Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Juni 2012

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-06-12, 10:10   #101
KristinaS
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 7
KristinaS er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Hei,
helgen gikk greit. Er veldig stolt av meg selv at jeg klarte å si "nei takk" til iskrem hos svigers i går ettersom jeg er et lite ismonster

Snart er det ferie i Italia og jeg både gleder og gruer meg. Det skal bli godt med sol og ferie, men jeg reiser jo til karbo-land med pizza og pasta. Psyker meg opp til å tenkte salat og fisk. Jeg kommer helt sikker til å skeie ut med litt god vin og en is, men har tenkt å begrense meg veldig.
Hvis noen har noen gode tips til ferie-planlegging så er jeg takknemlig for det.

...og Aragorn: gratulerer med et supert mål!

KristinaS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 10:40   #102
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av Melodi, her.

Joda, er meg, men ville begynne helt på nytt så derfor nytt nick
Takk!

Det forstår jeg
Så koselig at vi er tilbake sammen da! Etter jul skulle vi jo starte sammen, men jeg klarte ikke å starte da, så jeg skylder deg en ny start sammen Har faktisk tenkt på deg! Du er så flink, så dette klarer du kjempelett!!!
På onsdag er det 2 uker siden jeg startet, så jeg er "fersk" igjen!

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 11:35   #103
Melodi
Juniormedlem
 
Melodi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Sørlandet
Alder: 31
Innlegg: 32
Melodi er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Ja, var jo litt av et sammentreff kan man si! Kjempe koselig!

__________________


Melodi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Avslappet Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 11:36   #104
Melodi
Juniormedlem
 
Melodi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Sørlandet
Alder: 31
Innlegg: 32
Melodi er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Jeg tror vi kommer til å klare dette sammen denne gang, for jeg merker at jeg ihvertfall har myyyyye mer motivasjon nå!

__________________


Melodi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Avslappet Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 12:10   #105
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Jeg å! Har sagt det før, men denne gangen skal jeg holde ut helt til mål! Jeg har begynt å trene litt også Har fått med meg gubben denne gangen, så det hjelper
Men jeg må si at jeg hadde aldri klart dette uten dette forumet, det er viktig for å holde fokuset på plass, også er det så mye støtte i alle dere
Vi får bruke hverandre alt vi kan fremover!

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 14:22   #106
Walle
Medlem
 
Walle sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Alder: 32
Innlegg: 125
Walle er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Her har jeg ikke vært innom på en stund. Men jeg er så stolt. Til tross for at jeg har vært i betydelig mindre aktivitet, og trent bare tre ganger i motsetning til fem forrige uke (hvor jeg gikk opp 0.2 kg), så har jeg gått ned 1.8 kg denne uka. Det beviser bare hvor viktig kostholdet er. (spiste bra forrige uke også, var vel bare kroppen som reagerte litt).

__________________
(Mål 1 nådd 15.06.13 - under 100) ---- ---- 0.4 kg til mål 2
9. april 2013 = 115.3 kg (startvekt)
28. juli 2013 = 95.3 kg
Mål 2: Under 95.0 kg.
Total vektnedgang siden start: -20.0 kg <-- JOURNAL (trykk)
Walle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 18:26   #107
Melodi
Juniormedlem
 
Melodi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Sørlandet
Alder: 31
Innlegg: 32
Melodi er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

Jeg å! Har sagt det før, men denne gangen skal jeg holde ut helt til mål! Jeg har begynt å trene litt også Har fått med meg gubben denne gangen, så det hjelper
Men jeg må si at jeg hadde aldri klart dette uten dette forumet, det er viktig for å holde fokuset på plass, også er det så mye støtte i alle dere
Vi får bruke hverandre alt vi kan fremover!

Jeg skal også begynne med litt lett trening, men vil gjerne ha kostholdet under kontroll først. Formen er ikke bra i det hele tatt så det må det gjøres noe med!
I nye jobben min så har vi noen trapper vi springer opp flere ganger til dagen så det er positivt da!

Første dagen idag, føler den har gått greit så langt, sett bort fra en go'morgen yoghurt til frokost idag (de selger ikke mye lavkarbo-frokost alternativer på statoil visst), hadde en salat til lunsj og middag ble gryterett av pølse, bacon, løk og sopp, blomkål mos ved siden av og bearnaisesaus.
Masse fett i allefall!
Og en liten skål med jordbær og fløte til dessert. Godt å være tilbake!

Har også vært og handlet alt jeg trenger til ett lavkarbokosthold igjen idag, ble 600 kr og litt over budsjettet men.

__________________


Melodi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Avslappet Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 18:26   #108
Melodi
Juniormedlem
 
Melodi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Sørlandet
Alder: 31
Innlegg: 32
Melodi er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012


Dagens middag forresten!

__________________


Melodi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Avslappet Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 19:54   #109
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Herlig!

