Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Mensblødninger

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-05-10, 14:47   #176
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

utredet for pcos, men jeg har ikke cystene, men mangre andre symptomer, pluss et enzymmangel som fører til hormonubalanse.. blant andre ting. men jeg er blitt henvist til gynekolog, igjen. venter bare på time nå.

Har du vært hos dr. Willumsen i Drammen?
Hun er jo spesialist på kvinner med hormonforstyrrelser/ubalanser av alle slag, overvekt, lavkarbo etc. Mulig hun ser sammenhenger etc som en del andre gynekologer ikke tenker på!
Kan være verdt å vente på en time hos henne!
Naboen fikk beskjed om at hun ikke fikk time før i september, men etter at doktoren fikk henvisningen, fikk hun time i juni!!!
Så ikke la deg skremme av evnt. lang ventetid, det er ikke sikkert den blir så lang!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 15:29   #177
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Mensblødninger

hm, skal skrive ned navnet og nevne det for legen min jeg, han er ganske real og tar deg alvorlig, heldigvis. har bare vært på gyn på sykehuset i tønsberg, men jeg skulle visst henvises til en privat gynekolog denne gang da det er kortere ventetid. takk for tipset

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 16:02   #178
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Har du vært hos dr. Willumsen i Drammen?
Hun er jo spesialist på kvinner med hormonforstyrrelser/ubalanser av alle slag, overvekt, lavkarbo etc. Mulig hun ser sammenhenger etc som en del andre gynekologer ikke tenker på!
Kan være verdt å vente på en time hos henne!
Naboen fikk beskjed om at hun ikke fikk time før i september, men etter at doktoren fikk henvisningen, fikk hun time i juni!!!
Så ikke la deg skremme av evnt. lang ventetid, det er ikke sikkert den blir så lang!

Dette er et supertips! Jeg går selv hos Willumsen, og hun er virkelig et unikum!
Som Kitt nevner, kan ventetiden være lang (jeg tror jeg har ventet alt fra fem seks til åtte uker), men du kan jo nevne at du gjerne tar en avbestilt time om det skulle dukke opp. Supertips er å ringe med en gang klokka slår ti, for telefontida er kort, og pågangen er stor. Men det er en veldig god grunn til det .
Hun har samarbeidet tett med Sofie Hexeberg, og jeg vet hun også har konsultert henne i mitt ''tilfelle''. Jeg har fått veldig god hjelp som jeg aldri ville vært foruten!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 15:28   #179
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mensblødninger

Så herlig å finne denne tråden! Jeg har fått mensen ordentlig i dag, for første gang på snart 5 år. Jeg fikk satt inn hormonspiral da yngste var 1 år. Og skal ikke ha ny før om ett år. Og jeg skal IKKE ha flere barn. Så jeg ble litt stressa i dag når det plutselig var sånn blødning og vondt i bekkenet. Akkurat som at syklusen skulle være fullt tilbake. Og bekymret meg for om jeg måtte bytte spiral allerede.

Men etter å ha lest denne tråden skal jeg ta det med ro og venter i spenning på hva som skjer de neste ukene.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 21:49   #180
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Mensblødninger

Jeg har også "problemer" i forhold til mensen etter start på lavkarbo har jeg funnet ut.. Det vil si jeg går på p-piller og jeg kan tydeligvis ikke lengre hoppe over mensen med pillene en gang i blant slik jeg kunne før. Dette er ikke noe jeg gjør ofte, første gangen jeg gjorde det trodde jeg det var tilfeldig at jeg gikk og "småblødde" hele mnd frem til neste "mensuke" men når jeg nå prøver igjen så skjer det for andre gang.. Dette skjedde aldri før lavkarbo. Litt irriterende men ingen krise, er villig til å ofre det for å slippe å ha mensen på bryllupsreisen vår..

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 23:35   #181
Ina64
Medlem
 
Ina64 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 59
Innlegg: 116
Ina64 er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Hevingen, her.

