Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
22-07-05, 13:36 | #1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jul 2005
Alder: 55
|
Ny studie i medisinsk topptidsskrift om Atkins diettenHei, |
Min kostholdsfilosofi: +Protein/karbo -fett |
22-07-05, 15:04 | #2 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
|
Hvor lenge varte den, og hvor mange personer var med ?
23-07-05, 01:02 | #3 |
Nytt Medlem
|
Jeg har full respekt for det. Studien viser da også at Atkins dietten virker bra, men den antyder at den er vanskeligere å følge enn f.eks generell kalorirestriksjondiett. Likevel kan jo det du skriver være et viktig poeng, kanskje er Atkins-dietten det beste valget for enkelte. |
23-07-05, 16:47 | #4 |
Systemutvikler
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
|
Det er jo her spørsmålet om hvor lenge studien varte kommer inn. For de fleste studier viser at en ren kalorirestriktiv diett blir vanskelig å holde over lang tid.
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre". Sist redigert av HP : 23-07-05 kl 18:14. |
Min kostholdsfilosofi: Keto |
24-07-05, 01:32 | #5 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
|
StudierDet er mye rart som er bevist i vitenskapelige studier... mye tvilsomt. Dette med ernæring og menneskekroppen er vanskelig å få entydige resultater på, fordi alt er så komplekst. Denne studien sier i grunnen veldig lite. Hvis du skal velge en diett er det viktig å sette seg inn i grunnleggende biokjemi. Denne typen studie er typisk VG-stoff. Den gir null innsikt i hva maten faktisk gjør i kroppen. Og det er det som er det interessante.
24-07-05, 03:54 | #6 |
Nytt Medlem
|
Studien tok også for seg HDL/LDL ratio. Dette er da vitterlig relatert til ting "maten faktisk gjør i kroppen". Du har kanskje ikke lest studien? Gi meg e-post adressa di, så skal jeg sende deg en kopi. |
24-07-05, 16:25 | #7 |
Medlem
|
Har lest om det i VGJeg har hørt om studien tidligere. Er egentlig ikke så interessert i å lese det.
25-07-05, 00:02 | #8 |
Nytt Medlem
|
Hva slags forskning på diett er det du ser for deg vil være spesielt god og meningsfull på "cellenivå"- og hvorfor er forskning på makronivå uinteressant? Jeg vil gjerne at du forklarer hva du mener på en mer grundig måte, for jeg ser for meg en god del motforestillinger basert på ulike tolkninger av det du skrev. Sist redigert av Elefantster : 25-07-05 kl 00:14. |
25-07-05, 10:34 | #9 |
Medlem
|
ForskningOpptak av næringsstoffer, endringer i cellemembraner, forandringer i hormoner osv. Det trenger ikke nødvendigvis være på cellenivå for å gi et fornuftig resultat, men i alle fall ikke for en stor gruppe mennesker sett under ett. Da blir det bare interessant rent administrativt, fordi det sier mer om en gruppe mennesker sitt forhold til mat.
Power over others is weakness in disguise. True power lies within. - Eckhart Tolle Sist redigert av themonk : 25-07-05 kl 10:46. |
Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. |
25-07-05, 12:21 | #10 |
Medlem
|
Off topic...nå tror jeg at jeg er på vei litt vekk fra poenget mitt, så jeg skal prøve å ro meg i land før jeg gir meg med diskusjonen.
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming | HP | Atkins kosthold | 22 | 24-06-08 17:56 |
Atkins' diett - farlig eller genial? | donjuanwannabe | Lavkarbo generelt | 27 | 22-05-08 09:08 |
Lavkarbo resurser | HP | Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger | 32 | 01-08-05 12:13 |