Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor mye karbohydrater?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-06-10, 23:52   #1
tmaria
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 42
tmaria er på en erverdig vei

Hvor mye karbohydrater?

Hei!
Jeg er ny her inne. Har i det siste spist mat fra Spis deg slank, og har ligget på 20-25 gram karbohydrater i døgnet. Jeg har vært i ketose siden dag 3. Nå skal jeg over på Ketolyse, og der skal man starte med 15 gram karbohydrater i døgnet. Er det også nødvendig, selv om jeg vet at jeg er i ketose på opptil 25 gram karbohydrater?

Takker så masse for svar fra dere klokere enn meg

tmaria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo - ca. 100 om dagen Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 01:16   #2
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye karbohydrater?

Nei, ikke nødvendig. Folk som starter på ketolyse får i seg 15-20 karber pr dag i starten, og så videre øker karbene etterhvert mot grensen, når man er i vedvarende vektap.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 08:56   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av tmaria, her.

Hei!
Jeg er ny her inne. Har i det siste spist mat fra Spis deg slank, og har ligget på 20-25 gram karbohydrater i døgnet. Jeg har vært i ketose siden dag 3. Nå skal jeg over på Ketolyse, og der skal man starte med 15 gram karbohydrater i døgnet. Er det også nødvendig, selv om jeg vet at jeg er i ketose på opptil 25 gram karbohydrater?

Takker så masse for svar fra dere klokere enn meg

Start med 15/20 karber dagen, hvor mesteparten skal komme fra grønnsaker (som vokser over jorda). Du kan, etter 4 uker, øke på med karber, såfremt vektnedgangen ikke stopper opp ( sånn ca. sitert fra boka)
Ikke vær redd for fett og drikk masse vann
Lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 10:28   #4
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye karbohydrater?

ja jeg har tenkt samme tanken, for jeg ligger nok på rundt 20 om dagen, men er i ketose.. er det ikke i teorien det som gjelder? ketosen?

ville jeg gått ned mere om jeg hadde kutta på karbene enda mer?

__________________
here we go again!

whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 10:37   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av whynn, her.

ja jeg har tenkt samme tanken, for jeg ligger nok på rundt 20 om dagen, men er i ketose.. er det ikke i teorien det som gjelder? ketosen?

ville jeg gått ned mere om jeg hadde kutta på karbene enda mer?

Går du ikke ned slik du spiser nå?

Da har du egentlig flere valg, siden alle kropper er forskjellige. Noen øker karber, noen kutter, noen øker fettinntaket (viss det er mistanke om for lite fett i maten)

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 16:00   #6
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye karbohydrater?

joda jeg går ned.. men det går mye seinere denne gangen.. men for all del er egentlgi fornøyd jeg.. men har ikke heeelt kontroll på antall karber om dagen. men er ikke så mange. har vært sammenhengende i ketose siden jeg begynnte nå

er nok fett her..! det er jeg ganske sikker på.. mye smør ost og fløte

__________________
here we go again!

whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 16:03   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av whynn, her.

joda jeg går ned.. men det går mye seinere denne gangen.. men for all del er egentlgi fornøyd jeg.. men har ikke heeelt kontroll på antall karber om dagen. men er ikke så mange. har vært sammenhengende i ketose siden jeg begynnte nå

er nok fett her..! det er jeg ganske sikker på.. mye smør ost og fløte

Høres bra ut

Så lenge man går nedover, sakte men sikkert, i kroppens tempo så har kroppen det godt

Man får ha i bakhuet at man la på seg over tid også

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 16:16   #8
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye karbohydrater?

det er sant...

har en 7 uker gammel sønn så er baby magen som skal bort nå

__________________
here we go again!

whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 16:32   #9
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av whynn, her.

det er sant...

har en 7 uker gammel sønn så er baby magen som skal bort nå

Vær obs på at du ikke skal være i ketose om du ammer

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 17:18   #10
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye karbohydrater?

nei det har jeg fått med meg, men takk som sier ifra likevel. desverre blei han ikke mett av melken min så her går det i erstatning...

hvorfor skal man egentlgi ikke det?

__________________
here we go again!

whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 17:59   #11
~Hilla~
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor mye karbohydrater?

Opprinnelig lagt inn av whynn, her.

nei det har jeg fått med meg, men takk som sier ifra likevel. desverre blei han ikke mett av melken min så her går det i erstatning...

hvorfor skal man egentlgi ikke det?

