Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hei sveis!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-11-07, 10:33   #1
anjus
Juniormedlem
 
anjus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 22
anjus er ny på veien
Cool

Hei sveis!

Her kommer jeg. Overbevist om at dette må da være en fantastisk måte å miste litt ekstra overflødig vekt på.

Jeg er ei jente på snart 24 fra Norges vakreste by
Mamma til en liten turbo på 3 og forlovet med gubbelure som er 29 og slank og flott Nå vil jeg også bli det, selv om han mener jeg er flott, så vil jeg selv føle meg flott.

Håper dere vil hjelpe meg litt på vei når jeg kommer med alle mine spørsmål, for jeg tror det kan bli noen etterhvert.

Blir takknmelig for alle tips jeg kan få nå i oppstarten, så bare overøs meg med info dere mener kan komme godt med!!

Gleder meg til å bli kjent med dere!

anjus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 10:39   #2
lille_flode
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 105
lille_flode er ny på veien

Sv: Hei sveis!

Hallo, der er du jo! Velkommen

lille_flode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Noe egendefinert et eller annet Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 10:41   #3
anjus
Juniormedlem
 
anjus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 22
anjus er ny på veien

Sv: Hei sveis!

Takk for anbefalingen om dette forumet

anjus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 10:41   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hei sveis!

Hei og velkommen hit

Lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 10:46   #5
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Hei sveis!

Velkommen, og kjempemasse lykke til!!
Håper du kommer til å trives her inne sammen med oss!!


Forresten ser jeg at du er fra Tromsø!?

Opprinnelig lagt inn av anjus, her.

Jeg er ei jente på snart 24 fra Norges vakreste by



Ha en finfin dag!!

KLEM fra meg!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 10:49   #6
Cilo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 44
Innlegg: 38
Cilo er ny på veien

Sv: Hei sveis!

Næmen, er du også her??

Velkommen hit, og lykke til med kiloene!!

Cilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 11:02   #7
anjus
Juniormedlem
 
anjus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 22
anjus er ny på veien

Sv: Hei sveis!

Opprinnelig lagt inn av Cilo, her.

Næmen, er du også her??

Velkommen hit, og lykke til med kiloene!!

Hehe, ja. Jeg ble så imponert over dere damer som er så flinke at jeg jaggu skal klare dette jeg også Godt å ha dere her, dere som er så "nære"


lokkebiff: Hehehe, Tromsø ja. Nei, der har jeg desverre aldri vært, håper å få tatt turen engang, men nå tenkte jeg på den store kåringen som var, der Ålesund fikk tittelen *klem*

anjus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 11:06   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hei sveis!

Du... Ser at du ikke har valgt deg en filosofi ennå. Råder deg til å finne en du følger slavisk en periode. Da har kroppen lettere for å akseptere forandringen.
Jeg anbefaler ketolyse.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 11:10   #9
anjus
Juniormedlem
 
anjus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 22
anjus er ny på veien

Sv: Hei sveis!

Ja, jeg skal prøve ketolyse nå i 2 uker tenkte jeg for å se Det er den jeg har mest tro på. Jeg har gått på Grete Roede og gikk ned 10 kg der på 2 mnd, fornøyd med det, men jeg synes det var vanskelig å fortsette sånn etter endt kurs

Jeg ser mange skriver om veiing av mat og sånt, hvor kan jeg lese om dette?

anjus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 11:16   #10
anjus
Juniormedlem
 
anjus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 22
anjus er ny på veien

Sv: Hei sveis!

Også ønsker jeg middagstips
Idag skal jeg på taco hos min mor, og lurer på om det er best at jeg spiser lefser eller skjell? Kan jeg klæshje på med rømme? *knegg*

anjus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 11:17   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hei sveis!

På framsida her ligger den store matvaretabellen. Der finner innholdet av karber i matvarene. Og les på innholdsfortegnelsen på maten du kjøper.

