Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Nå tør jeg nesten ikke være i ketose lenger

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-05-05, 15:56   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk
Question

Nå tør jeg nesten ikke være i ketose lenger

Sitat:


Dersom dette er sant, er det desverre nok et tidsspørsmål før de får hjerteinfarkt. Jeg har selv sett skyhøye LDL og triglyserider hos Atkinsere i ketosefasen.


Dette skriver DrPork i tråden om vektstagnasjon på ketolyseforumet. Jeg trodde ikke dette forekom dersom man fulgte dietten til punkt og prikke? EAT-deltagere kan jo henvise til fantastiske blodprøver etter en slik diett...

Jeg går ut fra at DrPork er lege, ser iallefall sånn ut i det han skriver, så dersom han har påvist dette hos sine pasienter så er det jo litt skummelt?

Jeg ble helt matt av den tråden jeg, hva er riktig og ikke???

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-05-05, 17:24   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Torkil i samme tråden

De første 50 personer som var på ketolysekuren fikk målt kolesterol ( total,HdL og LdL og Triglycerider) ALLE fikk bedre verdier på ketolysekuren ( i ketose) untatt TO , det viste seg at de ikke spiste grønnsaker eller salat. Så jeg har set noe jeg også.

Det gjelder å gjøre det på rettte måten....Så jeg ville ikke akkurat sluntret med grønnsakene...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 12-05-05, 17:25   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Okei. Jeg er mye flinkere med grønnsakene nå altså. Spiser massevis.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-05-05, 17:35   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Så søt du er forresten!
Fin ny avatar!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 12-05-05, 17:36   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Tusen takk.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-05-05, 19:18   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Iset

Jeg går ut fra at DrPork er lege, ser iallefall sånn ut i det han skriver, så dersom han har påvist dette hos sine pasienter så er det jo litt skummelt?

Jeg ble helt matt av den tråden jeg, hva er riktig og ikke???

Muligens lege, muligens legestudent...... Man skal ikke gå ut fra noenting her tror jeg !
Jeg blir også matt av tråden....'

Siden jeg har vært i ketose i nærmere to år og mine prøver er perfekte, så kan jeg ikke se at det DrPork sier er 100 % korrekt. Vel og merke så lenge man spiser nok grønnsaker og gjør slik Torkil beskriver. Jeg har alltid spist mye grønnsaker. Det står også ganske tydelig i Atkins boka. Du hadde også et godt poeng selv, - Atkins har hatt 70000 pasienter, han bodde i USA og ble aldri saksøkt av noen som hadde fåt hjerteproblemer ETTER at de begynte å følge dietten - eller for den saks skyld som følge av dietten. Han var i tillegg hjertespesialist. Og jeg stoler mer på ham enn en almenpraktisterende, evt. legestudent.
Jeg har sluttet å kommentere noe i den tråden. Hensikten var nemlig å poste den viktige meldingen fra Torkil om grønnsaker, ikke starte en diskusjon med "dette vet jeg best, alle andre har feil"-krangling..... .... orker ikke.... ganske enkelt !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-05-05, 19:29   #7
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Jeg har sluttet å kommentere noe i den tråden. Hensikten var nemlig å poste den viktige meldingen fra Torkil om grønnsaker, ikke starte en diskusjon med "dette vet jeg best, alle andre har feil"-krangling..... .... orker ikke.... ganske enkelt !

Å, sånn opplever ikke jeg tråden...
Jeg opplever den som en veldig nyttig, konstruktiv og spennende diskusjon med ulike synsvinkler...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 12-05-05, 19:29   #8
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Joda, Atkins har blitt saksøkt, men han har aldri tapt en sak. Dette har jeg fått vite av en engelsk kvinnelig lege som fulgte dietten for femten år siden, og som straks vender tilbake til dietten så snart vekten går noen gram opp.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 12-05-05, 19:33   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Ja det er det jeg alltid sier, dersom Atkins, som jo var HJERTESPESIALIST (hallooo) hadde "drept" eller skadet pasienter med kostholdet han anbefalte, hadde han vel mistet lisensen for lenge siden, eller? Han hadde vel ikke kunnet praktisere dersom flere av pasientene hans ble syke eller døde?
Bare DET er vel bevis for at dietten ikke er skadelig.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-05-05, 19:37   #10
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Poenget er vel at en ikke har kontroll på hva folk spiser da... Er liksom ikke særlig lurt å spise masse animalsk fett til middag i et bryllup fordi en er på atkins, og da er det greit - om en ikke klarer å styre seg ved kakebordet etterpå...

Er en 100% trofast mot atkinsdietten har en nok ingenting å frykte Eller hva Nille?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 12-05-05, 20:45   #11
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av
Thumbs up

http://www.mozon.no/alternativt/andr...jelper_hjertet

Ta det rolig Iset, ingen fare for den som spiser mye hvitløk


Sist redigert av Kristian : 13-05-05 kl 17:14.
Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 13-05-05, 17:16   #12
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av HP

Er liksom ikke særlig lurt å spise masse animalsk fett til middag i et bryllup fordi en er på atkins, og da er det greit - om en ikke klarer å styre seg ved kakebordet etterpå...

Har du det også sånn HP

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 13-05-05, 19:45   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Hehe og jeg som ELSKER hvitløk.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no