Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Trenger litt hjelp nå!

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-08-10, 12:19   #1
Nala23
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Drammen
Innlegg: 13
Nala23 er på en erverdig vei

Trenger litt hjelp nå!

Hei,
Dett har blitt diskutert mye, det vet jeg, men finner ikke noe tilfredstillende svar på akkurat det jeg lurer på. Jeg har vært i ketose nå i 4,5 mnd og gått ned 28 kg. Siste to-tre ukene har både vekt og cm stoppet helt opp og lurte derfor på følgende:

Kan det være lurt å gå ut av ketosen ved å følge et lavkarbo-kosthold med rundt 50-70 karbs om dagen i en uke eller to, for så gå inn i ketosen igjen? Kan dette sette fart på ting igjen? Har fortsatt 10-12 kg å gå ned til min idealvekt og vil jo gjerne nå dette snart ) Noen lurer sikkert på om jeg har forandret noe i kosten i og med jeg har stoppet opp, men det har jeg ikke. Har en variert og god kost, fått bekreftet dette av legen også, men spiser ikke unormalt mye av noe nå som jeg ikke har gjort hele tiden. Har ikke vært ute av ketose siden jeg begynte 22. mars.

Kjempefint å høre fra dere som har erfaring med dette )

En ting til jeg lurer på, når det gjelder hårtap, hvor lenge kan jeg forvente at det skal dette av like mye hår hver dag? Begynner å blir svææært tynn i håret, mistet utrolig mye hår i to mnd nå og ser ingen tegn til at det gir seg enda. Tar b-vitaminer m b-12, kalsium, sink, magnesium, multivitamin og bruker NISIM shampoo. Gjort alt dette i 6 uker nå, uten fremgang. Tatt alle mulige prøver, uten å finne noe galt.. Føler meg så hjelpesløs og har funnet ut at håret for meg er veldig viktig.. Så vil gjerne ikke miste det helt..


På forhånd, tusen takk for alle svar og hjelp!


Maren

__________________


Nala23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo/ketose Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 12:24   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Trenger litt hjelp nå!

Jeg synes du skal fortsette som du stevner. To tre uker er ikke særlig lang tid, en måned, da kan man kanskje begynne å snakke platå. Men tatt i betraktning at du har hatt et så formidabelt vekttap (gratulerer med det! ) så tror jeg det bare er snakk om at kroppen må "tenke seg om", og venne seg til ny kroppsvekt. De aller fleste opplever et og annet platå, og at kroppen stritter litt i mot tidvis og streber mot den vekten den er vant til. Bare fortsett som du gjør, og om det ikke skjer noe som helst på et par uker, så kan du heller gå kostholdet ditt mer i sømmene, og se om det er noe du kan elminere, som f.eks kunstig søtning, meieriprodukter, bær, nøtter, erstatningsprodukter and so on. Stress stopper også vektnedgang på et helt fysisk plan, så om du har store stresselementer i hverdagen din nå, prøv å få tid til å roe ned og slappe av innimellom .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-08-10, 18:26   #3
Linuz
Medlem
 
Linuz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 101
Linuz er på en erverdig vei

Sv: Trenger litt hjelp nå!

Når det gjelder b-vitaminer så tror jeg du må ta dem i 2-3 mnd før du merker noen effekt. Søsteren min mistet masse hår en periode, hun tok et spesielt kosttilskudd med b-vit ++ som hjalp henne, kan høre med henne hva det heter hvis du vil?

__________________

Linuz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse / LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny her - og trenger litt hjelp! Cornelia Spørsmål og svar 12 10-05-09 09:34
Trenger litt hjelp annka Spørsmål og svar 4 08-05-09 16:07
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35
Trenger litt hjelp her smiley_82 Spørsmål og svar 1 13-02-08 17:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no