Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Konkurranserettet trening

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-05-12, 10:48   #1
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Konkurranserettet trening

hei og hå godtfolk

Tenkte å samle alt av konkurranse rettet trening under en og samme tråd, så her er det bare å slenge seg med for alle dere som trener spesifikt mot et mål. Ikke nødvendigvis en konkurranse, men det kan f.eks være å slå personlige rekorder i tid, styrkeløft etc

Velkommen skal dere være!

Selv skal jeg stille i et motbakkeløp, men ikke før til neste år. Jeg deltok i år som mosjonist på tida 32min. Vinneren i konkurranseklassen knuste fjordårtets rekord og gikk i mål på 11min (!!) ..litt av ei fjellgjeit

Løpet er " Ljøsåa opp". 1,8 km, 450 høydemeter. VELDIG bratt altså..
De beste jogger hele veien opp, jeg gikk i rask gange.
De som kom til sist i konkurranse klassen gikk inn på rundt 26 minutt, så jeg burte ha en grei sjangse på å ikke komme sist neste år

Ellers skal jeg delta i noe som heter "stig`s gym Autum Games" en crossfit rettet sirkeltrening-aktig hinderløype, med mye morro.
Der er også målet og ikke komme sist.
Dette er i september

Gleder meg til å høre hva dere andre har som treningsmål fremover!

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 10:57   #2
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Konkurranse rettet trening

Artikkel fra lokalavisa LJØSÅA OPP

http://www.auraavis.no/lokal_sport/article6078076.ece

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 13:35   #3
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Konkurranse rettet trening

Jeg henger på, med Oslo Maraton 10km i september som mål. Tid er vrient, men så den lavest sidede gruppa var på under 1:20, og med 1:27 i går burde det være mulig.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 13:41   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Konkurranse rettet trening

Jeg skal sykle ritt på lørdag, men har ikke trena målrettet. Får bli neste ritt da Om et år.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-05-12, 14:18   #5
timich
Medlem
 
timich sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Indre Agder
Alder: 47
Innlegg: 409
timich har en fantastisk aura rundt segtimich har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Konkurranse rettet trening

Løping: Målet er Sommerløpet i Kristiansand den 11.august, 10 km. Vurderer også å melde meg på samme distanse på Oslo Maraton. Tid er litt for tidlig å si noe om ennå, men jeg vil ikke komme sist Oppdaterer med tidsmål når jeg kjenner løpeformen bedre.

Sykling: Jeg tror ikke det blir noen ritt på meg i år, hvis jeg ikke finner noen mindre ritt i løpet av sommeren som jeg bare kan slenge meg på. Målet jeg jobber fram mot neste år er Colorline Setesdal Tour, 210 km fra Kristiansand til Hovden. Har et håp om å klare det på rundt 9 timer, men det er enda litt tidlig å gjette på tid...

Hurra for å sette seg mål

__________________
timich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 02-06-12, 15:09   #6
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Konkurranse rettet trening

Gjennomført en tabataøkt med pøflgende rolig løp i dag. Skal jo være bra effektivt, men det jeg funderte på var om man sulle kjøre flere serier? Ikke det at jeg ikke tar meg ut i løpet av de 4 min, men ? Med svak motbakke er jeg skutt i hvert fall og en tur på 20min var nok! Men burde jeg kjørt 4min til på hjemvei?

Planen foreløpig innen løping er:
-1 økt tabata eller annen type intervall
-1 langljøring 5-10km
-1 økt med fokus på intensitet over litt tid, 2km raskt på mølle, gå opp slalombakken el.l.

Så suplere med styrke (minst 2økter, en volum og en utholdende) og annen aktivitet etter lyst og mulighet.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 03-06-12, 17:50   #7
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Konkurranserettet trening

Kjempefint at flere vil slenge seg med her!
Mål er kjempefine, store som små

I dag har jeg vert på enda en fjelltur, med voldsomme motbakker. Kjenner det river godt i lår, legger og rumpe . og det er bra.

ca 1 t 15min,360høydemeter, 2,8km.

Minner noe om motbakkeløpet jeg skal stille i neste år.

