Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Ryp 2012

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-04-12, 11:14   #151
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Jeg er litt enig med deg Nellie, men jeg løser det slik at jeg trener de samme muskelgruppene, men varierer øvelsene litt etter hva jeg føler for. Tar alltid programmet, men trener gjerne litt ekstra bein, rumpe og mage i tillegg Jeg synes bare det er greit å ha noe å følge

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 11:16   #152
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Ryp 2012

Ser TN har fjerna gammelRYP.
Jeg legger normalt inn markløft i de nye kalkulatorene.
Så veksler jeg mellom arnold og militærpress. 6 uker av hver.
Mageøvelsene gir jeg bæng i. Har jeg løftet tungt nok, så er magemusklene knust.
Jeg bruker også enhånds roing, delvis fordi jeg finner stående roing ganske tøft for ryggen, delvis fordi jeg kjenner effekt i flere muskler, delvis fordi det er gøy.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 11:19   #153
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ryp 2012

Jeg tror at jeg nesten bare må finne et program. Følge periodiseringa på dem også heller legge opp mitt eget program, med øvelser jeg vil ta. Hvis ikke så gidder jeg ikke. Orker ikke følge et program, bare fordi at jeg burde. Men periodisering er det jo greit å ha et visst opplegg på.. Nå kjører jeg bare fast enten 8x3 eller 10 x 2 på alle øvelser.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 19:53   #154
Lille Virre
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 57
Lille Virre er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Dag 3 uke 2 gjort unna i dag. Spinn i forkant. Var en enkel 45 min time, sto mesteparten av timen for å holde pumpa i gang. Liker best 60 min timer som virkelig svir, men det hadde jeg på onsdag, så tok det lett i dag.
Syns det er helt greit å følge RYP jeg, stoler på opplegget, ser fremgang og er fornøyd. Har det opplegget og pulsklokka mi som treningspartnere pluss musikk i ørene..trives aleina på
gym og slipper forholde meg til folk stort sett.
Videre vil jeg si at proteinpulvere er helt topp. Har også begynt å ta det til frokost, kl 6.00 og det holder fram til lunch kl 11.30. Vel ikke helt for jeg har en termos med kaffe tilsatt 1 ts cocosa og en god skvett fløte som jeg koser meg med ila formiddagen.
En karbodag tør ikke jeg hvertfall, redd for sukkersug i etterkant!!! Men jeg spiser litt troika fredags og lørdagskveld i lag med gubben.

__________________


Lille Virre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 27-04-12, 21:47   #155
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Ryp 2012

eg prøvde proteinpulver en periode, for noen år siden. Jeg kan ikke bruke det. Blodsukkeret går til himmels.

F.... æ e heilt gåen i arman. dette e den j.... treningsverken æ noensinne ha hatt!

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 09:58   #156
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

jeg har allerede lagt meg om på litt mindre streng lavkarbo, mindre fett, mer bær, nøtter, yoghurt osv.
Så igår passet jeg på å kjøre meg på treningen, og så hadde jeg "fridag" fra lunsj til kvelden. Det ble en crossisant (bor i Paris) i tillegg til omeletten, og det ble sushi og øl til middag. NAM! DET har jeg savnet de siste 5-6 mnd Men, i dag våknet jeg fornøyd, lett i magen og klar for en ny uke med lc.. Ble faktisk ikke (enda) nevneverdig oppblåst heller

Jeg tar prottispulver et par ganger i uken, merker ikke noe på blodsukkeret

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 10:57   #157
Lille Virre
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 57
Lille Virre er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Sushi med ris? Nam! Croissant med appelsinmarmelade og og en gigakopp med café au lait, mmmm! Prøvde sushi med blomkålris en gang, ble liksom ikke helt det samme
Jeg blir oppblåst av utskeielser i helga, men tåler det! Tar en sånn lite-øl i helga også, 5 karbs i boksen!
Ang proteinpulver...Jeg har ikke diabetes så trenger ikke ta hensyn til blodsukker. Jeg får ingen akutt sult av dette produktet så tror det er snillt i forhold til bl.sukker/insulin.. Søta med aspartan, not so good...
https://www.tn.no/butikk/produkt/pro...#spesifikasjon
Åssi, da tester vi litt forskjellige metoder framover; jeg kjører på med mer fett og du tar oppkarbing, så ser vi om det blir resultater!?

