Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Karbohydrater i kakaosjokoladen

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-01-05, 21:23   #1
Liva
Juniormedlem
 
Liva sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sunnfjord
Alder: 45
Innlegg: 25
Liva er ny på veien
Question

Karbohydrater i kakaosjokoladen

Veit nokon kor mange karbohydrater det er i den sjokoladen med 86 % kakao? Er nettopp begynt med den karbohydratfrie kuren min igjen (etter litt utskeielser) og tyr til denne sjokoladen når hungeren blir for stor. Men kor mykje kan eg egentlig ete av denne?

Og kor mange karbohydrater er det i Freia sin med 70 % sjokolade? Den er egentlig ikkje så lur å begynne å ete på, for den kan eg ete opp minst halve på ein gong... Men den er vel sunnere enn vanlig sjokolade.

Liva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Legens diett, ligner Atkins' Svar med sitat
Gammel 20-01-05, 21:31   #2
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Liva

Veit nokon kor mange karbohydrater det er i den sjokoladen med 86 % kakao? Er nettopp begynt med den karbohydratfrie kuren min igjen (etter litt utskeielser) og tyr til denne sjokoladen når hungeren blir for stor. Men kor mykje kan eg egentlig ete av denne?

Og kor mange karbohydrater er det i Freia sin med 70 % sjokolade? Den er egentlig ikkje så lur å begynne å ete på, for den kan eg ete opp minst halve på ein gong... Men den er vel sunnere enn vanlig sjokolade.

Vil anbefale deg å ta en tur på narvesen å kjøpe Atkins barene der jeg, hvis jeg i det hele tatt skal anbefale sjokolade (det beste er selvfølgelig å holde seg helt unna, så man overvinner søtsuget.. men lettere sagt en gjort! ) for de er det bare 2 karber i.. Litt dyrere en vanlig sjokolade.. men men.. Synes det er verdt det.. vet mange her tyr til en liten rute freia dark innimellom også

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 20-01-05, 21:39   #3
Liva
Juniormedlem
 
Liva sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sunnfjord
Alder: 45
Innlegg: 25
Liva er ny på veien

Takk

Takk for tipset. Visste ikkje at dei hadde sånne på Narvesen, men skal stikke innom ein dag og sjå.
Det som er fint med den sjokoladen med 86 % kakao er jo det at kun eit par biter er nok for å tilfredsstille søthungeren- men sjokolade med berre 2 karb.. er sikkert greie å ete dei også.

Liva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Legens diett, ligner Atkins' Svar med sitat
Gammel 20-01-05, 21:48   #4
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Jeg ville derimot spist mørk 73% / 86% e.l. sjokolade - hvis du klarer å holde deg til en rute eller to.

Er nemlig ikke spesielt fan av kunstig søtningsstoff - spesielt ikke maltitol, som Atkinsbarene inneholder. Maltitol kan frembringe bivirkninger som diaré, magekramper, 'varmhet' i hodet og svimmelhet. Sier seg vel selv at dette ikke er noe kroppen er spesielt happy for
Har en overbevisning om at det er mye sunnere med vanlig, mørk sjokolade med masse antioksidanter i seg - i begrenset mengde. Kakao i seg selv er veldig sunt! Lavkarbo-kosthold dreier seg jo ikke bare om å telle karber, det i like høy grad et spørsmål om helsemessig sunt kosthold og velvære for kroppen din...

(ingen av alternativene på Induksjon, riktignok!)

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 21-01-05, 09:19   #5
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Liva

Veit nokon kor mange karbohydrater det er i den sjokoladen med 86 % kakao? Er nettopp begynt med den karbohydratfrie kuren min igjen (etter litt utskeielser) og tyr til denne sjokoladen når hungeren blir for stor. Men kor mykje kan eg egentlig ete av denne?

Og kor mange karbohydrater er det i Freia sin med 70 % sjokolade? Den er egentlig ikkje så lur å begynne å ete på, for den kan eg ete opp minst halve på ein gong... Men den er vel sunnere enn vanlig sjokolade.

Gratulerer med tråd nummer 3000!

