Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Noen som vil starte på Fedon med meg?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-09-08, 19:31   #1
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Noen som vil starte på Fedon med meg?

Hei

Jeg skal starte på Fedon, fra ketolyse, og er smått begynt å spise mer mat i Fedon-stil, og kuttet ut fettet fra ketolysen.. men så lurte jeg på om det kanskje var noen andre nye her, som man kan "støtte" seg på - spesielt den første tia? Synes Fedon er mye mer komplisert enn ketolyse, og synes det er mye å holde orden på og mange spørsmål jeg egentlig ikke har svar på selv...

Så... er noen med? Vi kunne jo enten brukt en tråd her, eller snakka via msn nå og da

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 08:54   #2
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Noen som vil starte på Fedon med meg?

er her jeg... Er kanskje piiittelitt umotivert for tiden, men jeg vet at jeg SKAL klare det. Vil ikke ødelegge det jeg har oppnådd til nå med å falle fullstendig av. Da er det bedre å "falle til" noe som ikke er like farlig for kroppen min. Så ja, Lindberg er absolutt tanken min.

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 11:34   #3
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Noen som vil starte på Fedon med meg?

Litt det samme som jeg tenkte, da... og du har jo gjort det kjempebra fra før på Fedon! Hiv deg med, snuppa

Jeg begynte så smått igår med maten;
2 skiver brød av helkorn med en stor boks tomatmakrell, pluss et glass biola til frokost
1 stk 0,1% yoghurt til mellommåltid
...skippa lunsj, jeg sovna litt
Wok av strimlet svinekjøtt, og frossen wokblanding fra findus (halvt om halvt med chinese og thai), og laga woksaus ved å blande litt sambal oelek ut i vann
1 lite eple (fra norge selvfølgelig, de er så gode nå!) og 1 liten pære kuttet i biter med en 0,1% yoghurt over til kvelds, pluss en neve cashewnøtter

... men jeg vet jeg er litt for ivrig med melkeproduktene enda, har bare savnet det så forferdelig... hehehe Var så UTROLIG godt med yoghurt igjen!




Edit: haha, innlegg nr 1.111

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv

Sist redigert av Marita : 03-09-08 kl 16:23.
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 13:06   #4
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Noen som vil starte på Fedon med meg?

Hm, må tenke litt hva jeg har gjort. Har som sagt ikke satt meg ordentlig inn i noe enda, og i helga var det temmelig høykarbo Men i går og i dag har jeg spist det samme som før, med små endringer. Jeg spiser fortsatt frokostpannekaken til frokost (mon tro om det er ok?) og lollypopbrødet. Kan vel ikke være skadelig å spise av det, så lenge jeg har mer igjen... men tenker at jeg nok kommer til å gå over til Fedonbrødet de selger på Rema når jeg blir tom - jeg hater jo å bake så

Til middag spiste jeg fiskepinner (åh savnet!) med masse kokte grønnsaker på mandag, og i går var det lavkarbo ostesufflèen.

Jeg spiser også en frukt, og en 0,1% yoplait hver dag. Noen ganger spiser jeg Rugsprø med skinkeost til kvelds. Mørk sjokolade har det også blitt. Så - vet ikke om alt dette funker innenfor Fedon, for tar det bare på følelsen nå, men skal sette meg nærmere inn det ja.

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 16:28   #5
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Noen som vil starte på Fedon med meg?

Jeg er heller ikke helt sikker på hva jeg gjør enda.. det med brød er jeg usikker på, fant et som inneholder Hel og grovmalt rug, vann, salt, havrefiber og gjær, og det er det jeg spiser på foreløbig.. får stikke til rema for å kjøpe fedonbrødet etterhvert
Idag blir det ovnsbakt laks, wokgrønnsaker (SAVNA DET! ...også har jeg frysern full siden jeg gikk amok på salg rett før jeg begynte på ketolyse ) og en dæsj rømme til middag.. Skal spise en yoghurt nå som mellommåltid, for laksefiletene glemte jeg selvfølgelig å ta ut av frysern før jeg dro ut, så de må nok tine en stund ja...

