Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Planlegger en sprekk

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-11-09, 20:05   #1
Fluke
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 161
Fluke har en fantastisk aura rundt segFluke har en fantastisk aura rundt seg

Planlegger en sprekk

Jeg skal på jentetur til Køben, og vet at det da ikke blir lett å holde seg i ketose, så jeg tenker jeg sprekker.

Hva kan jeg da regne med at skjer med meg? At vekten går opp tar jeg som en selvfølge. Men er det mer? Vil jeg bli blodsukkerpsyko? Miste nattesøvnen? Få magetrøbbel? Bør jeg "sprekke" allerede nå, sånn at magen min er vant til annet kosthold før jeg reiser?

:help:

__________________
Journalen min


Fluke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 21:18   #2
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Planlegger en sprekk

Nei - ikke begynn sprekken din nå - det er nok ikke lurt.
Det som kan skje er at du får vondt i magen, vondt i hodet, kvalm og slapp samt få mye luft i magen. Men det er ikke sikkert det skjer noe som helst heller....
Kos deg med pausen din du - og sørg for å hente deg inn igjen med en gang du er tilbake....
Lykke til - og god tur!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 21:24   #3
Fluke
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 161
Fluke har en fantastisk aura rundt segFluke har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Planlegger en sprekk

Takk.
Planen er å begrense skaden så mye som mulig, men jeg innser at det nok blir litt mer brødmat enn jeg spiser nå. Og sjokolade. Sjokolade har jeg ikke spist siden i september, så det kan bli rart.

__________________
Journalen min


Fluke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-11-09, 21:26   #4
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Planlegger en sprekk

Spis den mørke sjokoladen hvis du liker det! Den er bedre for deg enn den lyse!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 10:11   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Planlegger en sprekk

Jeg skal til Køben neste uke Og har tenkt å ta med meg noen skiver av Karins beste brød i kofferten. Lurer de med til hotellfrokosten, for da slipper jeg å begynne dagen med sukkersjokk Og de holder meg mett lenge, sammen med eggerøre og god dansk ost. Så skal jeg heller ta dagene litt pø om pø. Er jo bare 2,5 dager.
Og jeg SKAL spise æbleskiver på julemarked i Tivoli.. Sist jeg var på julemarked der hadde jeg bakterieinfeksjon i magen og kunne ikke spise eller drikke nesten noenting, så jeg turte ikke smake på hverken de eller gløgg. Har alltid hatt lyst til å prøve de, så nå skal jeg skeie ut

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 10:19   #6
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Planlegger en sprekk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg skal til Køben neste uke Og har tenkt å ta med meg noen skiver av Karins beste brød i kofferten. Lurer de med til hotellfrokosten, for da slipper jeg å begynne dagen med sukkersjokk Og de holder meg mett lenge, sammen med eggerøre og god dansk ost. Så skal jeg heller ta dagene litt pø om pø. Er jo bare 2,5 dager.

Det var akkurat det eg også gjorde, funka fint! Hotellet hadde kjempefrukostbuffet med god eggerøre og masse bacon, så det var digg! Danmark var ikkje verste plassen matmessig for min del. Sild og flæskesteg til lunsj var jo berre fantastisk!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-09, 10:23   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Planlegger en sprekk

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Sild og flæskesteg til lunsj var jo berre fantastisk!

Ellers har mange cafeer brunsjtallerken, som inneholder eggerøre, bacon, ost, kanskje en eller to lsags pålegg til, salat og youghurt med friske bær. De er ofte potetbåter også, men disse kan man la ligge, eller be de droppe. Som regel rimleig, og veldig lavkarbo og godt!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 08:00   #8
Stilken
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 89
Stilken er på en erverdig vei

Sv: Planlegger en sprekk

Jeg er ikke på diett lengre, menfølger lavkarbo kosthold, noen dager mindre enn 15 gram karbs, noen dager mer- enkelte dager kan jeg spise en hel kake, men bank i bordet-jeg har ennå ikek gått oppi vekt, jeg kan selvsagt veie 200-300 gram mer enn dag, men jeg ligger dønn stabilt, vipper med en halv kilo opp og ned..

