Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Ferietur til Tunisia

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-07-06, 21:07   #1
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Ferietur til Tunisia

Skal antakelig (ikke bestilt ennå) på to ukers ferie til Hammamet, Tunisia, i september/oktober. Vi er to par som drar. Gutta skal nok dykke en del, så da må vel vi damene shoppe..? Dette er et muslimsk land og jeg er litt usikker på kulturforskjellene. Er det et ok land å dra på ferie til, eller bør vi bruke tusenlappene et annet sted?

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 24-07-06, 21:13   #2
Tidligere bruker
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ferietur til Tunisia

Jeg har vært der flere ganger og jeg syns det er et fint land.
Kulturforskjell merket jeg ikke noe.

  Svar med sitat
Gammel 24-07-06, 21:24   #3
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Ferietur til Tunisia

Det var hyggelig å høre for nå har jeg akkurat sagt til det andre paret at vi drar...

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 24-07-06, 22:17   #4
Hege_
Medlem
 
Hege_ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Ski
Alder: 51
Innlegg: 218
Hege_ er ny på veien

Sv: Ferietur til Tunisia

Takk takk. Det betyr at jeg må være ekstra flink med maten og treningen fremover

__________________

"]


Hege_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg til Lindberg... Svar med sitat
Gammel 25-07-06, 10:52   #5
aveline
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 77
Innlegg: 416
aveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt likt

Sv: Ferietur til Tunisia

Hei!*

Har vært i Hammamet flere ganger. Vakker by, med flotte hoteller. Vil gjøre deg obs. på at flere av hotellene serverer buffet med ALT!!! (inkl. "bøtter med vin" - om man ønsker) I fjor kostet dette ca 80,- pro pers. Man behøver IKKE bo på et slikt hotel, det er bare å kjøpe billett

Anbefaler på det varmeste 2 dagers-turen ned til Sahara......Men så var Inger, en svensk, godt voksen guide (StarTour) et unikum!

Kartago, straks utenfor Tunisia er også MEGET vakker, og verdt et besøk.

Tunis er et fascinerende land, som jeg svært gjerne besøker igjen og igjen.

Kan virke litt forvirrende og dels plagsomt med alle som skal "hjelpe deg"
Vær bestemt avvisende - OG om dere går på marked, så oppbevar verdier kun i magebelte. Der operer " kirurgiske kunstnere" på ryggsekkene til turister.
Ellers er det sunt folkevett som gjelder...Man går ikke inn på en fin restaurant, iført ørliten shorts i Norge, ei heller i Tunis. I arabiske land har jeg gjerne med meg et lang strikk-skjørt og et sjal i bagen. Da har jeg aldri blitt stoppet for "ærekrenkelse" Men dette er helst i tilfeller hvor jeg går innom en moske, eller et museum som finnes i alle de hellige, muslimske byene.

Ellers er de meget trivelige mennesker, tuniserne. God tur!

aveline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no