Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor mye salat kan man spise til hvert måltid?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-07-09, 11:00   #1
søtsaka
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Steinkjer
Alder: 44
Innlegg: 23
søtsaka er på en erverdig vei

Hvor mye salat kan man spise til hvert måltid?

hvor mye salat kan man spise til hvert måltid.
i blandet salaten har jeg salat, egg, paprika, agurk, kikerter av og til, ost som variasjon, kylling, skinke eller tunfisk. å en skjed med krem fraich. har ikke tatt meg tid til å veie alt og regnet karber noen som kan hjelpe??

søtsaka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketokyse/atkins Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 13:21   #2
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: hvor mye salat kan man spise ca til hvert måltid

Det spørs jo hvor mange gram av de forskjellige ingrediensene du har hatt oppi

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 13:26   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: hvor mye salat kan man spise ca til hvert måltid

Det er desverre helt umulig å vite uten å veie. Hvor stor er en fisk liksom?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-07-09, 13:49   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: hvor mye salat kan man spise ca til hvert måltid

Du MÅ veie i starten for å lære deg hvor m*e du kan spise av hvert. Etter en tid gjør det dette på måfå. Det eneste jeg veier er nøtter og fløte/rømme el.l. for disse er det fort å blingse på.

har du lest boka til Torkil? Kan virke som om du ikke har gjort det...

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 10:18   #5
søtsaka
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Steinkjer
Alder: 44
Innlegg: 23
søtsaka er på en erverdig vei

Sv: hvor mye salat kan man spise ca til hvert måltid

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Du MÅ veie i starten for å lære deg hvor m*e du kan spise av hvert. Etter en tid gjør det dette på måfå. Det eneste jeg veier er nøtter og fløte/rømme el.l. for disse er det fort å blingse på.

har du lest boka til Torkil? Kan virke som om du ikke har gjort det...

her ikke lest boka. har ikke starta helt ennå. men legger om gradvis, så nå er d egen komponert gitt, ammer minste mann ennå, så jeg har ikke starta for fult. vanskeli å starte rett på synes jeg. men ser at d er mye positivt med å legge om. så jeg må bare bestemme meg. har bestemt meg for å kjøpe en bok som jeg skal skrive hva jeg spiser, veiing, mål og oppskrifter.

søtsaka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketokyse/atkins Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 10:28   #6
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: hvor mye salat kan man spise ca til hvert måltid

Hmmmm jeg syns du skal spise sunt og godt frem til du er ferdig med ammeperioden!

Syns ikke amming og slanking passer sammen.. Husk at det du spiser får også babyen i seg..

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 17:07   #7
søtsaka
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Steinkjer
Alder: 44
Innlegg: 23
søtsaka er på en erverdig vei

Sv: hvor mye salat kan man spise ca til hvert måltid

Opprinnelig lagt inn av Amariel, her.

Hmmmm jeg syns du skal spise sunt og godt frem til du er ferdig med ammeperioden!

Syns ikke amming og slanking passer sammen.. Husk at det du spiser får også babyen i seg..

slanker meg deffinitivt ikke ennå for å si d sånn, men prøver å legge om ikke spise sukker, brus. å trappe ned på stivelse slik at det ikke blir så brå overgang. for jeg trenger å gå ned i vekt. sliter også med bekkenplager ennå så jeg får ikke trimmet så mye som burde ha gjort for å komme meg ned på en komfortabel fasong på kroppen.

søtsaka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketokyse/atkins Svar med sitat
Gammel 26-07-09, 23:03   #8
Filakia
Medlem
 
Filakia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
Innlegg: 192
Filakia er på en erverdig vei

Sv: hvor mye salat kan man spise ca til hvert måltid

Jeg har lest Ketolyse-boka og litt fra andre lavkarbo-filosofier (Skaldeman, Bedre uten brød mm.) - men er "allergisk" mot å veie og følge opplegg slavisk, så jeg veier ikke salat etc. Jeg teller ikke karber, men har allikevel en omtrentlig formening, samt at jeg tester meg med ketostix innimellom. For meg er det ikke viktig at jeg raser ned i vekt fortest mulig, men at jeg er på et riktig spor, en positiv utvikling for vekt og helse. At jeg - ved å kutte ut mel, sukker, poteter, pasta og ris (og langt på vei frukt og rotgrønnsaker) - innebærer at jeg fullt ut har blitt kvitt blodsukkersvingninger og søtsug. Det var nettopp de to faktorene som tidligere ga meg null kontroll over impulser og "fysing". En pinlig mangel på viljestyrke... Nå vet jeg bedre!

Med kjøtt/fugl/fisk, fete meieriprodukter (fløte, ost, smør, creme fraiche), oljer, og grønnsaker (minus rotgrønnsaker), samt ketolysetabletter (som kosttilskudd), og noe sukker-erstaninger (sukrin, splenda, stevia, suketter etc.) - er jeg på rett spor - dette funker for meg! Når det gjelder salat spiser jeg en stor salat til lunsj hver dag, fra jobbens salatbar. Vet ikke hva hver ingrediens eller hele salaten veier, men bruker å spise: Tomat, agurk, paprika, oliven, rødløk, fetaost og helst kylling eller egg. Pestodressing eller olje/balsamico over.

Litt "pes" å leve på lavkarbo når man trenger kjapp mat og er på farten ja, krever mer planlegging, men vel verdt prisen. Har fortsatt en "synd", Pepsi Max har jeg ikke klart å kutte ut. Drikker også funlight saft. Klarer ikke å få i meg tilstrekkelig væske med å drikke kun vann. (Har prøvd alle råd om å ha vannmugge i kjøleskapet, med lime etc.)

Men dette ble en lang avsporing. Hvorvidt du trenger å ha eksakt mengde-angivelse for hvor mye salat du skal spise, vel, det avhenger av hvilket opplegg du vil følge, og hva du vil oppnå med ditt lavkarbo-kosthold.

__________________
Filakia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nylig vektoperert - på jakt etter ny filosofi - kanskje OE? Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye av hvert? Supernova Ketolysekuren 4 24-02-09 23:08
Må man spise siste måltid innen kl 19 eller noe på ketolyse? miss_chica Ketolysekuren 5 04-01-09 22:41
Kan jeg spise italiensk salat? Lykkelig Ketolysekuren 7 01-10-08 15:54
Når bør jeg spise siste måltid på kvelden? Tittentei Ketolysekuren 7 28-08-07 21:30
Hvor mye fett spiser dere til hvert måltid? nita58 Ketolysekuren 22 15-06-07 10:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no