Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Atkins Advantage Decadence eller Hazelnut

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-11-05, 21:00   #1
wis
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 58
Innlegg: 790
wis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt av

Atkins Advantage Decadence eller Hazelnut

Må bare høre om det er flere som opplever å bli "hekta"? Startet å spise slike barer for ca 2 mnd siden. Før det gikk vekten ned, jeg følte ikke behov for noe søtt og hadde heller ingen "sjokolade" hunger. Nå lurer jeg rett og slett på om disse barene er tilsatt stoffer som skaper "hunger"? Klarer ikke å kutte de ut heller. De ligger liksom å venter på meg i butikken Øver og øver... Lurte på om flere har samme opplevelse??
Tror heller ikke på "2 karber"- synes det er litt rart måte å regne det på??
Strever like mye med disse barene som jeg gjorde med sjokolade

wis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-11-05, 21:08   #2
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Atkins Advantage Decadence eller Hazelnut

hm hvis du spiser de hver dag kan du jo prøve og spise litt nøtter og trappe ned nøtter får du kjøpt overalt hvor du får kjøpt disse barene - så da veit du hva du skal gjøre

*må bare si at nøtter er like vanedanende, jeg sliter med og kutte ned på nøtte inntaket*

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 07-11-05, 21:14   #3
wis
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 58
Innlegg: 790
wis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt av

Sv: Atkins Advantage Decadence eller Hazelnut

Nøtter er vel egentlig ikke noe for en som strengt tatt skal gå på ketolysekur? - men, det er vel ikke disse barene heller Takk for tips, får prøve det da.

wis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-11-05, 21:17   #4
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Atkins Advantage Decadence eller Hazelnut

Opprinnelig lagt inn av wis

Nøtter er vel egentlig ikke noe for en som strengt tatt skal gå på ketolysekur? - men, det er vel ikke disse barene heller Takk for tips, får prøve det da.

ja det var det da .... håpløst når man finner seg et alternativ til det gamle snopet som er minst like godt

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 07-11-05, 21:42   #5
Elena
Seniormedlem
 
Elena sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 522
Elena har en fantastisk aura rundt segElena har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Atkins Advantage Decadence eller Hazelnut

kutt ut barene en uke...

lag heistad gele eller pudding...
spis litt nøtter
lag noe godt å spise som ikke er snop

__________________
No gut's no glory

Elena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ca 30 karbs om dagen Svar med sitat
Gammel 07-11-05, 23:39   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Atkins Advantage Decadence eller Hazelnut

Det stemmer at barene inneholder 2 netto karber pr stk. Du skal ikke regne med fiber og sukkeralkoholer/polyoler.

Men når det er sagt så er det en kjent sak at flere reagerer på dem. Enten med magevondt, luft/diare, - eller at vekta rett og slett står stille. Jeg er en av dem som ikke tåler å spise mange av disse. Har kjøpt når jeg er på ferie og brukt Morning Shine som krisemat. Men jeg har egentlig kuttet dem helt ut. Jeg syns de er en uting og anbefaler dem ikke. Det at du blir avhengig av dem burde få en svær varsellampe til å lyse.... De har ingenting med er rent og sunt kosthold å gjøre syns jeg.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-11-05, 23:55   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Atkins Advantage Decadence eller Hazelnut

Vet dere hva? Jeg ELSKET de barene før, jeg kunne spise 3-4 stk daglig om jeg hadde "fått lov". Men nå synes jeg de er for søte. Hold deg borte fra alt søtt i en uke eller to, og spis så en bar. Jeg kan nesten love deg at den smaker bare sukker. Jeg klarer dem ikke lenger...

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 07-11-05, 23:57   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Atkins Advantage Decadence eller Hazelnut

Opprinnelig lagt inn av wis

Nøtter er vel egentlig ikke noe for en som strengt tatt skal gå på ketolysekur? - men, det er vel ikke disse barene heller Takk for tips, får prøve det da.

Jo nøtter er FULLT lovlige på ketolysekuren. Men i begrensede mengder, såklart.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 08-11-05, 18:39   #9
wis
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 58
Innlegg: 790
wis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt av

Sv: Atkins Advantage Decadence eller Hazelnut

Takk til alle for gode råd I dag har jeg klart meg helt uten og kjøpt nøtter...

wis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-11-05, 19:07   #10
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Atkins Advantage Decadence eller Hazelnut

Opprinnelig lagt inn av wis

Takk til alle for gode råd I dag har jeg klart meg helt uten og kjøpt nøtter...

så bra !! hvordan nøtter kjøpte du ?

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 08-11-05, 21:17   #11
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Atkins Advantage Decadence eller Hazelnut

Opprinnelig lagt inn av Nille

Det stemmer at barene inneholder 2 netto karber pr stk. Du skal ikke regne med fiber og sukkeralkoholer/polyoler.

Men når det er sagt så er det en kjent sak at flere reagerer på dem. Enten med magevondt, luft/diare, - eller at vekta rett og slett står stille.


