Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Noe poeng i null karbohydrater??

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-11-10, 14:22   #26
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Noe poeng i null karbohydrater??

Du kan jo prøve veldig lite kh i en periode for å se hvordan du/kroppen din reagerer. Jeg holder på med det nå for å se om jeg kan få i gang vektnedgangen. Skaldeman anbefaler veldig lite kh (12kh til dagen og maks 3kh per målitd) i begynnelsen for å starte fettforbrenningsovnen, som han kaller det, skikkelig men da er det også utrolig viktig å ha optimalt forhold mellom fett og proteiner.

Noen mener det er helt feil å kutte alle grønnsaker/kh, men jeg mener det er helt greit for en periode. Men for min egen del ser ikke dette ut til å virke, så jeg kommer til å innføre grønnsaker igjen ganske snart for jeg synes det er kjedelig uten. Dessuten kan man spise ganske store mengder grønnsaker uten å få så høyt kh-inntak, så lenge man velger type grønnskaer med omhu.

Men, som du sier, start med å kutte nøtteposen og barer også kan du jo se hva som skjer og ta det derifra.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 23:55   #27
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noe poeng i null karbohydrater??

Jeg pleide å spise atkinsbarer tidligere. Jeg erstattet de med en tykk osteskive. Det finnes posjonspakninger med ost du kan rive med deg i farten i en butikk, eller du kan skjære en skive ost hjemme og putte i en boks. Jeg bruker å ha oppstekte kyllingbryst i kjøleskapet. De er kjekke å ha med i veska. Om morgenen tar jeg en filet og heller olje over og krydrer, putter i en boks og tar med en gaffel. Det er lettvint som bare det. Lykke til!! Avokado er forresten en super fettkilde du kan bruke som dressingerstatning i salat.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-11-10, 19:43   #28
agurken
Medlem
 
agurken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 46
Innlegg: 187
agurken er på en erverdig vei

Sv: Noe poeng i null karbohydrater??

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg pleide å spise atkinsbarer tidligere. Jeg erstattet de med en tykk osteskive. Det finnes posjonspakninger med ost du kan rive med deg i farten i en butikk, eller du kan skjære en skive ost hjemme og putte i en boks. Jeg bruker å ha oppstekte kyllingbryst i kjøleskapet. De er kjekke å ha med i veska. Om morgenen tar jeg en filet og heller olje over og krydrer, putter i en boks og tar med en gaffel. Det er lettvint som bare det. Lykke til!! Avokado er forresten en super fettkilde du kan bruke som dressingerstatning i salat.

Takk for mange gode tips, dette skal jeg jammen "herme" etter deg på For det er nemlig mangel på lettvinte ideer som er grunnen til at jeg har spist nøtter og atkinsbarer. (Med andre ord, latskap!) Men siden i går har jeg vært flink og stått i mot, med det resultat at vekta har beveget seg en kg ned fra i går! Dette er nok mest vannvekt fra min lilleutskeielse i helga, men det er uansett en god motivasjon for å fortsette den gode trenden Jeg kutter ikke karbene med det første, tar nøttene og barene i denne omgangen!

__________________


agurken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 10-11-10, 10:40   #29
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noe poeng i null karbohydrater??

Det er jeg glad for å høre. Kom på at et par ferdigkokte egg med smør og salt på også er lettvint å ta med. LYKKE TIL!! Heier på deg.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
NULL karbohydrater i kosten herregud Spørsmål og svar 52 03-01-11 08:48
Null karbohydrater i løk Charlott Lavkarbo generelt 30 25-05-10 10:47
Når det står 0 netto karbo betyr det da at det er null karbohydrater i det? Nitja Ketolysekuren 7 12-01-09 18:45
Poeng og sånn? smilefjes Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 3 23-05-08 12:55
Poeng vs. kraft mofe Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 6 02-12-04 19:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no