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 23-01-05, 11:36   #6
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

jeg har kjøpt poser med møøøørk sjokolade som er pakket i biter...mye lettere og å ikke ha i seg mer enn 1-2 da syns jeg. Kjøpte på danskebåten, men finnes ellers også på gode butikker. Ulike varianter og merker. I nød; Bocca i posjonspakke påRema. men den har bare58% sjoko

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 23-01-05, 15:36   #7
aveline
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 77
Innlegg: 416
aveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt likt

Jeg mener bestemt å ha lest her inne, at det er KUN sjokolade med minimum 70% kakao som er "lov" å spise.
Lidl har...til 14.90 pr plate. Faktisk ganske god også* (Jeg tar maks.1 rute pr dag)

aveline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-01-05, 17:22   #8
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Fordelen med å spise "ekte" 70% sjokolade (eller enda mørkere) er at du ikke orker å spise så mye. Det går helt fint å spise bare ti gram, og det blir en ren nytelse hvis det følger en bitteliten kopp kaffe med....

Ser for meg at man fort kan stappe i seg en hel Atkins-bar eller to på sekunder.

  Svar med sitat
Gammel 23-01-05, 17:31   #9
aveline
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 77
Innlegg: 416
aveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt likt

Helt enig, Albertine*
Jeg har akkurat unnagjort to små kaffekopper..(sjeldent) mens jeg "gørret" med den sjoko-ruten (10g)
Godt man sitter alene, og kan nyyyte i fulle drag!!!*

aveline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-01-05, 17:44   #10
Liva
Juniormedlem
 
Liva sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sunnfjord
Alder: 45
Innlegg: 25
Liva er ny på veien

...

Fins det mørkere sjokolade enn 86 %, den virker visst ikkje så godt lenger. har nemlig ete opp ein heil sånn i helga + litt av ein med 70 %- så no skal eg ikkje kjøpe den meir.

Liva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Legens diett, ligner Atkins' Svar med sitat
Gammel 23-01-05, 18:20   #11
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Liva

Fins det mørkere sjokolade enn 86 %, den virker visst ikkje så godt lenger. har nemlig ete opp ein heil sånn i helga + litt av ein med 70 %- så no skal eg ikkje kjøpe den meir.

Det høres ut som om du burde prøve å holde deg helt unna sjokolade etc til søtsuget i kroppen din har forsvunnet. Etterhvert kan du prøve å gjeninnføre litt mørk sjokolade, og da kan det hende at du klarer å holde deg til en rute om dagen e.l.
Tror det er lurt å holde seg helt unna søtt så mye som mulig i den første tiden, slik at søtsuget gir seg. Da vil sjokoladen smake helt annerledes etterhvert, når kropp og smaksløker avvenner seg med det søte. Og da vil antakeligvis en rute være nok også!

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 23-01-05, 18:25   #12
Liva
Juniormedlem
 
Liva sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sunnfjord
Alder: 45
Innlegg: 25
Liva er ny på veien

Spørs det

Ja, eg må nok prøve meg på det...

Liva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Legens diett, ligner Atkins' Svar med sitat
Gammel 23-01-05, 18:30   #13
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Eller at du tar en neve nøtter samtidig. Jeg elsker å blande nøtter og sjokolade, og da er ti gram mer enn nok for å få sjokoladesmaken, samtidig som det metter mye mer og gir mye mer å tygge på med nøtter. Evt. kan du hakke nøttene og blande med litt smeltet sjokolade. Rene konfektfølelsen!

  Svar med sitat
Gammel 23-01-05, 18:45   #14
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Eller at du tar en neve nøtter samtidig. Jeg elsker å blande nøtter og sjokolade, og da er ti gram mer enn nok for å få sjokoladesmaken, samtidig som det metter mye mer og gir mye mer å tygge på med nøtter. Evt. kan du hakke nøttene og blande med litt smeltet sjokolade. Rene konfektfølelsen!

Det var lurt!! Det finnes mørk sjokolade med nøtter også? mener Cote d'Or har 70-ettellerannet% med hasselnøtter?

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 23-01-05, 18:48   #15
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Opprinnelig lagt inn av smosje

Det finnes mørk sjokolade med nøtter også? mener Cote d'Or har 70-ettellerannet% med hasselnøtter?

Jupp, mener å ha sett det på Smart Club den gangen jeg bodde i nærheten av sånne luksuriøse ting som butikker. Nå har jeg aldri vært spesielt glad i hasselnøtter jeg da, så en neve mandler er det jeg tyr til. Eller enda bedre; PEANØTTER....*nam* (Men ettersom de eneste peanøttene vi får tak i her er Polly sine er jo det til mer skade enn gavn.)

