Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ny her

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-11-07, 12:43   #1
kilo
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 107
kilo er på en erverdig vei

Ny her

hei.. har begynt på ketolyse kuren for 2 dager siden.. stixen viser nå mørke rosa, men ikke lilla... så jeg er vel godt på vei!!

Var på trening i dag, og halvveis ute i økta... var beina mine skikkelig elefant!!... klarte så vidt å få dem opp på steppen... var grusomt.. ble også veldig svimmel og trett... møtte ta det veeeldig mye roligere..

syns nå dette var litt kjipt da... hmmmm kanskje det hadde vært bedre å spise mer karbo før trening.. jeg hadde omelett med fløte og bacon før jeg gikk........

kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 17:04   #2
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 39
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Ny her

*****

megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-07, 17:06   #3
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 39
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Ny her

Når man er i ketose er det vanlig at kroppen blir fortere sliten(noen som kan dette får utdype )
Og er stixen rosa er du i ketose og du forbrenner fett. Blir den mørk lilla hver gang kan dette tyde på at du drikker for lite vann, gjør du ikke det kan det bety at fettforbrenningen din er god. Det var vel dette som stod på boksen min. Men har du lys farge hele tiden og går fint ned i vekt er det ingenting å tenke p.
Uanset så er en farget stix en farget stix og du er i ketose

megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 10:04   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Ny her

Hei Kilo
Les boken. Der får du forklaringen på hvorfor man skal trene med moderat intensitet. Ved kraftig trening går kroppen tom for energi. Man blir "tung som bly" og uvell. Da reduserer man intensiteten litt neste gang. Heldigvis er det den moderate mosjon som forbrenner fett.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 10:34   #5
kilo
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 107
kilo er på en erverdig vei

Sv: Ny her

men kan det være et forslag å spise masse karbo før trening?? innenfor grensen selvsagt... en stor salat med egg feks..

jeg liker i grunnen å trene hardt, eller må jeg bare glemme hardtrening så lenge jeg er i ketose...??

kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 07:21   #6
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Ny her

Nei
Du klarer ikke treningen selv med 15 gram KH og de skal jo være langsomme, ikke slike som tas opp raskt.
Tren så hardt du orker og så hardt kroppen klarer det. Blir du blytung må du redusere intensiteten.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-11-07, 12:39   #7
kilo
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 107
kilo er på en erverdig vei

Sv: Ny her

har vært på trening et par ganger siden jeg postet spørsmål... har gått mye bedre!! så mulig at kroppen holdt på å omstille seg til ny type forbrenning.. merker at jeg er litt mer tung på slutten av økta... og noen ganger klarer jeg ikke å løfte så mye vekter som før, blir svimmel og mister krefter. Da tar jeg det roligere... Må nok bare lytte til kroppen underveis

Takk for svar!!!

kilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-11-07, 16:13   #8
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Ny her

Hei
Flott du har fått det til på en måte du trives med. Og helt supert at du konkluderer med at du må lytte etter kroppens signaler, det er det det hele dreier seg om.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no