Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Eit spørsmål til dere som har lavkarbo som livsstil, og ikkje er i ketose lenger

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-09-09, 21:12   #26
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Eit spørsmål til dere som har som livsstil lavkarbo, og ergo ikkje er i ketose le

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

hva slike som deg er bygget opp av.

Med slike som deg snakker vi insulinrestistente? Jeg venter også spent på svar på det

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 02:48   #27
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Eit spørsmål til dere som har som livsstil lavkarbo, og ergo ikkje er i ketose le

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Med slike som deg snakker vi insulinrestistente? Jeg venter også spent på svar på det

Jo, men jeg er ikke medisinert en gang ...
Nå er det mindre enn halvannen måned før jeg skal til Dr Willumsen, da! Det blir også svært spennende

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-09-09, 13:34   #28
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Eit spørsmål til dere som har som livsstil lavkarbo, og ergo ikkje er i ketose le

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Lavkarbo er en fantastisk, sunn livsstil, og en fabelaktig måte å redusere vekten. Men man kan ikke helt la være å følge med på kaloriene...

Flott innlegg!

Husker du hvor mange kcal du lå på pr dag i starten av slankingen?

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 14:19   #29
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Eit spørsmål til dere som har som livsstil lavkarbo, og ergo ikkje er i ketose le

Opprinnelig lagt inn av Homer Simpson, her.

Flott innlegg!

Husker du hvor mange kcal du lå på pr dag i starten av slankingen?

Jeg lå på 1200-1600 kalorier per dag de første månedene. Dette er lite, men så gikk det jo radig også da. 27 kilo på 5 måneder. Men jeg var veldig bevisst på å få i meg nok proteiner for ikke å miste for mye muskler. Nå ligger jeg på et mer normalt nivå, ca 2200-2800 kalorier og 0-80 gram kh, uten å legge på meg igjen. Jeg spiser fortsatt aldri poteter, ris, pasta eller brød, men jeg unner meg gjerne en cortado eller latte og ferdigdressinger i salatbarer, saus på restaurant, lavkarbopølser, farsemat, kjøpekarbonader osv. En periode spiste jeg mye lavkarbobrød, men det har jeg oppdaget binder mye vann i kroppen.

  Svar med sitat
Gammel 19-09-09, 16:31   #30
Rangelet
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 67
Rangelet er på en erverdig vei

Sv: Eit spørsmål til dere som har som livsstil lavkarbo, og ergo ikkje er i ketose le

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Jeg lå på 1200-1600 kalorier per dag de første månedene. Dette er lite, men så gikk det jo radig også da. 27 kilo på 5 måneder. Men jeg var veldig bevisst på å få i meg nok proteiner for ikke å miste for mye muskler. Nå ligger jeg på et mer normalt nivå, ca 2200-2800 kalorier og 0-80 gram kh, uten å legge på meg igjen. Jeg spiser fortsatt aldri poteter, ris, pasta eller brød, men jeg unner meg gjerne en cortado eller latte og ferdigdressinger i salatbarer, saus på restaurant, lavkarbopølser, farsemat, kjøpekarbonader osv. En periode spiste jeg mye lavkarbobrød, men det har jeg oppdaget binder mye vann i kroppen.

Nesten det samme. Har tatt av så mye kilos de siste 4 månedene at mormor og morfar ikke kjente meg igjen i butikken lol lol. Jeg teller ikke kalorier eller karbos, bare spiser for det meste rent kjøtt og grønnsaker. Unner meg lav karbo vaffler med Johanneskjernemel og syltetøy. Kan ikke spise meieriprodukter eller gluten, så for meg er det ingen bønn om kroppen skal fungere

Rangelet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo funker Svar med sitat
Gammel 21-09-09, 13:12   #31
Filakia
Medlem
 
Filakia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
Innlegg: 192
Filakia er på en erverdig vei

Sv: Eit spørsmål til dere som har som livsstil lavkarbo, og ergo ikkje er i ketose le

Opprinnelig lagt inn av Rangelet, her.

Nesten det samme. Har tatt av så mye kilos de siste 4 månedene at mormor og morfar ikke kjente meg igjen i butikken lol lol. Jeg teller ikke kalorier eller karbos, bare spiser for det meste rent kjøtt og grønnsaker. Unner meg lav karbo vaffler med Johanneskjernemel og syltetøy. Kan ikke spise meieriprodukter eller gluten, så for meg er det ingen bønn om kroppen skal fungere

Hva bruker du som fettkilde, siden du ikke spiser meieriprodukter (smør)? Cocosa og planteoljer? Eller kan man få i seg nok fett gjennom kjøttet? (avhengig av fettinnhold i kjøttet, selvsagt...). Bare nysgjerrig, for jeg ser selv at det går veldig mye i meieriprodukter her, ikke bare for fett, men også proteiner.