Kroppen frigir ett stoff som ikke er bra for barnet når man slanker seg, så dette gjelder all type slanking. Ikke bare ketolyse

Hentet fra klikk.no :
– Hovedårsaken til ar man ikke skal slanke seg er at toxiner ligger lagret i fettet vårt. Når vi slanker oss frigjøres disse, og siden hovedbestanddelen av morsmelken er fett vil det lagre seg der lettere, sier jordmor Siri von Krogh.

  Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 20:34   #12
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye karbohydrater?

ok.. ja nei da er det greit og la være...

jeg hadde lissom belaga meg på og vente ett års tid med ketolyse jeg nå siden jeg skulle amme, men siden han ikke blei mett stakkar , og er veldig fornøyd med erstatningen så kunnej eg jo likiegreit begynne nå

__________________
here we go again!

whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 10:04   #13
binia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bodø
Innlegg: 18
binia er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye karbohydrater?

er litt frekk og blander meg angående ammingen...(don't shoot me). Men om du har litt melk, så er jo det bedre enn ingen melk, jeg ville gjort ganske mye for å øke melkemengden og få mer MM enn MME. Å amme babyen er viktigere enn at man skal ha minst mulig karbohydrater i kroppen Hadde samme problemer i starten, og ga litt flaske, men ammet så ofte jeg kunne siden jeg hadde melk.
Bare et lite sukk fra ferdigammet mamma

__________________


binia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: begynner sakte med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 11:38   #14
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye karbohydrater?

bare og blande seg..

hadde nok melk, hadde masse melk. men han spiste og spiste, når han var ferdig gikk det halvtimes tid så var han like sulten..
sånn holdt vi på hele dagen.. han hang i puppen konstant. ryggen min blei dårlig og gutten var aldri mett..

da jeg begynnte med mme, (nan) spister han seg mett med en gang og det holdt i 3 timer minst.. han blei jo en helt annen unge.. smilte og var fornøyd og endelig mett.. og da synes ikke jeg det var no mer og lure på, helt enigg i at og amme er det beste, men ikke for enn hver pris. skulle ønske han hadde vært fornøyd med amminga til han var hvertfall 5-6 mnd (fullamming) men nei, ikke denne lille røver'n..
prøvde og del amme men da forsvant melka.

å helsesøster var heltt enig i besluttningen min.

men skal legges til at jeg slutta IKKE fordi jeg ville begynne med slanking..! Amming er jo god slanking i seg selv.. så nei,
men nå når han spiser mme så kunne jeg jo like greit fremskynne diett'n.

__________________
here we go again!

whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 16:10   #15
binia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bodø
Innlegg: 18
binia er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye karbohydrater?

Selvfølgelig Ja, da er det jo ingen grunn til å utsette det. er slitsomt når man føler man ikke strekker til slik i begynnelsen. Lykke til med dietten

__________________


binia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: begynner sakte med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 16:27   #16
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye karbohydrater?

takk for det)

ja sant det asså.. å i allefall når det var melk nok i massevis.. tydlig næringen som manglet, enda jeg har spist sundt og godt

men nå er tassen mett i allefall

__________________
here we go again!

whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 22:05   #17
binia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bodø
Innlegg: 18
binia er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye karbohydrater?

Og det er jo det som betyr noe Og så får nok mamman det også bedre når det ikke blir så mye stress rundt det. FOrdelen med flaske er at mamman også kan få seg litt fri i ny og ne

__________________


binia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: begynner sakte med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 22:29   #18
whynn
Medlem
 
whynn sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: langesund
Alder: 36
Innlegg: 237
whynn er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye karbohydrater?

det er helt sannt.. ja vi er aleine å, så er godt og kunne låne han bort littegrann til mamma , hehe ikke så mange andre jeg tørr og låne han bort te enda gitt ;p

__________________
here we go again!

whynn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøve meg på lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 21:00   #19
binia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bodø
Innlegg: 18
binia er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye karbohydrater?

Nei, det kan jeg godt forstå!! Jeg var ganske så tilbakeholden med at andre enn besteforeldre og tanter/onkler skulle være borti førstebarnet. Men det er sunt det, man skal følge morsinstinktet og gjøre det man føler er best for seg selv og barnet Fornøyd mamma - fornøyd baby (som regel da )

__________________


binia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: begynner sakte med lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye karbohydrater? kamp Lavkarbo generelt 2 09-04-10 07:21
Hvor mye karbohydrater i grønnsaker? Maja Lavkarbo generelt 4 12-10-09 17:08
Hvor mange karbohydrater? Tallin Spørsmål og svar 7 01-05-09 00:28
Hvor mye karbohydrater er det i ... nita58 Ketolysekuren 11 24-05-07 20:38
Hvor viktig er karbohydrater? caja Lavkarbo generelt 17 12-05-05 17:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no