Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vil unne meg litt jordbær med fløte. Kan jeg?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-03-09, 20:03   #1
Addict
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 134
Addict er på en erverdig vei

Vil unne meg litt jordbær med fløte. Kan jeg?

Jeg er litt fanatisk for tida kjenner jeg, har endelig funnet noe som funker og da vil jeg såklart gjøre det riktig + at jeg så gjæææærne vil nå målet mitt så fort som mulig, knis! Gleder meg så til å bli slank

Ihvertfall, jeg har innmari lyst til å unne meg litt jordbær med fløte til dessert.. Men vet ikke om jeg "tør"? Er det noe galt i det?

Maten i dag har vært:

Frokost: et egg (dårlig matlyst)

Lunsj: en cæsarsalat fra cafè. fikk dem til å kutte ut kurtongene og dressingen og brødet. Den bestod av kylling, olivenolje, forskjellige salater, litt soltørkede tomater (gav mesteparten til mamma) og litt rødløk (var masse, men mamma fikk mesteparten ). Mistenker at det var litt mer karber i den enn hva det hadde vært om jeg hadde laget den selv..

Middag: en kotelett med en kvart rød paprika, en kvart løk og litt kremfløte og en dæsj soyasaus. Krydret med timian, salt og pepper.

Så, hva er dommen? Får jeg lov til å spise litt jordbær og fløte eller er det fy-fy? (har bringebær også, men mener de er lettsukrede).

Tuuusen takk for svar

__________________


86 84 82 80 78 76 74 72 70 68 66
Addict er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 20:12   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: vil unne meg litt jorbær med fløte. kan jeg?

Litt jordbær med fløte tror jeg ikke skader. som sagt, LITT Forøvrig er det ikke særlig sukker i cæsardressing, bare olje og egg. så det skal ikke være farlig (men spør kanskje for sikkerhetsskyld)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 20:39   #3
Addict
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 134
Addict er på en erverdig vei

Sv: vil unne meg litt jorbær med fløte. kan jeg?

Ja jeg vet, men jeg spurte han om han visste at det var sukker i den og han sa at han trodde det var litt. Dessuten hadde de ikke laget den selv, så jeg tok ikke sjansen

Hvis det er sånn "bare litt"-fare så kanskje jeg bare skal holde meg unna..? Kjemperedd for å ødelegge, hehe

__________________


86 84 82 80 78 76 74 72 70 68 66
Addict er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 20:59   #4
Addict
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 134
Addict er på en erverdig vei

Sv: vil unne meg litt jorbær med fløte. kan jeg?

eeeh, whatever, har ikke spist SÅ mye i dag så unner meg 4 pittesmå (skuffende) jorbær med en skvett fløte

__________________


86 84 82 80 78 76 74 72 70 68 66
Addict er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 21:28   #5
Sirius
Medlem
 
Sirius sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslojente i Bergen
Alder: 41
Innlegg: 222
Sirius har en fantastisk aura rundt segSirius har en fantastisk aura rundt seg

Sv: vil unne meg litt jorbær med fløte. kan jeg?

Jeg tror du kan unne deg en posjon jordbær med fløte med god samvittighet uten at det skal ødelegge noe. Hvilken filosofi følger du? Har du ketostix?

__________________
Karbojunkie in recovery
Ikke lavkarbo for vektnedgang, men for de andre frynsegodene!
Mål: Stabilisere blodsukkeret, curbe cravings, drikke nok vann, trene jevnlig, få ro i sjelen...

Bilder av matretter
Sirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins vedklikehold - for life! Svar med sitat
Gammel 18-03-09, 23:08   #6
Addict
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 134
Addict er på en erverdig vei

Sv: Vil unne meg litt jordbær med fløte. Kan jeg?

Takk! ble bare 4 små som sikkert tilsvarer 2 store men godt var det og det dempet søtsuget fikk likevel dårlig samvittighet så slenge meg på trimsykkelen i 15 min og tok 60 situps på min ab king pro

Målet mitt er egentlig bare å være i ketose, men har ikke kjøpt ketostix enda.. Burde hatt det siden jeg er usikker på om jeg er i ketose... :\ men satser på det siden jeg tror jeg er under 15-20 karber dagen og har vært det i en uke i morgen..

Har ingen spesiell filosofi enda, plukker opp litt her og litt der og har gått ned 3 kg på 6 dager så tror det virker drikker MASSE vann.