Jeg har i den siste tiden blitt gjort oppmerksom på at det med sukkeralkoholer er et slags "smutthull" i reglene. Det er godt mulig at det er en mye større andel enn det som er oppgitt som faktisk blir fordøyd av kroppen. Det kan være en av grunnene til at vekta står stille. Det er også sikkert flere som får en allergireaksjon på sukkeralkoholene, noe som også er et problem.

I tillegg virker det på meg som om bakterier er like glad i sukkeralkoholene som i sukker. Merker selv at jeg blir dårligere av sukkeralkoholer. Merker det på tennene også. Det kan forklare en del av mageproblemene (i tillegg til at det er mye vannløselig fiber da).

Er helt enig med det du sier. Barene bør i grunnen sees på som søppelmat på lik linje med annet godteri. Enhver som vil gå ned i vekt (eller opp for den sakens skyld) bør legge vekt på et sunt kosthold, basert på mest mulig hele matvarer.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 11-11-05, 21:41   #12
wis
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 58
Innlegg: 790
wis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt avwis har veldig mye å være stolt av

Sv: Atkins Advantage Decadence eller Hazelnut

Takk for kloke og gode svar. Barene er ikke helt kuttet ut, men mange er erstattet med nøtter av ymse slag.

wis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-11-05, 11:19   #13
siljel
Juniormedlem
 
siljel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Innlegg: 31
siljel er på en erverdig vei

Sv: Atkins Advantage Decadence eller Hazelnut

Det skal forresten være sagt at veldig mange Atkinsere i USA mener man må regne med fiberet i disse barene, fordi mange reagerer på fiberet alikevel. Altså det er ikke ordentlige netcarbs. For meg stemmer det også, jeg må regne med så mange karbohydrater det egentlig står inkludert fiber, for jeg står stille på vekten om jeg tror det bare er 2-3 per bar.

Men de er knallgode og ja jeg blir også avhengig..

siljel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon med kickstart pga insulinresistens - 50karb om dagen maks! Svar med sitat
Gammel 18-11-05, 11:22   #14
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Atkins Advantage Decadence eller Hazelnut

Opprinnelig lagt inn av siljel

Det skal forresten være sagt at veldig mange Atkinsere i USA mener man må regne med fiberet i disse barene, fordi mange reagerer på fiberet alikevel. Altså det er ikke ordentlige netcarbs. For meg stemmer det også, jeg må regne med så mange karbohydrater det egentlig står inkludert fiber, for jeg står stille på vekten om jeg tror det bare er 2-3 per bar.

Men de er knallgode og ja jeg blir også avhengig..

du står nok ikke stille fordi du spiser fordi det er mer enn 2-3 khd per bar men fordi det er mange som ikke tåler disse produktene pga søtningsmidlet ....

jeg og MANGE med meg annbefaler og ikke bruke disse barene i det hele tatt ! ta deg heller en bit 86 % da får slipper du det berget av tilsetningstoffer og søtningsmiddel

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 18-11-05, 20:37   #15
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Atkins Advantage Decadence eller Hazelnut

Opprinnelig lagt inn av siljel

Det skal forresten være sagt at veldig mange Atkinsere i USA mener man må regne med fiberet i disse barene, fordi mange reagerer på fiberet alikevel. Altså det er ikke ordentlige netcarbs. For meg stemmer det også, jeg må regne med så mange karbohydrater det egentlig står inkludert fiber, for jeg står stille på vekten om jeg tror det bare er 2-3 per bar...

Jeg har også sett diskusjoner ang fiber, men tror de engentlig hadde utgangspunkt i at en eller annen skrev fiber i et innlegg isteden for kunstig søtstoff (sukkeralkoholer) ved en feiltakelse og så spredde det seg "som ild i tørt gress" fra forum tiol forum. Det ble tilbakevist og rettet på, uten at jeg klarer å finne tilbake til innlegget (det var grundig dokumentert).

....men som sagt.... siden jeg ikke finner innlegget...

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-11-05, 21:08   #16
dolphy
Medlem
 
dolphy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 39
Innlegg: 284
dolphy har en fantastisk aura rundt segdolphy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Atkins Advantage Decadence eller Hazelnut

Opprinnelig lagt inn av nøtta

ta deg heller en bit 86 % da får slipper du det berget av tilsetningstoffer og søtningsmiddel

Vil det ødelegge ketosen?? Om man klarer å holde seg til en bitteliten bit..? For den er det vel sukker i?

__________________
Alt som ikke dreper gjør deg sterkere!
dolphy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtypedietten/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-05, 22:56   #17
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Atkins Advantage Decadence eller Hazelnut

Opprinnelig lagt inn av dolphy

Vil det ødelegge ketosen?? Om man klarer å holde seg til en bitteliten bit..? For den er det vel sukker i?

En rute 10 gram ødelegger ikke ketosen..... Og den innenholder 1.9 karber i 10 gram..... (19 karber hele plata er ikke å anbefale !).

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Opplever du stagnasjon i vekttapet - sjekk her Nille Ketolysekuren 209 04-01-17 09:13
Min Atkins Ukemeny Marianne Atkins kosthold 3 31-08-05 14:29
Fra Medscape om Atkins og fett Maz Lavkarbo generelt 4 21-02-05 15:03
Atkins eller Lindberg? Fleskepølsa Atkins kosthold 4 13-02-04 11:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no