Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Kolesterolverdier

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-04-09, 16:27   #1
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Kolesterolverdier

Hei!

Har akkurat fått påvist forholdsvis høye kolesterolverdier. Dette kunne vært litt spennende å høre dere kolesteroleksperters mening om mine verdier.

HDL:1.0
LDL: 7.5
Triglyserider: 2.7

Prøven ble tatt fastende.
Jeg har 50% sjangse for å ha Familær Hyperkolesterolemi og får snart svar på dette. I tillegg har jeg en forstørret skjoldbruskkjertel som min lege også mener kan ha en sammenheng. I følge legen har jeg meget gode verdier hvis jeg har FH. Legen min er også nøye på at jeg må sette meg litt inn i problemstillingen, fordi han mener kolesterolfrykten er overdrevet, men at han samtidig vil være pålagt å sette meg på statiner om jeg får påvist FH. Bør jeg frykte de verdiene jeg nå har?

Litt om kostholdet mitt: Et forholdsvis enkelt og greit Atkins vedlikeholdskosthold. Store mengder grønnsaker av de fleste slag, forskjellige slag nøtter, vanlige mengder med kjøtt og fisk av alle slag. Nesten ingen stivelse og en ganske god mengde fett, har en ganske jevn fordeling av mettet og enumettet fett. Forsøker å unngå for mye omega seks. Tar tran og spiser fisk et par-tre ganger i uka. Dette kostholdet har jeg med unntak av noen få korte sprekker holdt i cirka 4 år. Jeg begynte på lavkarbo i 2004 og gikk ned over 20 kilo. Vekten har stabilisert seg 3-4 kilo over dette de siste fire årene. 180cm og Ca 90 Kg.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 19:13   #2
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Kolesterolverdier

Jeg kan ikke annet enn å anbefale boken "DET STORE KOLESTEROLBEDRAGET" av Malcom Kendrick. Lille Måne Forlag www.lillemaane.no

Etter å ha lest den, må du selv bruke din egen dømmekraft for å vurdere sannsynligheten for at Malcom Kendrick har rett eller ikke.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 21:29   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kolesterolverdier

Har du sett denne tråden?
Masssssse info om kolesterol!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 10:33   #4
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Kolesterolverdier

Ja, har sett den. Hadde håpet om noen som har leste forskning kunne berolige meg på at jeg har greie verdier. Jeg gruer meg til den dagen jeg må ta stilling om jeg skal ta statinene jeg kommer til å få foreskrevet..... Det er etter min mening vanskelig å vende det døve øret til legestanden, selv om fornuften sier noe annet. Fastlegen min er en strålende type, som også snakket mye om at det desverre er alt for mye penger i kolesterolbransjen, og at legestanden dessverre er i lomma på legemiddelindustrien..

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 14:11   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kolesterolverdier

Send en PM til Pål, da vel!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no