Så herlig å finne denne tråden! Jeg har fått mensen ordentlig i dag, for første gang på snart 5 år. Jeg fikk satt inn hormonspiral da yngste var 1 år. Og skal ikke ha ny før om ett år. Og jeg skal IKKE ha flere barn. Så jeg ble litt stressa i dag når det plutselig var sånn blødning og vondt i bekkenet. Akkurat som at syklusen skulle være fullt tilbake. Og bekymret meg for om jeg måtte bytte spiral allerede.

Men etter å ha lest denne tråden skal jeg ta det med ro og venter i spenning på hva som skjer de neste ukene.

Jeg trodde faktisk ikke at jeg var på et lavkarbokosthold. Dvs. jeg har kuttet ut stort sett alt av brød, poteter, pasta og ris.
Men som deg, har jeg hormonspiralen - og har fått mensen for første gang på snart 8 år.
Litt irriterende at et kosthold kan påvirke akkurat dette, men på en annen side får man jo andre positive effekter av kostholdet.

Hvordan går det med deg? Er du tilbake i en normal menssyklus? Er kanskje litt for tidlig å si noe om det.

Ina64 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 00:07   #182
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mensblødninger

Jeg hadde blødninger i ca en uke, og har ennå ikke fått noe nytt. Men jeg har vært både i og utenfor ketose i denne perioden. Så jeg vet egentlig ikke hva som skjer. Tiden vil vise.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 17:03   #183
håpfull
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 8
håpfull er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

Hver gang jeg tror det er noe veldig galt med kroppen,går jeg inn her og søker. Har hatt mensen i 5 dager og skulle ikke ha det på enda to uker så jeg skjønte ingen ting da den kom og ble litt bekymret. Så gikk jeg inn her og fant fort ut at dette er vanlig.....


Så tusen takk for et opplysende forum

__________________
håpfull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 10:35   #184
håpfull
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 8
håpfull er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av håpfull, her.

Hver gang jeg tror det er noe veldig galt med kroppen,går jeg inn her og søker. Har hatt mensen i 5 dager og skulle ikke ha det på enda to uker så jeg skjønte ingen ting da den kom og ble litt bekymret. Så gikk jeg inn her og fant fort ut at dette er vanlig.....


Så tusen takk for et opplysende forum


Hmmmmm.......nå har jeg snart gått halvannen uke med konstante blødninger. Er det normalt?

__________________
håpfull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 12:26   #185
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av håpfull, her.

Hmmmmm.......nå har jeg snart gått halvannen uke med konstante blødninger. Er det normalt?

Normalt og normalt. Tja, du er jo relativt ny her så jeg regner med du nettopp har starta med lavkarbo. 1,5 uke blødning i seg selv er jo ikke heeelt etter normen, men nå skal kroppen din altså regulere seg og da kan det være normalt.

Pleier du å ha normale sykluser, eller er det lenge mellom hver gang? Om det er lenge mellom hver gang så har du nok en del opphopa gørr i livmora som også skal renses ut.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 15:41   #186
håpfull
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 8
håpfull er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Normalt og normalt. Tja, du er jo relativt ny her så jeg regner med du nettopp har starta med lavkarbo. 1,5 uke blødning i seg selv er jo ikke heeelt etter normen, men nå skal kroppen din altså regulere seg og da kan det være normalt.

Pleier du å ha normale sykluser, eller er det lenge mellom hver gang? Om det er lenge mellom hver gang så har du nok en del opphopa gørr i livmora som også skal renses ut.

Takk for svar
Ja jeg er ny med lavkarbo. Har nå holdt på i 9 uker. Jeg går på p pillen så jeg har veldig regelmessig mens på dagen. jeg kan velge å gå annenhver måned uten mens med de pillene jeg har, men ja de er veldig regelmessig. Jeg får håpe det stopper snart og går tilbake til normalen.

__________________
håpfull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 12:58   #187
håpfull
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 8
håpfull er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

Nå er jeg over 3 uker med blødninger hver dag....begynner å bli litt bekymret nå. Har tatt en haug med blodprøver og alle prøver er fine (med unntak av bitte bitte litt høy kolestrol).

KAN DET BLI FERDIG SNART???????? JEG BLIR GAL!