__________________
Filakia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nylig vektoperert - på jakt etter ny filosofi - kanskje OE? Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 01:24   #32
Rangelet
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 67
Rangelet er på en erverdig vei

Sv: Eit spørsmål til dere som har som livsstil lavkarbo, og ergo ikkje er i ketose le

Opprinnelig lagt inn av Filakia, her.

Hva bruker du som fettkilde, siden du ikke spiser meieriprodukter (smør)? Cocosa og planteoljer? Eller kan man få i seg nok fett gjennom kjøttet? (avhengig av fettinnhold i kjøttet, selvsagt...). Bare nysgjerrig, for jeg ser selv at det går veldig mye i meieriprodukter her, ikke bare for fett, men også proteiner.

Jeg spiser rundt 250-400 gram kjøttdeig/kyllingkjøttdeig/nakkekoteletter stort sett hver dag. Det funker vil jeg tro. Ellers kan man jo knaske noen nøtter for å supplere med fett.

Problemet mitt er at jeg liker dietten så godt at jeg ikke helt klarer å komme ut av ketose. Er ubehagelig å spise ting med mye karber i, kroppen reagerer dårlig på det.

Rangelet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo funker Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 10:50   #33
Filakia
Medlem
 
Filakia sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Mjøndalen
Innlegg: 192
Filakia er på en erverdig vei

Sv: Eit spørsmål til dere som har som livsstil lavkarbo, og ergo ikkje er i ketose le

Opprinnelig lagt inn av Rangelet, her.

Jeg spiser rundt 250-400 gram kjøttdeig/kyllingkjøttdeig/nakkekoteletter stort sett hver dag. Det funker vil jeg tro. Ellers kan man jo knaske noen nøtter for å supplere med fett.

Problemet mitt er at jeg liker dietten så godt at jeg ikke helt klarer å komme ut av ketose. Er ubehagelig å spise ting med mye karber i, kroppen reagerer dårlig på det.

Jeg vet ikke, vil kanskje tro det er for lite fett i kjøttdeig og kyllingkjøttdeig? (Sistnevnte har 6-7% om jeg husker riktig, og kjøttdeig har vel inntil 14%). Så avhenger det jo av om/hva man bruker av stekefett (smør/olje/cocosa osv.). Men altså, så lenge det funker for deg, så er det jo topp! Jeg ser bare at mange andre er opptatt av å få i seg mye fett.

__________________
Filakia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nylig vektoperert - på jakt etter ny filosofi - kanskje OE? Svar med sitat
Gammel 25-09-09, 19:40   #34
Rangelet
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 67
Rangelet er på en erverdig vei

Sv: Eit spørsmål til dere som har som livsstil lavkarbo, og ergo ikkje er i ketose le

Opprinnelig lagt inn av Filakia, her.

Jeg vet ikke, vil kanskje tro det er for lite fett i kjøttdeig og kyllingkjøttdeig? (Sistnevnte har 6-7% om jeg husker riktig, og kjøttdeig har vel inntil 14%). Så avhenger det jo av om/hva man bruker av stekefett (smør/olje/cocosa osv.). Men altså, så lenge det funker for deg, så er det jo topp! Jeg ser bare at mange andre er opptatt av å få i seg mye fett.

Aner ikke hvor mye fett det er i kjøttdeig osv. Men det funker utrolig bra iallefall. Kjenner meg mett lenge. Trenger 1-2 måltider daglig uten å sulte. Men klart det kan være lurt å spise flere måltider om man orker mat på alle døgnets tider

Rangelet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo funker Svar med sitat
Gammel 05-06-11, 01:37   #35
Insyga
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 60
Insyga er på en erverdig vei

Sv: Eit spørsmål til dere som har lavkarbo som livsstil, og ikkje er i ketose lenger

Da jeg begynte på lavkarbo i fjor høst, så gomlet jeg svensk fløteost, og MYE kalorier, men jeg gikk ned 10 kg på tre uker. Men så begynte jeg på the diet solulution program, meg 20%fett, 35%karb, og 45%protein, med 7 måltider pr dag, kun naturlige råvarer og kaloritelling, og oppmåling av måltidene, og la på meg 8 kg på 8 uker!! skjønner ingenting :O

Insyga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Til alle dere som har klart å gjøre lavkarbo til en livsstil! matitt Lavkarbo generelt 24 28-09-09 08:28
Afrodite-brødet ikkje i salg lenger. Hjelp! laila-76 Generell diskusjon 5 14-07-09 14:23
Kan noen skrive om samenheng mellom lavkarbo og pcos? var ikkje klar over dette! mliaz PCOS og karbohydratkontroll 8 02-06-07 01:39
Ikke lenger i ketose nita58 Ketolysekuren 2 22-10-06 21:00
Nå tør jeg nesten ikke være i ketose lenger Iset Lavkarbo generelt 12 13-05-05 19:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no