Aner ikke hva jeg gjør riktig og galt enda, men det får jeg ta senere.. oh, må huske en neve nøtter til den yoghurten? Hm. Ja, vi sier det

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 20:59   #6
candyland
Medlem
 
candyland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 42
Innlegg: 91
candyland er på en erverdig vei

Sv: Noen som vil starte på Fedon med meg?

jeg vil også være med.... tenkte på en mnd lindberg først, så ett par mnd med ketolyse, også på lindberg igjen for godt.... men om jeg går ned med lindberg og trives med det kan det hende jeg bare holder meg til den. gikk amok med handlekurven pår rema i dag, kjøpt både kyllingfilet og kjøttdeig, masse ost, løk paprika, squash, salat, frosne grønnsaker osv osv, og egg for det var jeg tom for. begynte på mandag, men er like fersk som dere, og har egentlig ikke satt meg helt inn i alt ennå....

__________________



candyland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 22:46   #7
mariusmor
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 51
mariusmor er på en erverdig vei

Sv: Noen som vil starte på Fedon med meg?

jeg vil bli med, jeg vil. må bare få satt meg litt mer inn i hva og hvordan. har prøvd ketolyse, men synes ikke jeg kan leve med det i lengden. venter på noen bøker jeg har bestilt ang fedon.. tips og råd motaes...

mariusmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 11:21   #8
Tomine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 35
Tomine er på en erverdig vei

Sv: Noen som vil starte på Fedon med meg?

Opprinnelig lagt inn av mariusmor, her.

jeg vil bli med, jeg vil. må bare få satt meg litt mer inn i hva og hvordan. har prøvd ketolyse, men synes ikke jeg kan leve med det i lengden. venter på noen bøker jeg har bestilt ang fedon.. tips og råd motaes...

Les og lær av Fedon - det er mat som du lever godt både med og av !
Men følg rådene og matporsjonene slavisk, så jeg er sikker på du får gode resultater. Jeg var "flink" for noen år siden med fedon"mat" og raste ned i vekt. Men etter å ha hatt endel stress vedr jobb, ukurante arbeidstider osv er jeg nå på eurodiet for å få en pangstart - for så komme helt tilbake til kost i balanse prinsippene og holde vekta stabil.

Men i mellomtiden mens du venter på bøkene - se om de finnes på biblioteket ? Ellers er www.fedon.no verd å besøke.

Lykke til

Tomine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 11:34   #9
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Noen som vil starte på Fedon med meg?

Er det ikke mere "metoden" den håndflategreia som gjør alt så enkelt?

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 16:05   #10
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Noen som vil starte på Fedon med meg?

Håndflategreia er enkel nok, er med det med GI og GB og den biten som er vanskelig... synes i allefall jeg. På ketolyse var det liksom bare karber, trekk fra sukkeralkohyler, ferdig Litt mer komplisert det her, sånn sett..

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 17:12   #11
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Noen som vil starte på Fedon med meg?

Jeg er med, men har tjuvstarta litt.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 19:58   #12
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Noen som vil starte på Fedon med meg?

Jeg driver også å prøver meg frem Vi kan jo skrive litt om hva vi spiser her inne?

Meg idag, sålangt:

2 skiver helkornbrød med kremost og krydderskinke pluss et glass Biola til frokost
2 mellommåltid på skola: en neve nøtter og en yoghurt
Middag: Laks i folie med paprika og purre med wokgrønnsaker og rømme til
Har ikke kommet lengre jeg

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 19:11   #13
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Noen som vil starte på Fedon med meg?

Flink du er Marita. Her går det mer i marsipankakestykke på jobb i går og stratos i dag...

Men altså, det SKAL bli skjerpings. Iallefall fra mandag

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 21:06   #14
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Noen som vil starte på Fedon med meg?

Forsiktig med det brødet, småpiker. Hvis jeg har skjønt fedonmetoden korrekt, og det har jeg selvfølgelig, er poenget protein nok i alle måltid, 5-6 måltid i døgnet, nok grønt og laaangsomme karbohydrater.

I tillegg endel fett spesielt omega 3.

Det jeg ikke er så sikker på, er hans forbruk av fruktsukker. Holder meg heller til splenda.

Fedonbrød går greit i begrensa mengder, husmannsbrød (noe mørke greier) får man i butikk, bruker å ligge sammen med pumpernikkel.
Brødet fungerer bra.

PS, har kvalitetssikra fedonmaten med blodsukkermålern min.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 21:58   #15
mariusmor
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 51
mariusmor er på en erverdig vei

Sv: Noen som vil starte på Fedon med meg?

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Forsiktig med det brødet, småpiker. Hvis jeg har skjønt fedonmetoden korrekt, og det har jeg selvfølgelig, er poenget protein nok i alle måltid, 5-6 måltid i døgnet, nok grønt og laaangsomme karbohydrater.

