Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Muskelsammentrekkninger ?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-10-08, 21:17   #1
Andreaen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Muskelsammentrekkninger ?

Jeg har i det siste hatt muskelsammentrekkninger/ røkkning i musklene mine.
Sånne skikkelige store røkkninger.
Kan det være på grunn av spiseforstyrrelsen?
Er veldig ubehagelig,kan det være pga. for mye trening og lavkarboen?

  Svar med sitat
Gammel 15-10-08, 21:29   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Muskelsammentrekkninger ?

Det er ganske vanlig med senestrekk som jeg kaller det, når du begynner med ketosekostholdet...eller lavkarbo, hvis det er det du gjør.
Magnesium er tingen. Hjelper med en gang. Viktig å ta anbefalt kosttillskudd, for du skyller ut en del vitaminer/næringsstoffer med alt vannet som forsvinner ....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 00:45   #3
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Muskelsammentrekkninger ?

Opprinnelig lagt inn av Andreaen, her.

Jeg har i det siste hatt muskelsammentrekkninger/ røkkning i musklene mine.
Sånne skikkelige store røkkninger.
Kan det være på grunn av spiseforstyrrelsen?
Er veldig ubehagelig,kan det være pga. for mye trening og lavkarboen?

Du bør få en helsesjekk. Etter min mening trener du alt for mye, og spiser alt for lite. Er du riktig "flink" greier du å knekke kroppen din helt.
Rykkninger i musklene er et kraftig faresignal.
Det kan være et tegn på at du har for lav fettprosent, og er i ferd med å tære opp mye av muskelmassen. I tillegg kan du mangle en hel del mineraler og vitaminer, som kan gi muskelsammentrekninger.

Vær oppmerksom på at store doser trening, og alt for lavt inntak av mat, tærer på muskelmassen. Husk den viktigste muskeln i kroppen din er hjertet. Du risikerer å få hjerteproblemer i ung alder.

Synes ikke det du beskriver høres spesielt bra ut. Gå til legen, mål fettprosent, blodsukker, vitamin/mineralmanger etc. Få en henvisning til et kursted eller ta kontakt med Lindbergklinikken.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 07:37   #4
Andreaen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Muskelsammentrekkninger ?

Ja. kanskje på tide å ta nye blodprøver.
Har ikke tatt det på over 7 månender og vell så det.
Og da var alt bra med verdiene i kroppen, bortsett fra for lite elektrolytter i kroppen.

  Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 08:23   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Muskelsammentrekkninger ?

For lave elektrolyttet kan være farlig, Andrea!
Som Runegutten sier, hjertet er din viktigste muskel og det er veldig avhengig av at elektrolyttene dine er i orden!
Vær så snill å ta deg en tur til legen og få sjekket hvordan det står til i kroppen din!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 09:35   #6
Andreaen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Muskelsammentrekkninger ?

Det skal jeg gjøre !
Men det føles ikke ut på kroppen at jeg har for lave verdier av noe, bortsett fra de der muskelsammntrekkningene.
Men skal ta å dra å få det sjekket for det om !
Takk for svar!

  Svar med sitat
Gammel 16-10-08, 09:40   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Muskelsammentrekkninger ?

Takk for at du tar i mot velmente råd, vennen!
Er ikke sikkert du merker noe før hjertet stopper, skjønner du! Kroppen har (som du sikkert vet) en alldeles utrolig evne til å kompensere for feil og mangler!

Enda en med ønsker om at du får en flott dag!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no