__________________



Sist redigert av Lille Virre : 28-04-12 kl 11:03.
Lille Virre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 11:02   #158
Lille Virre
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 57
Lille Virre er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Rune har du akkurat begynt på gym siden du blir støl? Jeg blir støl når jeg har hatt et lengere opphold, men ellers ikke. Kan hende jeg ikke tar i nok...

__________________


Lille Virre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 11:18   #159
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Ryp 2012

Opprinnelig lagt inn av Lille Virre, her.

Rune har du akkurat begynt på gym siden du blir støl? Jeg blir støl når jeg har hatt et lengere opphold, men ellers ikke. Kan hende jeg ikke tar i nok...

Jeg har vært fraværende på gymmet i 6mnd. Har en kneskade jeg venter operasjon for, og gymmet ligger i 2. etg.

Jeg har trent RYP i en del år.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 14:21   #160
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

https://www.tn.no/butikk/produkt/pro...#spesifikasjon
Åssi, da tester vi litt forskjellige metoder framover; jeg kjører på med mer fett og du tar oppkarbing, så ser vi om det blir resultater!?[/quote]



Ja, det høres ut som en plan! vi sjekker Jeg hadde nettopp et litt uønsket toalettbesøk, så magen min har nok reagert litt.. men det kan også være fordi jeg drakk en del glass vin igår, i tillegg til ølen. Jeg kjører på videre jeg!

Ja, jeg har også prøvd å lage sushi med blomkålris, og det synes jeg faktisk var nesten like godt jeg! Det eneste som var kjipt var konsistensen, som ikke var lik i det hele tatt. Kunne ikke kutte rullen opp, men måtte spise den som er rull

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 14:25   #161
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Ryp 2012

Bruker dere Cocosa?

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 21:20   #162
Lille Virre
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 57
Lille Virre er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Gått på trynet i en gulrotkake på jobb!!!! Du og du for en himmelsk kake!!!
Tok en joggetur på 15 min før jobb i dag, helt fint alternativ til å sitte stille!
Cocosa er rene lykkedråper!

__________________


Lille Virre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 21:30   #163
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Ryp 2012

Opprinnelig lagt inn av Lille Virre, her.

Gått på trynet i en gulrotkake på jobb!!!! Du og du for en himmelsk kake!!!
Tok en joggetur på 15 min før jobb i dag, helt fint alternativ til å sitte stille!
Cocosa er rene lykkedråper!

Hysj på deg. Nu fikk jeg lyst på kake. Og kake spiser jeg KUN på utenlandsferie, og i svært begrensete mengder. Lever etter regelen: Et stykke kake= en timers gåtur.

Joa, cocosa er et vidunderlig middel, spesielt rundt trening.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 11:06   #164
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

hmm... 1 og en halv dag med karber og god mat, blir nok ikke slik kosthold som dette hver lørdag, for dette har tatt av. Men jeg føler meg overraskende bra!

I går når jeg skulle ta av meg sokkene kunne jeg virkelig se hvor mye vann kroppen allerede hadde tatt til seg. Føttene mine var som to oppblåste ballonger

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 12:46   #165
Lille Virre
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 57
Lille Virre er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

...gulrotkaka var ikke spist opp, så det har sklidd ned en solid bit til i dag på jobb!
Samler vann jeg også! I tillegg er jeg utrolig dårlig på å drikke vann, så intet ut liksom!
Har gymbag i bilen, så mulig det blir en økt etter jobb....??
Ha en trivelig søndag!

__________________


Lille Virre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 14:15   #166
Lille Virre
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 57
Lille Virre er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Heia!
Ble ingen trim etter jobb på søndag..
I går var det hagearbeid i nydelig vær.
I dag 55 min spinn og RYP etterpå. Masse energi, ketosen er intenst tilstede!