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 16:55   #8
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Konkurranserettet trening

Jeg har pr idag kun et mål i sommer, og det er unionsmarathon løpet som arrangeres i Rømskog komune hvert år. Det startet som en markering i 2005 da det var 100 år siden unionsoppløsningen, halvparten av løpet går i Norge og halvparten sverige, altså krysses grensen. Men jeg løper bare halvmaraton, og i år går løpet 7 juli. I år har jeg jobbet mye med å øke muskelstyrke, og har derfor nesten ikke fått trent løping i det hele tatt. Jeg håper å kunne komme i mål på 2 timer, men det er tøft, i og med at det er muligens det hardeste halvmaratonet i sør norge. Svært kupert, med en 2 km oppoverbakke midt i løpet, som det kan ta 12-14 minutter å forsere, den er bare så bratt, att det halve kunne vært nok.

Nåja, nå forbereder jeg med med intervalldrag 1-2 dager i uka, og en dag med 13-15 km løping i konkuransefart. Maten blir fetere og fetere etterhvert som dagen nærmer seg , og karboene nærmer seg nå 30 gram pr dag, jeg kommer til å ligge på ca 10 g siste uka, for å maksimere forbrenningen. Blir mye omelett med skalldyr og fete supper - ikke så godt i sommervarmen, men hva gjør man ikke for å ha en god opplevelse under løpet. Hele løpet går stort sett i skogen, på grusvei, og det kan være VARMT - ifjor ble flere hentet av luftambulansen på grunn av heteslag. Så det er greit å ikke gå på sukker, bare vann.
Jeg merker også at det går best for meg når jeg ikke varmer opp, og starter i et relativt høyt tempo. Snodig, men sånn er det.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-06-12, 20:52   #9
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Konkurranserettet trening

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Jeg har pr idag kun et mål i sommer, og det er unionsmarathon løpet som arrangeres i Rømskog komune hvert år. Det startet som en markering i 2005 da det var 100 år siden unionsoppløsningen, halvparten av løpet går i Norge og halvparten sverige, altså krysses grensen. Men jeg løper bare halvmaraton, og i år går løpet 7 juli. I år har jeg jobbet mye med å øke muskelstyrke, og har derfor nesten ikke fått trent løping i det hele tatt. Jeg håper å kunne komme i mål på 2 timer, men det er tøft, i og med at det er muligens det hardeste halvmaratonet i sør norge. Svært kupert, med en 2 km oppoverbakke midt i løpet, som det kan ta 12-14 minutter å forsere, den er bare så bratt, att det halve kunne vært nok.

Nåja, nå forbereder jeg med med intervalldrag 1-2 dager i uka, og en dag med 13-15 km løping i konkuransefart. Maten blir fetere og fetere etterhvert som dagen nærmer seg , og karboene nærmer seg nå 30 gram pr dag, jeg kommer til å ligge på ca 10 g siste uka, for å maksimere forbrenningen. Blir mye omelett med skalldyr og fete supper - ikke så godt i sommervarmen, men hva gjør man ikke for å ha en god opplevelse under løpet. Hele løpet går stort sett i skogen, på grusvei, og det kan være VARMT - ifjor ble flere hentet av luftambulansen på grunn av heteslag. Så det er greit å ikke gå på sukker, bare vann.
Jeg merker også at det går best for meg når jeg ikke varmer opp, og starter i et relativt høyt tempo. Snodig, men sånn er det.


Ojoj! stiilig!

Gleder meg til oppdateringer på dette

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 06-06-12, 12:36   #10
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Konkurranserettet trening

Løp nok litt mye med den mila i forrige uke, kjenner "noe" i knærne, så trene litt alternativt. Svømming i dag, 2000 m.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fitnessbloggen: Ustabil trening og "core"-trening gamlebyen Trening 0 13-04-12 08:48
Trening og mat etter trening Carmine Trening 12 30-09-11 22:20
Kildehenvisning til ketose og trening (puls) og lavkarbo og trening? wollafruen Trening 6 23-03-11 08:35
Trening Wiggo Spørsmål og svar 13 12-11-10 10:23
Trening... pondus Ketolysekuren 0 15-08-07 14:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no