Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Energifattig

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-11-10, 14:09   #1
Fliza
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3
Fliza er på en erverdig vei

Energifattig

Jeg har spist lavkarbo i ni dager og føler meg så forferdelig energifattig.
Vet ikke om jeg orker mer. Noen som har noen erfaring med dette?

Fliza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 14:14   #2
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Energifattig

Det er helt normalt. Omtrent alle, med få unntak, føler seg sånn de første par ukene. Det er kroppen som jobber med den nye måten å bruke energi på. Som regel går det over etter ett par uker og man vil boble over av energi.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 14:20   #3
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Energifattig

Det er helt vanlig, ja. Kroppen har vært vant til å bruke karbohydrater som hovedenergikilde, og plutselig skal den over på fett. Det krever en omstilling som fører til at man ofte føler seg slapp. Det er viktig å få i seg nok fett i denne perioden! Hvis du vil ha enda mer detaljert hjelp av de flinke folkene her inne, kan du jo legge ut en typisk dagsmeny

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 14:35   #4
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Energifattig

Jepp, vært der selv...hos meg gikk det over etter et par uker. Nå har jeg bedre utholdenhet enn før

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 15:10   #5
Fliza
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3
Fliza er på en erverdig vei

Sv: Energifattig

Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.

Det er helt vanlig, ja. Kroppen har vært vant til å bruke karbohydrater som hovedenergikilde, og plutselig skal den over på fett. Det krever en omstilling som fører til at man ofte føler seg slapp. Det er viktig å få i seg nok fett i denne perioden! Hvis du vil ha enda mer detaljert hjelp av de flinke folkene her inne, kan du jo legge ut en typisk dagsmeny

Æsj, jeg sliter en del med det fettet. Byttet ut sæterrømmen med lettrømme.
I dag er jeg så slapp at jeg ikke orker lage mat, men jeg har spist to skiver lavkarbobrød (solsikkebrød) med rømme og bringebær og en Atkinson-bar.

Fliza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 15:15   #6
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Energifattig

Opprinnelig lagt inn av Fliza, her.

Æsj, jeg sliter en del med det fettet. Byttet ut sæterrømmen med lettrømme.
I dag er jeg så slapp at jeg ikke orker lage mat, men jeg har spist to skiver lavkarbobrød (solsikkebrød) med rømme og bringebær og en Atkinson-bar.

Æsjamei. Lettrømme? Du trenger jo ikke å spise rømme og for å være helt ærlig er det bedre å la være enn å spise lettrømme.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 15:22   #7
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Energifattig

Opprinnelig lagt inn av Fliza, her.

Æsj, jeg sliter en del med det fettet. Byttet ut sæterrømmen med lettrømme.
I dag er jeg så slapp at jeg ikke orker lage mat, men jeg har spist to skiver lavkarbobrød (solsikkebrød) med rømme og bringebær og en Atkinson-bar.

Bytt tilbake til seterrømme! Det er en ordre! Hehe
Men ville absolutt byttet til seterrømme igjen, også kan du jo heller ta litt mindre av det i starten og øke mengden litt etter litt!
Ellers vil jeg bare gi et lite råd/tips: Jeg ville vært ganske forsiktig med kunstig søtning (Atkinsbar) og mye erstatningsprodukter nå i starten. For å sette kroppen igang på biokjemisk nivå har den best av en periode med mest mulig ren, naturlig mat (og mye fett). At man ihvertfall holder seg unna søtning o.l. de første to ukene. Da blir de fleste også kvitt det verste søtsuget Dette er individuelt, og du trenger jo for all del ikke høre på meg, men jeg bare tenkte det var greit å si ifra

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 15:38   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Energifattig

Viss du sliter med fettet så kan kanskje en mer Fedon-retning være bedre?
Bare et tips, altså.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 16:37   #9
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Energifattig

Opprinnelig lagt inn av Fliza, her.

Æsj, jeg sliter en del med det fettet. Byttet ut sæterrømmen med lettrømme.
I dag er jeg så slapp at jeg ikke orker lage mat, men jeg har spist to skiver lavkarbobrød (solsikkebrød) med rømme og bringebær og en Atkinson-bar.

Ha kokt egg liggende. Krever jo ikke så mye arbeid Jeg bruker å skive det og ha på majones og pepperoni/mårpølse på. Gjerne et par skiver tomat og agurk ved siden av.

Eggerøre og bacon går også fort å lage

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 16:41   #10
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Energifattig

LCHF anbefaler ikke at en spiser nøttebrød til hvert måltid... jeg tror faktisk ikke du spiser nok. Har du tenkt å spise mer i dag? Hvis ikke, er du heller på en VLCD (Very Low Calorie Diet) enn LCHF.

Denne bloggen har masse gode oppskrifter: http://lchf-bloggen.blogspot.com/

Og denne: http://lenabeatrice.net/ Her snakker hun litt om fett: http://lenabeatrice.net/overvekt-og-...-dette-fettet/

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 16:47   #11
Fliza
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3
Fliza er på en erverdig vei

Sv: Energifattig

Jeg skal spise mer i dag. Kylling til middag, med indisk saus og grønnsaker.
Så blir det vel en skive med kjøttpålegg til middag.

Har vært inne på de bloggene der. De er livreddende!

Gerd: Kanskje jeg bør lese mer om Fedon?

Kutte ut lettrømme, Atkins-bar og søtning. :noterere:

Fliza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no