Noen som bruker diett.no her? Jeg har lagt inn på ukedagene, men ikke i helgene for da farter vi så mye.. Veldig nyttig for å se hvordan man ligger an i løpet av dagen! Har ikke brukt den tidligere, men tenkte jeg skulle prøve for å se at jeg gjør det rett! Dessuten gjør det at jeg ikke pakker i meg unødvendig mye, for da blir det så mye å skrive inn

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 20:19   #110
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

Herlig!

Noen som bruker diett.no her? Jeg har lagt inn på ukedagene, men ikke i helgene for da farter vi så mye.. Veldig nyttig for å se hvordan man ligger an i løpet av dagen! Har ikke brukt den tidligere, men tenkte jeg skulle prøve for å se at jeg gjør det rett! Dessuten gjør det at jeg ikke pakker i meg unødvendig mye, for da blir det så mye å skrive inn

Jeg bruker diett.no nå, rett og slett for å sjekke hvor mye jeg får i meg i den første tiden. Har jo levd lavkarbisk lenge, men ikke ketogent. Veldig greit verktøy, det eneste er at det er endel matretter å legge inn i starten. Hvor mye karber pleier du å ligge på? Og hva er %-fordelingen din? Skal sjekke min, sitter bare på feil pc

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 20:23   #111
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av Walle, her.

Her har jeg ikke vært innom på en stund. Men jeg er så stolt. Til tross for at jeg har vært i betydelig mindre aktivitet, og trent bare tre ganger i motsetning til fem forrige uke (hvor jeg gikk opp 0.2 kg), så har jeg gått ned 1.8 kg denne uka. Det beviser bare hvor viktig kostholdet er. (spiste bra forrige uke også, var vel bare kroppen som reagerte litt).

1,8 kg! Godt jobba!

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 20:28   #112
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av ElisaT, her.

Jeg bruker diett.no nå, rett og slett for å sjekke hvor mye jeg får i meg i den første tiden. Har jo levd lavkarbisk lenge, men ikke ketogent. Veldig greit verktøy, det eneste er at det er endel matretter å legge inn i starten. Hvor mye karber pleier du å ligge på? Og hva er %-fordelingen din? Skal sjekke min, sitter bare på feil pc

Prøver å ligge på 5% karber, 20% proteiner og resten fett, men ser at jeg spiser mye proteiner til tider! Ca 1,5gr pr kg kroppsvekt.

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 20:31   #113
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

Prøver å ligge på 5% karber, 20% proteiner og resten fett, men ser at jeg spiser mye proteiner til tider! Ca 1,5gr pr kg kroppsvekt.

Ja, karbene ja! Ligger på mellom 10-20g gjennomsnittlig

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 20:55   #114
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

Ja, karbene ja! Ligger på mellom 10-20g gjennomsnittlig

Jeg ligger mellom 11 og 16 karber i snitt, men jeg sliter med å få i meg nok proteiner, i motsetning til deg Jeg ligger stort sett i underkant av 1 g pr kg kroppsvekt.

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-12, 21:39   #115
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Forutenom varierte middager med kjøtt, fisk, kylling og diverse grønnsaker, har jeg et ganske ensidig kosthold.... Standardfrokost er 3 kokte egg som jeg moser i en skål med majones og krydder, og kaffe med fløte. Spiser det på formiddagen, så holder meg mett til middag. På kvelden spiser jeg fiberrik med makrell i tomat, majones og agurk. Om jeg ligger høyt på karbene på kvelden lager jeg ostechips. Ev bacongull med rømmedip

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 22:43   #116
Melodi
Juniormedlem
 
Melodi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Sørlandet
Alder: 31
Innlegg: 32
Melodi er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Første fristelse unngått!
Hadde en treliters boks med krokanis i frysen som jeg har tenkt på i hele dag..
Jeg er den eneste som spiser slik is, og den har ropt på meg i hele dag.
MEN! Jeg tok mot til meg å ble kvitt den på min måte!
Sprøyte den med zalo og hive den i søpla. Veldig stolt! Første virkelige fristelse jeg har nekta meg siden oktober!!!



DIE!

__________________


Melodi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Avslappet Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 23:06   #117
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Juni 2012

Så flink du er :d

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 00:43   #118
Melodi
Juniormedlem
 
Melodi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Sørlandet
Alder: 31
Innlegg: 32
Melodi er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Hvordan går det med dere andre da?

__________________


Melodi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Avslappet Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 17:58   #119
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av Melodi, her.

Hvordan går det med dere andre da?

Jo takk jeg synes jeg har falt inn i en rytme og at alt med mat er enklere,enklere å si nei og enklere å vite hva som er lurt å spise .Synes ikke det er så vanskelig å holde meg unna fristelser denne uka.Kan det være sant at det blir enklere etter 3-4 uker? Synes jeg spiser mye god mat,spiser ikke lavkarbo brød,godteri og kaker.Litt bær og krem av og til.

Tror ikke jeg har gått ned veldig mye,men kjenner klærne sitter penere,holder vekta litt unna .
Ha en strålende kveld.