Nå skeier jeg ut litt lørdager med en bolle eller litt vanlig pizza

__________________
7 kg borte,1 kg igjen
Tar vektnedgangen som en BONUS
Stilken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 08:18   #9
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Planlegger en sprekk

Du trenger nødvendigvis ikke å sprekke på en slik tur. Hold deg til pålegget, og om du må spise brød og lignende hold deg til den ekstra grove sorten.

Jeg har nettopp vært i St. Andrews, Skottland og levd på hotellfrokoster der. Omelett, bacon, grønnsaker, te + vann. Ved en anledning hadde jeg tilogmed kokt laks med rømme til frokost.

Lunsjene var verre, de er ofte basert på sandwicher og lignende, men her kan man be om salat. Gresk salat er f.eks topp med sin fetaost, løk, oliven, cherrytomater og så videre. Du kan også ha kokt egg til salaten.

Middagene er de letteste. Velg og vrak i kjøttretter. Pass på sausen.

Selv om jeg var nøye på hva jeg spiste var det ganske vanskelig å få i seg nok fett og vann. Samfunnet er giret rundt på brødmat, ris og poteter, og folk flest drikker ikke nok vann i det hele tatt. Så husk på det.

Når det er sagt så kan jeg jo nevne at jeg var 90,6 kg når jeg dro og hadde stått stille i nesten 6 uker, nå er jeg 89,3 - så en sprekk er kanskje ikke helt galt i ny og ne. Du kommer fort inn i ketose igjen.

Kos deg!

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 10:49   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Planlegger en sprekk

Jeg klarte fjorten dagers studietur til Berlin uten å sprekke. Det handler mest om å være lur og planlegge litt .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 11:59   #11
Fluke
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 161
Fluke har en fantastisk aura rundt segFluke har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Planlegger en sprekk

Jammen jeg har lyst på sjokolade. Sånnen med Baileys inni.

__________________
Journalen min


Fluke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 11:59   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Planlegger en sprekk

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jammen jeg har lyst på sjokolade. Sånnen med Baileys inni.

Man skal jo leve også...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 11:59   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Planlegger en sprekk

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jammen jeg har lyst på sjokolade. Sånnen med Baileys inni.

Hvooor lyst har du eeeegentlig? . Neida! Spis sjokkisen og sørg for å kose deg skikkelig med den. I det lange løp så er det det jevne som drar !

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-11-09, 08:57   #14
siwemor
Juniormedlem
 
siwemor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 24
siwemor er på en erverdig vei

Sv: Planlegger en sprekk

Sist gang jeg sprakk, greide jeg nesten ikke hente meg inn igjen. Ble kvalm av tanken på lavkarbo mat. Det var ikke særlig kult. Men er i siget igjen og er fornøyd.

__________________





siwemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 23-11-09, 17:27   #15
Fluke
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 161
Fluke har en fantastisk aura rundt segFluke har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Planlegger en sprekk

Det gikk dårlig med sprekken gitt. Jeg liker jo ikke poteter, og sjokolade fristet lite. Og da jeg endelig kjøpte meg en sjokolade likte jeg ikke den heller. :skuffet:

Men jeg drakk mye vin da.

Kom hjem på lørdag. Sitxen hadde utslag på søndagen (prøvde ikke på lørdag), så jeg tror jeg er tilbake på rett spor allerede.

__________________
Journalen min


Fluke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En sprekk lille74 Ketolysekuren 24 21-08-09 01:14
En sprekk Prøverigjen Ketolysekuren 4 07-06-09 02:51
Planlegger søndagsmiddag, trenger tips til fløtesaus Cammis Oppskrifter 6 29-01-09 14:13
Ok, så du har hatt, eller planlegger en "glipp" - what to do? Megvel Spørsmål og svar 11 23-01-09 21:42
Planlegger en liten sprekk i morgen MorStine Ketolysekuren 34 23-10-07 10:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no