__________________


86 84 82 80 78 76 74 72 70 68 66
Addict er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 16:39   #7
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Vil unne meg litt jordbær med fløte. Kan jeg?

Du kan sikkert gå stolt i bikini uansett. Husk du er et enestående menneske, det finnes ikke din make blandt 6 miliarder. Tenk på det du.
Elsk deg selv for den du er. Da vil du også bli elsket.
Og lykke til med ferien .
ha en fin dag
Mvh Grovsnus

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 20:11   #8
Addict
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 134
Addict er på en erverdig vei

Sv: Vil unne meg litt jordbær med fløte. Kan jeg?

Åååh, tusen takk! *rørt i hjertet*

__________________


86 84 82 80 78 76 74 72 70 68 66
Addict er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 20:18   #9
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Vil unne meg litt jordbær med fløte. Kan jeg?

Sats på bringebær isteden kanskje Mindre karbs og masse gode vitaminer der Mindre karbs = kan spise flere bær

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 19-03-09, 20:29   #10
Addict
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 134
Addict er på en erverdig vei

Sv: Vil unne meg litt jordbær med fløte. Kan jeg?

Takk, skal gjøre det neste gang!

Nå eter jeg med full på ostechips

__________________


86 84 82 80 78 76 74 72 70 68 66
Addict er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 13:49   #11
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Vil unne meg litt jordbær med fløte. Kan jeg?

Opprinnelig lagt inn av aminah, her.

kan man spise ostechips!??! som i gule marker? det er min favoritt! det ville vært fantastisk!?

Langt derifra! Ostechips på lavkarbo er ost som er blitt sprø i micro'en!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 15:17   #12
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Vil unne meg litt jordbær med fløte. Kan jeg?

Bær er en partystopper for noen - om det gjelder for deg, er det bare du som vet / kan finne ut. Jeg tåler dem greit, og nå om sommeren spiser jeg gjerne 5-6 store jordbær og krem av 0,5 dl fløte som et måltid. Helst også med litt cottage cheese eller annen proteinkilde, dog.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 19:51   #13
Clockwork
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Drammen
Innlegg: 103
Clockwork er på en erverdig vei

Sv: Vil unne meg litt jordbær med fløte. Kan jeg?

Har fått helt hekta på bringebær med krem! Frosne bringebær fra frysedisken har 3,2 g KH pr. 100 g

Clockwork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 20:22   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Vil unne meg litt jordbær med fløte. Kan jeg?

Opprinnelig lagt inn av aminah, her.

kan man spise ostechips!??! som i gule marker? det er min favoritt! det ville vært fantastisk!?

Gule marker er Cheeze doodles... Det er noe HELT annet enn ostechipsen vi spiser her. Du må nok lage den selv.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 22:14   #15
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Vil unne meg litt jordbær med fløte. Kan jeg?

Opprinnelig lagt inn av aminah, her.

kan man spise ostechips!??! som i gule marker? det er min favoritt! det ville vært fantastisk!?

Vel...nei. Det er bare stivelse.

Ostechips med ordentlig ost kan du spise.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 24-06-10, 22:15   #16
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Vil unne meg litt jordbær med fløte. Kan jeg?

Opprinnelig lagt inn av Addict, her.


Ihvertfall, jeg har innmari lyst til å unne meg litt jordbær med fløte til dessert.. Men vet ikke om jeg "tør"? Er det noe galt i det?

Du har egenkomponert så hva som er galt eller ikke er opp til deg. Men hvorfor skulle du ikke spise det liksom, både fett og bær er bra
Husk bare at jo mer karbs du spiser jo mindre fett må du spise.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 29-06-10, 18:12   #17
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Vil unne meg litt jordbær med fløte. Kan jeg?

Jeg spiser en liten porsjon jordbær med fløte og sukrin hver dag. Jeg er likevel i ketose og går ned i vekt.

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jordbær ailicec Generell diskusjon 10 04-07-08 01:13
Hvilke søtsaker kan man unne seg? Tette80 Ketolysekuren 8 17-04-07 20:05
Jordbær fersking Spørsmål og svar 28 22-07-06 19:26
Jordbær roseblood Oppskrifter 3 24-05-06 22:24
Cultura Jordbær Pianoman Lavkarbo generelt 19 27-07-05 19:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no