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-06-12, 23:47   #120
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Bra jobba melodi! Du er flink Hvordan har dag 2 gått ellers?

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 00:23   #121
Melodi
Juniormedlem
 
Melodi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Sørlandet
Alder: 31
Innlegg: 32
Melodi er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Takk ikj! Joda disse dagene har faktisk gått ganske greit! Holdt meg til lavkarbo, ikje helt ketolyse ennda, men ketostix og hele ny vekt er kjøpt inn!
Gleder meg til den kommer på fredag!! Er en til 800 kr som visstnok kan måle fettprosent osv. Så lenge den viser rett tall er jeg fornøyd!
Hvordan går det med deg da?

__________________


Melodi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Avslappet Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 08:34   #122
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Her går det kjempebra! Jeg spiser eksemplarisk, og jeg trener litt og Gått ned nesten 4 kg og mistet 10 cm rundt midjen på 2 uker, så jeg er superfornøyd

Vi har også kjøpt oss sånn vekt, og det er en av grunnene til at jeg startet opp igjen! Den viste meg at jeg aldri har vært så tung før, og når jeg ventet spent på fettprosenten viste den error! Jeg hadde over 50%, så den kunne ikke måle det!!! Jeg tenkte at NÅ må jeg gjøre noe! PRONTO! Fy f.... Så her er jeg nå

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 09:17   #123
Melodi
Juniormedlem
 
Melodi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Sørlandet
Alder: 31
Innlegg: 32
Melodi er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

Her går det kjempebra! Jeg spiser eksemplarisk, og jeg trener litt og Gått ned nesten 4 kg og mistet 10 cm rundt midjen på 2 uker, så jeg er superfornøyd

Vi har også kjøpt oss sånn vekt, og det er en av grunnene til at jeg startet opp igjen! Den viste meg at jeg aldri har vært så tung før, og når jeg ventet spent på fettprosenten viste den error! Jeg hadde over 50%, så den kunne ikke måle det!!! Jeg tenkte at NÅ må jeg gjøre noe! PRONTO! Fy f.... Så her er jeg nå

Oi, det setter en liten støkk i en ja!
Så bra vi er her da og kan ta vare på kroppen vår igjen!
Må forresten bare fortelle om frokosten min idag! Har begynt i ny jobb og har derfor ikke så god tid på morgenen, så da var jeg jo litt spent på hva jeg skulle gjøre med frokosten. Men, jeg har funnet ut at smoothie er jo perfekt! Kan spises på vei til jobb, supersunt og tar ikke lang tid å lage!
Dagensvariant ble med frosne jordbær, 3 frosne brokkolitopper, litt rapsolje og eggehvite til 2 egg. Pluss søtning da
Det må da være en grei start?

__________________


Melodi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Avslappet Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-06-12, 11:14   #124
Bedazzeled
Medlem
 
Bedazzeled sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Bergen
Alder: 46
Innlegg: 55
Bedazzeled er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Slenger meg på denne tråden jeg. Begynte lavkarbo/ketolyse 11/6 og gikk ned 4 kg første uken. Denne uken har jeg vært på vekten, men ikke gått ned noe særlig. Skal ikke gå på vekten igjen før mandag morgen nå tenkte jeg. Frustrerende å gå på vekten hver dag, men er jo så spent hele tiden. Har satt meg et mål om å gå ned 10 kg i tillegg til de 4 til jeg skal i bryllup 25/8. Så her blir det en streng sommer :/ Ser at meg og deg Melodi har samme vektutgansgspunkt (jeg hadde 109) og shelt samme mål 65kg. Blir spennende å se om vi kan klare det sammen

__________________
Bedazzeled

Sommerutfordring, ned 10 kg til 25/8-12

Bedazzeled er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 08:23   #125
Melodi
Juniormedlem
 
Melodi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Sørlandet
Alder: 31
Innlegg: 32
Melodi er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av Bedazzeled, her.

Slenger meg på denne tråden jeg. Begynte lavkarbo/ketolyse 11/6 og gikk ned 4 kg første uken. Denne uken har jeg vært på vekten, men ikke gått ned noe særlig. Skal ikke gå på vekten igjen før mandag morgen nå tenkte jeg. Frustrerende å gå på vekten hver dag, men er jo så spent hele tiden. Har satt meg et mål om å gå ned 10 kg i tillegg til de 4 til jeg skal i bryllup 25/8. Så her blir det en streng sommer :/ Ser at meg og deg Melodi har samme vektutgansgspunkt (jeg hadde 109) og shelt samme mål 65kg. Blir spennende å se om vi kan klare det sammen

Første mann! Haha
-----
Kjøpte meg ketostix her om dagen, og skulle prøve idag bare litt for morro for jeg regnet jo ikke med å være i ketose nå, men gjett hvem sin stick som ble lysrosa? Jo min sin! Weee

__________________


Melodi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Avslappet Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
juni 2012 start


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Giftermål i juni 2012 <insert_scary_name_here> Generell diskusjon 66 23-04-12 10:03
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no