Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Syre i kroppen?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-04-11, 13:51   #1
Zelia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 19
Zelia er på en erverdig vei

Syre i kroppen?

Leste et sted at dersom oksygentransporten til vev var nedsatt (pa syre) så ville halvmånen nederst på neglene bli mindre eller forsvinne. Den skal vises godt på alle fingre unntatt lillefingeren. Ser at mine er veldig små, og jeg mangler på ringfingeren og lillefingeren (har spist veldig lite karbo en periode-vært i ketose-og sikkert spist altfor mye proteiner). Redusert oksygentransport kan selvfølgelig være forårsaket av andre ting (jern, B12 mangel).. Mulig dette er helt søkt...hehe. Hvordan er neglene dine?

Zelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunn mat Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 14:07   #2
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Syre i kroppen?

Mine halvmåner er store på tomlene, relativt små (eller helt normale, hva vet vel jeg ) på peke- og langfinger og ikke-eksisterende på ring- og lillefinger.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 14:13   #3
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Syre i kroppen?

Det har jeg aldri hørt før. Har du noen artikler e.l. på det? Hadde vært interessant å lese hvorfor man tror det er en sammenheng der.
Forøvrig har jeg halvmåne på tomlene, en mikroskopisk en på pekefingrene, og ingen på de resterende fingrene, men vet jeg hadde tydeligere halvmåner for bare noen dager siden. Hm...

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 14:48   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Syre i kroppen?

Her står endel om negler men ikke om det du nevner. Det vanlige er jo at neglene blir blåaktig hvis det er snakk om oksygenmangel.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 15:02   #5
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Syre i kroppen?

Jeg har halvmåner på alle fingre........ Dytter neglebånd til den store gullmedalje for det er så kjipt om de vokser fremover neglen....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 15:19   #6
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Syre i kroppen?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Mine halvmåner er store på tomlene, relativt små (eller helt normale, hva vet vel jeg ) på peke- og langfinger og ikke-eksisterende på ring- og lillefinger.

Jeg har akkurat det samme!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 15:28   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Syre i kroppen?

Det skal være slik. Det skal være større halvmåner på tomlene og litt mindre på de andre neglene bortsett fra lillefingerneglene hvor de skal være fraværende.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 15:36   #8
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Syre i kroppen?

Godt å vite at jeg er normal på i alle fall ett område, da

Skjønt jeg mangler jo på ringfingrene også - akkurat som Cyan


Sist redigert av Huldr : 19-04-11 kl 15:56.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 15:46   #9
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Syre i kroppen?

Er jeg unormal jeg da som har på lillefingren óg.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 15:59   #10
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Sv: Syre i kroppen?

Har ikke dette med neglebånd å gjøre da? Om man skyver neglebåndene tilbake så vil vel halvmånene komme til syne igjen?

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 16:12   #11
Zelia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 19
Zelia er på en erverdig vei

Sv: Syre i kroppen?

Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.

Det har jeg aldri hørt før. Har du noen artikler e.l. på det? Hadde vært interessant å lese hvorfor man tror det er en sammenheng der.
Forøvrig har jeg halvmåne på tomlene, en mikroskopisk en på pekefingrene, og ingen på de resterende fingrene, men vet jeg hadde tydeligere halvmåner for bare noen dager siden. Hm...

Nei, jeg har ingen artikler å vise til. Jeg har bare observert at de har blitt mye mindre på meg selv. En venn av meg hadde ikke halvmåne på noen av fingrene da han hadde B12 mangel (han fikk også vertikale riller på alle fingrene), men de kom tilbake etter at han fikk injeksjon. Men nå har ikke jeg jern eller B12 mangel, så da tenkte jeg at det kunne være en sammenheng....lavkarb->syre i kroppen->nedsatt evne til å transportere oksygen i blodet->halvmånene forsvinner? Ikke at det er så forferdelig viktig, jeg har bare fundert litt på det

Zelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunn mat Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 18:45   #12
Saphire
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 126
Saphire er på en erverdig vei

Sv: Syre i kroppen?

Hehe, men jeg har liten halvmåne bare på begge tomlene og ingenting på de andre neglene, og jeg har spist MYE karbohydrater før jeg begynte på lavkarbo for 2 dager siden. Så det høres jo ikke helt logisk ut det da??

__________________


Saphire er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 18:56   #13
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Syre i kroppen?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Er jeg unormal jeg da som har på lillefingren óg.....

Jeg har på alle neglene jeg og.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 19-04-11, 22:26   #14
Zelia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 19
Zelia er på en erverdig vei

Sv: Syre i kroppen?

Opprinnelig lagt inn av Saphire, her.

Hehe, men jeg har liten halvmåne bare på begge tomlene og ingenting på de andre neglene, og jeg har spist MYE karbohydrater før jeg begynte på lavkarbo for 2 dager siden. Så det høres jo ikke helt logisk ut det da??

Det sies at et høyt inntak av korn og sukker er syredannende også da...

Zelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunn mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ph/syre-base kosthold? chili Andre dietter 20 22-06-10 13:53
Syre/base-kosthold martina Andre dietter 7 22-06-10 12:07
Syre/base Matglad Spørsmål og svar 9 14-02-10 04:17
Syre i beina! På natta! Pluto i magen min:) Trening 9 05-03-08 09:19
Syre og base? Karro Ketolysekuren 5 03-02-08 13:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no