Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Lavt blodtrykk? Bivirkning av lavkarbo?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-11, 21:04   #1
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Lavt blodtrykk? Bivirkning av lavkarbo?

98/62 hadde jeg når jeg målte med hos min mor i dag.Har vært veldig trøtt den siste tiden så lurer på om noen andre har erfaringer med for lavt blodtrykk.Er det noe som bør sjekkes av lege?

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 21:11   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lavt blodtrykk? Bivirkning av lavkarbo?

Tilnærmet lik 100/60 er ikke noe å skrive hjem om annet enn at det kan gjøre at en blir litt svimmel når man reiser seg opp. Hold inne magemusklene i det man reiser seg opp og problemet er ute av verden!
Hadde samme BT da jeg var på din alder og det ble kun fulgt opp av lege fordi jeg gikk på medisiner som kunne gi kraftig BT- fall! Legen mente jeg hadde et fantastisk flott trykk, faktisk!

Pass på å få i deg nok salt og spis grønnsakene dine! *streng sykepleier *

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 21:12   #3
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavt blodtrykk? Bivirkning av lavkarbo?

Jeg har også slitt med lavt blodtrykk siden jeg begynte på lavkarbo...nede i 70/45, fryktelig slitsomt, så jeg må rett og slett ta noen karbo-dager, hvor jeg øker inntaket ved hjelp av f.eks litt villris, for har ikke samme effekt med f.eks. grønnsaker.
Og så prøver jeg å salte mer enn jeg vanligvis ville ha gjort når det føles helt forjævlig (for å si det rett ut).

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 21:24   #4
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Lavt blodtrykk? Bivirkning av lavkarbo?

AH kan det komme av for lite grønnsaker altså..det viste jeg ikke.Takk for svar Kitt.

Fredrikke07.Uff ja høres slitsomt ut.

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 21:40   #5
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Lavt blodtrykk? Bivirkning av lavkarbo?

Det er ikke farlig med lavt blodtrykk,men veldig ubehagelig da.Kan bli svimmel og i verste fall besvime.Så bra er det jo ikke.Værdt et besøk til legen for å se hva årsaken kan være.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 22:05   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lavt blodtrykk? Bivirkning av lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av butten, her.

AH kan det komme av for lite grønnsaker altså..det viste jeg ikke.Takk for svar Kitt.

Blir væske/mineral/elektrolytt- balansen i ubalanse, kan blodtrykket lide for det.
Er ikke uten grunn vi får beskjed om at karbene i hovedsak bør komme fra grønnsaker og at det kan være lurt å ta vitamin/mineraltilskudd og drikke Farris el!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 22:09   #7
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavt blodtrykk? Bivirkning av lavkarbo?

har forsøkt med farris og grønnsaker i store mengder, men det virker ikke på meg.
Legen har sagt vi skal se det ann enda litt til..men føler for å pushe på han..

Ikke meningen å kuppe tråden her altså..

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 22:28   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lavt blodtrykk? Bivirkning av lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Fredrikke07, her.

har forsøkt med farris og grønnsaker i store mengder, men det virker ikke på meg.
Legen har sagt vi skal se det ann enda litt til..men føler for å pushe på han..

Ikke meningen å kuppe tråden her altså..

Men du er gravid, ikke sant?
Da er man liksom ikke helt som andre folk!

Og hva mener du legen skal gjøre? Er svært sjeldent man behandler kronisk lavt BT, kun akutt ved store blodtap etc!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 22:37   #9
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Lavt blodtrykk? Bivirkning av lavkarbo?

Takker for svar.Jeg spiser en del grønnsaker og drikker masse vann.Men bør kanskje øke grønnsakene ennda mer.Tar også ketolyse vitaminene.
Det skal jeg gjøre framover,øke grønnsakene..

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo+lavt blodtrykk? Fredrikke07 Fysisk og mental helse 13 10-01-11 20:06
Lavt blodtrykk av lavkarbo? tantess Stoffskifte / hormonproblemer 2 12-12-10 12:29
Lavt blodtrykk, lav sexlyst Bestemamma Spørsmål og svar 8 19-08-10 17:01
Hjelp mot lavt blodtrykk? matitt Fysisk og mental helse 4 24-03-10 12:30
Ketose og lavt blodtrykk ? Nenne Ketolysekuren 4 10-07-07 11:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no