Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Laksemiddag- bør jeg bruke fløte el smør?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-06-08, 16:40   #1
Momsa
Medlem
 
Momsa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 100
Momsa er ny på veien
Question

Laksemiddag- bør jeg bruke fløte el smør?

skal lage laksefilet og lurer på dette med fett. er det nok fett i laksen,eller bør jeg ha oppi litt fløte el smør sammen med? (lager det i folie).

eller, kan jeg ha litt fløte sammen med broccolien som skal gratineres? må jo ha noe saus-aktig!

takknemlig for svar!

__________________

Momsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 17:24   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: laksemiddag- bør jeg bruke fløte el smør?

Jeg steker kun i smør og så har jeg lettrømme til agurken.... Men ville ha gratinert broccolien jeg... Det høres jo godt ut
Sausen som jeg lager til den kyllingen som jeg har fortalt om bruker jeg til mye. Den er knallgod

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 18:06   #3
Momsa
Medlem
 
Momsa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 100
Momsa er ny på veien

Sv: laksemiddag- bør jeg bruke fløte el smør?

thanks snuppi
tok fløte sammen med broccolien jeg. blir dette for lite fett da tror du? i så fall kan jeg vel klaske på en dæsj smør på fisken når jeg spiser den??

__________________

Momsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 18:40   #4
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: laksemiddag- bør jeg bruke fløte el smør?

Du kan sikkert hive på litt smør ja, for jeg mistenker at du får i deg for lite fett altså

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 19:37   #5
Flisa
Medlem
 
Flisa sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bærum
Innlegg: 75
Flisa er på en erverdig vei

Sv: laksemiddag- bør jeg bruke fløte el smør?

Hei :-)
Den laksemiddagen skal jeg lage imorgen. Var det godt?

__________________
Hilsen Flisa



Flisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 20:11   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: laksemiddag- bør jeg bruke fløte el smør?

Jeg har olivenolje oppi folien, sammen med grønnsaker og krydder. Det er veldig godt.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 20:49   #7
Momsa
Medlem
 
Momsa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 100
Momsa er ny på veien

Sv: Laksemiddag- bør jeg bruke fløte el smør?

Fungirl:
klaska på ganske mye smør jeg, faktisk;P
Flisa:
den er kjempegod!! og verdens enkleste å lage! krydre med hva du vil kan du også! jeg brukte pepper, littegranne seltin (men egentlig unødvendig) og skjærgårdskrydder. har du mange karbs til gode er det jo nydelig med agurk og rømme til laksen anbefaler deg å gjøre som Summer sier; ha grønnsakene sammen med fisken oppi folien. NAM!
Summer:
også en smart måte å sikre at man får i seg litt fett på ja, å ha olje sammen med fisken. og grønnsaker bruker jeg egentlig alltid ha, men idag ble brokkolien ved siden av. mest fordi vi ikke hadde ferske grønsaker og at klokka var LeGGETID for minsta her..

__________________

Momsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 20:51   #8
Momsa
Medlem
 
Momsa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 100
Momsa er ny på veien

Sv: Laksemiddag- bør jeg bruke fløte el smør?

ps. Summer; nydelig avatar du har!

__________________

Momsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 20:55   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Laksemiddag- bør jeg bruke fløte el smør?

Lettrømme? ! Seterrømme eller creme fraiche, ketolyse-jenter!
Jeg har to favorittoppskrifter med laks:
1) Stek fire laksefileter, løk og sopp, rør i en boks seterrømme/creme fraiche og litt chilli og la surre litt
Eller:
2) Stek fire laksefileter og eventuelt litt assorterte grønnsaker i små biter (brokkoli, paprika, løk, squash etc), bland en halv boks arla feta (eller tilsvarende i løsvekt, hundre gram, kanskje? Husker ikke), med en boks seterrømme/creme fraiche og ha i masse rosmarin og salt og pepper, legg laksefiletene i ildfast form og hell sausen over og gratiner i ovn på ca 200 grader til det begynner å bli gyllent

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 21:04   #10
Momsa
Medlem
 
Momsa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 47
Innlegg: 100
Momsa er ny på veien

Sv: Laksemiddag- bør jeg bruke fløte el smør?

ikke lettrømme nei, skikkelig rømme ja!

__________________

Momsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 21:06   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Laksemiddag- bør jeg bruke fløte el smør?

Opprinnelig lagt inn av Momsa, her.

ikke lettrømme nei, skikkelig rømme ja!

Gode greier!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 12:56   #12
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Laksemiddag- bør jeg bruke fløte el smør?

Opprinnelig lagt inn av Momsa, her.

ps. Summer; nydelig avatar du har!

Takk.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 13:16   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Laksemiddag- bør jeg bruke fløte el smør?

Det er faktisk ikke så stor forskjell i karboinnholdet på lettrømme og seterrømme, og Mat og Helse anbefaler økologisk lettrømme fremfor vanlig seterrømme. Jeg liker best smaken på lettrømme, så jeg bruker den.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 13:48   #14
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Laksemiddag- bør jeg bruke fløte el smør?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er faktisk ikke så stor forskjell i karboinnholdet på lettrømme og seterrømme, og Mat og Helse anbefaler økologisk lettrømme fremfor vanlig seterrømme. Jeg liker best smaken på lettrømme, så jeg bruker den.

Jeg gjør det samme som deg Iset. Men vet du hvem av de som tåler best varme?
Beste dressing jeg kan få er lettrømme, litt frisk sitron, salt&pepper samt litt finhakket hvitløk

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 18:27   #15
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Laksemiddag- bør jeg bruke fløte el smør?

Bruker også lettrømme i sauser har jeg i ekte, men når jeg har det på maten og spesielt til laks så bruker jeg lett. Smaker bedre ja

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 07:59   #16
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Laksemiddag- bør jeg bruke fløte el smør?

Opprinnelig lagt inn av tulla, her.

Jeg gjør det samme som deg Iset. Men vet du hvem av de som tåler best varme?
Beste dressing jeg kan få er lettrømme, litt frisk sitron, salt&pepper samt litt finhakket hvitløk

Ja sånne dressinger er knallgode.
Seterrømme og Creme Fraiche skal visstnok tåle koking bedre enn lettrømme, men jeg har aldri merket særlig forskjell. Men i gryter og sånt bruker jeg som regel CF og så bruker jeg alltid lettrømme når jeg skal spise den "naturell".

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 21:23   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Laksemiddag- bør jeg bruke fløte el smør?

Jeg synes CF og Seterrømme så utrolig mye bedre enn lettrømme, så jeg priset meg lykkelig når jeg fikk vite at det var en helt lovlig vare på lavkarbo

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no