I tillegg endel fett spesielt omega 3.

Det jeg ikke er så sikker på, er hans forbruk av fruktsukker. Holder meg heller til splenda.

Fedonbrød går greit i begrensa mengder, husmannsbrød (noe mørke greier) får man i butikk, bruker å ligge sammen med pumpernikkel.
Brødet fungerer bra.

PS, har kvalitetssikra fedonmaten med blodsukkermålern min.

Ang det fedonbrødet. kjøpte det på rema i går. det virket liksom så lite, luftig og overhodet ikke mettende. Hvor mye kan en "liksom" spise av det da?? Føler liksom at rugbrød og fiberrik både metter og er bedre med tanke på gi...men er nybegynner altså.....

mariusmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 22:28   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Noen som vil starte på Fedon med meg?

Jeg er på en Fedon-vibb om dagen. Jeg har levd ketogent i henhold til Atkins filosofi i to år, men har ikke gått ned i ketose på over ett år, faktisk lagt på meg litt til tross for pirk pirk.
Jeg er dog på en moderert versjon. Har insulinresistens, og reagerer på en del matvarer, så i mitt tilfelle blir det uten frukt, meieriprodukter, kornprodukter og søtning. Jeg har kuttet ned på fettet, det vil si, ikke tilført maten så mye fett, men spiser naturlig fete ting, bruker en del mindre smør når jeg steker. Har tilført belgefrukt, og litt nøtter, bær og melon er også ok.
Så langt føles det kjempebra, og jeg jeg ligger nok omtrent på Eurodiett face 3c-ish et sted, altså uten erstatningsproduktene.
Jeg har jo lest en del om Fedon, men nå er jeg godt i gang med å lese Fedons metode, og er superoptimistisk, har fått tilbake en del energi som forsvant på grunn av generell matleihet, men er nå i god modus igjen og har endelig fått satt i gang med å trene igjen.
Men fortsatt ganske Atkinskt. Men Fedon er jo mer lettilgjengelig, finnes på norsk, er tydelig i medebildet og er i det hele tatt ganske populær
Spent på resulater!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 23:40   #17
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Noen som vil starte på Fedon med meg?

Har ikke årøvd fedons kjøpbrød. Har prøvd brød han har i boka si, og de er greie nok.
Prøvde ei frokostblanding fra Ica, som hadde Fedons navn på. Bare tull. Jæskla dyre mandelflak.

Den GI-greia er lettere enn du tror. Spis kjøtt/fisk/egg,(håndstørelse)
grønne grønnsaker over jorda, bønner, erter og linser til det tyter ut av øra på deg.
Så legger du til LITT Underjordisk grønt (ikke potet), litt rug og litt basmatiris.

Overhode ikke ting med Høy GI= Hvetemel i alle former, Sukker/glucose samt Øl.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 00:55   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Noen som vil starte på Fedon med meg?

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Har ikke årøvd fedons kjøpbrød. Har prøvd brød han har i boka si, og de er greie nok.
Prøvde ei frokostblanding fra Ica, som hadde Fedons navn på. Bare tull. Jæskla dyre mandelflak.

Den GI-greia er lettere enn du tror. Spis kjøtt/fisk/egg,(håndstørelse)
grønne grønnsaker over jorda, bønner, erter og linser til det tyter ut av øra på deg.
Så legger du til LITT Underjordisk grønt (ikke potet), litt rug og litt basmatiris.

Overhode ikke ting med Høy GI= Hvetemel i alle former, Sukker/glucose samt Øl.

Takk for tips! Ser jo mer og mer at Fedon er tilnærma kliss likt Atkins vedlikehold. Men rug trenger jeg ikke, jeg får vondt i magen av alt korn, dessverre, men kan spise frø og nøtter. Samme med ris, og da mener jeg all ris, ris er jo også korn, så jeg må nesten hoppe over det også.
Har nå spist noe linser og bønner, som mer eller mindre var hovedingrediensene i kostholdet mitt i alle de år jeg var vegetarianer, og det har jeg savnet! Kan man spise kikerter? Det er rart med det, men vanlige erter får føttene og anklene mine til å hovne kraftig opp, bli ømme og klø noe grassat, så det dropper jeg. Ikke synes jeg det på langt nær er så godt som kikerter heller.
Stemmer det forresten at tørkede belgefrukter er de som er lavest på GI? Jeg synes de smaker ca tusen ganger bedre enn de på hemetikkboks.
Spennende dette her

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 07:58   #19
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som vil starte på Fedon med meg?

synes at det å kunne tillate seg bær på fedon er en klar vinner, jeg har savnet det enormt

har ikke funnet det noe sted, men kan man bruke yoplait på fedon? den som er 0,0 %

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 09:41   #20
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som vil starte på Fedon med meg?