__________________
håpfull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 13:13   #188
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Mensblødninger

holder på ennå jeg, 25 uker. er ganske lei, men er ingenting å gjøre med det. gynekologen jeg besøkte igår sier det er pga p-sprøyta jeg bruker, som kan trigge sånne blødninger..
og iom jeg har hatt sånne langturer før mener hun det er en uheldig kombinasjon av hormonforstyrrelser og psprøyte. jaja. er nå heldigvis ikke så mye jeg blør.. ba meg bytte til p-ring, men da får jeg jo mensen.. er jo ikke det jeg vil. for spiral kan man også få blødninger av.. og piller sliter jeg med å huske og typen stoler ikke på dem hormoner er no dritt

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 19:14   #189
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Jeg er litt i sjokk for tida. Nå har jeg hatt menssyklus helt siden august! Med bare to små hoppe over-måneder!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 19:21   #190
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg er litt i sjokk for tida. Nå har jeg hatt menssyklus helt siden august! Med bare to små hoppe over-måneder!

Jeg fikk faktiisk også menssyklus for første gang uten p-piller med metformin . Kanskje det bare tar llenger tid for deg?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-06-10, 19:54   #191
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg fikk faktiisk også menssyklus for første gang uten p-piller med metformin . Kanskje det bare tar llenger tid for deg?

Metformin, akupunktur og lavkarbo sammen må til for meg. Hvis jeg fjerner en av de elementene så detter jeg ut av syklus med en gang. I jula var jeg litt sløv med maten, da datt jeg ut etterpå. Og da akupunkturdama var på ferie hoppet det over en gang.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-06-10, 09:35   #192
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Metformin, akupunktur og lavkarbo sammen må til for meg. Hvis jeg fjerner en av de elementene så detter jeg ut av syklus med en gang. I jula var jeg litt sløv med maten, da datt jeg ut etterpå. Og da akupunkturdama var på ferie hoppet det over en gang.

Jeg har ikke tatt så mye akupunktur, men metformin og lavkarbo, ja. Jeg har heller ikke prøvd å fjerne noen av de elementene, men det tok bare et par måneder med metformin så var syklusen på stell!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 22:38   #193
Lille34
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 385
Lille34 er en juvelLille34 er en juvelLille34 er en juvel

Sv: Mensblødninger

Godt å lese at det ikke er bare min mens som forandrer seg på Lavkarbo. Jeg bruker Nuvaring, og ble ganske så overrasket da mensen kom et par dager før jeg skulle ta ut ringen denne gangen. Har vært i ketose i 2,5 uker nå så dette var min første mens. Jeg pleier å ha ganske sparsomme blødninger, men denne gangen blør jeg ganske mye og etter 4 dager er fortsatt fargen kraftig rød. Veldig uvanlig til meg å være. Jeg hadde også noe sterkere menssmerter denne gangen, som varte et par dager. Lukter sterkere enn det pleier også. Merkelige greier...

Håper bare den kommer sånn noenlunde regelmessig framover, og at den ikke varer lengre enn en uke

__________________



Lille34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 23:07   #194
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Høres ut som om du har fått en sånn typisk lavkarbo-oppstart- utrenskningsmens!
Blir nok ikke sånn hver gang, nei! Stabiliserer seg etter hvert!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 11:09   #195
Sorgfri
Medlem
 
Sorgfri sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 70
Sorgfri er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

Hei!
Da jeg fikk mensen nå etter en et par uker på lavkarbo, så kom den en uke for sent. Det er ikke så kraftige blødninger som tidligere (det pleier å være ekstremt hos meg), og nesten ikke smerter i det hele tatt. Håper dette ikke er for utrolig til å være sant, og at det blir sånn fremover. Jeg kan jo faktisk bevege meg og ikke bare ligge rett ut! :-))

__________________




I ferd med å bli lettere!
Sorgfri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolysekur :-) Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 10:27   #196
Kinsey
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 14
Kinsey er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

Måtte inn og søke nå, for her sitter jeg med min første mens på 4 år! Etter ca tre uker i ketose kom den altså. De første dagene trodde jeg bare jeg spottet litt, men neida. Det øker på i omfang, gitt.
Ingen vondter eller annet ubehag. Hadde mistanke om at det var kosthold som gjorde at den kom igjen, og jaggu ser det ikke ut til at mine mistanker stemmer.
Nå satser jeg bare på at det stabiliserer seg og at jeg snart er tilbake igjen til en mensfri hverdag. *krysser fingre og ben*

__________________


Kinsey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 10:36   #197
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Kinsey, her.

