Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 08-10-13, 21:01   #21301
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Les her!

Takk, men jeg ble ikke så mye klokere, men setter pris på at du vil hjelpe meg. Jeg lurer på om han kan gå inn på filene, eller om det bare ligger der som en kopi... om du skjønner

Kan han fra sin pc lese mine gamle meldinger, mine email og mine fb-mail?
Kan han legge det inn på sin telefon, eller må man legge det inn på samme telefon som man tar det fra?

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 08-10-13, 21:34   #21302
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Takk, men jeg ble ikke så mye klokere, men setter pris på at du vil hjelpe meg. Jeg lurer på om han kan gå inn på filene, eller om det bare ligger der som en kopi... om du skjønner

Kan han fra sin pc lese mine gamle meldinger, mine email og mine fb-mail?
Kan han legge det inn på sin telefon, eller må man legge det inn på samme telefon som man tar det fra?

Jeg opplevde det motsatte; at jeg fikk tilgang til sambos mail da jeg synkroniserte iphonen min med maccen. Jeg måtte synkronisere mot en annen pc vi har hjemme for å få det bort.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 08-10-13, 21:58   #21303
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Mamma sa det er farlig å bruke komfyr med stekeplater fortært av rust. Stemmer det? Komfyren er 7 år men har vært utsatt for fukt tydeligvis. Noen som vet hvor jeg eventuelt kan få tak i en treplate å legge over?

Snakker du om platene som er inni stekeovnen eller platene oppå komfyren? Å putte en treplate inni stekeovnen er vel ikke så veldig smart? Med mindre platene faktisk er rustet istykker kan jeg ikke helt skjønne hva som er så farlig... Man har da bakepapir på dem når man steker noe, nå går jeg ut fra at du mener platene inni stekeovnen.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 09-10-13, 07:37   #21304
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Takk, men jeg ble ikke så mye klokere, men setter pris på at du vil hjelpe meg. Jeg lurer på om han kan gå inn på filene, eller om det bare ligger der som en kopi... om du skjønner

Kan han fra sin pc lese mine gamle meldinger, mine email og mine fb-mail?
Kan han legge det inn på sin telefon, eller må man legge det inn på samme telefon som man tar det fra?

Da min iphone ble frastjålet og jeg kjøpte meg ny, så hadde jeg sikkerhetskopiert til Macen. Da fikk jeg all informasjonen over fra den gamle til den nye telefonen.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 09-10-13, 08:04   #21305
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Et problem..skrev det som et "svar" på mitt eget blogginnlegg istad, men skriver det igjen som et eget innlegg...

Septiktanken er full (jeg gav huseier beskjed for noen dager siden, om at noe var galt...doen fylte seg opp da jeg dro ned)....

Han sendte ikke rørlegger, men la mer eller mindre skylda på meg, og sa de aldri hadde hatt lignende problem før...

I dag ringte jeg han, da samme problem oppstod...
Han hadde sjekka, og tanken var altså full...

Nå kan jeg ikke bruke vann i det hele tatt..Ingen dobesøk, ingen vaskbruk, vaskemaskin eller dusj...

Det jeg lurer på da...

Har jeg krav på noe?..Et annet sted å oppholde meg til det er fiksa?..
Redusert husleie??

Sitter her, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre....

Jeg kan ikke svare deg på akkurat dette spørsmålet, men kan aldri tenke meg at dette kan være lov. Enten må det fikses fort som f... eller så må du få hjelp til midlertidig bolig eller kompensasjon.

Det stilles faktisk ganske strenge krav til utleier i Husleieloven om hvilke plikter denne har. Du kan jo se om du finner svar der, kan jo være litt vanskelig å forstå enkelte punkter men er ikke den verste jeg har lest. Det kan være greit å ha en forståelse for denne loven om man er på leiemarkedet for man har faktisk ganske mange krav og rettigheter som leietaker. og mange huseiere synder mot loven, de synder stort og leietaker vet ikke bedre og godtar det.

