Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvorfor sover jeg så mye bedre nå ...?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-05-12, 16:08   #1
bouboulette
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 62
bouboulette er ny på veien

Hvorfor sover jeg så mye bedre nå ...?

Nå er det ca. 3 mnd siden jeg la om kosten til lchf, og et par uker inn i omleggingen la jeg merke til at nattesøvnen ble sammenhengende. Et mirakel, ettersom jeg har hatt dårlig og avbrutt søvn de siste 8 årene, eller mer.

Det må ha en sammenheng med kostomleggingen, så tenker kanskje noen her har et godt svar ? ;-)

bouboulette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 16:13   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor sover jeg så mye bedre nå....?

Har du begynt å ta noen kosttilskudd f.eks? F.eks en kombo av magnesium og sink kan ha en gunstig effekt på søvn. Ellers så er det mange som opplever som deg å sove bedre! Deilig da.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 16:17   #3
bouboulette
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 62
bouboulette er ny på veien

Sv: Hvorfor sover jeg så mye bedre nå....?

Nei, tar ikke andre tilskudd en Udos Choice. Var på vei til å klikke hjem en vitaminblanding fra iherb (magnesium, sink og b ? ), men så at verdiene lå langt over norsk grense, så droppet det.

Vet du forresten om man får tak denne blandingen i Norge ? :-)

bouboulette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 16:27   #4
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Hvorfor sover jeg så mye bedre nå....?

Jeg sover bedre på lavkarbo

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 16:49   #5
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor sover jeg så mye bedre nå....?

Jeg tror ikke at det hjelper meg,uansett har jeg mine sovemedisiner

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 17:46   #6
bligravid?
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Nord for Sinsenkrysset
Innlegg: 151
bligravid? er ny på veien

Sv: Hvorfor sover jeg så mye bedre nå....?

Har aldri hatt problemer med søvn, men merker at jeg trenger mindre søvn. Eller må så veldig opp å kvitte meg med gårsdagens vanninntak, at jeg våkner naturlig tidlig...

Så nå går det i rundt 6 timer med søvn, uten at jeg er trøtt da..

__________________
Delmål 1 - Under 100. I MÅL!!! (etter 2 uker og 4,5kg ned)

Delmål 2 - 90

Delmål 3 - normalvekt 70-75
bligravid? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse? Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 18:22   #7
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor sover jeg så mye bedre nå ...?

Mulig kroppen rett og slett blir bedre i stand til å sove / nyttegjøre seg av søvn når man har fjernet mange forstyrrende faktorer fra kostholdet?

Jeg har også merket bedring, enn om det kanskje ikke høres sånn ut når jeg sier at jeg som regel sover i alle fall to timer hver natt - men jeg er kronisk syk, og før jeg la om kostholdet, hadde jeg ingen døgnrytme. Så da er bedringen ganske drastisk!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 12:23   #8
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor sover jeg så mye bedre nå ...?

Karbohydrater om kveldene skal potensielt forstyrre søvnhormonene... Så det kan jo være en årsak?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 14:32   #9
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Hvorfor sover jeg så mye bedre nå ...?

Jeg sover også som en stein på lavkarbo

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 18:06   #10
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Hvorfor sover jeg så mye bedre nå ...?

Jeg sover like godt uansett. Men merker det er mye lettere å komme seg opp av senga når jeg spiser lavkarbo, det tar ikke like lang tid før kropp og hode våkner. Før var jeg helt ubrukelig til godt utpå formiddagen.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 13:13   #11
bouboulette
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 62
bouboulette er ny på veien

Sv: Hvorfor sover jeg så mye bedre nå ...?

Jeg har det på samme måte - kommer meg lett ut av sengen og i gang med dagen. Før var det et slit å få i gang motoren...:-)
Men akkurat det henger nok for min del sammen med den generelle formen, som har blitt så utrolig mye bedre etter kostomleggingen. Normal energi, tåler lite søvn over korte perioder (før ble dagen HELT ødelagt av en natt med 5-6 t søvn...), tåler mer stress og mas, og ikke minst; tåler å gå uten mat!!

HURRA!

bouboulette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 23:07   #12
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor sover jeg så mye bedre nå ...?

Jeg også sover mye bedre på Lavkarbo. Er mye mer uthvilt og sover som en stein når jeg sover. Er ikke så hardt å komme seg opp om morgenen heller

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 23:37   #13
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor sover jeg så mye bedre nå....?

Opprinnelig lagt inn av bouboulette, her.

Nei, tar ikke andre tilskudd en Udos Choice. Var på vei til å klikke hjem en vitaminblanding fra iherb (magnesium, sink og b ? ), men så at verdiene lå langt over norsk grense, så droppet det.

Vet du forresten om man får tak denne blandingen i Norge ? :-)

De norske grensene er så latterlig lave at eksperter sier du bør ta minst dobbel dose.
Jeg har bestandig hatt søvnproblemer og det har jeg enda. Tar magnesium på kvelden. men må fortsatt ha imovane før jeg skal sove. Og det er bare for at kroppen skal slappe av...

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 09:34   #14
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor sover jeg så mye bedre nå ...?

Jeg trenger mindre søvn på lavkarbo, helt klart. Er mer våken, fungerer mere og har vanskeligheter med å ta en middagslur - noe som aldri var et problem før

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 11:05   #15
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor sover jeg så mye bedre nå ...?

Det hjelper definitivt på søvnkvaliteten at stressnivået i kroppen senkes på lavkarbo.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vegetarianere, bedre helse og mindre livsstilsykdommer? Hvorfor? NinaES Fysisk og mental helse 2 24-09-10 07:13
Hvorfor går alt så mye bedre nå? aggie Ketolysekuren 6 11-01-09 11:50
Hvorfor er det bedre å ha veiedag f.eks fredag? Lisekir Spørsmål og svar 10 17-04-08 22:36
Hvorfor er Splenda bedre enn Natreen? Sugarpill Spørsmål og svar 16 07-09-07 18:38
Sover du nok? jeef-micro Artikler 48 10-04-07 18:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no