Du bør ha ketolyseboka. Den er blitt min "bibel" Lån den gjerne på bibilioteket.

Når det gjelder veiing, så er det for å regne ut karbene i løpet av dagen. På ketolyse skal man ha 15-20 karber pr dag. Fortrinnsvis fra grønnsaker som vokser over jorden.
Jeg veide og målte og regna i 2-3-4 uker, så satte det seg i fingrene og siden har det gått mer på øyemål. Jo det er litt arbeid i starten, men sann mine ord, der er verdt det

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 11:20   #12
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hei sveis!

Opprinnelig lagt inn av anjus, her.

Også ønsker jeg middagstips
Idag skal jeg på taco hos min mor, og lurer på om det er best at jeg spiser lefser eller skjell? Kan jeg klæshje på med rømme? *knegg*

Ingen lefser eller skjell.
Salat, kjøttdeig, litt saus og rømme (sæterrømme) og ost.

Forøvrig:
Ikke lettprodukter, men "skikkelige saker": Meierismør, sæterrømme, kremfløte, fete oster, kjøtt, kjøttdeig, fisk kylling (m/skinn )

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 11:22   #13
anjus
Juniormedlem
 
anjus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 22
anjus er ny på veien

Sv: Hei sveis!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

På framsida her ligger den store matvaretabellen. Der finner innholdet av karber i matvarene. Og les på innholdsfortegnelsen på maten du kjøper.

Du bør ha ketolyseboka. Den er blitt min "bibel" Lån den gjerne på bibilioteket.

Når det gjelder veiing, så er det for å regne ut karbene i løpet av dagen. På ketolyse skal man ha 15-20 karber pr dag. Fortrinnsvis fra grønnsaker som vokser over jorden.
Jeg veide og målte og regna i 2-3-4 uker, så satte det seg i fingrene og siden har det gått mer på øyemål. Jo det er litt arbeid i starten, men sann mine ord, der er verdt det

Okej, da skal jeg bestille den boka idag.
Men når du snakker om å lese på innholdsfortegnelsen, da ser jeg at det er f.eks 3 karbs pr 100 gram osv. Skal jeg da ha ost, så veier jeg osten og regner ut at 200 gram ost er 6 karbs osv..?
*blond* hihi

anjus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 11:26   #14
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hei sveis!

Opprinnelig lagt inn av anjus, her.

Okej, da skal jeg bestille den boka idag.
Men når du snakker om å lese på innholdsfortegnelsen, da ser jeg at det er f.eks 3 karbs pr 100 gram osv. Skal jeg da ha ost, så veier jeg osten og regner ut at 200 gram ost er 6 karbs osv..?
*blond* hihi

Jupp, riktig tenkt...

En del ting, f. eks ost , kjøtt osv. står ofte med 0 gram karbo pr 100 gram vare. Dette er fordi det ikke er pålagt produsent å skrive når det er under 1 gram karbo pr 100g vare.
Jeg har ikke regna karbene for ost, kjøtt og fisk... Bare gr. sakene.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 11:32   #15
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Hei sveis!

Hei og velkommen til oss, og lykke til, det er ett flott valg du har gjort. Nå har jo Gerd gitt det den viktigste infoen for å få en god start. Det gjorde hun for meg også og jeg har rast ned i vekt

(kjenner forresten igjen nicket ditt fra NM, ja) Har og en gutt født høsten 04, du har vel i august? Jeg var i oktober...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 12:07   #16
anjus
Juniormedlem
 
anjus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 22
anjus er ny på veien

Sv: Hei sveis!

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Hei og velkommen til oss, og lykke til, det er ett flott valg du har gjort. Nå har jo Gerd gitt det den viktigste infoen for å få en god start. Det gjorde hun for meg også og jeg har rast ned i vekt

(kjenner forresten igjen nicket ditt fra NM, ja) Har og en gutt født høsten 04, du har vel i august? Jeg var i oktober...