Dersom du er på leiemarkedet for en stund fremover vil jeg anbefale deg og melde deg inn i Leieboerforeningen. Det er verdt hver en krone av kontigenten og man kan få juridisk bistand på dagen om nødvendig. Melder man seg inn får man også tilgang på masse artikler, veiledning, Q&A m.m. på nettsidene. Hadde det ikke vært for de, hadde jeg nok ikke kommet meg ut av en veldig kinkig situasjon her for et år tid siden uten stort økonomisk tap.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 10-10-13, 00:53   #21306
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg opplevde det motsatte; at jeg fikk tilgang til sambos mail da jeg synkroniserte iphonen min med maccen. Jeg måtte synkronisere mot en annen pc vi har hjemme for å få det bort.

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Da min iphone ble frastjålet og jeg kjøpte meg ny, så hadde jeg sikkerhetskopiert til Macen. Da fikk jeg all informasjonen over fra den gamle til den nye telefonen.

Tiden takk for svar

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 10-10-13, 11:21   #21307
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Har en mann som er trommeinnstruktør fo en haug med kvinnfolk, jeg liker det ikke Må jeg bare finne meg i det, eller... ( D e er temmelig inntense)

Er dette jobben hans, eller har han det som ekstrajobb/hobby ved siden av?
Har du prøvd å snakke med han om at du ikke liker det?

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 11-10-13, 12:49   #21308
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor er det sånn at folk blir irriterte på meg når jeg prøver å forklare hvorfor jeg spiser sånn jeg spiser og prøver å forklare at vi faktisk ikke trenger så mye kh og ihvertfall ikke tilsatt sukker?

De går rett i forsvar og sier, nei dette gidder jeg ikke og diskutere!!

I utgangspunktet spurte jo de meg, jeg prøver bare og svare og gi mine meninger om saken OG jeg prøver aldri å presse mine meninger om kosthold på andre.

Jeg blir så irritert. Hvis du ikke vil høre min mening/forklaring så ikke spør heller da!!! Bare godta at jeg ikke spiser brød, sukker, ris uten å lage diskusjon av det

Lurer på om de hadde diskutert og kranglet like mye om jeg hadde sagt det var pga av religiøse grunner?

Kanskje de er sure på seg selv for at jeg er flinkere enn de?

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 11-10-13, 12:57   #21309
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.


Kanskje de er sure på seg selv for at jeg er flinkere enn de?

Der har du svaret

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 11-10-13, 13:25   #21310
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kosthold er innmari personlig, og det er nok også en del 'skam' i det å ikke skulle føle at man kontrollerer noe så hverdagslig som mat. "Alle" lager jo hele tiden unnskyldninger for å spise noe som liksom ikke er programfestet; man må jo få lov til å unne seg litt, jeg var egentlig mett men ... et stykke til kan vel ikke skade, det er jo tross alt lørdag. Og så videre og så videre. Jeg tror folk går rett i forsvarsposisjon fordi de kanskje føler din mestring er et angrep på deres egne valg og svakheter. Jeg sier IKKE at det er greit, det er ikke gode premisser for en meningsfull og kunnskapsbasert diskusjon, og det å ta andres valg som kritikk av sine egne styrer jo bare det hele til noe følelsesbasert i stedet, og kan man ikke ta ansvar for sine egne følelser i diskusjon, kan man like godt la være.
Jeg har mer eller mindre sluttet å ta sånne diskusjoner, og gjør jeg det så gjør jeg det helt klart at jeg snakker ut fra egne valg og erfaringer, og hva andre gjør bryr jeg meg katten om.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-10-13, 15:26   #21311
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Jeg blir så irritert. Hvis du ikke vil høre min mening/forklaring så ikke spør heller da!!! Bare godta at jeg ikke spiser brød, sukker, ris uten å lage diskusjon av det

Lurer på om de hadde diskutert og kranglet like mye om jeg hadde sagt det var pga av religiøse grunner?

Kanskje de er sure på seg selv for at jeg er flinkere enn de?

