så glad for det. Helst mindre enn en gang i uken tror jeg kanskje kunne gått.

Ellers har jeg så dårlig kondisjon at å løpe på tredemølle bare fungerer i 2-3 minutter. Mens elipsemaskin kan jeg holde koken i god fart i 15-20 min uten problemer..

Ellers har jeg en ankel som ikke er god, derfor ikke utetrening, og minst mulig tredemølle...

hmmm, det skal ikke være enkelt......er nok best å prate med en personlig trener ja......

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 09:33   #8
Icerus
Medlem
 
Icerus sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 465
Icerus er ny på veien

Sv: Opptrening etter lengre tids sykefravær. Hvordan???

Tess81: ja hadde det ikke vært så dyrt skulle jeg ha gjort det.. Får heller satse på at jeg finner noen tips på nettet. Skal surfe litt ög se...

Icerus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (atkins/ketolyse inspirert) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 21:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no