Ja, 31 aug
Har du samme nick på NM?
Jeg er kjempe takknemlig, Gerd, for at du tar deg tid til å forklare! Tusen tusen takk Kjempe flott av deg..

Jeg gleder meg sånn til å begynne

anjus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 12:10   #17
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hei sveis!

Opprinnelig lagt inn av anjus, her.

Jeg er kjempe takknemlig, Gerd, for at du tar deg tid til å forklare! Tusen tusen takk Kjempe flott av deg..

Jeg gleder meg sånn til å begynne

Så klart vil jeg hjelpe Ønsker av hele mitt hjerte at alle skal nyte dette slik som jeg har gjort og gjør... Ketolyse har vært et løft for hele meg

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 12:14   #18
anjus
Juniormedlem
 
anjus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 22
anjus er ny på veien

Sv: Hei sveis!

Så godt å høre
Det er så utrolig å få sitte her å lese at folk koser seg på slankekur. Det er det desverre så altfor få som gjør..

anjus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 12:17   #19
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hei sveis!

Opprinnelig lagt inn av anjus, her.

Så godt å høre
Det er så utrolig å få sitte her å lese at folk koser seg på slankekur. Det er det desverre så altfor få som gjør..

Jeg har slanka meg siden ungdomskolen og aldri hatt det bra.. ( Ikke de rundt meg heller )

Men etter jeg begynte med ketolyse så har jeg kun kosa meg og funne tilbake til den gode gamle Gerd!!! Og det nyter hele familien godt av, kan jeg love

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 12:37   #20
Lilly
Medlem
 
Lilly sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Lørenskog
Alder: 49
Innlegg: 299
Lilly er ny på veien

Sv: Hei sveis!

Velkommen skal du være! Lykke til med nedgangen!

__________________
Ned 29 kg... 6,5 kg forsvant med Ketolyse...
Etter kostholdsendring uke 3: -2,4 kg, totalt -8,9 kg
20,1 kg igjen.
Syklet 193 km siden 3.mars
Min journal
Lilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon/Anne M.Lystad Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 14:01   #21
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Hei sveis!

ANJUUUUUUUUUUS!!!! Velkommen hit snuppa!!!

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 14:36   #22
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Hei sveis!

Opprinnelig lagt inn av anjus, her.

Ja, 31 aug
Har du samme nick på NM?
Jeg er kjempe takknemlig, Gerd, for at du tar deg tid til å forklare! Tusen tusen takk Kjempe flott av deg..

Jeg gleder meg sånn til å begynne

Ja, jeg har samme nick, men jeg er ikke så aktiv i det åpne forumet, mest i okt-des 04 og jan 06

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 14:42   #23
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Hei sveis!

Opprinnelig lagt inn av MorStine, her.

Ja, jeg har samme nick, men jeg er ikke så aktiv i det åpne forumet, mest i okt-des 04 og jan 06


Ahaa!! Jeg husker deg fra SM jeg. var og snek litt inne på januar. :knegg: Har en gutt født i februar 06.
Heter forresten BeeKey på SM, NM og BP.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 15:01   #24
anjus
Juniormedlem
 
anjus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 40
Innlegg: 22
anjus er ny på veien

Sv: Hei sveis!

Opprinnelig lagt inn av Bee, her.

ANJUUUUUUUUUUS!!!! Velkommen hit snuppa!!!

Takk vennen!
Du er jo min store inspirasjon. Rene sylfiden er du blitt

anjus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 15:07   #25
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Hei sveis!

Opprinnelig lagt inn av anjus, her.

Takk vennen!
Du er jo min store inspirasjon. Rene sylfiden er du blitt



Det var da å ta i litt, men takk skal du ha. Har ca 6 kilo igjen da, og så driver jeg og tenker på om jeg skal ned litt mer enn det, sånn at jeg har noe å gå på når jeg skal innføre mer karbohydrater.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no