Det er veldig mange som ser ANDRES kostholdsvalg som kritikk av egne...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 11-10-13, 15:40   #21312
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Hvorfor er det sånn at folk blir irriterte på meg når jeg prøver å forklare hvorfor jeg spiser sånn jeg spiser og prøver å forklare at vi faktisk ikke trenger så mye kh og ihvertfall ikke tilsatt sukker?

De går rett i forsvar og sier, nei dette gidder jeg ikke og diskutere!!

I utgangspunktet spurte jo de meg, jeg prøver bare og svare og gi mine meninger om saken OG jeg prøver aldri å presse mine meninger om kosthold på andre.

Jeg blir så irritert. Hvis du ikke vil høre min mening/forklaring så ikke spør heller da!!! Bare godta at jeg ikke spiser brød, sukker, ris uten å lage diskusjon av det

Lurer på om de hadde diskutert og kranglet like mye om jeg hadde sagt det var pga av religiøse grunner?

Kanskje de er sure på seg selv for at jeg er flinkere enn de?

Høres ut som de ikke hadde flere argumenter til å vinne diskusjonen med. Og vis dem denne http://www.kostdoktorn.se/ar-det-var...er-an-lchf-mat

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 11-10-13, 15:41   #21313
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Snakker du om platene som er inni stekeovnen eller platene oppå komfyren? Å putte en treplate inni stekeovnen er vel ikke så veldig smart? Med mindre platene faktisk er rustet istykker kan jeg ikke helt skjønne hva som er så farlig... Man har da bakepapir på dem når man steker noe, nå går jeg ut fra at du mener platene inni stekeovnen.

Nei jeg mener platene oppå komfyren.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 11-10-13, 15:44   #21314
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Sist jeg gikk ned i vekt ble puppene mye mindre, lenge før resten av kroppen. Nå når jeg går ned blir beina og armene mindre i omfang mens puppene forblir store. Hvorfor det da?

Kanskje det har med at det ble mindre østrogen ved slanking på ikke-lavkarbo siden østrogen har sammenheng med fett?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 11-10-13, 15:52   #21315
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har mer eller mindre sluttet å ta sånne diskusjoner, og gjør jeg det så gjør jeg det helt klart at jeg snakker ut fra egne valg og erfaringer, og hva andre gjør bryr jeg meg katten om.

Det er vel egentlig ikke en diskusjon hverken saklig eller usaklig når personen sier med et strengt blikk at "dette gidder jeg ikke å diskutere med deg", bare for det at de er uenige i mitt valg. Si heller det da og vær litt konstruktiv eller la vær å diskuter og godta at jeg spiser sånn. Blir så irritert på slike folk og prøver for alt i verden og unngå slike situasjoner akkurat som deg Photo, men når jeg får direkte spørsmål fra en person som tilsynelatende virker hyggelig, prøver jeg å svare konstruktivt/saklig og jeg gjør det klart at det er mitt valg og syn, men jeg forsvarer meg også når folk blir ufine.

Folk er så rare når det gjelder lavkarbo, tydeligvis at de tror alt VG og BlaBla skriver. Og nå sa jeg egentlig ikke at jeg lever lavkarbo, jeg forklarte bare at enkelte matvarer spiser jeg ikke pga av intoleranse og andre har jeg valgt bort for jeg synes ikke det er bra for min kropp og helse. Sørens kjerring altså, diskusjonen endte med at jeg utfordret henne til å være helt borte fra sukker i minimum 14 dager, men det fikk jeg klar beskjed om at det, det går ikke dumme nek!!

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 11-10-13, 16:20   #21316
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg vrir meg helst litt unna når jeg kommer innpå sånne temaer med folk jeg ikke kjenner så godt. Det er ikke en oppmerksomhet jeg ønsker eller trenger. Men klart, ønsker de virkelig informasjon, så svarer jeg jo på spørsmål, så får de gjøre hva de vil med informasjonen.
Når det gjelder min egen omgangskrets, har jeg i grunn mest latt kroppen min tale for seg selv, og være mitt beste argument, og flere har både lagt om og forsøkt seg på en form for lavkarbo med hell. Voksne folk trenger som regel ikke formaninger, men å finne ut av ting selv. Men det er jo litt komisk når det man sier om seg selv oppfattes som nettopp det.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 11-10-13, 17:12   #21317
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Voksne folk trenger som regel ikke formaninger, men å finne ut av ting selv. Men det er jo litt komisk når det man sier om seg selv oppfattes som nettopp det.