  Svar med sitat
Gammel 23-01-05, 19:21   #16
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Oi, stakkars!
Jeg har kontiuerlig tilgang til billige poser usaltede peanøtter ristet uten olje

Men et annet alternativ er også bra, forresten:

En rute mørk sjokolade (den over 70% ja ) med en teskje peanøttsmør oppå (den som bare innelholder peanøtter, olje og salt, ja - ikke noe dextrose e.l. )
Det holder i massevis - en rute kan spises i fire biter og varer lenge
Smaker nester litt som Reese buttercups eller noe. Godt, ja!

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 23-01-05, 19:31   #17
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Opprinnelig lagt inn av smosje

Oi, stakkars!
Jeg har kontiuerlig tilgang til billige poser usaltede peanøtter ristet uten olje

Men et annet alternativ er også bra, forresten:

En rute mørk sjokolade (den over 70% ja ) med en teskje peanøttsmør oppå (den som bare innelholder peanøtter, olje og salt, ja - ikke noe dextrose e.l. )
Det holder i massevis - en rute kan spises i fire biter og varer lenge
Smaker nester litt som Reese buttercups eller noe. Godt, ja!

Morsom du...

Vi har to butikker som selger matvarer her. Den ene heter SPAR, og det gjør jammen meg den andre også. MEGET snevert matvareutvalg, med andre ord. Jeg får ikke tak i usaltede peanøtter eller peanøttsmør uten sukker. Jeg får ikke tak i Heistad sin deilige gele, ei heller pumpernickel, brødet som gjør at jeg overlever en uke på Atkins. Jeg får ikke en gang tak i frisk brokkoli når jeg vil ha det! Jeg er heldig hvis jeg finner to salathoder uten feil på mandager. (Mandager er leveringsdag på frukt og grønt. Jeg tar det jeg finner på mandag, og må klare meg til neste mandag med det. Hvis ikke hurtigruta er forsinket eller innstilt eller har bestemt seg for å ligge til kai lenger sør fordi det blåser mer enn frisk bris.Da må jeg vente enda lenger.)

Noen ganger blir jeg helt matt ved tanken på at det går an å overleve her, sånn generelt. Det er i allefall umulig å opprettholde Atkins eller Lindberg, det er sikkert.

Så tenk litt på meg, neste gang du står foran en bugnende grønnsakdisk og lurer på om du skal velge romano eller hjertesalat....

  Svar med sitat
Gammel 23-01-05, 19:46   #18
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Vi har to butikker som selger matvarer her. Den ene heter SPAR, og det gjør jammen meg den andre også.


Opprinnelig lagt inn av Albertine

Jeg får ikke tak i [..........hele regla]

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte!! Jeg lurer på om vi ikke burde innføre litt krisehjelp a la Berlin-luftbro til de kanter av landet. Er det mulig tror du?

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Så tenk litt på meg, neste gang du står foran en bugnende grønnsakdisk og lurer på om du skal velge romano eller hjertesalat....

I will do. Stakkar!! Det er nesten så jeg tror de har det lettere på Svalbard enn der du bor!!

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 30-08-06, 12:12   #19
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Karbohydrater i kakaosjokoladen

Opprinnelig lagt inn av smosje

Oi, stakkars!
Jeg har kontiuerlig tilgang til billige poser usaltede peanøtter ristet uten olje

Men et annet alternativ er også bra, forresten:

En rute mørk sjokolade (den over 70% ja ) med en teskje peanøttsmør oppå (den som bare innelholder peanøtter, olje og salt, ja - ikke noe dextrose e.l. )
Det holder i massevis - en rute kan spises i fire biter og varer lenge
Smaker nester litt som Reese buttercups eller noe. Godt, ja!


Hvor får man kjøpt dette peanøttsmøret?

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-06, 13:03   #20
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Karbohydrater i kakaosjokoladen

Hyper: i helsekosten. Det er flere typer, både med og uten salt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke karbohydrater teller HP Atkins kosthold 7 12-10-09 17:59
Øl med sinnsykt lite karbohydrater! yor Lavkarbo generelt 8 06-09-04 21:28
Hvor mange karbohydrater er det egentlig i 6,5 dl salat? Kalorine Induksjonen 1 29-07-04 20:23
Tips til å kutte ned på karbohydrater? nelli Generell ernæringsdebatt 6 16-06-04 15:31
Ingen andre begrensninger enn karbohydrater? rsy Induksjonen 3 13-02-04 09:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no