__________________


Lille Virre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 12:26   #167
Lille Virre
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 57
Lille Virre er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Halloen....!?
I dag har jeg tatt en spinntime, holdt meg i hovedsaklig i sone 2 på pulsklokka. Lett ullen i låra etter gårsdagen.. Supplerte med mage/ryggøvelser etterpå.
Spist rester av pizza til lunsj, bunn lagd etter dr. Hexebergs oppskrift. Er mett og fornøyd nå, en dusj, så avgårde på aftenvakt. Nydelig vær ute, skulle helst fått nyte den

__________________


Lille Virre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 20:15   #168
Lille Virre
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 57
Lille Virre er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Nåvel... Har RYPa i dag, dag 2, uke 3, sesong 2.
God helg!

__________________


Lille Virre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 20:23   #169
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Flinke du!

Jeg har foreldrene mine på besøk i Paris, så på meg har det kun blitt timevis med trasking på asfalt de siste dagene. Kommer tilbake sterkere på onsdag!

God helg!

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 21:12   #170
Lille Virre
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Akershus
Alder: 57
Innlegg: 57
Lille Virre er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Hei!

Ligger etter på RYP, har vært sliten den siste uka! Ingen ork til å trene etter jobb (vårslapp?). I dag fikk jeg til en spinntime før aftenvakt, så mulig energien er på vei tilbake.
Åssi, er du i gang med opplegget ditt nå som parantesene er reist tilbake til gamlelandet? Vår i Paris, krever sin kvinne når det kommer til innetrening vil jeg tro!?
Du får ha lykke til med kostholdet! For meg har påsketillegget begynt å løsne, og det er jo motiverende. Men må si at det er litt kjipt at høytider gjør at jeg rykker tilbake til start, og det er vel grunnen til at jeg ikke har sukses!

__________________


Lille Virre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 21:50   #171
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Ryp 2012

Hehe, ja, det er kjedelig at slike ting gjør at man rykker tilbake igjen. Men man må jo få kose seg som folk flest de gangene i året det er "lovlig"!

Jeg er igang! både med PSMF og ryp.. gjorde min siste økt uke 3 på strykedelen igår.
På grunn av psmf dropper jeg kondisjonsdelen helt nå. Jeg sykler til og fra skole, og går en del, så jeg tror ikke kroppen har godt av å bruke mer energi når den får så lite gjennom kostholdet! Men styrkeøkten gikk greit den!
I går og i dag har det vært skikkelig tropevarme her. 30 grader kan bli for mye Spesielt for å trene på et svett treningssenter uten aircondition...

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 22:28   #172
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Ryp 2012

Opprinnelig lagt inn av Åssi, her.

Hehe, ja, det er kjedelig at slike ting gjør at man rykker tilbake igjen. Men man må jo få kose seg som folk flest de gangene i året det er "lovlig"!

Jeg er igang! både med PSMF og ryp.. gjorde min siste økt uke 3 på strykedelen igår.
På grunn av psmf dropper jeg kondisjonsdelen helt nå. Jeg sykler til og fra skole, og går en del, så jeg tror ikke kroppen har godt av å bruke mer energi når den får så lite gjennom kostholdet! Men styrkeøkten gikk greit den!
I går og i dag har det vært skikkelig tropevarme her. 30 grader kan bli for mye Spesielt for å trene på et svett treningssenter uten aircondition...

30+grader? Det hadde tatt knekken på meg. Jeg er tilpasset klimaet nord for moralsirkelen.

Strykedel? Har du begynt med fiolinspill i RYP? Myyystisk

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Svar

Emneord
ryp


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny Giv 2012, blir DU med? Kanutten Lavkarbo generelt 457 07-08-12 18:16
Februarstartertråd 2012 bjorg Lavkarbo generelt 43 28-02-12 12:13
Januartrening 2012 ToreH Trening 408 01-02-12 18:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no