Det er helt sant - og jeg har blitt mest offer for den misforståelsen i forbindelse med alkohol. Helt vanvittig hvor fort folk går i forsvar, helt uten at man går til angrep.


Hva angår kosthold, om jeg må forklare noe om hvorfor jeg velger sånn og sånn, så holder jeg det helt på personlig plan - jeg sier at jeg ikke tåler ditt og datt så godt, og prøver ikke å servere noen større "teoripakke".

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 11-10-13, 17:31   #21318
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som vet om Relifex (betennelsesdempende) kan tas samtidig med paracet? Jeg glemte helt å spørre legen om det Står ikke noe om det i pakningsvedlegget, men vil helst være sikker.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 11-10-13, 18:25   #21319
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Nei jeg mener platene oppå komfyren.

Skal du ikke bruke komfyren mer siden du vurderer å legge en treplate på den? Hvis platene faktisk er rustet istykker kan det sikkert være brannfarlig å bruke dem (hva skjer om det koker over og renner ned gjennom platene?) og man bør enten skifte ut de ødelagte platene (det gikk an før i tiden) eller skifte hele komfyren.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 11-10-13, 23:34   #21320
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Noen som vet om Relifex (betennelsesdempende) kan tas samtidig med paracet? Jeg glemte helt å spørre legen om det Står ikke noe om det i pakningsvedlegget, men vil helst være sikker.

I følge interaksjoner.no er det intet som tilsier at de ikke kan brukes sammen.
Ofte blir effekten bedre ved samtidig inntak av paracetamol.
God bedring!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 12-10-13, 07:05   #21321
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

I følge interaksjoner.no er det intet som tilsier at de ikke kan brukes sammen.
Ofte blir effekten bedre ved samtidig inntak av paracetamol.
God bedring!

Takk, Kitt

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 12-10-13, 16:29   #21322
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Skal du ikke bruke komfyren mer siden du vurderer å legge en treplate på den? Hvis platene faktisk er rustet istykker kan det sikkert være brannfarlig å bruke dem (hva skjer om det koker over og renner ned gjennom platene?) og man bør enten skifte ut de ødelagte platene (det gikk an før i tiden) eller skifte hele komfyren.

Ja. Å få kjøpt nye plater hadde jo vært det beste. Takk.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 13-10-13, 21:58   #21323
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

I det siste har jeg opplevd flere tilfeller av kraftige skjelvinger ala de man får før man får feber, altså at man rister innvendig, hakker ukontrollert tenner osv (uten at jeg fryser slik an gjør v feber). De kommer som regel etter at jeg har vært i en stresset situasjon, og varer rundt ti minutter. Kan det være bloddsukkerfall etter adrenalinrush som forårsaker det? Mao, er det en form for føling?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 13-10-13, 23:12   #21324
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som kan noe om BH-shopping her? Det er noe jeg i løpet av mine få år som brysteier har unngått som pesten. Kan sikkert telle på én hånd antall ganger jeg har kjøpt meg BH-er.

Jeg måler omtrent 82CM rundt under puppene, men BH-ene mine som er 80CM rundt og har passe cup er ikke så stramme rundt som ymse "Slik finner du en BH som passer for deg!"-artikler sier de skal være. Det er mulig jeg må gå ned 1-2 cups eller opp 5-10 i omkrets. Altså er jeg alt fra 80A til 70F Det er jo grenser for hvor mange BH-er man får ta med seg på prøverommet.

Så.. æh.. gode råd?

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Gammel 13-10-13, 23:24   #21325
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

jeg har alltid pleid å gå til marks n spencer når jeg shopper bh i england for å spørre om størrelse da det ikke er så enkelt å bare regne om. jeg bruker enten 40c eller 38d i engelske størrelser.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no