Opprinnelig lagt inn av Rufus, her.

Kan man ikke spise bær på Ketolysekuren? Bare lurer.
Jeg har hørt og lest yoplait er den beste yoghurten siden den er uten sukker, men kanskje tar jeg feil. Mener tine yoghurt inneholder sukker.
Den tyrkiske yoghurten er helt himmelsken, også den greske. Det har med smak og behag å gjøre.

ja, nå ser jeg jo at jeg formulerte meg ørlite feil ja, selvsagt kan man spise bær, men det er vel kun bringebær som det er minst karbs i, tror det er ca 3 eller no, og de andre bærene tar vel et godt innhogg i karbsene for dagen. så det blir vel en valgsak, hva vil man bruke karbsene på

så bra at yoplaiten er godkjent, den er jo såååååå god, sps den md eple og pære
ja, tine sin er vel i sjiktet for dem som liker og skal ha sukker

hm, har ennå til gode å prøve den tyrkiske, hvor får man fatt i slikt? Innvandrershappe?

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 11:07   #21
Frodige former
Juniormedlem
 
Frodige former sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 16
Frodige former er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Noen som vil starte på Fedon med meg?

Opprinnelig lagt inn av Marita, her.

Hei

Jeg skal starte på Fedon, fra ketolyse, og er smått begynt å spise mer mat i Fedon-stil, og kuttet ut fettet fra ketolysen.. men så lurte jeg på om det kanskje var noen andre nye her, som man kan "støtte" seg på - spesielt den første tia? Synes Fedon er mye mer komplisert enn ketolyse, og synes det er mye å holde orden på og mange spørsmål jeg egentlig ikke har svar på selv...

Så... er noen med? Vi kunne jo enten brukt en tråd her, eller snakka via msn nå og da

Jeg er med jeg må nå kutte ut ketolyse pga en graviditet, så jeg ble så glad når jeg så ditt innlegg. For jeg trenger virkelig noen å støtte meg til hvis jeg skal klare å spise sunt dette svangerskapet. Har fått lest litt om Fedon, men er mye å sette seg inn i. 5-6 måltider i døgnet er mye synes jeg, men klarer man det tro?

__________________
Min blogg: http://krolltoppenslille.blogspot.com/


Frodige former er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra ketolyse til Lindberg Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 12:12   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Noen som vil starte på Fedon med meg?

Jeg tror nå uanett på en viss individuell tilpasning, klarer man ikke fem seks måltider om dagen, så klarer man det ikke. Med mindre en neve nøtter kvalifiseres som et måltid.

Men vil gjerne høre om kikerter er tillatt på Fedon. Og er det mulig at jeg kan tillate meg litt mer fet mat når jeg ikke spiser hverken meieriprodukter, frukt eller korn? Altså ikke ketolysse-pøse-fett, men naturlig fet mat.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 12:17   #23
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Noen som vil starte på Fedon med meg?

En neve nøtter er et måltid

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 12:25   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Noen som vil starte på Fedon med meg?

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

En neve nøtter er et måltid

Ah! Ja, da blir det straks litt letter å komme opp i fem seks måltider

Spør igjen, jeg. Er kikerter ok? Og hvorfor er rå nøtter å foretrekke fremfor røstede? Skjønner det med saltmengden, men det kan man til en viss grad kompensere med vanntinntak. Men er det noen andre grunner?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 12:31   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Noen som vil starte på Fedon med meg?

Opprinnelig lagt inn av Rufus, her.

Kikerter er lov på Fedon har jeg hørt.

Ålreit!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starte på ED? paprika Eurodiett 6 15-04-08 23:45
Starte med ketolysekuren? Snowreven Ketolysekuren 3 02-03-08 22:38
Fedon kurs-noen som har erfaring? Hilde3 Dr Lindbergs 8 13-01-07 18:54
Noen som har anelse på hvor mye karbo det er i Fedon burgern på BURGERKING rel0ad Lavkarbo generelt 8 10-09-06 13:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no