Måtte inn og søke nå, for her sitter jeg med min første mens på 4 år! Etter ca tre uker i ketose kom den altså. De første dagene trodde jeg bare jeg spottet litt, men neida. Det øker på i omfang, gitt.
Ingen vondter eller annet ubehag. Hadde mistanke om at det var kosthold som gjorde at den kom igjen, og jaggu ser det ikke ut til at mine mistanker stemmer.
Nå satser jeg bare på at det stabiliserer seg og at jeg snart er tilbake igjen til en mensfri hverdag. *krysser fingre og ben*

Vi er sikkert av de få som jubler over å få mensen Jeg fikk min første på flere år etter 6 dager i ketose. Utrolig!!! Spent på om den kommer på besøk snart igjen

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 10:38   #198
agurken
Medlem
 
agurken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 46
Innlegg: 187
agurken er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

Dette har vært et problem hos meg, så i går var jeg hos legen for å finne ut om det er noe som er galt. Jeg begynte på lavkarbo for ca ett år siden, og mensen ble ganske fort annerledes enn den hadde vært. Plutselig fikk jeg mensen tilbake, og mye kraftigere enn den har vært på mange år. Vondter og alt kom tilbake. Og veldig uregelmessig. Ok, jeg slo meg til ro med at det var lavkarbo som var åraken. Men nå, ett år etter, er det like ille.....?
Det er bare så kjipt å oppleve at fastlegen ikke har peiling på dette med lavkarbo og hormoner i endring og alt det der. Det eneste hun kan tilby, er å bytte p-pillemerke. I tillegg klemte hun litt på magen min. Man er liksom litt overlatt til seg selv, når det gjelder spørsmål rundt lavkarbo.
Men, men... Jeg ble henvist til gynekolog, så da får jeg vel i alle fall vite om det er noe galt. Det er jo det eneste som er viktig

__________________


agurken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 10:42   #199
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av agurken, her.

Dette har vært et problem hos meg, så i går var jeg hos legen for å finne ut om det er noe som er galt. Jeg begynte på lavkarbo for ca ett år siden, og mensen ble ganske fort annerledes enn den hadde vært. Plutselig fikk jeg mensen tilbake, og mye kraftigere enn den har vært på mange år. Vondter og alt kom tilbake. Og veldig uregelmessig. Ok, jeg slo meg til ro med at det var lavkarbo som var åraken. Men nå, ett år etter, er det like ille.....?
Det er bare så kjipt å oppleve at fastlegen ikke har peiling på dette med lavkarbo og hormoner i endring og alt det der. Det eneste hun kan tilby, er å bytte p-pillemerke. I tillegg klemte hun litt på magen min. Man er liksom litt overlatt til seg selv, når det gjelder spørsmål rundt lavkarbo.
Men, men... Jeg ble henvist til gynekolog, så da får jeg vel i alle fall vite om det er noe galt. Det er jo det eneste som er viktig

Jeg leser at du bruker p-piller? Jeg har lest her inne at flere som bruker p-piller og går på lavkarbo kost faktisk opplever at kroppen overstyrer syklusen til pillene. Men skjønner frustrasjonen din godt - en gynekolog er nok å foretrekke framfor fastlegen ja... Jeg har stått av p-pillene med vilje det siste 1 1/2 året for å se om jeg i det hele tatt hadde noen syklus lenger... Ketose måtte til for å få mensen, og nå velger jeg å stå av pillene videre for at kroppen skal få finne balansen sin selv.

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 16:01   #200
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Mensblødninger

Sliter litt med det samme selv om dagen.. Kroppen virker som om den totalt blåser i p-pillene og kjører sitt eget løp :roll:

Selv om det er både slitsomt og irriterende, trøster jeg meg med at det nok er kroppen som rydder opp i noe "gammalt ræl" etter ti år konstant på både piller og sprøyter.

Kommer likevel til å ta opp dette med fastlegen til uka, så får jeg høre hva han har å si. Han pleier heldigvis være ganske så oppdatert på mange områder.

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no