Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvilken sjokolade i sjokoladekake?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-09-11, 11:02   #1
Ribea
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 6
Ribea er på en erverdig vei

Hvilken sjokolade i sjokoladekake?

Hei
Har tenkt og bake lavkarbo sjokoladekake, men er i tvil ang. hvilken sjokolade jeg skal bruke.
I oppskrifta står det sjokolade med minimum 70% kakao. Er det den man kjøper i vanlig daglivarebutikk (Freia kokesjokolade) som det står 70% på?...... Det er jo sukker i den.
Finnes det sjokolade , 70% kakao UTEN sukker?
Kan jeg bruke Cavalier, dark, isteden for, eller Cloetta melkesjokolade uten sukker?

Rita

Ribea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 11:06   #2
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Hvilken sjokolade i sjokoladekake?

Mange her som bruker 70 % sjokolade med sukker. Du kan også bruke 86% sjokolade, mindre karber i den. Jeg bruker sukkerfri sjokolade, går veldig fint det, og så blir det mindre karber Jeg bruker sukkerfritt sin, ca 2 karber på en hel plate.

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 11:13   #3
Ribea
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 6
Ribea er på en erverdig vei

Sv: Hvilken sjokolade i sjokoladekake?

Hei, og TAKK for superraskt svar ))) Er på vei på butikken, hadde aldri tro jeg skulle få svar så raskt Hvilken sjokolade er sukkerfritt, med bare 2 karber pr. plate? Er det den man får kjøpt på Ultra/Meny? Hvor får jeg tak i 86% sjokolade?

Ribea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 13:55   #4
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Hvilken sjokolade i sjokoladekake?

Opprinnelig lagt inn av Ribea, her.

Hei, og TAKK for superraskt svar ))) Er på vei på butikken, hadde aldri tro jeg skulle få svar så raskt Hvilken sjokolade er sukkerfritt, med bare 2 karber pr. plate? Er det den man får kjøpt på Ultra/Meny? Hvor får jeg tak i 86% sjokolade?

Den fra sukkerfritt som har 2 kh pr plate tror du bare får tak i på nett nå, ikke sett det her i værtfall.

86% er freia sin premium. Har disse i fleste dagligvarebutikker. Har vel 19 kh pr 100 gram om jeg husker riktig.

Men du kan jo bruke cavalier sin sukkerfrie da, den får du på helsekost. Eller så har ICA en sukkerfri mørk type med lite kh også.

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 16:35   #5
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Hvilken sjokolade i sjokoladekake?

Opprinnelig lagt inn av Ribea, her.

Hei, og TAKK for superraskt svar ))) Er på vei på butikken, hadde aldri tro jeg skulle få svar så raskt Hvilken sjokolade er sukkerfritt, med bare 2 karber pr. plate? Er det den man får kjøpt på Ultra/Meny? Hvor får jeg tak i 86% sjokolade?

Sukkerfritt sin kjøper jeg på meny, rema og ica maxi her

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilken sjokolade er best? Hukatta Spørsmål og svar 10 14-04-11 17:58
Hvilken sjokolade skal man velge? Philtha Spørsmål om matvarer og oppskrifter 15 28-03-11 10:56
Hvilken sukkerfri sjokolade liker DU best? Nurk Spørsmål om matvarer og oppskrifter 10 13-07-10 17:57
Hvilken sjokoladekake anbefaler du her inne? annama Spørsmål om matvarer og oppskrifter 0 25-08-09 20:38
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 01:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no