Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvorfor kalium?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-07-08, 03:26   #1
Kattemor
Juniormedlem
 
Kattemor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 25
Kattemor er på en erverdig vei

Hvorfor kalium?

Jeg er nybegynner på ketolyse, men har forsøkt å lese det jeg kan komme over av info... jeg har fått beskjed om at jeg bl.a. skal ta Kalium under kuren... men hvorfor??
De var litt restriktive på apoteket merket jeg, og de spurte om jeg hadde fått dosering av lege.. (hvit løgn; jada)

jeg forstår det slik at det kan være farlig å ta kalium om kroppen strengt tatt ikke trenger det?

Kan noen fortelle meg hvorfor det er viktig, og hvor mange tabletter jeg skal ta pr. dag/uke osv...

Vil ikke starte på de før jeg vet mer om hvorfor liksom

__________________
Going down the catwalk



Kattemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-07-08, 13:49   #2
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Hvorfor kalium??

Ja, det er nok lurt å vente med å dosere til du vet mere.

I boken til Torkil finner du jo informasjonen om kalium på s. 55. Her står det bl.a.: Kalium har stor betydning for de kjemiske reaksjonene inne i cellene, muskelveksten, hjertet og nervesystemet. … … De første ukene av ketolysekuren mister kroppen en del kalium, som erstattes med natrium. … … Kaliummangel viser seg i hjertebank, svakhet i muskkler og forstoppelse. … … Kalium kan i samarbeid med kalsium og magnesium forhindre eller avhjelpe leggkramper.

Har du boken? Hvis ikke, kan du jo kjøpe startpakken med bok, ketolysetabletter og stix fra www.ketolyse.no?